Napisao  Četvrtak, 10 Studeni 2011 17:12

Uncharted 3 Drake's Deception - Recenzija

The dreamers of the day are dangerous men, for they may act their dream with open eyes to make it possible, this i did...

Ovim citatom T.E. Lawrenca počinje nova avantura Nathena Drakea, glavnog protagonista Uncharted  serijala. Prvi nastavak bio je 2 koraka ispred ostalih avanturističkih igara i definirao je smjer tome žanru. Nakon što je izašao Uncharted 2 postali smo sigurni da je ovaj serijal tu da ostane, tako da je bilo samo pitanje vremena kada će Drake ponovno krenuti u akciju i da li će moći nadmašiti ono što su mnogi smatrali nenadmašivim. Koliko je to Naughty Dogu uspjelo i da li je Uncharted 3 ispunio naša očekivanja saznajte u našoj recenziji.

Nakon što sam ubacio disk u svoju crnu kutiji i igra se učitala, prošli su me trnci kada sam čuo muziku u glavnom izborniku. Jednostavno dizajniran i pregledan meni, sa zakopanim AK 47 u pijesku, nudi tri opcije, Campaign, Multiplayer i Co-Op. Ja sam naravno odmah kliknuo na ono prvo, pošto sam već mjesecima čekao na novu avanturu. Uvodna animacije počinje pogledom na noćni London i gore navedenim citatom, a Drake i njegov prijatelj Sully ulaze u zadimljeni bar gdje na njih čeka neki čudan lik. Saznajemo da je netko veoma  zainteresiran za prsten kojega Nathan godinama nosi oko vrata, a situacija se zakomplicira kada shvate da su navučeni u zamku i počinje tipična barska šora.

Pazite se bakice sa oštricom u kišobranu

Tu napokon igrač dobiva kontrolu nad akcijom, a borba je slična kao i u prošlim nastavcima. Tipkanjem po kocki lupate, trokut je za kontre dok kružićem hvatate protivnike. Sve je to ovaj puta još dinamičnije i ljepše inscenirano te izgleda kao da su se proizvođači malo poslužili kod kolege Batmana. Iznenađujuće je koliko pokreta i animacija postoji te mada igra ponekad odradi neke stvari po skripti, stalno je nazočan osjećaj potpunog vladanja situacijom . Na Primjer ukoliko je Drake blizu šanka ili stola, on će zgrabiti flašu ili kriglu i okinuti najbližeg protivnika po glavi. Ukoliko se pak nalazi pokraj prozora on će u tečnoj animaciji baciti lika kroz staklo na ulicu. Cijeli taj početni dio je, kao i u mnogim igrama, dinamičan tutorial kroz kojeg igra upoznaje igrača sa komandama.

Nakon izlaska iz bara ponovno se pokreće animacija u kojoj se predstavlja glavni negativac ili bolje reći glavna bakica pod imenom  Katherine Marlowe, koja godinama traži prsten. Od ovdje na dalje počinje akcijska avantura na koju bi bio ljubomoran čak i veliki Indiana Jones. Priča vodi igrača kroz razne dijelove svijeta u kojima susreće stare poznanike, ali i mnoge nove prijatelje i neprijatelje. Iako je Uncharted podosta baziran na napucavanju, pronađen je idealan balans između rješavanja zagonetaka, penjanja pa čak i šuljanja.

Jeep surfanje, avion u igri izgleda još močnije

Zagonetke nisu teške i uvijek je na raspolaganju knjiga iz koje se mogu izvući neki podaci, a ukoliko se igrač duže mota po jednom mjestu njegovi pratioci mu daju razne savjete. Također postoji opcija koja sa vremenom usmjeri kameru na određenu točku do koje se potrebno penjati  ili prekidača kojeg treba aktivirati. Skakanje i pentranje od uvijek su bili najatraktivniji dio ovog serijala, a drugačije nije niti ovdje. Drake često mora trčati po zidovima koji se ruše ili dospjeti na vrh nekog ogromnog tornja, planine ili tome sličnome. Sve to je jako dobro izvedeno i igrač u svakom trenutku ima osjećaj kontrole te će se jako rijetko dogoditi da skoči kuda nije namjeravao. Pokreti su općenito vrlo fluidni, ovisno o podlozi i brzini kretanja, lik mijenja hod i micanje ruku. Na primjer na brodu koji se njiše tijekom oluje, on tetura, a na pijesku pak vuče noge. Animacije lica su također odlične kao i glasovi likova  koje je u animacijama vrlo ugodno gledati i točno se može primijetiti u kakvom su moralnom ili fizičkom stanju.

Kako ne bi sve bilo savršeno moramo navesti i neke stvari na kojima se igri može zamjeriti. Protivnici nisu baš najpametnija ekipa, no to nadoknađuju brojčanošću i otpornošću na metke. Neki oklopljeni mogu popiti čak cijeli spremnik. Također izgleda kao da su svi vrhunski atletičari pa bez problema prate Drakea po krovovima i na mjesta koja niti Neo u Matrixu ne bi mogao dosegnuti. Neki bi čak igri mogli zamjeriti to što je potpuno linearna, nema tu previše slobode kretanja, većinom morate doći do određene točke, tamo se boriti ili riješiti zagonetku pa nastaviti. Preko toga svega lako je proći jer je igra previše zabavna da bismo se time zamarali, no činjenica da je sve to gotovo za kojih 8-10 sati, ovisi na kojoj težini se igra, malo me razočarala.

Da ovako to stvarno izgleda u igri

Srećom igra nudi više od single player kampanje. Co-Op mod je prilično zanimljiv i nudi tri načina igranja: Arena, Hunter Arena i Adventure. Prve dvije arene baziraju se na preživljavanju valova protivnika ili osvajanju baza (nešto poput Gears of War 3). Adventure mode nudi zabavu za tri igrača kroz kratke misije vezane uz priču i mape iz zadnja dva nastavka (Uncharted 2 i 3). Težinu je moguće prilagoditi i ovisno o njoj mijenja se i količina života koje zajedno imate, 20, 15 i 10. Na jačim težinama koordinacija grupe vrlo je bitna i važno je dobro paziti što vaši suigrači rade. Sve je to moguće igrati i lokalno u split screenu.

Što se pak multiplayera tiče tu je mnogo raznih modova: Free for all, team i three team deathmatch. O njima ne treba mnogo govoriti osim da je potrebno skupiti čim više killova u određeno vrijeme. Team plunder je nešto poput capture the flag, timovi od pet igrača moraju donijeti blago iz sredine mape u svoju bazu. Posljednji mod je Team Objective, on je najopširniji, timovi od po pet igrača moraju rješavati razne zadatke, od osvajanja baza do ubijanja određenog broja protivnika. Sve je to popraćeno prilično dobrim editorom likova i načinom nadogradnje oružja i sposobnosti. Mape su raznolike i ima ih mnogo, čak toliko da ih nismo stigli sve isprobati prije pisanja ove recenzije. Možemo bez ikakve dvojbe reći da je multiplayer u ovoj igri više nego pozitivno iznenadio i da nije tu samo toliko da ga igra ima. On je čak postao osnovan dio ovog serijala koji se prije bazirao na dobrom single player iskustvu.

Svakodnevna situacija za Nathena

Eto, stigli smo na kraj recenzije i mislim da sam rekao sve važno o ovoj odličnoj igri. Uncharted 3 i ovaj puta je uspio podići standarde svoga žanra, ljubav prema detaljima i težnja za savršenstvom primjećuju se na svakom koraku kroz ovu igru. Mislim da bi se čak i filmski producenti mogli ugledati u ovakav posao te se sramiti onoga što nam bacaju na velike ekrana u posljednje vrijeme. Velika je šteta to što je Uncharted serijal PlayStation ekskluzivan, jer smatram da će svi koji ne odigraju ovu igru, propustiti jedan dio gamerske povijesti.

• Datum Izlaska: 2. studeni 2011
  • Platforma: Playstation 3
  • Proizvođač: Naughty Dog