Napisao  Subota, 02 Travanj 2016 12:48

RECENZIJA: The Division

Otkako je prvi puta najavljen na E3 sajmu 2013. godine, Tom Clancy's The Division je bio jedan od naslova čiji su izlazak čekali čak i ljudi koji se pretjerano ne bave gamingom. Početkom prošlog mjeseca, točnije 8. ožujka, čekanje je bilo gotovo te smo polagano krenuli u ne tako bezazlenu šetnjicu New Yorkom. Malo po malo otkrivali smo što je grad bacilo na koljena i pretvorilo ga u betonsku džunglu. Mi kao jedan od agenata posebnog tima imena The Division bacili smo se na posao kako bi sanirali nastalu štetu i uspostavili red u kaosu koji se dogodio.

Iz naslova se dade zaključiti da se priča igre odvija u New Yorku u vrijeme predblagdanskih praznika, odnosno za vrijeme Crnog Petka. Masovni popusti izmamili su ljude u obližnje trgovine ne bi li se dočepali proizvoda koji su masovno sniženi. Ne znajući što ih čeka, kupci su pomahnitalo počeli trošiti mukom zarađene novce i malo po malo izbila je epidemija kozica. Broj oboljelih raste iz dana u dan, a količina umrlih broji se u desecima tisuća. Na našu sreću, mi smo jedna od nekolicine osoba koje su imune te krećemo u pronalazak cjepiva.

TheDivision00

Iako bi prema nekom kratkom uvodu mogli zaključiti da se radi o još jednoj single player naslovu s temom neke vrste apokalipse, tome baš i nije tako. The Division spada žanru MMORPG pucačina iz trećeg lica koja se svodi na PvE i PvP. Iako je cijelu priču igre moguće proći u izolaciji od ostalih igrača, suradnjom sa istima uživancija igranja raste (naravno ako ne naletite na tu i tamo kojeg nadobudnog šu**a). Upravo zato je najbolje nagovoriti svoja 3 prijatelja da vam se pridruže te da u laganini krenete lutati snježnim ulicama New Yorka.

Njujorški Manhatten, gdje se sve odvija, podijeljen je na dvije zone: izolirani 'Dark Zone' u kojem je izbila epidemija i koji služi kao glavno područje za PvP i end game. No o tome ćemo nešto kasnije. Osim nje, tu je i neizolirana zona u kojoj napredujemo kroz priču rješavajući glavne i sporedne misije. Ona je podijeljena po kvartovima koji su namijenjeni određenom levelu. Svaka od njih se sastoji ranije spomenutih glavnih i sporednih misija, tematskih aktivnosti te brdo collectible stvarčica kao što su mobilni uređaji, odjeci koji prikazuju što se dogodilo u određenom vremenskom razdoblju epidemije, drone i slično. Predah od lutanja opasnim ulicama možemo pronaći u glavnoj bazi koja je podijeljena na tri krila, medicinski, sigurnosni i tehnološki. Svaki od njih je moguće nadograditi, no samo ako imate dovoljno određenih resursi. Svaka misija i aktivnost koje obavljate određenog su tipa, odnosno direktno su vezane uz odjel glavne baze. Tako će neke od njih biti medicinski izričito važne dok će druge biti sigurnosno odnosno tehnološki. Ovisno o tipu misije, ovisit će i količina određenih resursa.

TheDivision01

Glavnih i sporednih misija u samoj igri nema baš mnogo i sa samo nekih 2-3 sata igre riješili smo nekih 25% glavne priče, no tu stvari polagano staju pošto za određene misije morate biti određeni level pa tako nije moguće projuriti kroz igru u nekih 8 sati. Zbog toga ćete morati rješavati sporedne misije i aktivnosti ne bi li vaš lik bio spreman na idući korak. Prisiljavanje igrača da obavljaju sporedne misije kako bi napredovali kroz glavnu priču igre nije najbolja solucija i više služi kao content filler. Bez obzira na to, ne možemo reći da nam je to bilo previše naporno. Dakle nakon svake uspješno završene misije imat ćete mogućnost riješiti istu na Hard težini. Protivnici su opasniji, veći su level i bolje su oklopljeni, no i nagrade su bolje. Normal i Hard težinu misija možemo usporediti sa Normal i Heroic verzijama tamnica u World of Warcraftu. Jedina razlika je što na Normal težini misiju u The Divisionu možemo riješiti sami. Kako u The Divisionu nema klasičnih uloga kao što su tank, dps i healer ipak put kojim ćete razvijati svog lika teži jednoj od tih uloga. Kako je glavna baza podijeljena na tri krila tako i vi svoga lika možete razvijati u jednom od njih (medical, security, tech). Bilo kojim putem krenuli na raspolaganju su vam 4 glavne sposobnosti (od kojih možete opremiti samo dvije plus jednu specijalnu), 8 talenata i nekolicina pasivnih poboljšanja. Bez obzira kojim putem krenuli, u svakom trenu možete promijeniti svoju specijalizaciju, jer kako unapređujete određena krila glavne baze, tako vam se otključavaju sposobnosti, talenti i pasivna poboljšanja.

Kroz misije kao i za vrijeme raznih posebnih aktivnosti nailazit ćete na tri vrste protivnika. Obične vojnike, dvije vrste elitnih protivnika koji se razlikuju po jačini oklopa te bosseve. Način na koji ih možete razlikovati je boja prikaza njihovog zdravlja i oklopa. Tako je kod običnih vojnika ono crvene boje i obično nemaju oklop, eliti su ljubičaste boje te nose lagani oklop dok su najjači protivnici i bossevi žuti sa teškim oklopom. One najjače se uvijek može prepoznati po njihovim specijalnim imenima, dok ih obični vojnici nemaju.

TheDivision02

Što se tiče ranije spomenutog Dark Zonea, odnosno dijela Manhattena u kojem je sve počelo, on je jedno ogromno PvP/PvE bojno područje. Kao i neizolirane zone, on je podijeljen na kvartove ovisno o levelu vašeg lika odnosno na razine na maksimalnom levelu. Pošto je ovaj dio grada izvorište zaraze, građani kao i vojska su pobjegli iz tih područja što su prije mogli te za sobom ostavili najbolju moguću opremu koja se može pronaći u igri, ali postoji caka. Kako bi se nje dočepali, nije dovoljno pobiti kojekakve mobove te lootat ono što ostave iza sebe. Pošto se ta roba smatra kontaminiranom i nije je moguće iznesti van Dark Zone na klasičan način. Jedina opcija je izvući ju pomoću helikoptera, ali njega morate prizvati te sačekati da sleti na točno predodređena mjesta. Možda izvlačenje opreme zvuči jednostavno, to zaista nije. Cijelom Dark zonom šeću ostali agenti (igrači) koji vas u bilo kojem trenutku mogu napasti. Ukoliko vas skrate za glavu, sve što se u Dark Zoni pokupili i niste izvukli, pada na pod te biva posluženo k'o na pladnju vašem egzekutoru. U tom trenutku on postaje takozvani Rogue agent te je njegova lokacija vidljiva svim ostalim agentima. Ukoliko se on nalazi u grupi, tada cijela njegova grupa dobiva taj status. Vremenski je ograničen, a tajmer se povećava svaki puta kada ubijete drugog igrača, što je vrlo vjerojatno pošto ste postali lovina. Dakle, vrlo je teško preživjeti kao Rogue, pogotovo ako niste u grupi.

Ono što je zanimljivo da unutar Dark Zone nije moguće podići level svoga agenta. Kada u nju uđete napredak lika staje tako dugo dok ne izađete iz iste. Unutar iste umjesto iskustva povećava nam se Dark Zone rank, a ovisno o njegovoj visini ovisi i oprema koju možete kupiti kod vendora. Gubitak Dark Zone ranka je također moguće pa je zato veoma bitno pobrinuti se da preživite čim dulje. To se posebno odnosi ako postanete Rogue agent pošto ćete osim ranka izgubiti i postotak Dark Zone valute koje ste skupili, kao i dio ključne Dark Zone opreme. No postati Rogue agent ima i svoje prednosti. Bolje nagrade, brže sakupljanje Dark Zone ranka su samo neke prednosti koje ostvarujete živući sa one strane zakona.

TheDivision03

Odlična stvar u svemu tome je što nema nikakvoga čekanja. U tu kontaminiranu zonu možete ući kada vam to srce poželi, no ipak se valja držati nekih pravila. Kao što smo rekli, svaka zona je podijeljena na nekoliko kvartova - svaki za određeni level. Na maksimalnom, što je ovdje level 30, ona postaje ekskluzivna samo za takve igrače te za njih otvara nove izazove u obliku jačih protivnika, end game opreme i posebne 'Phoenix' valute.

Na žalost balans baš i ne funkcionira najbolje pa tako primjerice u kvartu koji je predviđen za level 10-12, ako uđete s likom levela 10 oni levela 12 će vas prilično lagano likvidirati. Najbolje bi bilo da u kvartove Dark zone stupite na maksimalnom levelu koju preporuča pojedini kvart. Drugačija situacija nije niti u Story zonama što je pogotovo vidljivo kada krenete rješavati misije na Hard težini. Razlika od člana grupe koji je level 15 i onoga na levelu 13 je prilično velika pa je tako balans protivnika u odnosu na jačinu vaše grupe gotovo uvijek na strani protivnika. S druge strane njihova inteligencija nije baš na najboljoj razini pa i The Division pati od klasičnog FPS / 3rdPS problema. Znate onaj kada se protivnik skriva iza zaklona, a vi čekate da on proviri glavu i riješite ga muka. S druge strane nedostatak njihove inteligencije nadoknađuje se jačinom oklopa što nekima omogućava da srljaju na vas.

TheDivision04

To nisu jedini problemi koji prate naslov, ali su ujedno i problemi koji ne smetaju toliko. Više su nam smetali brojni bugovi koji očito zadnjih nekoliko godina prate Ubisoft. Na sve četiri različite konfiguracije na kojima smo igrali, The Division je patio od istih stvari. Učestalo smrzavanje igre prilikom koji smo bili primorani napraviti hard restart računala, pa do propadanja kroz svijet prilikom prelaska iz kvarta u kvart. Tu i tamo nam je lik propao kroz objekte te se zaglavio unutar njih te je jedini izlaz bio fast travel.

Kao i svaki MMO tako niti The Division nije iznimka pa ono što će vas zanimati je endgame. Kao što smo rekli, maksimalni level do kojega možete doći je 30 i upravo ovdje počinje ono najbolje. Većina endgame sadržaja smještena je u Dark Zone kojeg smo pobliže opisali ranije. On je na maksimalnom levelu također podijeljen na 5 zona. Na njima se nalaze najteži protivnici, ali su zato nagrade jako primamljive. Kao što je na nižim levelima Dark Zone podijeljen ovisno o vašem trenutnom, na najvećem on je podijeljen po težini protivnika. Najlakša usporedba je sa Diablom i Torrment razinama pa za prelazak iz prvog kvarta Dark Zone u drugi potrebo je dosta vremena uložiti u farmanje za što ćete biti nagrađeni boljom opremom i endgame valutom nazvanom Phoenix krediti. Njima kupujemo najbolju opremu, oružja, modifikacije i shematske planove za njih. Kredite skupljate na razne načine. Jednom dnevno glavne misije, one s vašeg puta prema levelu 30, biti će nasumice odabrane kao Daily odnosno Challenge misije, a po završetku nagrađeni ste spomenutim Phoenix kreditima. Beskonačno farmanje istih riješeno je tako što njih dobivate samo jednom po danu rješavajući Daily misije dok Challenge misije daju mnogo manje kredita nakon što ih riješimo prvi puta u danu. Moramo spomenuti da Daily misija može biti bilo koja, dok samo neke mogu biti Challenge. Njih naravno nije moguće riješiti solo već je potrebno skupiti dobru ekipu, a upravo za to nam služi matchmaking ukoliko se vaši prijatelje ne žele igrati sa vama. Dnevno su nam dostupne 3 nasumice izabrane Daily misije i jedna Challenge.

TheDivision05

Realno gledajući, niti jedan MMO nije bio bez problema u samom startu. Kakvu budućnost će The Divisionu imati ovisi o igračima te Ubisoftu i količini ljubavi koju će pružiti igri. Mnoge zamjerke mogu biti popravljene u budućim zakrpama, no možda bi ipak bilo pametnije da se održala poneka beta više kako bi se one tada došle na vidjelo. Ono što Ubisoftu ne mogu nikako oprostiti su gotovo pa mizerne mogućnosti prilikom kreiranja lika. Svega je osam varijacija lica, 5 vrsta frizura, nekoliko tetovaža na vratu koje se jedva i vide ispod odjeće te par dodatka kao što su naočale i naušnice. I to je sve

TheDivision06

Sa tehničke strane The Division je veoma dobro izveden. Iako je pretrpio sitan downgrade, on nije toliko došao do izražaja u odnosu na ostale novije Ubisoftove igre. Iznenađujuće za Ubisoft je što je, s obzirom na grafičku kvalitetu, igra prilično dobro optimizirana. Moramo napomenuti da smo bez obzira na sve stvarno bili oduševljeni izgledom same igre i priznajemo da je ona gotovo najljepša igra današnjice. Refleksije, snijeg, dinamični vremenski uvjeti, okolina ma gotovo sve je na mjestu i stvarno smo ostali zapanjeni odličnim izgledom cijelog The Division svijeta.

New York u The Divisionu je veoma atmosferičan, a u pojedinim trenucima čak i sablastan. Vjerujemo da bi, ukoliko bi se ovakvo nešto dogodilo u stvarnosti, situacija bila veoma slična ovoj u igri.

• Datum Izlaska: 8. ožujak 2016.
  • Proizvođač: Ubisoft Massive