Napisao  Ponedjeljak, 19 Svibanj 2014 02:24

RECENZIJA: The Amazing Spider-Man 2

Dugo vremena su konverzije filmova u video igre bile jamstvo za loše proizvode i cuclanje popularnih licenca. Najkasnije od poznate adaptacije Batmana u Arkham serijalu se pokazalo da ova predrasuda više nije pravilo. Dakle, sada je Spidey pod velikim pritiskom da se dokaže i pridruži svojoj konkurenciji iz DC svemira. Developer Beenox ima bogato iskustvo sa super herojima, iako ga često nije najbolje iskoristio.

Prošli Spider-Man naslov nije baš ispunio očekivanja, no postavio je dobar temelj za svoj nastavak The Amazing Spider-Man 2. Sada se naravno postavlja pitanje - da li si je Beenox uzeo kritike k srcu i popravio mane prethodnika?

Game 2014-05-15 01-57-54-62

Kako bi igra pružila zanimljivu priču koja će igrače zadržati pred ekranima, studio se nije strogo držao podloge iz istoimenog filma, već je sklepao vlastiti scenarij. Naravno, ako ste gledali film, prepoznati ćete poveznice između igre i onoga što ste vidjeli na velikim ekranima. Kroz kampanju od kojih 7-8 sati i 14 glavnih misija, ćete susresti mnogo poznatih likova i lokacija. Početak je malo truli pošto PONOVNO reciklira scenarij u kojem je Peter Parkerov ujak Ben poginuo, a ovaj sa svojim novostečenim super moćima kreće u lov na low-life kriminalce New Yorka. Tako ćete prvih sat vremena šorati glupe gangstere koji nemaju apsolutno nikakvu dubinu niti pružaju ikakav otpor. Ok, možda je to i dobro pošto se u toj fazi igre upoznajete sa osnovama borbe i kretanja po gradu, no nama je bilo jednostavno dosadno.

Tek nakon što se stvari malo zahuktaju i igra vas "pusti s lanca" stvari postaju zanimljivije. Prije svega tu je način na koji se Spidey kreće gradom. Njihanje Manhattenom je već u prvom nastavku bilo fluidno i zabavno, a ovdje je to pravi užitak. Za to služe dvije tipke od kojih svaka predstavlja jednu ruku iz koje Spidey ispucava mrežu te se na taj način njiše između visokih nebodera te kroz uske uličice. Vrlo lagano se priviknuti na cijeli koncept te ćete brzo letjeti gradom kao da nikada niste radili ništa drugo. Tu je i novi Web Rush mod, pomoću kojeg je moguće usporiti vrijeme te se precizno lansirati na željena mjesta. To ponekad prekida fluidnost, ali pomaže ukoliko primijetite nešto s rubom oka te se odlučite naglo promijeniti smjer.

Game 2014-05-15 01-34-05-45

Naravno, Spider-Man se ne može bezbrižno ljuljati od misije do misije uživajući u pogledu, već redovito mora spašavati stanovnike grada iz manje–više standardnih nezgoda. Tako redovito mora izvlačiti ljude iz požara, loviti aute s taocima, sprječavati pljačke i tome slično. Naravno sve to možete ignorirati, međutim, takvim pristupom riskirate svoju reputaciju super heroja. Tu dolazimo do jedne ogromne mane koja u potpunosti kvari ideju open-world koncepta. Prije svega, sve sporedne misije brzo postaju užasno monotone pošto ne pružaju nikakvu raznolikost. Imali smo osjećaj da spašavamo jedne te iste ljude iz jednih te istih glupih situacija. Spider-Manova reputacija užasno brzo pada ako ignorira nezgode u gradu, a dok ga policija jednom proglasi kriminalcem, oni šalju specijalne postrojbe koje nevjerojatno iritiraju. Jedini način da si vrati ugled je ponavljanje gore spomenutih, dosadnih aktivnosti. Time se gubi užitak istraživanja grada i traženje bonus sadržaja kao što su stranice stripova, Oscorp kutija ili lokacija koje Parker mora poslikati za svoj posao novinara.

Igra jednostavno tjera na to da nakon 2-3 sata počnete ignorirati sve te gluparije po gradu te da se posvetite isključivo glavnoj priči. Kao i u većina filmova sa super herojima, tako niti The Amazing Spider Man 2 nema neku dubinu. Priča je razumljiva i uključuje mnogo poznatih likova iz Marvel svemira. Usudili bih se reći da nije ništa lošija od one u filmu. Pogotovo fanovi stripova će ovdje definitivno doći na svoje.

Game 2014-05-15 01-43-30-88

Veći problem je u samoj izvedbi. U žanru akcijskih-avantura gameplay ima veliku ulogu, a ovdje The Amazing Spider Man 2 ostavlja mješoviti dojam. Dok spomenuto njihanje gradom vrlo dobro funkcionira, borba malo šteka. Vrlo je slična onoj iz Batman Arkham serijala, ali na žalost nije niti u pola toliko kompleksna. Ne zahtjeva ništa više od lupanja po tipki za napad i donekle preciznim tajmingom kod izbjegavanja. Uz vrlo malo truda Spidey će izvoditi lijepe akrobacije eliminirajući čak i najjače protivnike. Srećom, tu je nadogradnja sposobnosti što borbi daje barem malo dubine, ali ponovno naglašujemo – daleko je to od Batmanove klase.

Spider-Man nema milijun gadgeta već je ograničen na svoje reflekse i sintetične mreže. Pomoću njih može razoružati neprijatelje, zalijepiti ih za zidove te veselo skakutati od jednog do drugog. Također, tokom igre, nalazi nove kostime koji mu osim friškog izgleda daju razne bonuse. Neki su prikladni za šuljanje dok drugi daju veći otpor na određenu vrstu štete ili mu pojačavaju određene sposobnosti. Njih pronalazi u sakrivenim ruskim bazama gdje mora neprimijećeno eliminirati sve kriminalce. Ovakvi stealth dijelovi su dobrodošli, ali vrlo su loše izvedeni. Protivnici su nevjerojatno mutavi, ne reagiraju na zvukove, pa čak prolaze pokraj kolega koji su zekeljani nasred zida ili vise sa stropa u mrežnoj kukuljici. Jako rijetko primijete da nešto ne štima ako baš izravno ne vide Spideya koji im šora kolegu pred nosom.

Game 2014-05-15 01-35-45-79

Bossevi bi ovdje trebali biti glavna poslastica koja pruža određenu dozu adrenalina. Nekima to i uspijeva. Pogotovo borba sa Green Goblinom je pravo blockbuster iskustvo. Šteta što se takvi trenuci vrlo rijetko pojavljuju. Ostatak negativaca se pred kraj igre brzo reda, ali isto tako brzo pada u zaborav.

The Amazing Spider Man 2 je izdan kao multiplatformski naslov zbog čega se moralo napraviti mnogo kompromisa kod dizajna. Zgrade na prvi pogled izgledaju odlično, no kod detaljnijeg promatranja primijete se reciklirane teksture. Slična stvar je kod prometa koji se većinom sastoji od žutih taksija, autobusa te par vrsta auta. Ponekad grad ostavlja dojam da živi i da se njišemo iznad gužve, dok se u drugom trenutku objekti "zaborave" iscrtati. Igra najbolje izgleda na PC-u te next-gen konzolama (Xbox One / P4), dok su sve spomenute mane još više istaknute kod inačica za konzole stare generacije.

Game 2014-05-14 22-58-31-80

Beenox sa The Amazing Spider-Man 2 nije napravio neki super hit, ali nije nam niti servirao neko licencirano smeće. Užitak se ponovno njihati Manhattenom u ulozi popularnog Marvelovog super heroja. Animacije su glatke, a i borba je zabavna iako ne pruža neki preveliki izazov. Sama priča je na razini sličnih filmova, ali se mogla spakirati u bolje dizajnirane misije te maštovitije završe borbe. Ako ste uživali u filmovima i prvom nastavku igre, vjerojatno ćete se i ovdje dobro zabaviti, ali stvarno, nemojte očekivati previše.

Game 2014-05-14 21-22-47-68

CPU: Core 2 Duo E4700 2.6GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 3800+

GPU: GeForce 8800 GT  / Radeon HD 4770 512MB