Napisao  Četvrtak, 29 Svibanj 2014 19:20

RECENZIJA: Wolfenstein: The New Order

Iron Sky i Half Life su dobili djete. Bolje ne možemo opisati Wolfenstein: The New Order. Bethesdina nova pucačina nas s jedne strane podsjeća na dugo zaboravljene elemente ovog žanra, dok  s druge strane developer Machine Games ne propušta priliku da se posluži svim akcijskim klišejima te svjesno korist trash faktor istog. Jedna stvar odmah u startu: Wolfenstein ne igra, niti ne pokušava igrati, u istoj ligi sa Call of Duty ili Battlefield serijalima. Srećom, moglo bi se reći.

Drugi svjetski rat je eskalirao i pokazuje svoju ružnu facu u obliku generala Deathshead, vođe nacističkih postrojba. Vojska SAD-a pokreće posljednji očajnički napad kako bi zaustavila ludog diktatora i njegovu mašineriju. U središtu akcije je BJ Blazkowicz. Tvrdi momak, tipična američka vojničina za kojeg je John Rambo dječak iz vrtića. Međutim, spomenuti napad na naciste završava tragično za našeg heroja, koji strada, te se nakon 14 godina kome budi u svijetu gdje je njemačka pokorila cijeli svijet. Naravno, njemu to nije razlog da odustane od svoje misije, baš nasuprot, završiti će posao koji je započeo - srušiti njemački režim i odrubiti ružnu bulju Deathsheada koji je odgovoran za smrt njegove postrojbe.

WolfNewOrder x64 2014-05-26 02-26-52-08

Wolfenstein: The New Order je drugačiji, to smo shvatili već nakon prvih sat vremena, no tek kasnije smo to počeli i cijeniti. Početak je, moramo priznati, malo tromi i ostavlja dojam kao da nam je Machine Games servirao još jednu pucačinu koja je ispod ranga super popularnih naslova tog žanra. Igru započinjete u zrakoplovu gdje učite komande i nije vam baš jasno što se točno dešava. Tek kad dobijte tlo pod nogama (doslovno), u početku sramežljivi gameplay, počinje pokazivati svoje vedro lice sa super zabavnim napucavanjem i misijama koje nude alternativne rute. One vas ponekad stavljaju pred odluke koje se prenose na danji tijek igre. Doduše, njih nema previše, ali dovoljno da se pitate: "što bi bilo da sam odlučio drugačije". Spomenute odluke utječu na likove koje ćete susretati, a ponekad i na same sposobnosti koje BJ može naučiti.

Napucavanje je u Wolfensteinu, naravno, u prvom planu, ali to ne znači da sve probleme uvijek morate rješavati pražnjenjem spremnika. Svoj cilj često možete postići i na tihi način, što će vam često olakšati život. Prvobitno zato što nerijetko nailazite na zapovjednike koji se ne ustručavaju zazvoniti alarm i pozvati pojačanje, no ako im prerežete grkljan s leđa, teško da će biti u stanju išta poduzeti. Također je lijepo posjetiti bojišta koja na podsjećaju ne slijepo crijevo sa valovima neprijatelja (pozdrav CoD-u) već nude malo više slobode.

WolfNewOrder x64 2014-05-26 01-40-20-17

Same misije nisu pretjerano dugačke te nude dovoljno raznolikosti . Nema poglavlja koje traje predugo. Lokacije redovito variraju što je dovoljno da ne primijetite neke slabosti kod dizajna. Primjerice: često ćete se kretati kroz razne baze sa nadzornim kamerama koje bi trebale igrati ulogu u trenucima kada se šuljate. No, na žalost one su ovdje samo za ukras koji nema nikakav utjecaj na gameplay, a to pak čini kompletan stealth aspekt igre potpuno plitkim i ne zahtjevnim.

Umjetna inteligencija protivnika također nije bez mane. Ponekad pojedini protivnici imaju potpune ispade te vas kompletno ignoriraju ili ne primijete čak dok stojite dva metra od njih. U drugim situacijama se pak ponašaju kao da imaju rendgenski pogled ili se aktiviraju čim prođete određenu točku. Ipak, spomenute mane nisu toliko loše da bi upropastile cjelokupan doživljaj.

Kapetan Blazkowicz također može poboljšati svoje ratne sposobnosti koje obuhvaćaju bacanje noževa, vraćanje granata, veći kapacitet metaka, brže punjenje i mijenjanje oružja te tome slično. To se ovdje ne ostvaruje na klasičan način sakupljanjem iskustva i skill bodova, već se više događa potpuno neprimjetno ispunjavanjem uvjeta poput "ubij X protivnika koristeći Y oružje". Sposobnosti su podijeljene u četiri kategorije koje se baziraju na raznim stilovima igranja, ali ih bez problema možete sve savladati u potpunosti. Kada situacija jednom eskalira i BJ uhvati dvije pljuce, krvi frca , a udovi lete na sve strane. Ova igra definitivno nije za mlađu publiku, ne samo zbog svojeg nasilja već i zbog podosta seksualnog sadržaja. Dakle, Wolfenstein nastavlja tradiciju sa kojom i dalje održava svoj imidž ratnog spektakla.

WolfNewOrder x64 2014-05-27 00-37-59-66

Baš zbog toga smo još više cijenili mirne trenutke. Umjesto da se stalno suočavate sa još nabrijanijim i smješnijim situacijama, programeri su pogodili odličan tajming kada stati na kočnicu te izgraditi atmosferu. Primjerice, na misiji u kojoj vlakom putujete do Berlina i upoznajete gospodičnu Engel. Ovdje ne ispucavate jedan jedini metak, no upravo na taj način se likovima daje prostora za razvoj. Ima ih svakakvih, od simpatičnih do pravih ljigavaca, a svaki od njih vrlo dobro paše u cijeli koncept igre. Ne sjećamo se kada smo zadnji puta vidjeli toliko antipatične antagoniste. Nerijetko smo poželjeli da spomenutu Engelicu vlastoručno zagušimo, a Deathsheada bacimo u vatru kako on to voli činiti sa drugima. Ali tko zna, možda bi mu se i to sviđalo.

Pored sveg tog nereda, naš heroj BJ uvijek nađe vremena da u sebi  filozofira oko smrti, rata, nasilja i prošlosti. Među ljudima on nije neki veliki govornik, već je osoba na kojoj se primijeti da ne zna za ništa drugo, osoba koja je već davno postala dio ovog rata, a ne samo sudionik. Unatoč svemu, Wolfenstein: The New Order nije umjetno ozbiljan i ne pokušava grčevito biti dramatičan. Sve je popraćeno sa dobrom dozom humora, satire i spomenutim trash faktorom. To da igra ne pokušava biti super ozbiljna i realna također pokazuje okruženje alternativnih šezdesetih godina sa steam punk elementima. Nacisti ovdje posjeduju razne robote, kiborške oklope te modificirano oružje koje izgleda točno kao da je sklepano u to vrijeme.

WolfNewOrder x64 2014-05-26 23-10-32-50

Kada već pričamo o svijetu. Svugdje ćete pronaći novinske članke i pisma koja otkrivaju više o bivšim i aktualnim događajima. Gotovo pa genijalne su ploče sa njemačkim pjesmama koje možete pronaći. Postoji, primjerice, pjesma „Die Käfer“ jednog engleskog benda kojeg je njemačka vlada natjerala da nauči njihov jezik i snimi album, vrh!

Dok se Wolfenstein: The New Order s akustične strane pokazuje u najboljem sjaju, u vizualnom pogledu ne može baš pretjerano oduševiti. U PC verziji igre prevladavaju mutne teksture čak i na maksimalnim postavkama. Također su se često događala iscrtavanja tekstura kod prvog učitavanja određenih lokacija, no taj problem nestaje čim ih igra jednom prepozna i pospremi u svoju cache memoriju. PS4 inačica se ne razlikuje previše, a Xbox One verziju nismo imali na raspolaganju. Wolfenstein stvarno ne izgleda loše, pogotovo zbog dobrog dizajna, ali jednostavno fali onaj blockbuster efekt kojeg imaju Call of Duty ili Battlefield.

WolfNewOrder x64 2014-05-27 01-01-19-40

Sjećam se kada sam prvi puta čuo, odnosno vidio Wolfenstein: The New Order. Prva pomisao je bila da nam Machine Games sprema neku prosječnu pucačinu koja koristi licencu legendarne franšize, ali srećom sam se gadno prevario. Ovu igru treba cijeniti zato što nas podsjeća na sve jake strane žanra. Na vrijeme prije Call of Dutya, kada su nas pucačine bile u stanju zadovoljiti svojom gameplay mehanikom i pričom, a ne grafičkim orgazmom. Wolfenstein: The New Order ne radi ništa previše inovativnog, ali je dovoljno individualan da se unatoč svojih mana izdigne iznad današnjih standarda. Upravo zbog toga ga preporučujemo svima, pa čak i onima koji ne vole FPS igre.

WolfNewOrder x64 2014-05-26 22-35-41-99

CPU: Core 2 Duo E8200 2.66GHz / Phenom II X2 545

GPU: GeForce GTS 250  / Radeon HD 6670 1GB DDR3