Napisao  Srijeda, 25 Lipanj 2014 17:02

RECENZIJA: Watch Dogs

Entuzijazam, iščekivanje, euforija, nada, razočaranje, pa čak i mržnja – niti jedna igra već dugo nije uzrokovala toliko ekstremno raznih reakcija poput Watch_Dogsa. Ubisoftov open world spektakl se od samog početka suočava sa velikim očekivanjima, no pitanje je: da li je uspio zadovoljiti većinu kupaca? Watch_Dogs svakako ima potencijala, ali već unaprijed vam možemo reći da nije uspio dotaknuti tron velikog GTA V.

Vi ste Aiden Pearce, haker u Chicagu bliske budućnosti. Nakon neuspjele digitalne provale, konkurencija  vam na vrat šalje plaćenike koji vas natjeraju na saobraćajnu nesreću. Na žalost u toj nesreći strada samo vaša, nedužna,  šestogodišnja nećakinja. Sve to se događa brzo, spektakularno i dramatično. Ali nakon uzbudljivog početka i odlične prve misije cijela priča postaje prilično traljava. Jednostavan cilj Aidena da pronađe ubojicu nećakinje je na očigled  razvučen i uzima svaku moguću zaobilaznicu prije nego se privede kraju. Međutim, bez obzira na sve to vrijeme koje provodite sa glavnim likom, on se nimalo ne razvija. Stvarno se teško poistovjetiti sa njime. Jednostavno je plitak i bez obzira koliko Ubisoft pokušava dramatizirati njegovu situaciju, on ostavlja dojam kao da ga to ništa ne dira. Takav ostaje od početka do kraja. Srećom je tu nekolicina sporednih likova i gotovo svaki od njih je zanimljiviji od Aidena.

Sve te markantne osobnosti upoznati ćete tokom glavne kampanje koja je podijeljena u pet dijela (acta). Ako se usredotočite isključivo na glavne misije, trebali biste ih završiti za kojih 15 sati – grubo procijenjeno, jer smo stalno bili ometani brojnim sporednim misijama koje čine veliki dio igre. To ne smatramo nimalo loše, baš nasuprot. Ubrzo nakon uvodne faze cijeli grad vam se otvara i možete sretno činiti ono što želite. Neke stvari se, naravno, otvaraju kroz napredak glavne misije, ali već od početka postoji mnogo aktivnosti koje će vas okupirati. Mi smo proveli skoro 30 sati van glavne priče bauljajući Chicagom. Činjenica da se u statistici na kraju pokazalo nešto iznad 50 posto, govori dovoljno o opsegu igre.

Raznolikosti stvarno ne manjka u početku igre, ali primijetiti ćete da se neke stvari često ponavljaju ili su barem identične - kao što su na primjer slučajni zločini na koje nailazite. Većinom morate neprimjetno čekati iza ugla te zaskočiti kriminalca prije nego on naudi žrtvi. Raznolikost jednog GTA V, Watch_Doogs ipak ne može dotaknuti.

Utjecaj Rockstarovog hita se može vidjeti na svakom koraku. U nekim sporednim misijama ćete krasti automobile te ih, po mogućnosti, neoštećene voziti do cilja. Tu je i hrpa mini igara poput pokera, igre cuganja te takozvani digital tripovi ili mobilne igre. Digital tripovi su šarene mini igre u kojima primjerice gazite hrpe demona svojim oklopljenim vozilom i super moćima - Carmageddon pozdravlja. U mobilnim igrama možete napucavati pikselaste vanzemaljce ili kroz money runove trčati i sakupljati digitalnu lovu izbjegavajući duhove nalik na one iz Packmana. Sve to je zanimljivo nekoliko puta, no nije nas motiviralo da postižemo high-score i mjerimo se sa drugim igračima na online ljestvici.

WD1

Cijeli grad je pod kontrolom novog sistema za nadzor tvrtke ctOS. Tako su po gradu raštrkani njihovi tornjevi koje morate hakirati da biste dobili pristup na bazu određenog područja. To vam otvara nove sporedne misije te otkriva sakrivene predmete koje možete sakupljati za lovu, iskustvo i ostale nagrade (podsjeća na tornjeve iz Assassin's Creeda ili Far Crya 3). Cijela moć hakiranja krije se u Aidenovom mobitelu, koji služi poput nekog moderan čarobnog štapića. Pritiskom na jednu tipku možete upravljati semaforima, detonirati odvodne šahtove, otvarati vrata, podizati mostove, zaustavljati vlakove te manipulirati mnoge ostale objekte u okolini. Sve nove sposobnosti otvarate rješavanjem misija i sporednih aktivnosti diljem grada koje vas nagrađuju sa skill bodovima. Njih zatim možete, u RPG stilu, potrošiti na nove sposobnosti koje su podijeljene u četiri kategorije: combat, driving, hacking, crafting - sama imena govore za sebe. Taj element igre je vrlo dobro izveden te motivira da isprobate cijeli potencijal novih mogućnosti.

Iako smo se često osjećali poput modernog mađioničara koji svojom digitalnom magijom manipulira okolinu,  misije nisu u potpunosti iskoristile potencijal tih sposobnosti. Većinu vremena smo proveli surfajući po nadzornim kamerama u potrazi za prekidačima ili nosiocima važnih kodova. Na ovaj način je također moguće označiti protivnike, čije siluete tada možete vidjeti i kroz zidove. U prvih par sati igre je to surfanje kamerama još zanimljivo, no vrlo brzo postaje dosadno i naporno. Dobra strana cijelog tog sustava je to da neke misije možete riješiti bez da uđete u određenu zonu. Nažalost, to je rijetko moguće, pogotovo u glavnim misijama kampanje pošto vas one često tjeraju na određen pristup koji u većini slučajeva završava u napucavanju.

WD4

Ovdje se Watch_Dogs ne razlikuje od ostalih akcijski igara iz trećeg lica - dok god ste sakriveni iza zaklona, ne može vam se puno dogoditi. I Watch_Dogs  poput Assassin's Creeda pati od, nazvali bi to "Ubisoft bolesti". Borba je prelagana, a i samo upravljanje likom je toliko pojednostavljeno da ostavlja dojam kao da developeri sumnjaju u sposobnosti prosječnog igrača. Potrebno je samo označiti mjesto kuda da se Aiden pomakne i on će automatski tamo odjuriti  te se sakriti. Protivnici su također prilično glupi, no i tu vrijedi recept: nadoknadi umjetnu inteligenciju s količinom protivnika ili oklopljenim debilima koji mogu popiti 3 granate prije nego krepaju. Da znamo, sve to zvuči malo grubo, ali na žalost je istinito i potpuno kvari užitak u borbi. Ona je ovdje ništa više nego nužno zlo.

Uz sve to Aiden vrlo rano u igri ima pristojan arsenal naoružanja što razne trgovine čini potpuno nepotrebnim. Isto vrijedi i za gadgete koje možete pronaći, kupiti ili napraviti. Oni su u borbi korisni, no nisu nužni. Jedinu potrebu za lovom smo imali kod kupnje novih auta, obleke ili, tu i tamo, kojeg napitka koji puni Aidenov fokus – neku vrstu slow motiona koji olakšava ciljanje i vožnju kroz gusti promet. U elementima poput ovih se primjećuje da dizajn Watch_Dogsa nije u potpunosti promišljen ili se jednostavno ostavilo prostora za poboljšanja u nastavku.

WD9

Već smo napomenuli da gotovo od starta igre možete slobodno juriti gradom, a to činite u klasičnom GTA stilu. Jednostavno zgrabite vozilo, bilo ono parkirano ili u prometu. Ako odučite nekoga izvući iz auta on će vjerojatno zvati policiju, a vi mu možete prijetiti, naprašiti mu dupe ili mu pomoću određenog gadgeta ukinuti vezu. Zato je jednostavnije i elegantnije provaliti u parkirani auto te jednom tipkom isključiti alarm. Postoji i opcija naručivanja vozila preko mobitela. Aiden ima dobre špage u gradu, pa si tako može potpuno besplatno nabaviti neka početna vozila koja mu se dostavljaju u izravnu blizinu. Malo bolje pile morate otključati te jednokratno kupiti, a nakon toga su vam stalno dostupne.

Sama vožnja je prilično arkadna i precizna, dok je model štete potpuno nerealan, ali paše uz igru. Na žalost ne možete upravljati avionima ili helikopterima koji su na raspolaganju samo dosadnoj muriji. Oni su uporni i pokušavaju vas uz svaku cijenu izgurati s ceste, bez obzira na gubitke. U početku igre im je malo teže zbrisati, no kasnije uz pomoć svih gadgeta i sposobnosti, stvar postaje vrlo lagana. Helikoptere je moguće onesposobiti na određeno vrijeme, a ostalih se rješavate hakirajući semafore, mostove te onime što nam je bilo najdraže - detoniranjem kanalizacijskih šahtova. Sve to nas je u nekim trenucima podsjetilo na arkadni Split Second, u kojem smo također eliminirali konkurenciju pritiskom na jednu tipku. Čamcima smo probali isploviti malo dalje, no brzo smo naišli na nevidljive zidove, što nije baš najelegantnije rješenje u 2014 godini.

WD3

Ponašanje prolaznika je tu već zaslužilo mnogo više pažnje. Jako dobro reagiraju na sve događaje, a i sami prouzrokuju zanimljive situacije poput svađa, tučnjava ili saobraćajnih nesreća. Šetanje gradom je pravi užitak pošto je krcat ljudima koji stvarno ostavljaju dojam kao da žive svoju svakodnevnicu. Ovisno o tome u kojem kraju grada se nalazite, nailazite na razne grupe ljudi. U siromašnom ghetto dijelu vidjeti ćete ekipu koja puši travu, igra nogomet ili uživa u nečijem freestyle rapu. Tu i tamo nabasati ćete i na koji seksualni akt, što nas je stvarno iznenadilo. Aiden naravno ima pristup na privatne podatke svakog pojedinca te ih može prisluškivati ili im opljačkati bankovni račun. Stvarno je fascinantno koliko si je Ubisoft dao truda oko pojedinih telefonskih poziva, sms poruka, razgovora i samih podataka svih tih ljudi. Chicago iz Watch_Dogsa je uz Los Santos (GTA V) najbolji virtualni grad ikada stvoren.

Ukoliko ste kod igranja spojeni na Ubisoftove servere, uvijek postoji mogućnost da u vašu igru provali neki drugi igrač – slično invazijama iz Dark Souls serijala. Njegov cilj je hakirati vas i ukrasti vašu bazu podataka prije nogo li ga vi primijetite i eliminirate. Prvih nekoliko puta je to stvarno uzbudljivo, pogotovo kada se sve pretvori u lov kroz cijeli grad. Postoji i opcija invazije putem tableta i takozvane "Companion" aplikacije. Ovdje vas korisnik tableta prati helikopterom te vam na vrat tjera policiju i upravlja svim objektima u prometu koje smo već ranije spomenuli. Sve u svemu, Watch_Dogs multiplayer nas nije predugo držao, ali pointirao je s nekim vrlo inovativnim idejama.

WD8

Za kraj nam je ostalo da se uhvatimo vruće teme – Watch_Dogs niti na jednoj platformi ne izgleda približno onako dobro kako je Ubisoft obećao u prvoj E3 prezentaciji 2012. godine.

Radi se o next-gen naslovu i zato on, naravno, izgleda bolje na PS4 te Xbox One. Na starim konzolama je Rockstarov GTAV još uvijek u prednosti. PC verzije je najljepša, zahvaljujući nekim ekskluzivnim opcijama za Nvidia korisnike. HBAO+, TXAA te Nvidia G-Sync uklanjaju treprenje rubova objekta i odstranjuju takozvani "tearing" slike, što rezultira kvalitetnijim vizualnim prikazom. Međutim, i nakon investiranja puno vremena u podešavanje igre, shvatiti ćete kako je ona loše optimizirana. Bez obzira koliko dobru mašinu imate pod stolom, pripremite se na redovito zastajanje igre i neočekivani pad frejmova  - pogotovo kod brze vožnje.

Grafički prikaz Watch_Dogsa je kao vožnja toboganom . Atmosfera danju izgleda blijedo i sterilno, bez nekih spektakularnih svjetlosnih efekta. Međutim, nakon što padne prvi pljusak ili vozite u zalazak sunca, čini se kao da igra nabacuje šminku, no najljepše vizualne trenutke doživjeli smo kada padne mrak u Chicagu. Dakle, igra se stalno kreće na liniji između lijepog i prosječnog. Osim toga nam je zapeo za oko promet u kojem se vozila često iscrtavaju vrlo kasno.

WD6

Watch_Dogs počinje jako i dobro završi. U međuvremenu, međutim, ostavlja dojam kao da pisci scenarija nisu točno znali kako kvalitetno razvući priču. Uz sve primjedbe, možda čak i cjepidlačenje, moramo priznati da smo se prilično dobro zabavili. No ipak u ustima ostaje gorki okus toga da je Ubisoft obećao pravo next gen iskustvo, novi korak u gamingu, a na kraju izdao nešto malo više od prosječne open world igre sa zanimljivom tematikom. Nadamo se da će se i ova franšiza razviti u nešto veliko poput Assassin's Creeda, koji iz nastavka u nastavak postaje bolji.

CPU: Core 2 Quad Q8400 2.66GHz / Phenom II X4 940

GPU: GeForce GTX 460 768MB  / Radeon HD 5770 1024MB

RAM: 6GB