Napisao  Utorak, 28 Siječanj 2014 20:42

RECENZIJA: The Banner Saga

Zamislite da otvarate fantasy-roman i na prvoj stranici čitate "Bogovi su mrtvi". Odmah nakon toga dođe do koljaže u gradu gdje banda pobunjenika želi smaknuti vođu. Na to, igrom slučaja, stiže karavan divova koji svojim oštricama spase život ugroženog gradonačelnika. Upravo tako počinje The Banner Saga, nova igra Stoic Studija osnovanog od strane trojce bivših BioWare zaposlenika.

Njihova vizija je bila stvoriti igru koja ostavlja dojam interaktivnog romana, sa velikim fokusom na priču i jedinstvenim sustavom borbe na poteze. Dečki su u samo jednom danu na Kickstarteru skupili $100.000, a nakon mjesec dana se na račun projekta sakupilo preko $600,000. Da li se investicija i povjerenje mnogih gamera isplatila i da li je trojac uspio ostvariti svoju viziju, saznati ćete u sljedećim redovima.

TBS-6

Srce ove RPG-avanture na poteze nije borba, već priča u kojoj pratite dva potpuno različita lika kroz napušten svijet u kojem su bogovi poginuli, a sunce je stalo na mjestu. S jedne strane igrate budućeg kralja divovske rase, takozvanih Varla, koji sa svojim karavanom mora otpratiti ljudskog princa Logana do glavnog grada. Sve to kao diplomatska gesta u cilju da se održi mir između ove dvije  rase koje su godinama ratovale.

S druge strane pratiti ćete lovca Rooka, njegovu kćerku Alette i njihovo pleme kroz borbu za preživljavanje. Kompletna regija je pod invazijom Dredgea, demona koji teroriziraju ljude, kradu resurse te se, poput kuge, šire kroz cijelo područje. Tokom kampanje od kojih 25 sati će se ove dvije skupine susresti, a vi ćete se emotivno vezati za njihove vođe i same članove. Stoga ćete se ponekad naći pred moralnim dilemama pošto će vas igra staviti pred teške odluke, koje ponekad sa sobom nose i velike posljedice, pa čak i smrt.

TBS-3

Igra vas odmah na početku polako uvodi u sustav borbe na poteze u kojem će se stariji RPG igrači i ljubitelji tabletop igara odmah udobno osjećati. Bojište je podijeljeno na polja označena kvadratićima i ne nudi nikakve mogućnosti korištenja okoline ili interakciju sa objektima, no ipak postoji mogućnost taktiziranja. Ljudi na primjer zauzimaju samo jedno polje dok divovi zahtijevaju četiri. Time je pozicioniranje slabijih i jačih jedinica vrlo važno. U donjem dijelu ekrana je pokazano koji vojnik je sljedeći na potezu, a klikom na njega pokazati će se statistika te polja na kojima može djelovati kada dođe na potez. U startu nećete morati previše paziti, no kasnije borbe postaju zahtjevnije i čak na srednjoj težini postaju pravi izazov ukoliko si ne date truda predvidjeti protivnika, zaštititi slabije jedinice te pažljivo planirati nekoliko poteza unaprijed.

U borbi svi likovi imaju tri osnovne karakteristike: oklop (armor)  koji smanjuje štetu ili ju kompletno ignorira - ako na primjer jedinica koja ima 6 oklopa primi štetu od jedinice sa 8 snage, nanesena šteta iznosi samo 2, ali tu postoji caka. Osim što je vojnik primio štetu njegov napad se također smanjio pošto snaga (strength) predstavlja jačinu napada, ali i zdrvalje vojnika. To znači da onaj tko prima više štete automatski i slabije napada. Treća, specijalna karakteristika je snaga volje (willpower) koja omogućava da pojačate udarce ili se dalje krećete, no ona je vrlo dragocjena i valja ju mudro koristiti. Ponekad će vam poslužiti da dokrajčite neprijatelja ili pak pobjegnete van dometa sa ozlijeđenom jedinicom. Možda se ovdje sve čini malo zbunjujuće, no u igri ćete cijeli sustav vrlo brzo shvatiti.

TBS-2

Kao i u svakom drugom RPG naslovu, tako ćete i ovdje dobivati iskustvo (Renown) pomoću kojeg možete pojačavati sposobnosti heroja, no to je vrlo površno i gotovo da nemate što zeznuti. U borbu možete povesti samo 6 boraca tako da sam gotovo kroz cijelu igru igrao sa istim herojima i njih maksimalno napumpao.

Igra je prava poslastica za oči, uživao sam u simpatičnim likovima, sa ljubavlju nacrtanim lokacijama te tečnim animacijama tokom borbe. Šteta što je većina razgovora popraćena samo tekstom i statičnim slikama. Pokretne animacije i voice acting je korišten samo u nekim ključnim scenama igre. Ali baš ta ograničenost me natjerala da si neke stvari jednostavno predočim te je u meni pobuda onaj stari osjećaj koji sam imao kada sam prvi puta čitao Hobbita. O glazbi i zvučnoj kulisi nemam što puno napisati, osim da su točno onako kako trebaju biti. Cijela atmosfera igre je jednostavno očaravajuća, a sve to postignuto je sa minimalnim sredstvima.

TBS-4

Baš kao kod dobre knjige teško je prestati čitati, odnosno igrati. Od početka želite saznati više o ovom svijetu nadahnutim nordijskim mitovima. Što je to prouzrokovalo smrt bogova? Zašto je sunce od jednom stalo i od kuda dolaze ti mistični Dredge demoni? Mističnost  ove igre se bez problema može mjeriti sa romanima J.R.R Tolkeina, a vizualna prezentacija je na razini Disneya. Za veliki dio su zaslužni zanimljivi likovi i način na koji su oni prezentirani,  a budući da svaka odluka na određeni način utječe na priču, svatko će doživjeti svoju vlastitu Banner Sagu.

CPU: Celeron E1200 Dual-Core 1.6GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 4000+

GPU: GeForce 9500 GT serije / Radeon X1900 GT serije

OS: Win XP, WIn Vista, Win 7