Napisao  Srijeda, 23 Travanj 2014 20:24

RECENZIJA: Trials Fusion

Trenutno postoji vrlo malo arkadnih igara koje su tako brzo i nenadano osvojile srca gamera, kao što je to učinio Trials Serial. RedLynx studio vjerojatno niti sam nije očekivao takav uspjeh, kada je 2009. godinene, na Xbox LIVE izdao Trials HD. Veliki uspjeh i potražnja korisnika drugih platforma je studio stavila pod veliki pritisak na koji je ovaj reagirao odličnim nastavkom Trilas Evolution. On je serijal iz mračnih dvorana odveo na lijepo dizajnirane staze u prirodi, no sam koncept igre se nije promijenio. Isto tako je i sa novim Trials Fusion, koji koncept i iskustvo stečeno kroz prva dva nastavka spaja u jednu veliku cjelinu.

Odmah kod startanja motora na prvoj stazi bude se sjećanja na Trials HD. Zatim letite preko rampe pokraj velikog prozora sa pogledom na prirodu koja podsjeća na Trials Evolution. Još jedna rampa, stubište, pa velika vrata nakon kojih slijedi zasljepljujuća svijetlost i slobodan pogled na nebo. Iznad vas leti ogroman avion, a vi sa svojim motorom skačete visoko u suncem obasjano nebo, booom… rođen je Trilas Fusion!

trials fusion 2014-04-23 18-43-04-37

Osnovna mehanika igre se nije puno promijenila. I ovdje morate svojim kroserom stići od točke A do točke B  pažljivim korištenjem gasa i kočnice, te prebacivanjem tjelesne težine vozača. Vrlo je lako shvatiti cijeli koncept te se na njega priviknuti. Od početka je sve jednostavno te ide vrlo lako od ruke, no kasnije kako se probijate kroz ukupno 40 staza,  stvar postaje vrlo kompleksna i zahtjevna, ponekad čak i frustrirajuća. No, to i jeste čar ovog serijala.

Raznolikost staza opravdava ime Fusion

Kod najave igre sam se malo zabrinuo kada sam vidio da će ona imati futuristički štih i lokacije, no srećom se uspostavilo da je Trials Fusion vrlo šarena igra sa mnogo odlično dizajniranih lokacija. Dakle, tu su gradske teme, prašuma, pustinja, dđungla, ledene staze te razni hangari. Dizajn svih staza je stvarno domišljat te odlično spaja prirodu sa futurističkim platformama i petljama koje otvaraju mogućnost za lude i kreativne rampe. Time se stvorila odlična atmosfera na lokacijama koje rijetko kada postaju monotone ili dosadne.

trials fusion 2014-04-23 18-52-01-62

Za atmosferu se također brinu i novi komentatori. Dva glasa umjetne inteligencije koji komuniciraju sa igračem te ga zabavljaju sa zanimljivim činjenicama o lokacijama, stazama i samoj priči igre – da Trials Fusion ima priču, no ona je stvarno plitka i potpuno nebitna. Pogotovo ženski glas je zanimljiv pošto asocira na onaj iz Portala, a očito je i zaljubljena u vas, što vodi do komentara kao što su "svaki puta kada se ti ozlijediš, boli i mene". Srećom se ti komentatori daju isključiti pošto s vremenom postaju prilično iritantni, pogotovo na težim stazama gdje frustracija raste sa neuspjehom i čestim ponavljanjem.

Najveći gameplay novitet su trikovi koji se vrlo jednostavno izvode sa desnom analognom palicom. Micanjem palice u određenom smjeru, vozač izvodi određeni trik koji također ovisi o poziciji motocikla u zraku. Oni su u normalnim utrkama potpuno nebitni jer ne donose nikakvu prednost  osim što brutalno dobro izgledaju. Bitni samo u nekolicini trik-utrka gdje vam je cilj postići određeni broj bodova ili na nekim stazama gdje za bonus izazov morate izvesti određeni trik na određenom mjestu. Time se igra i dalje bazira na svojoj osnovnoj ideji balansiranja preko prepreka, a ne divljem izvođenju trikova.

trials fusion 2014-04-23 20-22-20-45

Općenito su developeri položili veliku važnost na to da temelj gameplaya leži na vještina igrača, što im je i uspjelo. U Trilas Evolutionu postojali su neke pasaže gdje ste se mogli, uz malo sreće, "prošvercati" bez da se previše potrudite. Takvi dijelovi u Fusionu gotovo da ne postoje.

Dodatan izazov, uz zlatnu medalju na svakoj stazi, pružaju bonus ciljevi (challanges) kojih na svakoj stazi ima po tri. Oni, recimo, od vas zahtijevaju da prođete cijelu stazu koristeći samo gas i kočnicu bez balansiranja težine ili da, kako sam već gore spomenuo, izvedete određeni trik na određenoj rampi. Također su prisutne takozvane warp zone koje otvaraju teži dio staze, na kojem možete zaraditi dodatno iskustvo i lovu. Iskustvom otključavate nove vizualne predmete za uređivanje vozača i samog bike-a, a lovom te iste otključane stvari kupujete. Trenutno nije potrebno davati pravi novac za otvaranje novog sadržaja, no RedLynx je već sada obećao  pet DLC-a do svibnja 2015. Nadam se da neće postati previše lakomi.

trials fusion 2014-04-23 18-40-47-11

Ukoliko ste rasturili singleplayer i svih 40 staza, tu je multiplayer i vrlo detaljan editor pomoću kojeg je moguće stvoriti gotovo sve što zamislite. On je isto kao i cijela igra vrlo pristupačan za početnike, ali ako stvarno želite stvoriti prave izazove za druge igrače morati ćete si dati malo vremena i truda. Multiplayer je kao i u svakom Trials naslovu genijalan, pogotovo lokalno sa četiri frenda i malo cuge.

Skoro bez mana, ali samo skoro

Na tehničku stranu igre nemam puno prigovora, osim što se PC verzija koju smo testirali čini loše optimiziranom. Čak i na boljim računalima frejmovi drastično padaju na visokim grafičkim postavkama. Možda je to zato što igra još nije službeno izašla za tu platformu, no na žalost nam je Ubisoft poslao baš nju. Što se konzola tiče, PlayStation 4 verzija je u maloj prednosti pošto podržava 1080p rezoluciju dok se Xbox One inačica prikazuje u 900p – obje se vrtne na 60 sličica po sekundi. Također smo primijetili da se teksture kod restartanja staza na kratko zamute, no to je toliko kratko da je gotovo neprimjetno. Sve ostalo izgleda i radi kako treba.

S glazbene strane se Trials Fusion znatno razlikuje od svojih prethodnika gdje je dominirala tvrda rock glazba. Ovdje je sve popraćeno electro tonovima koji bi trebali dočarati simbiozu prirode, mašina i ljudi, što je i uspjelo.

trials fusion 2014-04-23 18-46-35-69

U zadnje vrijeme je stiglo mnogo hitova koji su bili dobri, no imali su preveliku cijenu. Ovdje je baš obrnuto. za cijenu od €19,99 (kojih 160kn) dobiti ćete vrlo zabavnu i opširnu igru koja će vas dugo zadržati pred ekranom uz onaj poznati osjećaj "još samo jedan pokušaj". Trilas Fusion je definitivno najbolji nastavak serijala, a možda i jedna od najboljih arkadnih igara koje trenutno možete pronaći na tržištu. U svakom trenutku se može vidjeti i osjetiti ljubav koju ekipa iz RedLynxa ulaže u Trials serijal. Možda bi se više velikih studija trebao ugledati u njih.

trials fusion 2014-04-23 19-00-47-82

CPU: Core i3-550 3.2GHz / Athlon II X4 620

GPU: GeForce GTX 460 / Radeon HD 5850 1024MB