Napisao  Nedjelja, 01 Ožujak 2015 18:55

RECENZIJA: The Order 1886

Jedan od naslova koji je predstavljen zajedno s PlayStation 4 konzolom je bio The Order 1886. Prikazana je bila samo jedna animacija koje se na prvi pogled nikome nije previše dojmila i nitko nije vjerovao tvrdnjama de će igra točno tako izgledati. Ta sumnja se provlačila i u kasnijim trailerima koji su izgledali predobro da budu stvarni. Prečesto su nas developeri zavarali ušminkanim prezentacijama za igre koje su u svojoj finalnoj verziji izgledale znatno lošije nego obećano. Međutim, The Order 1886 je iznimka, igra izgleda čak i bolje nego što smo ikada mogli očekivati. No da li se radi o grafičkoj prezentaciji ili o solidnoj pucačini, saznati ćete u sljedećim redovima.

U alternativnom vremenskom dobu 1886. godine,  još uvijek postoje vitezovi okruglog stola. Oni štite London od mračnih sila i drže svijet u ravnoteži. Tako se barem sve čini. No ubrzo jedna mala skupina spomenutih vitezova shvati da u njihovoj organizaciji i britanskom glavnom gradu nije sve kako se čini. Smatra se da su glavna prijetnja pobunjenici, ali sve to je samo dio jedne velike urote kojoj ćete polako doći u trag.

3

Ready at Dawn je stvorio vremensku liniju i svijet koji povezuje viktorijansku eru s dobrom mješavinom mašte i tehnologije. Taj stil je također poznat kao steampunk ili retro-futurizam. Ok, možda sve to zvuči malo kičasto, no svijet koji je ovdje stvoren je daleko od toga. On je prilično mračan, uvjerljiv i prepun detalja. Iako su lokacije prilično linearne i ne nude mnogo prostora za istraživanje, igra ipak nekako uspijeva dočarati atmosferu velikog, napućenog, grada punog događaja. Ponekad prolaznici pričaju o posljednjem ubojstvu Jack the Rippera ili raspravljaju o sukobu izumitelja Nikole Tesle i njegovog konkurenta Thomasa Edisona. Kao što vidite, developer je gurnuo ruku duboko u povijesnu vreću te iz nje izvadio neke od najpoznatijih ličnosti tog razdoblja.

Mladi Nikola Tesla igra veliku ulogu u cijeloj zavjeri. Dok James Bond ima poznatog Q-a koji ga redovito opskrbljuje s novim izumima, vitezovi iz The Order imaju vjernog fizičara i inženjera elektrotehnike, Nikolu. Jedan od njegovih najbližih pouzdanika je vitez Sir Galahad. On je ujedno i središte priče te glavni protagonist kojeg ćete pratiti kroz The Order 1886 kampanju. Galahad, Sir Percival, Lady Igraine i Marquis de Lafayette su četvorka koja je odgovorna za borbu protiv vukodlaka, ali i prijetnje pobunjenika koji dolaze iz niže socijalne skupine. Na žalost nema se mnogo vremena za upoznavanje temelja ovog zanimljivog svijeta. Sukob protiv pobunjenika je od početka u punom tijeku, bez da se išta objasni.

9

To zapravo nije ništa lošeg. Konačno puše svježi vjetar u žanru pucačina, ali puše gotovo isključivo u smjeru scenarija. Potrebno je samo nekoliko minuta dok vas potpuno ne preuzme uzbuđenje i znatiželja da nastavite priču i saznate više o likovima. Međutim, priča je jednino što se uzdiže od ostatka sličnih igara. The Order 1886 se koristi svim popularnim gameplay elementima koji su se etablirali u žanru. Između animacija ćete se većinom sakrivati iza kojekakvih zaklona i napucavati protivnike u klasičnom Gears of War stilu. Oni se rijetko ponašaju pametno, isto kao i vaši partneri koji se potpuno blesavo kreću i rijetko kada imate neku korist od njih. Oni više služe kao pripovjedači koji vas zašrpehavaju tijekom borbe – ajde nekada od njih barem saznate nešto zanimljivog o svijetu. Dok se ne napucavate, onda gledate animacije u kojima, tu i tamo, morate pritisnuti određenu tipku. Igra je ponekad više interaktivni film nego pucačina.

Dakle, The Order 1886 gameplay ne nudi ništa što će vas baciti sa stolice, nema apsolutno nikakvih inovativnih iznenađenja. Osim napucavanja na silu su ubačene pasaže šuljanja koje su čak ispodprosječne. Bez previše slobode, morate se došuljati protivnicima, pritisnuti tipku u određeno vrijeme što aktivira animaciju u kojoj gledate kako Galahad kolje. Ukoliko vas stražari primijete, scenarij je sličan – kratka animacije na koju nemate nikakav utjecaj i metak u bulju.  Ready at Dawn je igrao na sigurno. Bez ikakvog rizika su strpali sve klišeje žanra u uski, akcijski, korzet. Gdje se god pojavite, situacija eskalira, a iza vas ostaje brdo leševa. Koliko god se sve to čini sirovim, moram priznati da su orgije pucnjave prilično zabavne te da idu vrlo glatko od ruke. Veliki utjecaj na to ima raznoliko naoružanje iz radionice Nikole Tesle. Osim klasičnih pištolja, puška i granata, tu je nekoliko vrlo interesantnih i zabavnih naprava.

13

Stilistički je The Order 1886 na vrhunskoj razini, nevjerojatno je kako se igra grafički prezentira. Razina detalje je zapanjujuća, a posebno likovi ostavljaju gotovo živi dojam. Galahad je odličan glavni protagonista koji se na očigled razvija. On se iz vjernog viteza pretvara u buntovnika, što je izuzetno zanimljivo promatrati. Napokon smo ponovno zaigrali s pravim mužem, likom  koji ponosno nosi brčine, pije pelin te ne dozvoljava da ge se ušuti. Kombinacija odlično animiranih likova, genijalna glasovna gluma te vrhunska grafika stvaraju gotovo filmsko iskustvo. Prijelazi iz animacija  u gameplay su neprimjetni, igra cijelo vrijeme izgleda predivno, toliko dobro da bi mogla proći kao moderni animirani film.

Ready at Dawn je očito zaposlio mnoge kreativne dizajnere i programere kojima je dao slobodu da se kontrolirano, ali vrlo kreativno ispucaju. Tako se lokacije često mijenjaju ostavljajući potpuno različiti dojam. Ima svega; od mračnih podzemnih stanica, prljavih dvorišta, napuštenih bolnica i luksuznih vila, sve do sunčanih brodskih luka. Jedan od vrhunaca je definitivno veličanstveni Cepelin koji pomalo podsjeća na leteću verziju Titanica. Sve, od infiltracije, do velikog sukoba unutar broda je vrhunski inscenirano. Imao sam dojam da mogu sve uništiti, iako sam bio svjestan da je u stvarnosti sve ograničeno, igra me uspjela zavarati baš onako kako su to programeri namjeravali.

14

Interakcija s okolinom je svedena na minimum, ali to stvarno ne smeta previše. Više su me smetale neke nedosljednosti u tom pogledu. Možda će to za neke biti samo sitnice, no mene su malo živcirale. Primjerice: zašto mogu raspucati jednu drvenu ogradu, a drugu ne? Mogu razbiti vaze, ali ne mogu razbiti prozor od izloga? Zašto lokve vode ne pokazuju nikakvu reakciju dok po njima hodam? Također neshvatljivo: Mnogo oružja i streljiva se ponovno pojavilo gotovo izravno nakon što sam ih  pokupio. Tako se u tom pogledu nakupilo podosta programerskih šlamparija koje su mi malo pokvarile ukupan dojam.

I dok sam tako letio po poglavljima u nadi da će se cijela priča raspetljati i objasniti mi sve što se događa, odjednom je bio KRAJ. Ne, ne apeliram ovdje na trajanje kampanje čiju su duljinu svi već dovoljno popljuvali. Trebalo mi je oko 8 sati da ju završim, što je sasvim zadovoljilo moje potrebe. Više me razočarao spomenuti rasplet koji me na kraju ostavio s mnogim neodgovorenim pitanjima. Osnovna prijetnja jeste eliminirana, no što se dogodilo s glavnim odgovornim? Zašto se uopće sve to počelo događati i koji je cilj cijele urote? To su vjerojatno odgovori koje ćemo dobiti u nastavku, on je gotovo neizbježan.

Stvarno, nemam ništa protiv otvorenih krajeva. Takozvani 'clifhangeri' su se u serijama, filmovima, pa i igrama etablirali kao popularno stilsko sredstvo. Međutim, u The Order 1886 je veliko finale bez ikakvog kompromisa prerezano škarama. Tako sam ostao impresioniran zadnjom scenom, ali i ljut na prenagli završetak igre koje me često fascinirala, no skoro u istoj mjeri i razočarala.

12

The Order 1886 je virtualna slika po kojoj sam se šetao i divio. Lijepo ju je gledati, no kulise često ostavljaju pomalo mrtav dojam. Za razliku od glavnog junaka, koji je bolji od svih protagonista koje nam je gaming industrija servirala u posljednjih par godina. Galahad je uvjerljiv i razvija se tijekom igre, slična stvar je i sa sporednim likovima. Igra često podsjeća na film koji se tu i tamo zaustavi te vam daje mogućnost da malo utječete. Usudio bih se reći da se ona često igrala sa mnom, a ne ja s njom. Ali iz nekog razloga joj to ne mogu zamjeriti. Priča me pridobila od samog početka i do kraja me držala zainteresiranim, no kao što sam rekao, prenaglo je završila. U konačnici, mogu mirne duše reći da sam se dobro zabavio zahvaljujući odličnoj prezentaciji i glavnom liku koji nosi igru.

Činjenica je da se očekivalo više i da Ready at Dawn nije ni blizu iskoristio potencijal. Pogotovo s gameplay strane je The Order 1886 prilično slab, ne nudi ništa novog, a i ono što nudi je u mnogim naslovima izvedeno puno bolje. Grafički se radi o jednoj od, ako ne i najljepšoj, igri današnjice. Već iz tog razloga ju se isplati odigrati mada nudi samo kratku singleplayer kampanju koja će vas ostaviti s mnogim neodgovorenim pitanjima.

• Datum Izlaska: 20.02.2015
  • Proizvođač: Ready at Dawn
  • Žanr: Pucačina Iz Trećeg Lica