Napisao  Četvrtak, 18 Rujan 2014 00:16

RECENZIJA: Velocity 2X

Dvije godine nakon objavljivanja inovativnog shoot-em-up naslova Velocity, developer Futurlab lansira novu epizodu na PlayStation 4 i PS Vitu. No, ovdje nećete dobiti samo dobru dozu poznatog, već nastavak koji  donosi nekolicinu znatnih gameplay noviteta. Sada se, naravno, postavlja pitanje da li će to privući stare obožavatelje ili će ih otjerati.

Kada je Velocitiy 2012. godine po prvi puta stigao na tržište, privukao je pažnju svojim retro šarmom, brzim tempom te inovativnim i pametnim gameplay dizajnom. Ali umjesto da se drži one stare poslovice "ako radi, nemoj popravljati", Futurlab je imao hrabrosti uvesti značajne inovacije koje su im se lagano mogle odbiti u čelo. U Velocity 2X je poznatom arkadnom napucavanju, dodan i platformski  jump'n'run element.

Na prvi pogled, Velocity 2X ne da samo izgleda isto kao prethodnik, on se igra gotovo identično. Što niti nije čudno, pošto programeri nisu imali razloga da provedu neke značajne promjene. I ovdje sjedate u kokpit letjelice te iz ptičje perspektive rokate sve što vam se nađe na putu - potpuno u stilu arkadnih pucačina iz ranih devedesetih. Međutim, tu su neki moderni gameplay elementi koji ovu igru čine posebnom. Prije svega tu je vrlo brza akcija u kojoj ne prolazi niti sekunda da niste u pokretu, pucate, teleportirete se i sakupljate razne bonuse.

Sve to začinjeno je sa sistemom bodovanja koji uzima u obzir vaše vrijeme i postotak sakupljenih bonus kristala. To ćete raditi kroz 50 nivoa, koji nisu previše dugački, ali zato vrlo ugodno postaju sve teži i teži. Gotovo neprimjetno vas igra upoznaje s novim komandama i gameplay elementima na koje se nesvjesno prilagođavate sve dok ne skužite da ste naučili igru kroz akciju i bez napornih tutoriala.

10476574 582191971892283 7652625295647585102 o

Posebno zanimljiva je teleport mehanika. Uz njenu pomoć možete prolaziti kroz zidove i vratiti se na već posjećena mjesta - što igri daje neku vrstu puzzle efekta. Često je potrebno aktivirati razne prekidače koji se sakrivaju iza prepreka, a ponekad imaju i određeni redoslijed za aktivaciju. Tu je teleport neophodan pošto se ekran postepeno pomiče i  time vas stavlja pod pritisak. Vraćanja na već posjećena mjesta je također nužno iz dva razloga: u prvom prohodu sigurno nećete stići sakupiti sve bonuse, a potrebno je i ako želite najbolji rezultat za svaki nivo. Međutim, to također ima svoje nedostatke. Vjerojatno ćete završiti igru s osjećajem da niste iscrpili sav potencijal nivoa, ali srećom se frustracija ponavljanja istih drži u granicama.

Velika novost u Velocity 2X se otkriva čim ostavite svoj brod na dokovima svemirskih stanica. Zatim se akcija iz ptičje perspektive prebacuje na klasičan pogled sa strane, a vi preuzimate ulogu poručnice Kai Tane. Ovdje morate hodati kroz uske prolaze i katakombe – iako bi "sprintati" ovdje bio bolji pojam. Čak i ovaj platfromski dio se odlikuje akcijom i brzim tempom. Naravno, moguć je i spor pristup u LIMBO stilu, no na taj način nećete potpuno iscrpiti potencijal igre i u njoj uživati onako kako su to programeri zamislili. Uz to, prolazno vrijeme nivoa će vam biti u banani.

10697210 582191718558975 8895885894755210974 o

I ovdje vam je na raspolaganju teleport pomoću kojeg možete proći pored manjih prepreka te razno oružje. Tako ćete rješavati  zagonetke i osloboditi prolaz za danje letenje brodom. Taj novi dio se igra jednako glatko kao i dio s letjelicom. Oružje se minimalno razlikuje, dizajn nivoa dozvoljava brzi tempo, a zagonetke nisu osobito zahtjevne. Jedini problem kod prelaska između ta dva elementa smo imali s kontrolama koje se mijenjaju. Dok primjerice na brodu pucate pomoću tipke X, ista tipka u platformskom dijelu služi za skakanje - pucanje ovdje vršite pomoću desne analogne palice. To je često zbunjujuće i rezultira ne željenim potezima, posebno u početku igre.

Grafika je prilično jednostavna i na taj način vrhunski dočarava retro atmosferu starih automata. Ipak, radi se o modernoj igri s glatkim rubovima, odličnim efektima, lijepim pozadinama i odličnim dizajnom nivoa. Akcija se bez obzira na krcat ekran drži na solidnih 60 frejmova, što je vrlo važno za ovakvu vrstu igre. Posebnu pohvalu moramo dati soundtracku koji nas je odmah vratio u mladost i početke techno glazbe. Jednostavno vrhunski paše uz stil igre i cijeli koncept retro-spike.

10679928 582192558558891 3569440494693056289 o

Velocity 2X nije igra za svakoga. Iako je u startu prilično jednostavna, na kasnijim razinama bi mješavina visokog tempa, krcatog ekrana i lova na highscore mogli zastrašiti mnoge igrače. To je stvarno šteta, jer je se ovdje zapravo radi o fascinantna igri koja nakon određenog vremena baca neku vrstu ugodnog transa u kojem jednostavno reagirate na sve što se događa bez da previše razmišljate - a to je nevjerojatno zabavno! Novi jump'n'run element je ugodan dodatak koji se odlično uklapa u strukturu igre. Ako vam se sviđao prethodnik, obavezno zgrabite i nastavak, a svi ostali koji vole jednostavne, brze i zabavne igre, bi također trebali dati šansu ovom malom dragulju. Pogotovo sada kada je besplatan za PSN plus pretplatnike.

• Datum Izlaska: 03.09.2014
  • Platforma: Playstation Vita, Playstation 4
  • Izdavač: Sony / PSN