Napisao  Četvrtak, 21 Veljača 2013 03:23

RECENZIJA: Aliens Colonial Marines

Davne 1979. svijet je imao prilike vidjeti način na koji Ridley Scott doživljava vanzemaljce u njegovom, danas legendarnom, filmu Alien. Dobro nam je poznato kako film završava, no svi oni koji su ga pogledali te davne '79. željeli su još. Samo 6 godina kasnije James Cameron je uzeo stvari u svoje ruke te je 1986. izdan nastavak koji nosi naslov Aliens.

Radnja spomenutog filma odvija se kojih 57 godina kasnije, nakon Alien-a, kada Ellen Ripley (jedina preživjela članica posade Nostroma iz prvog dijela) biva pronađena i probuđena iz hibernacije. Nakon što je ispričala što se dogodilo, izgubila je svoja prava na let svemirom zato što za svoju priču nije imala fizičke dokaze. Nedugo nakon toga saznaje da se na planeti LV-426, na kojoj je posada Nostroma susrela Alien-a, vrši teraformiranje istog, a glavnu riječ vodi Weyland-Yutani korporacija. Nakon što je kompanija izgubila kontakt sa LV-426 kolonijom, šalju grupu marinaca na planetu da istraže što se dogodilo, a Ripley nakon dugog nagovaranja odlazi sa njima na misiju, no samo kao savjetnica. I tako ratni brod Sulaco odlazi na svoje putovanje, no nakon što su stigli na koloniju stvari postaju komplicirane, a misija propada.

Dečki, kam ste mi pak čižme skrili?

Ukoliko se pitate zašto smo vam ukratko prepričali radnju Aliens filma, odgovor je vrlo jednostavan, a on slijedi u iPlayed recenziji za Aliens Colonial Marines.

Dakle odgovor na gornje pitanje je sljedeći: Kratak uvod u Aliens film smo morali napisati zato što se radnja Aliens Colonial Marines igre (u daljnjem tekstu ACM) odvija 17 tjedana poslije radnje filma. Naime, posada Sulaca izvukla je kraći kraj nakon što se suočila sa Alien-ima na koloniji LV-426 i jedino tko je preživio je desetnik Hicks koji upućuje poziv za pomoć sa Sulaca. Sedamnaest tjedana kasnije prvi na mjesto događaja stiže ratni brod Sephora na kojem služite u ulozi desetnika Christopher-a Winter-a. Nakon što vas probude iz hibernacije, dobivate zadatak da pružite potporu suborcima koji su ranije otišli na Sulaco da pronađu crnu kutiju kako bi se saznalo što se dogodilo sa posadom istog. Tu se naravno stvari počinju komplicirati i saznajete da zadatak nije jednostavan koliko se u početku činio. Nakon što stignete na Sulaco suočavate se sa ne baš lijepim prizorima. Naime, neki vaši suborci bivaju ranjeni, neki su doslovno rastrgani, a od nekih ni traga ni glasa. U ovakvoj situaciji jednostavno vam ne može biti sve jedno pošto nemate pojma što bi moglo uzrokovati smrti i nestanak vaših suboraca. Sva sreća nailazite na narednika O'Neal-a koji vas smiruje i upućuje u situaciju na Sulacu.

Pogled od kojeg zastaje dah.

Dalje vam nećemo reći ništa, već ćete tok priče morati dalje popratiti sami. Sada prelazimo na onaj najzanimljiviji dio recenzije, a to je naravno gameplay.

Kao i u svakom drugom FPSu, tako i ACM možemo zaigrati na tri različita načina. To su single player, multi-player i naravno Coop način igre. Svaki od njih ima svoje čari, a mi ćemo naravno krenuti po redu kako smo ih nabrojali.

Dakle, kako je i za očekivati single player način igre je ništa drugo nego prolazak kroz igru, prateći glavnu priču iste. Sva sreća da kroz nju ne moramo sami trčkarati i ubijat hrpe Alien-a već ćemo susretati mnoge marince koji će nam pomagati u tome. Igra se ne svodi samo na ubijanje svega što se miče pa ćemo kroz misije morati sakupljati razne sakrivene stvarčice kao što su vojničke označne pločice (dog tags), razne audio zapise, a na nekim misijama možemo i promaći legendarna oružja koja su koristili glumci iz Aliens filma. Sve to, naravno, nije potrebno napraviti da bi prošli igru, no daje vam dodatno iskustvo (XP) koje služi za napredovanje lika. Iako većina FPS-ova koristi ovu mehaniku samo u Multi-player načinu igre, ACM to koristi i u single player-u. Kako napredujete kroz igru, otključavate nova oružja, a napretkom vašeg lika otključavat ćete i dodatke za ista. Uz iskustvo i napredak lika tu je i hrpa izazova pa izvršavanjem istih također možete doći do nekih posebnih dodataka.

Iako sve to možda zvuči interesantno, to zapravo i nije. Broj dodataka za oružja nema puno i one korisnije ćete otključati vrlo brzo, dok na neke opće nećete trošiti bodove jer neka od oružja nećete nikada niti koristiti. Broj oružja je isto tako vrlo mali i ona nisu toliko atraktivna (osim Smart Gun-a), no ovo i nije toliki minus pošto su ona autentična (iz filma) i bilo bi glupo da je Gearbox ubacio nekakve bedastoće.

Zbog ljepote se gubi glava. DOSLOVNO:

Ono što je najveći minus single player kampanji je AI i prijateljska vatra. Naime, NPC likovi se znaju nekada toliko glupo ponašati da doslovno srljaju na hrpu Alien-a kako bi se 2 sekunde kasnije panično bježali od njih. Ponekad će vam toliko smetati da ćete se sami raznijeti bacačem granata jer oni očito ne znaju da nikada ne smijete ući u nišan suborca. Ako to i znaju, ne brine ih puno pošto možete pucati kroz njih i ponekad vam dobro mogu poslužiti kao neki betonski zid iza kojega se možete sakriti. Na ovo možda ne bi obraćali toliko pažnje da tu i tamo u razgovorima ne izjave ''Stay frosty! Watch for friendly fire'' koji zapravo i ne postoji.

Sva sreća što igra ima Coop način igre pa ćete kroz cijelu kampanju moći proći sa ljudima diljem svijeta, no ipak je najbolje to napraviti sa prijateljima (ako ih uspijete nagovoriti da kupe ACM). Iako je Coop poboljšava stvari, problemi sa friendly fire-om i glupim AIom su još uvijek prisutni dok su sve ostale stvari iste kao i u single player-u. Na naše veselje, postoji multi-player i tek tu možemo pobjeći od prethodno spomenutih loših segmenata single player i coop načina igre.

Dok piješ, ne putuj svemirom.

Što se tiče Multi-player-a, on je stvarno napravljen baš kako treba. U njemu možemo birati hoćemo li biti u ulozi marinca ili Alien-a, a ovisno o rasi koju ste odabrali, ovisi i sam gameplay. Naime, ako ste u ulozi marinca, kamera ja iz prvog lica, a ako ste Alien onda ćete akciju pratiti iz trećeg. Razlog tome je lakša orijentacija pošto se kao ova slinava stvorenja možemo penjati po svemu i svačemu te bi se vjerojatno pogubili da vam se kamera stalno rotira (sjetite se samo Aliens vs Predator-a).

Modovi koje možete zaigrati su Team Death Match (maksimalno 12 igrača), Extermination (5v5), Escape (4v4) i Survivor (4v4).

Team Death Match nije potrebno objašnjavat pošto ga ima skoro svaka igra. Dakle u njoj morate imati više fragova (killova) od drugog tima da bi pobijedili nakon što istekne 5 minuta.

Extermination mod je nešto slično Assault modovima u kojima morate u određeno vrijeme napraviti neki zadatak dok vas drugi tim sprečava u tome. Ukoliko obrambeni tim ne uspije spriječiti napadački, tada igra prestaje i uloge timova se mijenjaju. Ukoliko novi napadači tim uspije obaviti zadatak prije sada obrambenog tima, tada novi napadački tim pobjeđuje.

Nešto slično je i  Extermination mod. Dakle ako ste u ulozi marinca, morat ćete uništiti jaja Alien-a dok vas oni sprečavaju u tome. Nakon što prođe 5 minuta mijenjaju se uloge i sada ste vi Alien te pokušavate spriječiti marince. Pobjeda ovisi o tome koliko ste bili uspješni u uništavanju odnosno obrani jaja.

Odaberi jedan mod, sigurno ćeš pogriješiti.

Escape je nešto slično kao i Extermination, a jedina je razlika što kao marinac imate 15 minuta da pobjegnete iz nastambe inficirane Alien-ima, dok vas oni pokušavaju spriječiti u tome. Fora je u tome da je mapa podijeljena na nekoliko točaka i ako vas između njih Alien-i srede, izgubili ste. Dakle ako vas srede nema respawna do iduće točke ili dok vas netko od suboraca ne oživi.

Runda traje 15 minuta ili ukoliko vas igrači Alien-a sve pobiju, odnosno ukoliko unutar tih 15 minuta uspijete pobjeći. Nakon toga mijenjaju se uloge te oni koji su sa marincima bježali sada preuzimaju ulogu Alien-a i obratno. Ukoliko oba dva tima marinaca uspije pobjeći, pobjeđuje onaj koji je ostvario bolje vrijeme.

Zadnji mod koji možete zaigrati je Survivor u kojem, kao što i ime kaže, morate preživjeti 6 minuta od napada Alien-a, no ima jedna caka. Ako o ovom modu umrete, kao marinac, za vas igra završava, dok se igrači koji igraju sa Alieni-ma stalno respawnaju. Ovo možda zvuči kao nepravedna borba, no ukoliko ste marinac tada imate na raspolaganju Smart Gun (automatsko ciljanje), montažni mitraljez sa detektorom pokreta (turret) i još mnogo drugih stvarčica koje vam pomažu.

Kao što smo i rekli, u multi-player načinu igre sakupljate iskustvo kojim unapređujete svoga lika. Važno je napomenuti da posebno sakupljate iskustvo sa Alien-ima, a posebno sa marincima pa ćete tako nakon single player kampanje sa marincem odmah biti 20+ level dok ćete sa Alien-om krenuti od levela 1 i moći ćete napredovati samo kroz multi-player.

Red za kantinu nije bio nikad duži.

Sa time završavamo gameplay dio recenzije, a sad je na redu prezentacijski dio koji je i najgora strana igre.

Na našu žalost prezentacijski dio jednostavno nije na razini današnjih igara. Iako je igra napravljena u Unreal Engine-u 3 jasno se vidi da se na kvaliteti grafike nije skoro uopće poradilo. Likovi koje susrećemo kroz igru također gotovo da nemaju izraze lica pa po njima nećete nikada znati jesu li ljuti ili uplašeni. Neki tamni dijelovi u igri, nakon što ih osvijetlite, izgledaju prilično loše i kao da su napravljeni od tekstura niske rezolucije. Nešto bolja situacija je sa Alien-ima, no niti njihov izgled nije nešto pretjerano dojmljiv. Sve to bi možda i bolje izgledalo da se svjetlost (brightness) u igri stavi na minimum, no tada sumnjamo da ćete vidjeti išta osim stalnih iznenadnih smrti. Sad će neki reći da bi tako trebalo biti pošto se ipak radi o Alien naslovu, no jedno je autentičnost, a drugo da je igra tako skoro neigriva.

Što se samog zvučnog dijela tiče on je isto ispod prosjeka. Sve zvuči monotono, ujednačeno i nikada nismo čuli razliku između zvuka puške u malim prostorijama u odnosu na recimo ogromne hangare. Iako je zvuk istih tih pušaka vrlo autentičan i daje vam želju da pogledate filmove, nakon što čujete voice acting, proći će vas ista. Sablasnih zvukova kretanja Alien-a kroz ventilacije jednostavno nema, ali sva sreća da je tu poznati detektor pokreta koji je, uz autentične zvukove oružja, svijetla strana.

Ali draga nisam ju niti pogledal. Ti si meni najlješa.

Kao što smo rekli, AI je također prilično loš i ponekad nam nije bilo jasno što NPCovi rade. U par slučajeva nije nam bilo jasno niti što točno vaši protivnici izvode pa se tako Alien-i nekad znaju do smrti zaletavati u vatru. Ovakva situacija se dogodila samo jedno tokom cijele kampanje pa smatramo da je bio samo izolirani slučaj. Kroz cijelu igru pojavljuje se svega 4 vrste protivnika (ne računajući dva bossa). Tri vrse Alien-a i jedan tip ljudskih protivnika, dok ćete facehugger-e sresti samo u prva dva nivoa, ukoliko ćete uništavati jaja. Alien-i su vrlo pametni i vješti pa će vas uvijek pokušati dočekati nespremnim, a vješto znaju i izbjegavati metke. Razlog tome bi mogla biti njihova brzina, no ponekad ćete imati osjećaj da vas igra vara pošto ste 100% sigurni da je vaš nišan bio na pravom mjestu.

Za prolazak kroz single player dio igre potrebno vam je kojih 10ak sati na 3 od 4 težine ukoliko namjeravate sakupiti sve skrivene stvari.

Iako je igra sa tehničke strane ispod prosjeka, ne znači da je se ne isplati odigrati, no pitanje je li baš vrijedna 50€ (koliko košta na Steamu) ukoliko vas zanima samo priča. Ukoliko ste ljubitelj Alien naslova onda je nabavite, dok drugima predlažemo da je odigraju kod prijatelja.

Moglo je i puno bolje Gearbox. Ooorah to ashes!

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core BE-2300

GPU: GeForce 8500 GT / Radeon HD 2600 XT