Napisao  Utorak, 10 Studeni 2015 22:09

Recenzija: Warhammer: The End Times - Vermintide

Warhammer svemir je trenutno podosta prisutan u gaming industriji. Ovaj popularni tabletop brend se polako, ali sigurno, širi kroz mnoge žanrove video igara. Sa Space Hulk: Deathwing je zastupljen u FPS žanru, Warhammer 40.000: Space Marine pokriva žanr akcijskih avantura, dok Blood Bowl 2 na smiješan način parodira američki nogomet. No mi na ovom mjestu nećemo pisati o nijednom od spomenutih, već ćemo se posvetiti novom naslovu Fatshark studia, Warhammer: The End Times  - Vermintide. Igri koja za svoje kooperativno napucavanje iz prvog lica koristi klasičan, fantasy, Warhammer svemir.

Ovaj zanimljiv projekt je nastao pod izravno nadzorom stručnjaka iz Games-Workshopa, tvrtke koja posjeduje sva prava nad Warhammer licencom. S druge strane, Fatshark je u posljednjih par godina bio odgovoran za naslove poput War of Roses, War of the Vikings, Escape Dead Island i Bionic Commando Rearmed 2. Niti jedan od spomenutih naslova nije bio neki preveliki hit, ali s Warhammer: The End Times – Vermintide, Fatshark konačno pokazuje da dobro znaju svoj zanat.

Vermintide01

Naslov je smješten u apokaliptičkom svijetu sage ''The End Times''. Kao u mnogim fantasy igrama i ovdje počinjete klasično, u konobi. Prije svega odaberete jednog od pet likova, koji također reprezentiraju pet različitih klasa. Nakon odabira klase i pokretanja prve misije, igra vas spaja sa tri druga igrača u ekipu od četiri heroja. Likovi su, po izgledu i svojim sposobnostima, stereotipni Warhammer fantasy heroji bez vlastitih  imena pošto ih u igri reprezentiraju Vas. Tu je patuljak koji je, naravno, vrlo otporan ratnik sa štitom. Vilenjakinja je lovac koji koristi luk i strijele, a njima se pridružuju još i vatreni čarobnjak, lovac na demone te klasičan kraljevski vojnik s ogromnom oštricom. Kao što vidite, ponešto za svaku vrstu igrača.

Svi likovi sa svojim oružjem se igraju potpuno različito i to u svakom pogledu. Ovisno o situaciji, oni imaju prednosti i mane. Baš onako kako to mora biti u kooperativnoj mutiplayer igri. Vilenjakinja (Waywatcher) se bori na daljinu i vrlo je brza, dok patuljak u prvim redovima blokira protivnike braneći ekipu. Čarobnjak je također vrlo moćan na daljinu, posebno protiv više protivnika. Witch Hunter je kombinacija borca na daljinu i blizinu, dok je kraljevski vojnik borbena mašina koja voli srljati u gužvu.

Vermintide02

Bez obzira kojeg heroja odaberete, vaš cilj je obraniti grad od navale 'štakorolikih' spodoba, takozvanih Skavena. Naravno, nisu svi Skaveni jednaki. Njihova vojska se sastoji od jednostavnih vojnika opremljenih mačem, ludih piromana, bacača otrovnih granata, ogromnih mutanta te kukavičkih štakora koji vam na daljinu piju živce puškama. Osim što su brojni, oni vrlo mudro koriste okolinu i sve spomenute vrste vojnika. Stoga nije pametno navaliti u bitku, već je potrebna određena doza promišljenosti i koordinacije vaše grupe. Čak i na lakšim težinama vam uspjeh nije zagarantiran.

Misije su linearne, no vrlo dobro koncipirane i zabavne te se odlično uklapaju u scenarij igre. Svaka bitka je malo drugačija od prethodne, iako morate doći do istog cilja. To je omogućeno zahvaljujući takozvanom ''Conflict Directoru'' na kojeg su programeri posebno ponosni. Pri tome sa radi o sustavu koji kod svakog pokretanja misije individualno odabire vrstu neprijatelje i njihovo plasiranje. Dakle, ponekad vas na određenom mjestu čeka more malih štakora, dok vas na toj istoj lokaciji drugi puta može dočekati zasjeda bombaša ili čak ogroman Ogre.

Vermintide03

Za dodatnu raznolikost se brinu razne lokacije od kojih svaka ima svoj poseban cilj. Osim unutrašnjosti grada, tu su i vanjska područja poput močvare, mračne šume, groblja, brodske luke i tome slično. Sveukupno igra nudi 13 raznih lokacija koje se znatno razlikuju po atmosferi pružajući individualne gameplay elemente.  Sve lokacije su podjednako kvalitetno modelirane i pružaju odličnu Warhammer The End Times atmosferu. Čak i nakon desetak misija sam još uvijek pronalazio sitne detalje koji su mi ranije promakli. Čini se kao da su programeri gotovo svaki građevinu, znamenitost i objekt ručno plasirali na svoje mjesto - vrlo pohvalno.

Međutim, sve to ne bi imalo nikakvog efekta da borba nije kvalitetna. Srećom Fatshark je i ovdje odradio odličan posao. Cilj je od samog početka bio kreirati kvalitetan borbeni sustav hladnim oružjem i magijom koji od igrača zahtjeva više od slijepog lupanja po lijevoj tipki miša. Na moju radost, to im je i uspjelo. Napadi mačem su precizni, no potrebno je paziti kada zamahnuti ili blokirati. Pucanje lukom i strijelama nije baš lagano, pogotovo zato što vrlo brzo ostajete bez municije ukoliko ne pazite. Magije vatrenog mađioničara su vrlo moćne, no morate dobro paziti koliko ih koristite pošto se pregrijavate. Ukoliko se to dogodi, primate štetu. Kao što vidite, ovdje se ne radi o klasičnom hack 'n' slay naslovu, već o taktičkoj timskoj igri.

Vermintide04

Ako se dobro borite i vaša ekipa stigne do cilja, očekuje vas nagrada. Na kraju svake uspješne misije igra nasumično određuje plijen. Nagrade često ovise o dodatnim ciljevima koje ste ostvarili te o efikasnosti kojom ste se borili. A uz to je važna i težina na kojoj igrate; veća težina, bolje nagrade. Plijen može varirati od oružja do opreme, bez obzira kojeg heroja ste igrali kroz misiju. Dakle, iako ste igrali lovca, možete dobiti oružje za ratnika. Možda se taj sustav na prvi pogled čini besmislenim, ali imajte na umu da nećete konstanto igrati istog heroja. Dobivenu opremu je moguće nadograditi koristeći fragmente i rune koje dobivate rastavljanjem nepotrebnih predmeta, što individualizaciji vaših heroja daje još malo dubine.

Vječna potraga za boljom, rijetkom, opremom je vrlo zadovoljavajuća. Princip 'looting and leveling' je dugotrajan i zabavan. Posebno ako igrate s tri prijatelja, Warhammer: The End Times – Vermintide se pretvara u tajni co-op hit kojeg definitivno svakome preporučujemo.

Vermintide05

To što Fatshark ovdje isporučuje je poseban primjerak igre kakvog ne viđamo baš svaki dan. Ona možda neće odgovarati svakome, ali u svakom slučaju zaslužuje poštovanje. Vermintide bih najlakše opisao kao Left 4 Dead u fantasy okruženju. Što je zapravo genijalna kombinacija za sve koji vole akcijske RPG igre, a dojmi im se i kooperativno igranje. Svi oni koji nisu upoznati s takvim gameplay principom bi trebali barem isprobati ovog odličnog zastupnike žanra koji trenutno nije previše zastupljen.

Vermintide06

CPU: Core 2 Quad Q9500 2.83GHz / Phenom II X4 940

GPU: GeForce GTX 460 / Radeon HD 5770 1024MB