Napisao  Četvrtak, 13 Rujan 2012 14:30

Sleeping Dogs - Recenzija

Sleeping Dogs je prošao kroz mnogo problema u svojoj razvojnoj fazi. Igra koja je trebala biti novi nastavak Activisionovog True Crime serijala bijaše odbačena kao mali pas za kojega nema cice (možda otuda i samo ime). Razlog tome je bio jednostavan. Activision je smatrao da igra neće biti dovoljno dobra te nisu htjeli investirati u nešto u što ne vjeruju, no srećom, projekta se prihvatio Square Enix. Oni su otkupili prava, uzeli glavni kod i krenuli u izradu potpuno nove igre. Ideja je bila stvoriti individualnu, open-world-akcijsku-pucačinu koja će obožavateljima žanra pružiti sve što očekuju od takve, ali uz mnogo noviteta. Kakav su posao odradili saznati ćete u sljedećim redovima.

Ne možeš pobjeći od prošlosti

Sleeping Dogs se odvija u modernom Hong Kongu kuda stižete kao mladi undercover detektiv imena Wei Shen. On je rodom iz Hong Konga, no u mladim danima je imigrirao u Ameriku. Tamo je sa odličnim ocjenama završio školu za policajca i zahvaljujući svojoj prošlosti, fizičkim predispozicijama te inteligencijom, vrlo brzo napredovao. No kako to često ide, od prošlosti se može sakriti, ali se ne može pobjeći. Zbog svoje nacionalnosti i povezanosti sa kriminalom u mladosti poslan je na tajni zadatak upravo u svoj rodni grad. Nakon kratkog boravka i prvog ozbiljnog zadatka, zbog kojeg završi iza rešetaka, ponovno susreće svog najboljeg frenda iz djetinjstva Jackija. Mladi i nadobudni „wannabe“ kriminalac ja naravno vrlo sretan što se ponovno vide pa mu odmah nudi pomoć predstavljajući ga vođi svoje male bande. Time započinje igra, a i vaši prvi koraci kao tajni agent i pijun kvartovske bande.

Posotji li bolje mjesto za ponovni susret?

Policajac sa srcem Triada

Kako smo već u naslovu spomenuli, Sleeping Dogs je open-world igra. To znači da ćete u Hong Kongu uz glavne misije pronalaziti brdo raznih zanimacija i stvarčica za sakupljanje. Prioritet je naravno priča i razvoj osobnosti Weia kojemu postaje sve teže i teže raditi svoj posao, ali se istovremeno distancirati od ljudi sa kojima je odrastao. Tako vam se razne aktivnosti koje možete raditi između glavnih misija otvaraju postepeno i ovisno o tome kako napredujete. Tek sredinom igre otvoriti ćete baš sve što igra ima za ponuditi.

Same misije su vrlo zanimljive i raznolike. Pošto ste na početku samo mali kriminalac obavljati ćete sitne posliće za vašeg šefa koji želi zavladati svojom četvrti. Osnovna stvar što Sleeping Dogs čini malo drugačijim je fokus na borbu šakama, a ne na napucavanje. Oružja postoje, no ona su potrošna roba koju dobivate samo u određenim misijama ili ih uzmete od protivnika. Ako ih se i dočepate, ona su prilično dominantna pa se zbog toga brzo troše. Na kraju uvijek ostanete na svojim dragim, krvavim šakama. Budemo li iskreni, tako nam je i draže jer je borba jednostavno previše zabavna. Dosta podsjeća na Batman: Arkham City, ali je puno zahtjevnija. Postoje razne kombinacije udaraca, hvatanja, kontre, a i odlično možete iskoristiti okolinu u svoju prednost. Protivnici također imaju dobar arsenal poteza i borilačkih stilova tako da ne možete sve našorati na istu foru. Nadogradnjom lika učiti ćete nove kombinacije i poteze koji će vam pomagati kod savladavanja određenih protivnika.

Hmmm.... teških li odluka

Da, dobro ste pročitali, u ovoj igri postoji nadogradnja lika i iskustvo koje sakupljate no ne vjerujemo da je to veliko iznenađenje pošto to danas ima čak i pišljiva simulacija vožnje. Ovisno o tome kako riješite misiju dobivate iskustvo koje vam pak omogućuje kupnju novih sposobnosti. Pošto posao obavljate u tajnosti, također ćete obavljati misije i za policiju te stoga postoje dvije vrste iskustva. Ako puno ubijate i radite nered dobiti ćete Triad iskustvo, a ako ste dobar pandur dobivate, naravno, policijsko iskustvo. Kod ovog drugog je vrlo teško završiti misiju sa maksimalnim uspjehom jer se uvijek na cesti pronađe neki debil ili prokleti stup kojeg srušite pa izgubite malo iskustva. Sve u svemu ovaj sustav odlično funkcionira. Triad drvce daje sposobnosti poput ublažavanja štete koju primate dok policijsko drvce omogućava lakše razoružavanje neprijatelja ili preciznije ciljanje. Borilačke vještine ćete pak nabrijavati pronalaženjem kipova koje predajete treneru.

Važan dio ovakve vrste igara je kretanje po prilično velikom gradu. To možete raditi pješice, a Wei je u tome stvarno spretan. Kreće se brzo iako trči malo klempavo, ali se zato može popeti i preskočiti većinu prepreka bez da za njih zapne. Pri svemu tome izgleda vrlo atraktivno, kao da je godinama trenirao parkour. Sve je to super-cool ali kod curica ne možete proći bez zatamnjenih stakala i svjetlećih felga. No dobro, nije baš tako. Nekad vam vozila trebaju da vas brže odvezu od točke A do točke Bam-Bam Cluba, ovogaaa.. mislim točke B. U početku imate samo neki jadni motor koji na prvi pogled izgleda kao stari MZ iz 80-ih, ali nas je iznenadilo koliko je brz. Tu dolazimo do problema koji smo u početku imalo kod vožnje. Sve izgleda nekako ubrzano, kao u onim starim filmovima sa Jackie Chanom,  no možda je to bila i namjera kako bi dočarali baš tu atmosferu. Nakon određenog vremena naviknuli smo se na brzinu pa čak u njoj i uživali. Svim vozilima se prilično lagano upravlja, a ako vas lovi murija postoji mogućnost da ih izgurate, jer igra ima takozvanu „ramming“ opciju tijekom vožnje. To većinom završi tako da vi nastavite voziti dok protivnici lete zrakom.

Ja i moj MZ iz 80-tih

OPEN WORLD

Čista zabava ili tematski park sa puno ponavljanja

Ranije smo već spomenuli aktivnosti koje vam Hong Kong u ovoj igri nudi, a njih je stvarno pregršt. Susretati ćete cure u raznim sporednim misijama, doslovno ih iskoristiti, dobiti neku nagradu i krenuti na drugu. Neke od njih imaju utjecaj na glavnu priču, no o tome nećemo sada, saznajte sami. Većina nagrada koje dobivate od njih su takve da vam se otkriju razne, inače sakrivene, stvari na mapi. Oltari koji su raštrkani po gradu podižu vam maksimalno zdravlje, a plave kutije lovu. Pinku možete zarađivati vozeći utrke, klađenjem na borbe pijetla, krađom auta, kockanjem, ali najzanimljivije su arene u kojima morate pobijediti brdo protivnika u Bruce Lee stilu. Sve to pomaže kod podizanja vašeg „face“ nivoa koji vam omogućuje kupnju novih, boljih auta i odjeće. Ipak čovjek mora držati do sebe u Hong Kongu, ne? Kupnja hrane, masaže i ispijanje Dragon Kick napitka daje vam razne bonuse te se valja dobro najesti, napiti, a možde nešto i poj..... prije teških misija. Raditi ćete i zadatke razotkrivanja dilera droge u kojima prvo morate razbiti ekipu, a nakon toga hakirati obližnju kameru. Kasnije, u svojem skloništu možete promatrati određeno mjesto i narediti hapšenje. Sve te aktivnosti su zabavne u startu, no nakon nekoliko ponavljanja postaju dosadne. Love ćete imati čak i previše pa je jedini razlog da ih radite želja za stopostotnim prelaženjem igre.

Znaš ja sam ti vrlo romantičan i iskren dečko. Ma kome ja lažem, kod mene ili kod tebe?

Tražimo lika bez tetovaža

Sleeping Dogs na prvi pogled izgleda odlično, ali boluje od klasičnih bolesti modernih igara. Svjetlosni efekti su često pretjerano jaki što rezultira nerealno svjetlećim asfaltom, pogotovo po kiši. Likovi su odlično animirani, no također se iz blizine previše reflektiraju te time izgledaju plastično. Ipak, voice-acting je vrlo dobar što stvarno doprinosi filmskoj atmosferi. Svaki od glavnih likova ima vrlo specifičnu osobnost i odmah u startu shvatite u koji svijet je Wei upao. Biti ćete okruženi hrpom testosteronom napumpanih, tetoviranih, nabildanih, ali ne baš najinteligentnijih likova. Pošto se čovjek navikne na svašta, oni s vremenom postaju čak i simpatični. Negativno su nam sjeli modeli protivnika koji se često ponavljaju. Znalo se dogoditi da je u grupi od sedam likova stajalo četiri identična – odmah se sjećamo starih Final Fight dana. To brzo zaboravite kad ih počnete lupati po bulji jer su zvukovi toliko slasni da ne želite prestati. Soundtrack je također prilično dobar i raznolik, zastupljene su sve vrste glazbe iz našeg i azijskog područja. Ono što nas je malo zbunilo je to da svi ljudi na ulici pričaju engleski sa nekim glupim naglaskom, ala „cmooonprettyman, wannabuy some clothes“. Tu rečenicu smo čuli bezbroj puta prolazeći pokraj trgovina (ponekad mi je došlo da dotičnu, virtualnu damu, ušutkam na što bolniji način).

Samo zato jer se može

Crkli đukac ili razigrani psić

Square Enix je uspio napraviti baš ono što su planirali. Većinu vremena provedenog uz igru smo se prilično dobro zabavili. Priča je zanimljiva, a glavne misije raznolike što vas tjera da ju odigrate do kraja. Oni koji traže dodatnu zabavu i žele si produžiti užitak dobro će se zabaviti po virtualnom Hong Kongu dok će ljubitelji žanra biti potpuno oduševljeni. Najviše nam se svidio profinjeni sustav borbe i to što se nije sve baziralo na tipičnom – vozi, pucaj, bježi od murije, pucaj, sljedeća misija - sustavu. Sa Sleeping Dogs ovaj žanr nije doživio neku veliku evoluciju, ali ga je sigurno obogatio. Postavio je neke standarde i krenuo u smjeru kojim bi ga ostatak konkurencije trebao pratiti.

Igralište zvano Hong Kong

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz ili Athlon 64 X2 Dual Core 4400+

GPU: GeForce GT 620 512MB ili Radeon HD 6450