Napisao  Utorak, 21 Svibanj 2013 16:19

RECENZIJA: Trials Evolution Gold Edition

Dok smo bili mali govorili su nam da je u životu važno naučiti voziti bicikl i mi smo im vjerovali. Nakon što smo dobili svoje prvo vozilo na dva kotača krenuli smo u ovu pustolovinu koja je u početcima stravična te obilježena raznim padovima. Nismo se dali smesti te smo nakon njih ponovno podigli svoj bicikl i pokušali ponovno svladati ovu vještinu. S vremenom smo to i uspjeli, a malo po malo stigao je i 18. rođendan te smo krenuli u auto školu kako bi naučili voziti bicikl na motorni pogon, odnosno motor. Upravo su oni glavna tema Trial Evolution Gold Edition naslova koji je bez obzira na njegovu jednostavnost vrlo popularan serijal.

Iako je Trial Evolution izašao krajem trećeg mjeseca, mi smo nedavno dobili GOLD verziju za PC i toliko smo se zabavili igrajući je da jednostavno nismo mogli odoljeti da ju još dodatno proslavimo našom recenzijom koja slijedi. Stoga krenimo.

Previše gasa?

Dakle kao što smo već prije spomenuli u Trials Evolution Gold Edition naslovu sjest ćemo za upravljač raznih krosera te ćemo njima pokušati ostvariti čim bolje vrijeme, izvesti što je više akrobacija moguće, a čak ćemo izvoditi gluposti koje nemaju apsolutno veze sa motorima. Iako igra spada u žanr platformskih trkaća arkada, sve navedeno trebalo bi biti prilično lagano, no to baš i nije tako već vas na putu do zlatne medalje čekaju razne zamke i prepreke. Fora je u tome da se glavne komande svode svega na četiri tipke kojima dajete gas, kočite te dvije tipke za balans. Što to znači? To znači da ćete prilikom preskakanja raznih provalija i tome slično, morati u pravi tren pustiti gas kako bi doskočili na mjesto koje želite, a pri tome morate također paziti da niste nagnuli motor previše prema nazad odnosno naprijed kako ne bi završili sa licem u blatu ili ostali smeđih gaća. Fizika u igri je prilično dobra pa se nemojte čuditi ako motor krene u rikverc ako prerano pustite gas kod velikih strmina, a nemojte se niti čuditi ako vas prilikom doskoka na manji brijeg amortizeri bace iz ravnoteže. Sve navedeno  ćete izvoditi na raznim poligonima, off-road stazama, po raznim gradilištima i tome slično.

I belive i can fly....

Kao što smo rekli, prolaskom kroz igru sakupljate medalje čijom količinom otključavate nove i teže staze. Bez obzira na vašu uspješnost, bronca vam je zagarantirana dok ćete se za srebro i zlato morati malo više potruditi. Ukoliko ste toliko dobri pa osvojite zlato tada će vam srebro i bronca biti također dodijeljene te ste time sakupili maksimalne tri medalje na jednoj stazi. Uz medalje također sakupljate i pare kojima možete kupovati obleku i dijelove za motor, no na žalost sve to je samo iz estetskog razloga i nema utjecaja na performanse.

Kao što smo rekli, igra ima prilično jednostavne komande, njih nema mnogo i relativno brzo ćete polovit osnove, a kako bi sve to prošlo bezbolnije postoje i tutorijali koji su vješto zakamuflirani u staze na kojima polažete razne vozačke dozvole. Polaganjem istih također otključavate nove motore, a čak će vam i neka natjecanja biti zaključana sve dok ne položite određenu vozačku dozvolu.

Sve za medalju

Cijela single-player kampanja sastoji se od 2 svijeta, a to su Crash County i HD Warehouse pa vam savjetujemo da krenete sa onim prvim pošto u drugome nećete moći skupiti dovoljno medalja da bi otključali teža natjecanja. Neka od natjecanja su pomalo neobična te ne uključuju samo motore pa ćete ponekad morati letećim tanjurom sletjeti na što više označenih mjesta u što kraćem vremenu ili pak napraviti što više salta dok se blatnjavim strminama spuštate na skijama. Ima još podosta ovakvih eventa koji će vas nasmijati, a ponekad dovesti do ludila dok se mučite da stignete do zlata.

Ukoliko vam to dosadi ili ste pak prošli sve staze sa zlatom i ne znate što dalje, u igru je uključen i doličan editor u kojem možete napraviti svoje vlastite staze te ih podijeliti sa ostatkom svijeta. Ako vam pak kreativnost nije jača strana tada vam je najbolje da pokušate ostvariti čim bolji rezultat u tisućama staza koje su napravili drugi igraći. Dok naiđete na neku koja vam se svidi, fino ju skinete i počnete juriti po njoj.

Moramo priznati da je editor zaista napravljen na zavidnoj razini i ima pregršt opcija. Baš iz toga razloga postoje dvije verzije, a one su Lite i Pro Editor pa ukoliko se uputite u kreiranje vlastitih staza, prvo krenite za Lite verzijom jer ćete se u Pro doslovno pogubiti u opcijama.

Svi mi imamo svoj poljski put.

Sve staze u kampanji kao i one napravljene od strane korisnika imaju svoju ljestvicu sa rezultatima ostalih igrača pa tako samo osvajanje zlata ne znači ništa ako je vaš frend ispred vas na ljestvici. Odlična stvar je to da u svakom trenu možete i pogledati snimku kako bi vidjeli kao je jedan od prvih 10000 igrača prošao stazu. Uz sve to, nakon što završite pojedinu stazu i zadovoljni ste sa rezultatom, sve to možete fino postaviti na svoj Youtube kanal kao bi se ljudi divili vašem talentu. Uz Youtube, igra ima odlučnu integraciju sa Facebook-om te se i na njemu možete pohvaliti vašom impresivnom statistikom.

Sve gore spomenuto dodatno poboljšava multiplayer koji iako nije nešto posebno opsežan ima svoje nešto. Njega možete igrati kako online tak i lokalno, a sastoji se od četiri načina igre, a to su Quick Match, Supercross, Trials i Hardcore Trials.

Napokon sam i ja pobjedil.

Iako njihova imena skoro govore sama za sebe, mi ćemo vam ih i ukratko opisati. Prvi je Quick Match u kojem se vam igra sama pronalazi igrače sa kojima možete odigrati jedan od ostala tri načina igre. Supercross je ništa drugo nego utrka između 2 do 4 igraća i tko sakupi više bodova u 1 do 5 rundi na 1 do 7 staza, pobjeđuje. Trials i Hardcore trials su modovi u kojim vam je cilj u nekoliko staza ostvariti bolje ukupno vrijeme od vaših protivnika. Za razliku od Supercross moda u Trials i Hardcore Trials modovima vozite sami po stazi te su samim time ovi modovi slićni single-player kampanji. Razlika je jedino u tome što se natječete sa ostalim igračima pokušavajući u što kraćem roku stići do cilja.

Kako bi multiplayer bio pravedan, igra ima i prilično dobar match making, no njega možete posložiti kako vama paše pa ćete moći birati od kvalitete konekcije do vještine igrača, no najbolje vam je da ostavite sve na početnim postavkama.

Bilo je gusto!

Što se grafičkog dijela igre tiče, on nije nešto na čemu bi ostale igre sličnog žanra mogle zavidjeti, no dovoljno je dobra da nas ne odbije od igranja. Također igra ima problema sa konfiguracijama koje imaju povezane 2 ili više grafičkih kartica, no jedino gdje je to očito je prilikom početka trke kada se teksture iscrtavaju sa zakašnjenjem. Iako to ne smeta toliko koliko mislite, ipak ovo moramo navesti kao manu.

Što se zvučnog dijela igre tiče, on je besprijekoran. Zvuk motora dok prolazi kroz sloj blata i više je nego vjerodostojan, a poseban doživljaj ostavlja vrištanje vozača prilikom visokih skokova. Sve to dodatno poboljšava odlična rock glazba koja svira u pozadini.

Motorom za kruhom!

Kao što smo rekli komande su prilično jednostavne, no izgleda da u pojedinim specijalnim eventima igranje tastaturom ima malih problema. Primjerice postoji event u kojem morate odskočiti sa sica motora, baciti vozača u zrak koji na svojim rukama ima pričvršćene daske kojima vi morate pomahnitalo mahati kako bi odletjeli čim dalje. Problem se javlja što za mahanje rukama morate pritiskati lijevo i dolje, dok vam te iste tipke služe za usporavanje i spuštanje. Podrška za gamepad postoji, no mi nikako nismo uspjeli nagovoriti Logitech Rumblepad 2 da proradi te će vam za igru biti potreban Xbox gamepad za PC.

Ono što smo naveli i prije moramo ponoviti, a to je da je fizika u igri stvarno odlična i u svakom trenutku ćete osjetiti kada počinjete gubiti balans i ukoliko na vrijeme reagirate izbječi ćete valjanje po betonu.

Ilegalac Vanzemaljac.

Ukoliko želite odmor od raznih FPS-ova, RGP-ova i svega ostalog što ponekad zna biti naporno, tada vam savjetujemo da nabavite Trials Evolution Gold Edition jer će vam zasigurno pružiti sate i sate zabave. To posebno možemo zahvaliti odličnom editorom i činjenicom da ova igra praktiči nema kraja pošto se dnevno objavljuju nove staze kojima možemo harati.

Moramo napomenuti da iako je single player kampanja namijenjena za jednog igrača, često će vam se dogoditi da odigrate neku od staza sa ekipom, dok cugate prije izlaska u grad.

U svakom slučaju, za samo 20€ na Steam-u ili putem uPlay-a dobit ćete naslov koji dugotrajnošću premašuje neke hitove čija je cijene skoro tri puta veća, a da ne govorimo da ćete se i poprilično zabaviti igrajući Trials Evolution Gold Edition.

CPU: Core 2 Duo E6700 2.66GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 6000+

GPU: GeForce GT 620 512MB / Radeon HD 7470 1GB GDDR5

OS: Win 7 x64