Napisao  Utorak, 16 Lipanj 2015 22:37

RECENZIJA: The Incredible Adventures of Van Helsing

Kada se prije dvije godine pojavio prvi The Incredible Adventures of Van Helsing nastavak, pričalo se o prilično solidnom zastupniku hack-'n'-slay žanra s dobrom dozom ironije, simpatična dva heroja i solidnim gameplayom. Nedugo nakon toga slijedio je i nastavak koji je donio nekoliko dobrodošlih noviteta i tako zaokružio cijeli paket solidnog akcijskog RPG-a. Zapravo bih prije rekao da se kod ovog serijala radi o jednom velikom nastavku u epizodama. Nedavno objavljeni treći nastavak je avanturu priveo kraju, a na putu do tamo sam prošao kroz mnogo poznatog uz nekoliko, manje-više, uspješnih promjena. Ponekad mi se čak činilo da je developeru NeoCore Games polako ponestalo inspiracije za friškim idejama, ali idemo redom.

Ukoliko do sada niste bili u nikakvom kontaktu s Van Helsing serijalom, ukratko ću objasniti o čemu se radi: Ovdje ne igrate kao popularni lovac na vampire osobno, već stupate u ulogu njegovog sina. On, naravno, želi krenuti stopama svoga oca te zbog toga ne da samo slično izgleda, već je naslijedio i isti zanat.

VanHelsingIII-4

U tipičnom hack-'n'-slay stilu ćete parati kroz horde čudovišta u fiktivnoj Bergovia regiji, koja je pravi raj za lude znanstvenike i njihove kreacije poput raznih spodoba, uključujući i vampira. Temelj igre je klasičan loot-&-level sustav koji vas konstantno nagrađuje novim moćima i opremom. Time postajete sve jači i jači, a gameplay se mijenja s vašim napretkom. Osobitost Van Helsing serijala je to što konstantno imate pratioca kojeg također nadograđujete – Da znam, pratioci postoje i u drugim naslovima ovog žanra, no ovdje je postavljen malo veći fokus tu komponentu.

U usporedbi s prethodnim nastavcima vidljivo je vrlo malo poboljšanja, a pri tome su i one najveće zapravo i najkontraverznije. Umjesto tri klase, tu ih je sada ukupno šest, no iako su stare klase prisutne, one su drastično promijenjene. Zašto pitam se? Ne da su samo drastično izmijenjana stabla sposobnosti, već su i neke magije potpuno drugačije. Osim toga nemoguće je importirati postojećeg lika iz prošlog nastavka, što je još donekle (uz malo problema) funkcioniralo u dvojci.

VanHelsingIII-1

Sada sam bio prisiljen ponovno igrati novim likom, a takozvani level cap je ponovno 30, dok je u dvojci bio do levela 60. Opet zašto? Osim toga, mnoga stabla sposobnosti su pojednostavljena i nude daleko manje vještina. Međutim, pojedine od njih u teoriji možete još više napumpati što negativno utječe na raznolikost heroja. Na kraju je uvijek bolje fokusirati se na dvije tri vještine i njih napumpati do kraja, ali pri tome ne ostaje dovoljno bodova za ostale, zbog čega će vaš lik biti prilično jednostran. Igra jednostavno ne daje prostora za efikasno eksperimentiranje klasom.

Jasno je da je NeoCore Games težio stvoriti ujedinjen doživljaj kod igranja sva tri nastavka tako da integrira promjene novih naslova u stare. Stoga mi nije jasno čemu ''downgrade'' u razvijanju lika. Zar ne bi cijeli sustav imao više smisla kada bismo konstantno nadograđivali heroja kroz sve tri epizode? Ovako sam se jednostavno osjećao uskraćenim. Ne znam, možda to smeta samo meni…

VanHelsingIII-2

Uz sve spomenuto, još nisam niti došao do najveće točke za kritiku. Kompletna igra ostavlja nedovršeni dojam, priča se čini kraćom, ali pravi problem je sadržaj oko nje. Nema toliko kreativnog razgovora, referenca na pop kulturu, sakrivenog sadržaja i zagonetka. Čak i ono što jeste prisutno mi se činilo nametnutim, kao ono: ''mogli bismo ovdje ubaciti jednu glupu zagonetku, nismo dugo''. Izgleda da su programeri uzeli osnovnu konstrukciju drugog dijela, ali ga nisu uspjeli ispunit novim idejama i sadržajem.

Evo samo nekoliko primjera: Svetište trofeja pomoću kojeg ste u dvojci mogli aktivirati određene bonuse je fizički prisutno, ali je neupotrebljivo. Rune su jednostavno izbačene iz igre, ne da ih ima manje, već NE POSTOJE. Misije u zapovjednom centru su kvalitativno smanjene tako da level agenata koje šaljete na zadatke s vremenom postaje apsurdan. Čak i moćna Chimera, koju ste u dvojci mogli prizvati u borbu, sada samo čami u hramu i čeka da ju pošaljete na neku nebitnu misiju iz koje će vam u većini slučajeva donijeti nebitan plijen.

VanHelsingIII-6

Eto sada kad' sam se malo ispucao, vrijeme je da napišem i koji pozitivan redak. Glazba je ponovno iznimno atmosferična i nudi nekoliko neobičnih instrumentala. Humor kod razgovora između Van Helsinga i Katharine, koja mu je konstantno uz rame, i dalje odlično funkcionira te napokon saznajemo malo više o prošlosti svoje sablasne suputnice. Pripovijedanje je i dalje sasvim solidno, iako ponekad malo generičko, a i dizajn lokacija je prilično raznolik – barem kasnije u igri.

Multiplayer komponenta je ponovno prisutna i zajedno sa scenarijima je više nego potrebna pošto igra gotovo da nema end-game sadržaj. Čak i ''Neverending Story'', u kojem morate priječi cijelu igru s predodređenim likom i protivnicima na najtežoj razini, nije bio prisutan u igri za vrijeme testiranja -stiže s kasnijom zakrpom. Trenutno ćete najviše zabave imati ako zaigrate u kooperativnom modu, solo će vam The Incradible Adventures of Van Helsing vrlo brzo dosaditi ukoliko niste baš pravi obožavatelj priče.

VanHelsingIII-5

Van Helsing III ima izuzetnu sreću što je izgrađen na solidnom temelju kojeg su postavila prva dva nastavka. Igru izvlači sve ono što je u njima dobro, iako je mnogo toga promijenjeno ili nedostaje, što s druge strane loše utječe na posljednji nastavak trilogije koji bi zapravo trebao biti najbolji. Na svakom koraku sam nabasao na tragove iz dvojke koji zaboravljeno čame da ih neko, nekada, aktivira. Jedini razlog koji mi ovdje pada na pamet je to da programeri nisu imali dovoljno vremena završiti igru. Jednostavno ne vjerujem da su se ljudi u godinu dana pokvarili zaboravili svoj zanat.

The Incredible Adventures of Van Helsing III je na žalost ništa više nego sijena svoje prošlost. Gameplay nije toliko loš, no to mi nije dovoljno. Jedini razlog zašto se isplati odigrati ovaj treći nastavak su solidni prethodnici i priča koju ovdje privodite kraju. Ovaj serijal je zaslužio bolje.

VanHelsingIII-3

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 4000+

GPU: Radeon HD 3850