Napisao  Ponedjeljak, 26 Kolovoz 2013 22:28

RECENZIJA:The Bureau XCOM Declassified

Bilo da se radi o nekoj drevnoj ili današnjoj civilizaciji, ljudi su oduvijek gledali u zvijezde te su si postavljali jedno pitanje. Što se nalazi tamo gore? Dok neki vjeruju da smo sami u svemiru, drugi bez imalo razmišljanja tvrde da nije moguće da u svemiru ne postoje druga inteligentna bića. Neki od nas smatraju pak da smo najrazvijeniji dok ostali smatraju da smo u kamenom dobu u odnosu na ostala izvanzemaljska bića.

Svi mi imamo svoje teorija kada su u pitanju vanzemaljci, a prije par dana iz 2K Games studija izašao je The Bureau: XCOM Declassified u kojem nas spomenuti studijo vreća u davnu 1962. godinu te nam prikazuje svoju teoriju o vanzemaljcima. Sve detalje o samoj igri možete pročitati u recenziji koja slijedi.

Mudar čovjek je jednom rekao.

Dakle kao što smo rekli, priča The Bureau: XCOM Declassified naslova vraća nas u davnu 1962. godinu, a mjesto radnje su Sjedinjene Američke Države kojima, kao i ostatku svijeta, prijete vanzemaljci. Nakon niza događaja koji su doveli do uništenja njihovog svijeta, vanzemaljska rasa Outsiders odlučila je poslati nekoliko svojih agenata da prilagode svoj izgled ljudima te se infiltriraju u redove Američke vojske, CIA, FBI i drugih organizacija kako bi pomogli ostatku svoje vanzemaljske braće prilikom invazije Zemlje. Vi preuzimate ulogu specijalnog agenta William-a Carter-a te zajedno sa drugim agentima pokušavate spasiti Zemlju od spomenute invazije. Cijela igra je puna zapleta i neočekivanih događaja te će vas kroz prolazak zasigurno iznenaditi nekoliko puta. Mi vam dalje nećemo ništa otkriti pa ćete ostatak priče morati saznati prolaskom kroz igru.

Iako je priča igre prilično nemaštovita i usudili bi se reći ofucana, ona je dovoljno dobra da vas pred ekranima drži tako dugo dok je ne prođete. Na neki način ona prethodi događajima koji su se dogodili u XCOM: Enemy Unknown naslovu koji je izašao krajem prošle godine, a recenziju možete pročitati ovdje.

Sam da me šef ne ulovi na spavanju.

Sada nam na red dolazi jedan od najboljih dijelova igre, a to je sam gameplay. The Bureau XCOM Declassified je single player taktička pucačina iz trećeg lica sa elementima RPG-a. Ukoliko vam sve to djeluje pomalo natrpano i zbunjujuće, upravo to je ono što nam se posebno svidjelo. Igra se odvija u dva segmenta, jedan su terenske misije,a  drugi je istraživanje XCOM baze u kojoj ste smješteni. Istraživanje baze svodi se na čitanje raznih izvješća, preslušavanje raznih audio zapisa te razgovorima sa ostatkom XCOM ekipe. Tu i tamo morat ćete riješiti neki sporedni zadatak putem kojih otključavate razne misije na koje ćete slati svoje agente.

Kako bi izašli na teren, prvo što morate odabrati je misija na koju želite otići, a to možete napraviti tako da u glavnoj prostoriji pogledate na mapu SAD-a te odaberete jednu od dostupnih misija. One se podijeljene na tri razine, a to su primarne, sekundarne i misije za ostatak agenata. Primarne i sekundarne misije ćete rješavati sami zajedno sa dva vama najdraža agenta, dok ćete na misije za agente slati ostatak agenata koje ste prethodno regrutirali. Uz same misije, na mapi SAD-a također su vam prikazani razni izvještaji koji vam samo produbljuju priču i mada oni nisu nešto posebno važni, savjetujemo da ih pročitate za bolji doživljaj.

E dečki! Trebalo bi nakuriti.

Prije nego krenemo na spomenute terenske misije, recimo nešto i o agentima. Dakle vi, kao i vaši agenti, tokom samih misija sakupljate iskustvo i nakon što ga sakupite dovoljno, dobivate novi rang. Na svakom rangu dobit ćete novu vještinu ili pojačati već postojeću. Maksimalan rang kojeg vaši agenti mogu dobiti je 5 dok vi sami možete stići do 10. ranga kojeg ćete dobiti pred kraj igre ukoliko ste riješili sve sekundarne misije. Vještine koje će agenti dobivat također ovise i o njihovoj klasi kojih ima 4, a to su Commando, Support, Recon i Engineer. Svaka od spomenutih klasa također može nositi samo oružja koja su predodređena toj klasi, pa tako nećete moći inženjeru dati snajper. Uz samo oružje, svaki agent može nositi po jedan ruksak, a prolaskom kroz igru pronalazit ćete planove za iste koji vašim agentima daju posebne mogućnosti kao što je bolja otpornost na eksplozivne naprave i slično. U svoj toj priči malo nas je razočaralo što svi agenti mogu nositi samo jedno oružje od jednom dok vi možete nositi dva. Agente također nećete moći opremiti sa ručnim granatama što nam također nije jasno, no sve spomenuto nadoknađuju ranije spomenutim vještinama.

Čudni neki piromani.

Dakle na primarne i sekundarne misije uz vas će izaći dva agenta koja vi odaberete, a njihove klase će se samim time odraziti na način na koji ćete se boriti. U njima morate izvršavati razne zadatke kao što su onesposobljavanje vanzemaljske tvornice, spašavanje važne osobe i tome slično. Izvedba samih zadatka neće nimalo biti laka pošto vas u vašoj nakani pokušavaju spriječiti spomenuti vanzemaljci i tu dolazimo do najboljeg dijela igre, a to je sama borba. Iako se ona bazira na sakrivanje iza zaklona, ona je prilično intenzivna i neprijatelj će vam rijetko kad ostati sakriven iza jednog zaklona cijelo vrijeme, već će vam pokušati doći sa boka dok vas ostatak njegove ekipe drži pod paljbom. Kako bi ih spriječili u tome vi svojim agentima možete davati razne naredbe, a to činite pritiskom određenu tipku. Nakon što je pritisnete, igra se drastično usporava te sada na ekranu imate tri izbornika, a svaki od njih predstavlja jednog agenta dok je jedan namijenjen za vas. Kako bi izdali komandu agentu, prvo ga morate odabrati te nakon toga odabrati željenu akciju. Nakon što je odaberete, morate odabrati metu ili područje na terenu, no to ovisi o vještinama koje ste pojedinom agentu dodijelili . Na isti način možete također narediti agentu da se sakrije iza zaklona pošto će u protivnom on izgubiti energiju te će počet krvarit. Ukoliko se to dogodi vi morate na vrijeme stići do njega te mu pružiti prvu pomoć ili će on u protivnom umrijeti. Na početku agentima samo možete narediti da pucaju po nekome ili da se miču, a prolaskom kroz igru, nove vještine omogućuju izvođenje raznih komboja.

Kam da pobegnem od žene?

Što se vaših neprijatelja tiče, oni se dijele na razne vrste od topovskog mesa pa do oklopnih vozila i mutanta. Bez obzira na to, kroz igru ćete vidjeti oko pet tipova protivnika dok su ostali varijacija istih. Ovo je jedan od minusa i baš zbog toga igra nakon polovice priče pomalo postaje dosadna. Stvar pomalo popravlja to što prilikom tamanjenja hrpe neprijatelja morate točno znati koga se riješit prvo jer ako, primjerice, neprijateljskog inženjera ostavite živog, nemojte se čuditi ako vas količina drona, koje je stvorio, satre za sekundu.

Nakon što pobijete hrpu vanzemaljaca krećete dalje kroz misiju dok ne naiđete na drugu hrpu svemirskih gadova i tako sve do kraja igre. Iz ovoga ste vjerojatno zaključili da je igra prilično linearna i raznim preprekama vam onemogućava slobodno kretanje kroz misije, već morate proći točno onuda kuda su programeri to zamislili. Ovo je drugi minus igri i bez obzira što nećete naići na nevidljive zidove, osjećat ćete se zatvoreno bez obzira što se nalazite na prostranoj livadi.

Svi moji Facebook frendovi.

Treći i možda najveći minus cijeloj igri su animacije likova tokom razgovora. Dakle sami razgovori su prilično intenzivni i način na koji ih vodite slični su onima u Mass Effect serijalu. Prilikom razgovora morat ćete odabrati jedan od odgovora, no ponekad nećete znati koji od njih je 'dobar', a koji 'zao'. Sva sreća pa to i nema neke veze pošto oni nemaju gotovo nikakav utjecaj na ishod same igre . Ovo i nije toliki problem, koliko su to izrazi lica te ranije spomenute animacije tokom razgovora. Dakle, izrazi lica u većini slučajeva ne prikazuju gotovo nikakve emocije pa likovi pomalo izgledaju kao roboti, a dok i nije tako, oni jednostavno ne dočaravaju intenzitet razgovora. Ovu situaciju ne popravljaju niti animacije kojih jedva da i ima, a glavni lik konstantno ponavlja dvije iste i nakon što to primijetite, počet će vas živcirati.

Ja i moj prijatelj ROBOT!

Osim tri spomenuta minusa, došli smo i do zadnjega koji je prilično velik. Naime, tokom misija nailazit ćete na razna oružja kao što su M1903-A4 snajper ili o neko vanzemaljsko oružje koje možete pokupiti te njime odmah počnete skidati vaše neprijatelje i baš tu nastaje problem. Prema riječima vaših znanstvenika u bazi, spomenuta vanzemaljska oružaj ne možete koristiti prije nego ih on prilagode, a pošto smo se prvi puta sa spomenutim oružjem sreli u prethodnoj misiji te njime potukli horde vanzemaljaca, ovo baš nema nekog smisla. U prijašnjim XCOM nastavcima prvo je bilo potrebno istražiti oružje, te ga nakon toga napraviti dovoljan broj kako bi ih vaši agenti mogli koristiti, no ovdje ukoliko na misiji pronađete samo jednu pušku, snajper, pištolj ili nešto slično, njih možete dodijeliti svim svojim agentima bez obzira na brojčano stanje istih.

Gdi je najbolja kava u gradu?

The Bureau XCOM Declassified koristi Unreal Engine 3 zbog kojeg igra izgleda prilično dobro, no na žalost moglo se napraviti i puno više. Bez obzira na to, na grafički dio nemamo nekih pritužbi. Štih '60ih odlično je pogođen, no kada smo se nalazili u vanzemaljskim postrojenjima jednostavno smo zaboravili da se priča igre odvija u tom razdoblju. Sve u svemu, grafika igre je na pristojnoj razini, no loše animacije likova tokom razgovora jednostavno ne možemo zapostaviti i još sada nam nije jasno zašto se nije poradilo na tome.

Što se tiče zvuka ovo je, uz samu borbu,  još jedan svijetli dio igre. Zujanje vanzemaljskih postrojenja, zvuk laserskih zraka dok vam lete iznad glave, zastrašujući urlici mutanata i tome slično, dodatno vas uvlače u svijet u kojem se odvija igre. Voice acting je odličan te smo zbog njega lakše mogli prožvakati loše izraze lica i animacije koje ga prate.

Kao što smo rekli, borba je jedina svijetla stvar u samom gameplay-u. Da ona nije toliko dobro napravljena on bi vjerojatno bio prilično dosadan i naporan te bi, vjerojatno, puno ljudi odustalo odmah u startu. Uz samu borbu, dodatnu stvar poboljšava sama atmosfera igre, no linearnost i sloboda kretanja to podosta kvari. Pravi dokaz je to što u igri ne možete skakati te samim time dolazimo do problema ako želimo pokupiti municiju koja je na nekom povišenom mjestu. Prvo što moramo napraviti je postaviti lika u zaklon te nakon toga pritisnuti gumb prema gore kako bi se on popeo na spomenuto mjesto te pokupio municiju. Uz to, ukoliko, primjerice, sa inženjerom želite postaviti minu na određeno mjesto,  umjesto da vam igra omogući da prilikom određivanja mjesta kursorom preletite sve zapreke, vi ćete ih morati zaobilaziti kao da se krećete sa vašim likom. Sve to prilikom borbe zna prilično živcirati pošto će se ponekad dogoditi da se lik jednostavno ne želi odlijepiti od zida dok pokušavate pobjeći od granate ili od neke opasne mrcine.

Prokleta gužva na cesti. Opet je puna vanzemaljaca!

The Bureau XCOM Unclassified je jedna od onih igara za koju nam je teško donesti zaključak. Pristojna grafike, odlična atmosfera i zabavan gameplay samo dio su recepta za hit igru, no to ne znači da se sve ostalo može zapostaviti. U doba next gen konzola i današnjih tehničkih mogućnosti, nedostatke kao što su animacije likova prilikom razgovora te njihovi izrazi lica kao, veliki osjećaj linearnosti te poneki problem sa upravljanjem poprilično kvare sam doživljaj. Bez obzira na sve što smo rekli, igru se isplati odigrati, a za to će vam trebati, otprilike, kojih 16 sati na trećoj od četiri težine. Još jedna stvar koja je upitne je sama cijena. Smatramo da je €49.99 u današnje vrijeme previše za igru koja nema multiplayer način igre.

Samo jedna je razlika između ove slike i onda prethodne. Pogodite koja.

CPU: Core 2 Duo E4600 2.4GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 5200+

GPU: GeForce 8800 GT / Radeon HD 3870