Napisao  Ponedjeljak, 28 Studeni 2011 18:53

Saints Row The Third - Recenzija

Uvod

Open World igre postale su vrlo popularne u proteklih 10 godina. Prva na koju svi pomislimo je naravno GTA III koji i je definirao smjer tome žanru, a druga o kojoj se mnogo priča u zadnje vrijeme je Saints Row the Third. Upravo o njoj pisati ćemo u ovoj recenziji, što je to stvorilo takav Hype, zašto se toliko o njoj pričalo te zašto je tako kontraverzna.

Priča

Third Street Saints su dominantna ulična banda imaginarnog grada Stilwater i toliko dominiraju da su već postigli status zvijezda. Imaju svoju vlastitu marku odjeće, energetsko piće, razne maskote koje hodaju gradom te su  gotovo nedodirljivi čak i od strane vlade. To se naravno ne sviđa ostalim gangsterima kojima preostaje samo ljubomorno gledati. Zbog toga se jedan Belgijski mafija Boss odlučio sakupiti sve manje bande i krenuti u pohod protiv Saintsa. Igra počinje pljačkom banke koja služi kao tutorial, a u njoj upoznajete glavne likove i saznajete da ste vi glavna faca bande. Svi ste obučeni u The Saints maskote što asocira na to koliko su oni moćni. Niti ne pokušavaju sakriti svoj identitet, pljačke su za njih neka vrsta marketinga. Iako je to tek prva misija, ona je nabrijana više nego veliko finale nekih drugih naslova i u njoj odmah u startu prepoznajete kojim smjerom ova igra ide.

Budim se i nalazim nešto čudno u krevetu, nemam pojma što se noćas dogodilio!

Nakon što ste digli gornji kat banke u zrak kako bi došli do trezora, kopčate ga na helikopter i pokušavate surfajući na njemu zbrisati, no to vam ne uspijeva pa završite u čuzi.  Tu vaš lik napokon skida masku i otvara vam se vrlo detaljni editor u kojem možete po volji kreirati svoga lika. U zatvoru saznajete da je netko uložio mnogo love za vašu otkupninu. Na to slijedi upoznavanje sa spomenutim Belgijancem, u njegovom zrakoplovu, od kojega saznajete da i on želi dio kolača. Vi se time naravno ne slažete te dolazi do borbe u kojoj pogiba jedan od vaših najvažnijih i najvjernijih članova. Slijedi još jedna akcijom pretjerana misija u kojoj bježite s aviona i nakon koje se spuštate u grad Steelport u kojem se odvija ostatak igre. Sve to nije prošlo bez posljedica, hakiran vam je bankovni račun i sabotirana banda pa je vrijeme da se osvetite i vratite nazad sve što je vaše!

Gameplay

Iako nakon dvije uvodne misije nemate baš osjećaj Open Worlda to se drastično mijenja čim napravite prvi korak u Steelportu. Možete pratiti glavnu misiju ili odmah krenuti u istraživanje grada koji je od početka potpuno otvoren. Glavni alat za orijentaciju vam je vaš Smartphone u kojem ćete naći sve potrebne informacije, mapu grada, glavnu misiju, dodatne misije, statistiku i nadogradnje. Iako se neke aktivnosti u gradu otvaraju tek tijekom napredovanja kroz glavnu priču, jer su vezane uz članove bande koje pridobivate, već ih od početka ima dosta (Ja sam, recimo, četiri sata harao po gradu bez rješavanja prve glavne misije). Otkrivanje grada, ne samo da je zabavno, već je i vrlo korisno jer vam baš sve što radite daje respekt i lovu. respekt služi za napredovanje lika i otvara razne nadogradnje koje pak morate kupiti lovom. Moguća je nadogradnja lika, oružja, članova bande, vozila pa čak i zgrada koje posjedujete.

Vrijeme da malo izađem, skačem padobranom jer mi treba malo zraka a i zato jer mogu

Steelport je ogromno igralište na kojemu se stalno nešto događa, aktivnosti je stvarno mnogo, tako ćete često razvoziti prostitutke, braniti dealere, kršiti grad tankom pa čak i prevažati tigra na suvozačkom mjestu. To su samo one standardne stvari koje su viđene i u GTA (osim tigra). Valiation Inc. je također pokupio mnogo elemenata iz drugih igara, recimo iz Burnouta, ukoliko vozite krivom stranom ceste dobivate oncoming bonus ili near miss ako prođete blizu drugog vozila. Želite surfati na krovu vozila, nema frke, samo skočite na krov i balansirajte kao da se grindate u Skate. Čak su išli toliko daleko da se možete skinuti do gola i trčati ulicom u cilju da šokirate čim više ljudi, što također daje respekt.

Jedna od najzabavnijih i stvarno posebnih aktivnosti je Professor Gankiev Tv Show. To je čista parodija na tipični Japanski Game Show, sve je šareno i ljudi su oduševljeni nečime što se ostatku svijete ne čini baš najnormalnijim. Vi nastupate u TV emisiji kao lovac na maskote koji se, u čim kraće vrijeme, mora probiti do kraja i dočepati svoje nagrade. Razne zamke poput strujnog ili vatrenog zida sve to otežavaju, a ukoliko uspješno koknete više maskota za redom dobivate combo bonus koji vam daje više love na kraju. Komentatori su vrhunski i konstanto namataju neke gluposti vezane uz vas ili glavne face grada. Ta aktivnost nam se toliko dojmila da smo jednostavno morali odvojiti jedan cijeli odlomak samo za nju.

Odplazim u Professor Genki show gdje ću se malo ispucati

Tu su još i Assassination misije u kojima morate koknuti određenog lika ili misije sakupljanja automobila, a one služe čisto u svrhu dodatne zaradu love i respekta. Kroz Grad su raštrkane mnoge trgovine, tvornice i obične zgrade  koje možete kupiti. One vam svakih sat vremena (u igri) generiraju određenu količinu love koju možete prebaciti na svoj račun preko telefona. Uz navedenu Kupnju zgrada, područja osvajate postepeno rješavajući razne aktivnosti ili eliminacijom drugih bandi. Ukoliko vaša banda vlada određenim dijelom grada tamo se šeću vaši članovi i to područje postaje sigurno za vas. Ukoliko vam se tamo nešto zakuha nećete biti sami, vaši će „sluge" odmah doći u pomoć.

Upravljanje samim likom je dobro izvedeno, a ukoliko igrate na konzoli malo ćete se tromo osjećati kod ciljanja, dok na PCu sa mišem i tipkovnicom stvar izgleda potpuno drugačije. Ako uz pregršt oružja koja imate na raspolaganju ipak odlučite koristiti šake, iznenadit će vas koliko atraktivnih Wrestling poteza vaš lik ima na raspolaganju. Igra manjka ikakve funkcije sakrivanja, kao što smo to navikli iz sličnih igara, no to konpenzira nadogradnjom lika koji kasnije može primiti poprilično puno štete. Još jedan važan element ove igre je upravljanje raznim vozilima, ovisno o autu kojeg vozite ponašanje se mijenja, no ni jedan nije težak za voziti. Postoji powerslide funkcija, koja je vrlo dobro izvedena, a daje vam mogućnost atraktivnog i kontroliranog klizanja kroz zavoje (čak i to daje Respect). Letenje helikopterom ili avionom u nekim je igrama čista muka no ovdje je to jednostavno te ćete već nakon dvije minute letjet kao da nikada niste radili ništa drugo.

A sada malo šminkanja po gradu u novom PIMP mobilu

Multiplayer

Najveći adut ove igre je mogućnost igranja kompletne kampanje  u Co-Op modu. Cijelu priču možete odigrati sa prijateljima, što dozu zabave i ludiranja po gradu podiže još za dvije stepenice. Zamislite samo zezanciju kada vi vozite, a frend puca na muriju i druge bande ili jednostavno surfa na krovu vašeg vozila dok ga vi pokušavate baciti dolje ludom vožnjom. Sve aktivnosti možete raditi zajedno pa čak jedan drugoga ispucavati iz topa na Professor Genkievom vozilu. Tu je još i mod preživljavanja valova protivnika pod nazivom „Whorde Mode" koji bez ikakve suptilnosti asocira na „Horde Mode" iz Gears of War 3. U njemu morate preživjeti određen broj protivnika sa oružjem koje vam je na raspolaganju. Jedna stvar koja nas je stvarno ugodno iznenadila, kada smo pokrenuli Multiplayer, je ta da igra nudi LAN opciju. Mnoge igre zapostavile su ovaj način spajanja igrača i forsiraju internetsko, a znamo i sami da nema boljeg od igranja u igraonicama ili kod frenda u podrumu. Ova igra je savršena za večer u LANu

uz sanduk Pive.

Dobio sam poziv da su nas napali, kasnije su naravno požalili..

Prezentacija

Saints Row The Third nije ono što bi nazvali grafičkim orgazmom, no to ne znači da ona izgleda loše. Daleko od toga, na PCu u DX11 izgleda sasvim solidno, čak malo bolje od recimo GTA IV. Dizajn likova je solidan mada iz blizine izgledaju malo plastično, a animacije su im ponekad također smiješne. Koliko je to bilo namjerno, a koliko nije uspjelo ne možemo procijeniti jer je cijela igra opičena na svoju stranu. Glasovi su zato vrlo dobro izvedeni i svakom liku daju posebnu osobnost, čak su komentari prolaznika odlični, mada se često ponavljaju. Soundtrack je odličan, pokriva gotovo sve vrste glazbe i mnogo

poznatih umjetnika poput Deftonesa, Run DMCa i Marilyna Mansona. Izbor pjesama koje prate misije uvijek odgovara akciji na ekranu i diže atmosferu, što nije baš tako kvalitetno viđeno u mnogim igrama.

Valja spomenuti i editor likova koji je toliko detaljan da možete napraviti čak svoju baku, ukoliko stvarno želite da ona bude gangster i maše velikom roza dildo palicom. Kroz igru možete posjetiti trgovine sa odjećom i presvlačiti se kad god vam se prohtije .Također imate mogućnost prerade vozila, od branika do felga, tako da nikada nećete voziti dosadnu kantu koju vidite na svakom ćošku grada. Sve to igri daje neku vašu osobnost jer svaki igrač izgleda drukčije, ima drukčiju bandu i vozi drukčija vozila. Ukoliko želite vidjeti kako drugi igrači provode svoje vrijeme u Steelportu to možete registrirajući se na stranici igre. Tamo ćete naći razne slike, animacije i vidjeti kakve gluparije su ostali igrači izveli.

Sve u svemu dobar dan. Sada ću se malo opustiti u baru i nadam se da sutra ujutro neće biti neugodnih iznenađenja u krevetu.

Zaključak

Smatramo da je ova igra donijela dozu svježine među sve ove ozbiljne hitove koje smo imali prilike zaigrati u posljednje vrijeme. Ukoliko se želite dobro zabaviti bez previše razmišljanja i dosta vam je skriptiranih scenarija poput onih u Call of Duty MW3, ova igra je za vas idealna. Nekim ljudima bi njen humor mogao izgledati djetinjasto i jeftino, dok bi se drugi čak mogli osjećati napadnuto. No ukoliko pak na nju gledate onako kakva ona i jeste, znači pretjerana, zabavna i prepuna ironije, pružiti će vam mnoge sate zabave.

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz ili Athlon 64 X2 Dual Core BE-2400

GPU: GeForce 8800 GS ili Radeon HD 3850

CPU: Core 2 Duo E8400 3.0GHz ili Phenom 9600 Quad-Core

GPU: GeForce GTS 450 ili Radeon HD 5750 1024MB

MEMPORIJA: 4 GB

OS: Win 7 32

• Datum Izlaska: 18. studeni 2011.
  • Izdavač: THQ
  • Proizvođač: Volition, Inc.
  • Žanr: Avantura, Open World, Akcija
  • Grafika: 7.5
  • Zvuk: 8,0
  • Priča: 7,0
  • Gameplay: 9
  • Ukupan Dojam: Čudan humor i kontroverzni likovi ovu igru čine posebnom. Ako tražite nešto ozbiljnog zaobiđite ovaj nasliv, no ako se želite dobro nasmijati i raditi sve što nesmijete u stvarnosti, zgrabite je odmah!