Napisao  Ponedjeljak, 12 Listopad 2015 21:50

RECENZIJA: Blood Bowl 2

Vrijeme je za Superbowl. Cijeli planet je na nogama i više od jedne milijarde ljudi visi ispred ekrana. Timovi se na tipičan način pripremaju za tekmu odmjeravajući se od glave do pete. Ali nešto je čudno. Trava je savršeno poštucana, publika je predivno animirana, no kod igrača je nešto ne štima. Nekako su zeleni, imaju špinčaste uši, pa čak i krakove. Što se dogodilo s našim ragbijašima?

Jednostavno; vrijeme je za Blood Bowl 2, simpatičnu mješavinu američkog nogometa i Warhammer strategije iz radionice Games Workshopa.

BloodBowl2 1

Čak i ako nemate pojma o američkom nogometu, nemojte prestati čitati. Blood Bowl 2 je vrlo pristupačna igra koja na prilično jednostavan način spaja spomenuti sport i strategiju na poteze. Potrebno je samo nekoliko minuta u tutorialu kako biste polovili sve osnove i počeli voditi cijeli klub spodoba poput orkova i goblina. Kod izbora rase odlučujete i o načinu igranja koji preferirate. Želite li igrati na silu i ravnati protivničke igrače sa zemljom ili više volite kružiti loptom i izbjegavati gužvu?

Orkovi (orcs) i patuljci (dwrafs) su prilično brutalni, ako volite eleganciju za vas su vilenjaci (elfs). Kao što sam već spomenuo, Blood Bowl 2 se temelji na Warhammer table-top igri, no umjesto bojišta, rase se bore na igralištu gdje moraju natjerati loptu do završnog polja, odnosno touchdown zone. Tu su još neka druga pravila iz američkog nogometa, no ona su prilagođena za borbeni sustav na poteze te određene sposobnosti raznih rasa i njihovih klasa.

BloodBowl2 2

Time se u Blood Bowl 2 ne igra elegantno, već se koriste svakojaki prljavi trikovi uz dobru dozu nasilja. Lomovi kostiju i ozlijede su na dnevnom rasporedu i prikazane su odličnim usporenim animacijama. Međutim, koliko god te animacije izgledale dobro i atraktivno, vrlo brzo ćete tražiti escape tipku kako biste ih prekinuli. Ima ih premalo te stoga vrlo brzo postaju dosadne, pa čak i naporne - vaši likovi većinom ponavljaju isti udarac na koji protivnik reagira jednom te istom animacijom. S druge strane, nedostaju animacije za mnoge događaje koje se jednostavno opisuju putem teksta. Primjerice: na teren je uletio goli navijač. Zar ne bi bilo smiješno vidjeti golog Orka ili Dwarfa kako jurca terenom?

To mi posebno smeta zato što igra izgleda prilično dobro. Teren je detaljan, publika šarena, a igrači su nacrtani s mnogo ljubavi prema detalju. Figurice stvarno liče na prave, oživjele, Warhammer makete. Bilo bi predivno vidjeti više događaja i smiješnih/nasilnih situacija u ovakvoj grafici. Ovako cijela atmosfera pada u vodu zbog čestog ponavljanja i umjetno stvorene napetosti putem tekstualnih opisa događaja. Jedino što me i dalje nasmijava je šeprtljastost figurica kada se trude uloviti izgubljenu loptu, ali ne uspiju. To, isto kao i mnogo drugih radnja, ovisi o tome kako izvrtite virtualnu kocku.

BloodBowl2 3

Naime, osim planiranja i postavljanja pojedinih igrača na povoljne pozicije (polja koja su označena kvadratima), veliku ulogu igraju i kockice. Svaka vrsta igrača, ovisno o poziciji, ima svoje posebne sposobnosti. Slična stvar je i s rasama. No kako biste aktivirali neke od njih potrebno je zavrtjeti kockicu u nadi za dobrim rezultatom. Slično kao u stvarnoj Warhammer table-top igri. Velika razlika ovdje je to što možete pomicati više figurica (do tri) za vrijeme poteza koji traje dvije minute. Međutim, bez obzira koliko dobro planirate, sreća uvijek igra veliku ulogu – što je po mojem skromnom mišljenju prilično frustrirajuće. Nisam neki ljubitelj takozvanog RNG-a (random number generator).

Jednini način kako to izbjeći je uporno igranje omiljenom ekipom u Liga-modu, srcu Blood Bowla 2. Ovdje igrate sezonu protiv kompjutora ili drugih korisnika, rangirate se, te unaprjeđujete efikasnost igrača. To se odvija klasičnim level-up sustavom putem kojeg vam raste šansa na uspješno izvođenje ključnih radnji poput hvatanja lopte ili ponavljanja neuspješnog dodavanja. Na taj način polako 'uzgajate' specijaliste koji odgovaraju vašem timu. Neke rase, odnosno timovi, mogu čak razviti mutacije. Pomoću treće ruke ili kraka se jednostavno lakše lovi lopta! Mutacije, osim što su korisne, vizualno su prikazane na likovima – tu opet moram pohvaliti dizajnere.

Ukoliko igrate Online ligu, svoje beskorisne mutante možete prodavati na tržištu transfera te novac uložiti u igrače koji vam više koriste. Ponekad ćete morati prodati i korisne članove kluba kako biste zamijenili ozlijeđene. No to je cijena Blood Bowla, gdje se igra okrutno i bez obzira na gubitke. Dodatno k tome, igrači stare otprilike svakih osam utakmica za jednu godinu. Nakon 13-14 godina završavaju karijeru. Time se sprječava da vaš tim postane previše jak, što bi imalo smisla da se sezone nastavljaju jedna na drugu. Međutim, tome nije tako. Dakle, sezone su gotovo pa besmislene nakon što ih jednom odigrate. Ne postoji nikakva motivacija za ponovno pokretanje pošto se sve poništi, čak i ako ste osvojili naslov. Svi igrači, sav napredak, vrijede samo za aktualnu sezonu. Tu ne pomaže niti kampanja koja vas vodi kroz neku vrstu skriptiranih mečeva kako biste na kraju igrali za prvenstvo s ljudskim klubom ''Reikland Ravers'' – prilično teška i naporna tekma.

BloodBowl2 4

Ljubitelji prvog Blood Bowl nastavka će u svakom slučaju doći na svoje. Čak i oni koji ga nikada nisu vidjeli bi se mogli dobro zabaviti u kojoj multiplayer tekmi, no vjerujem na vrlo kratko vrijeme. Blood Bowl 2 je definitivno bolji od prethodnika. Grafika je suvremenija, zvuk je bolji, sučelje je preglednije, a i sam gameplay je malo složeniji. Tu je i mogućnost transfera u online ligama, što pruža malo menadžerskog feelinga.

Na žalost se ne može igrati neka vrsta karijere u kojoj pratite jedan klub kroz više sezona, što je po mojem mišljenju najveći propust i razlog zašto Blood Bowl ne može proći kao dugotrajna zabava.

BloodBowl2 5

CPU: Celeron E3300 Dual-Core 2.5GHz / Athlon II X2 240e