Napisao  Četvrtak, 26 Studeni 2015 19:51

RECENZIJA: WWE 2K16

Bret ''The Hitman'' Hart zuri u mene. Ja, kao ''Stone Cold'' Steve Austin, uzvraćam pogled pokušavajući ponovno uhvatiti čaroliju meča koji se još uvijek smatra kao jedan od najboljih u dugoj povijesti profesionalnog (show) hrvanja. Ova legendarna šora se dogodila davne 1997. godine pod reflektorima Wrestlemanie 13. Vjerujte mi, čak i ako mrzite wrestling, ovaj spektakl se isplati pogledati. Ne samo zato što se radi o odlično režiranom i napetom meču, već i zato što je te večeri počela takozvana WWF (sada WWE) Attitude era. Razdoblje koje se smatra najkontraverznijim, najgrubljim i najzabavnijim periodom ovog sporta.

WWE2K16 7

''You can talk about your Psalms and your John 3:16. Well, Austin 3:16 says I just whooped your ass.''

Odmah na početku bih želio napomenuti da je prošlogodišnji WWE 2K15 bio najveće razočaranje u povijesti serijala, barem po mojem mišljenju. Ništa nije funkcioniralo kako treba, čak niti grafika - iako je u razvoju pomagao veliki Visual Concepts. Stoga nije potrebno dugo gledati u novi WWE 2K16 da se shvati kako je igra dosta napredovala. Ove godine je Yuke's prepustio još više posla dečkima iz Visual Conceptsa, koji dobro znaju što rade. Steve Austin, Bret Hart i mnogi ostali izgledaju mnogo bolje nego prošle godine.

Općenito, većina hrvača je vrlo autentično preneseno u igru, od lica, do građe dijela i pokreta. Kosa je, na žalost, i dalje prilično loše animirana te kod nekih likova znatno kvari ukupan dojam. Ponekad te prokuhane špagete koje neprirodno vise s glave borca pokrivaju odlično animirana lica ili nestaju u dijelovima tijela koja vjerodostojno provode poznate poteze. Čak je o odjeća sada prilično dobro animirana, zato stvarno ne razumijem zašto je kosa još uvijek toliki problem. Pretpostavljam da se radi o problemu u zastarjelom grafičkom pokretaču kojeg Yuke's već godinama koristi.

WWE2K16 6

Ali dobro, nema potrebe dulje se zadržavati na jednoj grafičkoj mani, već ću vam pojasniti zašto je WWE 2K16 ipak odlična wrestling igra. Prije svega, akcija u ringu je ponovno zabavna i atraktivna. Kontrole su slične onima iz prošle godine, no dosta su pojednostavljene u nekim elementima. Ono što definitivno nije pojednostavljeno je novi 'submission' sustav. Situacije u kojima pokušavate protivnika natjerati na predaju nekim zahvatom. Dok smo prošle godine za to čim brže lupali tipke gamepada, ove je godine stvar malo zahtjevnija. Naime, uhvatite li protivnika u, primjerice, čuveni Hitmanov sharpshooter, pokreće se mini igra gdje je potrebno rotirati analogne palice i svojim (plavim) indikatorom pokriti protivnikov (crveni). Ukoliko vaš bar dovoljno dugo prekriva protivnikov, on će se predati. Zamislite to kao malu igru mačke i miša unutar animiranog kruha. Vi ste mačka, a protivnik miš kojeg morate uloviti.

WWE2K16 3

No to nije sve. Veliku ulogu pri tome igra zdravlje udova na koje vršite pritisak te vaša i protivnikova izdržljivost. Ukoliko inicirate zahvat s malo izdržljivosti on će kraće trajati i imati ćete manje za spomenutu mini igru. Vaš hrvač će jednostavno prije odustati pošto je izmoren. Moram priznati da mi je trebalo vrlo dugo d se priviknem na ovaj novi sustav, čak sam ga u startu mrzio iznad svega. Ali kada sam se jednom izvježbao, shvatio sam da je ovako puno bolje pošto zahvati postaju mnogo važniji, a borba za predaju intenzivnija nego kod bezveznog lupanja po tipkama.

Općenito je igra postala malo sporija, stvarnija i poštenija. Više nije moguće pobijediti meč pomoću nekih banalnih poteza u prvih par sekundi. Mečevi traju malo duže, potrebno je 'obraditi' protivnika, izmučiti ga - jednostavno biti bolji. To se može posebno zahvaliti prerađenom sustavu za kontriranje. Sada više nije moguće ući u beskonačan lanac kontriranja pošto vam je broj kontra ograničen. Bolji tehničari na raspolaganju imaju više kontra od teških, snažnih hrvača. Količina kontra je prikazana ispod vašeg statusnog prozora i valja ju konstantno imati na umu. Kako bi dugi mečevi bili uvjerljivi, a igrač koji je u nedostatku ipak imao šanse za povratak (comeback) kontre se polako regeneriraju. Dakle ukoliko ih prerano potrošite, ipak niste bespomoćno izloženi protivniku. Uspije li vam jedna dobra kontra nakon što je protivnik potrošio sve svoje kako bi vas stavio pod pritisak, meč se okreće u vašu korist. Na taj način se često dogode autentični wrestling mečevi u kojima se 'momentum' nekoliko puta promijeni. Ukoliko vam se to ne sviđa, uvijek možete svratiti u opcije igre i aktivirati stari princip kontriranja. Dakle, neograničene kontre.

WWE2K16 8

Usudio bih se reći da su borbe sada mnogo više taktički orijentirani nego u prošlim nastavcima. Kombinacija novog 'submission' sustava i ograničene kontre uvode dubinu u kojoj je potrebno aktivno pratiti svoju izdržljivost, stanje određenih dijelova tijela te raspoložive kontre. Ponekad je bolje pustiti protivnika da vas nekoliko puta lupi i baci na strunjaču prije nogo krenete u kontra ofenzivu. Pogotovo ako igrate s izdržljivim likom poput The Undertakera koji, kao što znamo, može pretrpjeti mnogo batina. U sve to vrijeme vam, naravno, raste 'momentum' koji omogućava izvođenje individualnih poteze i čuvenih finishera (završnih poteza). Međutim, niti oni ne garantiraju pobjedu kao nekada. Znalo mi se dogoditi da se protivnik digne i nakon 3 Tombestone Piledrivera. Sve ovisi o tome koliko ste dobro odradili dio tijela koji najviše pati od vašeg finishera, te o tome koliko ste izmorili protivnika. Međutim, sve to postaje važno tek na većim težinama i strogo vam strogo preporučujem da WWE 2K16 tako i igrate.

Najveća primjerka koju aktualno imam je manjak poteza koristeći objekte poput stolica, ljestva, palica i ostalih igrarija. Od uvijek sam obožavao hardcore ili first blood mečeve, ali oni su ovdje previše monotoni zbog gore spomenutog problema. Osim toga, udarci predmetima nekako nemaju 'šusa'. Znam da se u stvarnosti hrvači ne lupaju punom snagom stolicom u bulju, ali barem prilično dobro odglume. U video igri zahtijevam da se to prenese pa možda čak malo i uveliča kako bi izgledalo moćnije! Slična stvar je i s mečevima u kavezu. Za iduću godinu u tim vrstama mečeva molim više poteza koji ostavljaju impresivan dojam!

WWE2K16 1

Inače igra ima stvarno jako mnogo individualnih poteza. Ipak je u prisutno preko 120 profesionalnih hrvača. Uključujući aktualne Superzvijezde, Dive, legende i NXT novajlije. To je duplo više nego što ih je bilo prošče godine. Nažalost uvijek netko fali, a u ovom slučaju je to Hulk Hogan koji je početkom godine, zbog privatnih razloga, odbačen iz WWE lige. Oko toga bi se također dalo raspravljati, ali mislim da ovo nije mjesto za to. Meni osobno najviše fali Bill Goldberg, jedan od najimpulzivnijih profesionalnih hrvača svih vremena.

Srećom tu je opširan 'creation suite' pomoću kojeg je moguće stvoriti gotovo svakog koga želite. Kreiranje hrvača se vratilo staroj slavi. Ovdje postoji samo jedno pravilo: gotovo sve što zamislite možete i napraviti. Ukoliko niste baš kreativni, ili ste jednostavno lijenčine, postoji predivna mogućnost preuzimanja kreacija ljudi koji za to imaju smisla. Tko ćete uz nekoliko klikova po izbornicima pronaći gore spomenute zvijezde, kreirane toliko dobro da se gotovo ne razlikuju od svojeg originala. Osim kreiranje hrvača možete uređivati vlastite dvorane, pojas prvaka, pa čak kreirati evente koji se odvijaju u vašim dvoranama. I ovdje vam je vlastita kreativnost jedina granica. Pogotovo kada uzmemo u obzir da je moguće importirati bilo koju sliku s računala.

Dok se dobro ispucate u kreatoru i stvorite svoj ultimativni alter-ego, vrijeme je da krenete u osvajanje WWE lige. Vaš put do vrha počinje u NXT, ogranku WWE organizacije koja služi kao izvor potencijalnih superzvijezda. U Career modu se priča nastavlja, sve je bolje. Od interakcije s drugim hrvačima do sustava unapređivanja vlastitog. Implementirano je mnogo više animacija i intervju opcija, prije kao i poslije mečeva. Konstanto ulazite u neke konflikte, čak i ako ih želite izbjeći. Time karijera od samog početka ostavlja autentičan wrestling dojam, a osvajanje pojasa prvaka je šlag na vrhu.

Koliko god se potrudite da postanete glavna faca WWE-a, nikada nećete biti poput legendarnog ''Stone Cold'' Steve Austina. Zašto? Because Sotne Cold said SO! Zašto je taj ćelavac toliko poseban pitate se? E to ćete shvatiti tek nakon što odigrate ovogodišnji Showcase mode koji vas vodi kroz karijeru teksaške čegrtuše (Texas Rattlesnake). Tu ćete proživjeti njegov uspon od prosječnog WCW hrvača do apsolutne WWE ikone i predstavnika Attitude Ere.

Ključni događaji su kronološki popraćeni stvarnim snimkama, a mečeve igrate sami. Starije borbe su prezentirane u klasičnim arena s posebnim grafičkim filterom koji podsjeća na snimke iz doba kada su se odvijale. Vrlo fino odrađeno. Kako biste napredovali kroz Showcase bitno je pobijediti meč, no želite li otključati sav bonus sadržaj potrebno je ispuniti i posebne zahtjeve unutar borbe. Primjerice; pobijediti na određeni način, izvesti zadane poteze ili oštetiti zadani dio tijela protivnika. Time se doprinosi vjerodostojnoj rekreaciji stvarnih događaja. Dakle, radi se o laganom predavanju WWE povijesti koje povezuje ugodno s korisnim. Dobro ćete se zabaviti, a usput saznati malo više o karijeri jedne od legenda ovog sporta.

WWE 2K16 je još daleko od savršene wrestling igre i smatram da neće biti sve dok se Yuke's napokon ne digne ruke od serijala, odnosno dok ga 2K ne otpusti. Vrijeme je da netko drugi preuzme kormilo, a s time mislim na Visual Concepts koji sa svojim NBA 2K serijalom konstantno pokazuje kako se radi sportska igra. Njihov rad se u WWE 2K16 osjeti, ali čini se da se dosegla tehnološka granica. Još uvijek se koristi zastarjeli grafički pokretač kojeg je definitivno pregazilo vrijeme. Unatoč svemu, WWE 2K16 je aktualno najbolja wrestling simulacija, pogotovo zato što je prisutno preko 120 boraca. Career mod isto kao i Showcase su super zabavni, a i akcija u ringu je znatno napredovala. Fanovi profesionalnog (show) hrvanja s ovom igrom definitivno dolaze na svoje, a čak bi se moga svidjeti i nekome tko traži dobru zabavu s frendovima. Osim toga, trenutno je jedini izbor.

• Datum Izlaska: 30.10.2015
  • Platforma: XBox 360, Playstation 3, Playstation 4, XboxOne
  • Proizvođač: Yuke's / Visual Concepts