Napisao  Utorak, 21 Veljača 2012 01:05

The Darkness II - RECENZIJA

Poznato je da je ovaj naslov vrlo kontraverzan i da neće svakome sjesti baš isto, neki će ga ugasiti nakon prvih pola sada dok će drugi pak sliniti ispred ekrana. Prije tjedan dana imali ste priliku vidjeti naš prvi dojam sa The Darkness II, a sada je vrijeme da ga seciramo i pružimo vam našu konačnu analizu obdukcije.

Jackie priča priču o jednom tužnom mladiču

Glavni protagonista Jackie Estacado prije pet godina, u prvom nastavku, već se jednom suočio sa silom mraka (The Darkness). Tada je bio napadnut od strane New Yorškog mafija bosa te zamalo ubijen. Nakon što je dopustio Darknessu da ga obuzme i riješi svih njegovih neprijatelja platio je skupu cijenu. Izgubio je jedino što je ikada volio, svoju curu Jenny. Ona bijaše ubijena pred njegovim očima na što i sam Jackie odlučuje oduzeti si život. No umjesto da je umro on se pronašao u nekoj iskrivljenoj dimenziju gdje vlada, naravno, spomenuti Darkness. Tu je počela velika borba između te sile i njenog nositelja, koji se na kraju uspio osloboditi.

Sada, pet godina kasnije, Jackie je glavna faca Talijanskog mafija kartela, iako ga i dalje progoni krivnja zbog smrti njegove voljene Jenny. Na jednoj „poslovnoj" večeri, koja služi kao kratak tutorial, neka nepoznata organizacija iznenada započinje kolinje u restoranu i jedini izlaz iz situacije je taj da Jackie ponovno svoje tijelo prepusti sili mraka. Pun bijesa i željom za krvi, onih koji su krivi za sve to, on ponovno kreće u krvavi pohod u kojem gubi još više ljudi koje voli, a lagano i samog sebe...

Ah Jenny... Žena zbog koje se isplati klati

Prije nego krenete u pohod možete birati između četiri težine te pogledati kratak sažetak događaja iz prvog nastavka, a nakon toga  vas igra direktno baca u gore spomenuti tutorial. Prava akcija počinje tek nakon što preživite atentat te naučite osnovne komande. Napokon dobivate svoje moči tame koje u početku još nisu potpuno razvijene, a time odmah i shvatite da ovo nije jedna od „onih" pucačina. Osim standardnih oružja na raspolaganju su vam dva zmijolika čudovišta koja vire iz Jackijevih ramena. Svako od njih ima svoje vlastite komande i sposobnosti što igri daje vrlo zanimljiv aspekt. Lijevo služi kao hvataljka za razne stvari ili pak za mučenje protivnika. Njime možete bacati razne predmete poput vrata od auta kojima režete jadnike na pola, dok je desno moćnije i služi za razbijanje prepreka ili brzo klanje.

Također možete u obje ruke držati oružja što vam omogućava brze rafale u cijenu preciznosti. Vrsta oružja nema previše ali su zastupljena ona najpopularnija poput AK47 ili automatskog shotguna. To nam nije nimalo smetalo jer je glavni adut ove igre nadogradnje svojih nadnaravnih sposobnosti. To činite tako da ubijanjem protivnika sakupljate essence koje služe poput neke vrste experience bodova. Tako kasnije kroz igru možete ispuštati insekte koji napadaju nekoliko protivnika odjednom ili pak stvarati ogromnu crnu rupu koja u sebe uvlači sve što se nalazi blizu. Najzanimljivije nadogradnje su one koja vam daju nove načine klanja. One ne samo da su vrlo brutalne, već ovisno o načinu kojim ste priklali protivnika daju bonuse poput: liječenja, dodatnu municiju, skraćeni cooldown na sposobnosti ili štit koji vas brani od metaka.

Treba uredno hraniti svoje ljubimce

Kako se kroz igru ne bi osjećali poput boga tu je vaš najveći neprijatelj, SVIJETLO, jer čim vas ono obasja vi gubite vaše moči i sve bonuse koje ste zaradili nadogradnjama. Tako čete često morati odstraniti razne lampe ili agregate koji ih napajaju, a kasnije će čak i protivnici nositi reflektore i ubijati vas u pojam sa njima. Oni su kroz vaš napredak također sve bolje opremljeni, a ima čak i nekih koji su nadnaravni poput vas. Borbe sa „bossevima" su također zanimljive jer u svakoj ima određena finta koju morate skužiti kako bi ih savladali. Tu vam često pomaže vaš pomoćnik, mali Darkling, koji će vam kroz igru sigurno prirasti k srcu. Iako je ružan vrlo je zabavan i koristan, a nikada vam neće niti smetati. On često baca neke fore, protivnicima pokazuje svog malog, prdi ili jednostavno mokri po mrtvacima. Ponekad ćete čak preuzeti kontrolu nad njim i provlačiti se na mjesta koja Jackie ne može dosegnuti.

Priča se odvija prilično linearno, iako između misija provodite vrijeme u svojoj vili gdje možete popričati sa članovima obitelji i bande te tako saznajete više o njima i o samom glavnom liku. Ima tu i nekoliko mini igara poput gađanja goluba sačmericom ili tipičnog napucavanja flaša za bodove. Nivoi su raznoliki i nijedna lokacije se ne odugovlači tako da nemaju vremena postati dosadne. Iako je sve linearno mnogi interaktivni predmeti kojima možete zaklati protivnike odvlače pažnju od toga. Dok vi isprobavate sve moguće načine ubijanja i čekate da skupite dovoljno essenca za iduću nadogradnju, kampanja brzo proleti (ona traje kojih 6-7 sati). Zato je tu Vendetta Mode u kojem možete zaigrati sa jednim od četiri novih likova koji su također na neki način vezani The Darknessom, a moraju rješavati misije za vašu organizaciju. Možete ga igrati sami ili u Multiplayeru što je daleko zabavnije.

koji Darkness? Ovak to izgleda dok je osobno

Iako ga ova igra nije trebala i stvarno nije vrhunac multiplayer pucačina ipak je zabavan jedno vrijeme. Gore spomenuti Vendetta mode sadrži dvije vrste misija, Campaign i Hit List. Campaign prati događaje koji su se odvijali paralelno sa glavnom pričom dok u Hit List ,većinom, morate srediti nekog glavonju. Ovdje su vam na raspolaganju ulični samuraj Inugami, bivša agentica Shoshanna, Voodoo freak JP DuMond i Škotski klošar Jimmy Wilson. Svaki od njih posjeduje Specifično oružje koje mora „hraniti" krvlju svojih neprijatelja. Svi oni mogu popiti prilično puno metaka, a i njihova oružja su prilično nabrijana. Jimmyeva sjekira bez ikakvih problema kolje u jednom hitcu, Shoshannin shotgun ostavlja ogromne rupe u prsima jadničaka, Inugamijeva katana sijeće meso ko topli putar, a DuMondov voodoo stik može levitirati protivnike. Time  je ovaj mod tek na većim težinama pravi izazov. Oni sami također skupljaju essence i moguće ih je nadograđivati, no ne baš toliko koliko je to moguće kod Jackija. Često uopće ne morate surađivati kako bi preživjeli jer ste i sami već dovoljno jaki ali je klanje sa frendovima jednostavno zabavnije.

Fantastic 4! ili ipak ne..

Ova igra vuče svoje korijene iz istoimenog stripa tako da je i grafika prikladna tome. Pozadine i lokacije izgledaju prilično dobro dok su likovi u animacijama ponekad mutni i izgledaju čudno. U akciji, dok ne morate gledati njihove face iz blizine, sve to izgleda potpuno drugačije. Krv također ponekad izgleda plastično, a i animacije nisu baš savršene. Zato su završni potezi kod ubijanja vrlo maštoviti (bolje rečeno bolesni) te vrlo kvalitetno animirani. Glasovi likova su vrhunski odrađeni, iako ponekad ne pašu uz pokret usana. Priča je također prilično dobro inscenirana kroz cijelu kampanju. Prije svake misije Jeckie će vam u mračnoj atmosferi ispričati o jednom razdoblju svog života u kojem se često osjeti njegov očaj i čežnja za Jenny. Ovdje se vidi utjecaj pisaca romana pa ćete se vrlo brzo identificirati sa glavnim likom i shvatiti da on nije hladnokrvni ubojica već žrtva okolnosti.

Netko mora i počistiti taj nered, a za to imamo dobre frendove

The Darkness II je jedan od rijetkih naslova koji iza svoje fasade sakriva mnogo više nego se od njega očekuje. Na prvi pogled on izgleda prljavo i neće se baš svatko htjeti družiti s njim, no dadete li mu priliku i pogledate malo dublje mogli bi pronaći malog dragulja. Gameplay odskače od onog u standardnim pucačinama dok je priča vrlo dobro inscenirana. Tko voli brzu akciju i ne smetaju mu nasilne scene vrlo će se dobro zabaviti dok bi mu svi ostali trebali dati šansu u ublaženoj verziji koja je također na tržištu.

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz ili Athlon 64 X2 Dual Core 4200+

GPU: GeForce 510 ili Radeon HD 4350 1GB

MEMPORIJA: 1,5 GB