Napisao  Utorak, 06 Svibanj 2014 19:21

RECENZIJA: Strike Suit Zero Director's Cut

Prolazi godina za godinom, a svi stariji gameri koji su nekada igrali Wing Commander i/ili Descent Freespace žude za nekom dobrom, novom, igrom tog žanra. Tu i tamo se pronađe koja, no za sada se ništa nije moglo mjeriti sa legendarnim naslovima koje smo spomenuli. Sa trona će ih pokušati skinuti najnoviji naslov Born Ready Games studija. Radi se o Director's Cut izdanju Strike Suit Zeroa čija je izvorna verzija izašla početkom prošle godine. Po čemu se Director's Cut razlikuje od nje pročitajte u recenziji koja slijedi.

Priča igre počinje nakon što je Zemlja iz udaljene galaksije primila signal kojim saznajemo na koji način se možemo osloboditi okova planete, vinuti se u svemir te pronaći izvor signala. Nakon što smo izgradili prve svemirske brodove, polako počinjemo kolonizirati druge planete te se približavamo izvoru signala. Godina po godina i tako prolazi nekoliko desetljeća sa čim se povećava želja nastalih kolonija da postanu samostalne. Na njihovu žalost, Zemlja im to ne dozvoljava. Situacija se ubrzo drastično mijenja pošto su kolonije uspjele pronaći izvor signala. On dolazi sa planete na kojoj se srušila vanzemaljska kapsula za spašavanje, no ne prolaze se nikakvi tragovi njene posade. Pronalaskom izvora i nove tehnologije, kolonije dobivaju prednost nad Zemljom te sa njom sklapaju dogovor. Njime one postaju samostalne, dok Zemlja za uzvrat dobiva odobrenje za proučavanje izvora signala.

Dogovor uskoro propada nakon što Zemljini znanstvenici pronađu nešto posebno na mjestu gdje je srušena kapsula, no o čemu se radi ne žele podijeliti sa kolonijama. U strahu što su pronašli, kolonije protjeruju posadu Zemlje za što im ona uskraćuje prava da budu samostalne. Situacija je, naravno, eskalirala te izbiva rat. U njemu mi preuzimamo ulogu Zemljinog pilota Adamsa, a kako će se sve završiti saznaje se prolaskom kroz kampanju za koju nam je trebalo nekih 11 sati.

SSZDC01

Odmah nakon pokretanja igre dočekala nas je vrlo dramatična uvodna animacija te nas je doslovno uvukla u Strike Suit Zero svijet. Samim time je porasla razina naših očekivanja od igre. Ona su u prvih par misija bila i više nego zadovoljena, no naše oduševljenje polagano je padalo kako smo napredovali kroz kampanju. Razlog tome je jednoličnost misija kojih ukupno ima 13. Sve one svode se na dvije stvari. Jedna je praćenje nekog važnog broda prilikom čega moramo uništiti xy neprijatelja koji dolaze u valovima. Druga je uništavanje nekog povećeg broda i/ili njegove pratnje kao i pojačanja koje također dolazi u valovima. Sve to ponekad zna biti vrlo naporno, pogotovo dok se nakon nekih 10-15 minuta napucavanja ponadamo da je misiji kraj, a kad ono, evo još ekipe željne naših lasera.

Spomenuto možda ne bi bio toliki problem da smo imali nešto za raditi između misija, no na žalost tome nije tako. Nakon što ih završimo, čeka nas kratak pismeni sažetak kao i prikupljeni bodovi koji određuju njenu uspješnost što se odnosi na osvojenu medalju. Odmah nakon toga krećemo u novu misiju i nakon njenog kratkog opisa, vrijeme je da odaberemo jednu od otključanih letjelica. Osim njenog odabira, prije svake misije možemo nadograditi njene performanse kao i oružje. Upravo tu dolazi do jednog od glavnih problema. Naime, sve one mogu nositi unaprijed predodređena oružja pa se nadograđivanje svodi samo na njihovu jačinu. Ovo je još jedan razlog zašto misije znaju biti naporne, pošto upravljanje jedno te istom letjelicom sa jedno te istim naoružanjem vrlo brzo dosadi. Samim time se gubi onaj osjećaj zadovoljstva sličan onome kada dobijemo novu igračku.

SSZDC02

Pomalo iznenađuje što skoro na početku igre, točnije u drugoj misiji, u ruke dobivamo Strike Suit kojega najlakše možemo usporediti sa nekom vrstom Transformera. Nakon što ga jednom isprobate, upravljanje drugim letjelicama djelovat će isprazno i sve što smo većinom koristili je spomenuti Strike Suit. Njega dakle možemo koristiti na dva načina. Prvi je kao običnu letjelicu, dok je drugi sličan statičnoj topovnjači. Kako bi bili učinkoviti u borbama, morali smo koristiti oba načina. Na žalost nemoguće se transformirati po volji, već nam je za to bio potreban resurs nazvan Flux. On se puni postepeno, a najbolji način za njegovo sakupljanje je uništavanje neprijatelja. Transformacija iz jednog u drugi mod je vrlo fluidna i dok smo se jednom na nju navikli, doslovno smo uživali u borbama.

Bez obzira na to, opet moramo spomenuti da one vrlo brzo dosade. Uz navedene probleme, sve se manje-više svodi na praćenje crvenih strelica koje označavaju poziciju neprijatelja. To ne bi bio veliki problem da označavanje cilja (tragetiranje) nije ubitačno i često smo pomahnitalo stiskali 'targer next target' gumb ne bi li na nišan dobili željenog kolonista. Na svu sreću Strike Suit Zero možemo igrati iz prvog ili trećeg lica. Svako donosi svoje prednosti i mane, no ništa oko čega se treba brinuti. Igru je, dakle, najbolje igrati na način na koji ste već navikli, no što se preglednosti tiče, ljepše ju je igrati iz trećeg. Srećom, kontrole su prilično jednostavne i nećete se dugo gubiti u njima. Dapače, savladat ćete ih u prve dvije misije koje ujedno služe kao tutorial.

Možda najveća zamjerka samom gameplayu je upravljanje brzinom letjelice. Iako na nju direktno utječemo, ne možemo je potpuno zaustaviti. Jedini način za to je prelazak u ranije spomenutu statičku topovnjaču, no tu opciju nema svaka letjelica. Druga stvar koja nam je smetala je što prilikom pratnje ne postoji opcija za usklađivanje brzine sa brodom kojeg morate zaštititi. Na ostatak nemamo nekih primjedbi i sve je slično kao u ostalim ovakvim igrama.

SSZDC03

Bez obzira na sve do sada rečeno, ne možemo reći da se nismo zabavili igrajući Strike Suit Zero Director's Cut. Razlog tome je što smo igrali jednu do dvije misije na dan.

Što se samog gameplaya tiče, kao što vidite, on se gotovo ne razlikuje od izvorne verzije. Tu i tamo su poboljšane neke sitnice, no glavni problemi su ipak ostali. Priča igre malo je dorađenija i misije se pomalo razlikuju u donosu na prošlogodišnju verziju, no sve u svemu male su razlike.

Najveća promjena vidi se u grafici koja je podosta poboljšana povećanjem broja poligona te nešto glađim teksturama. Bez obzira na to, letjelice, svemirske stanice i ostali objekti izgledaju dosta loše dok im se približite. Pozadinsko okruženje napravljeno je od statičkih slika koje su toliko dobro napravljene da se dobiva dojam kao da stvarno možemo stići do svega što vidimo na ekranu. Sve to obogaćeno je sa efektima zbog kojih svemir izgleda vjerodostojno i impresivno. Iako je Director's Cut next-gen only naslov, mislimo da njegov izgled ne opravdava da PC verzija podržava samo DX11 grafičke kartice.

SSZDC04

Ukupan dojam igre uvelike poboljšava zvučna kulisa koja je na razini nekih AAA naslova, ako ne i bolja. Tokom misija pozadinska muzika pridonosi dramatičnosti situacije, a glasovni glumci koji su dali glas našim suborcima, odradili su besprijekoran posao.

Što na kraju reći za Strike Suit Zero Director's Cut? U nedostatku sličnih igara ovog žanra, isplati ga se nabaviti dok čekamo izlazak Star Citizena. Cijena od €17.99 stvarno nije visoka, pošto za to dobivamo nekih 11 sati igre ne računajući dodatne misije koje su za izvornu verziju izdane putem DLCa.

Iako je gameplay poprilično jednoličan, on zna biti prilično zabavan pogotovo ako volite ovakve igre. Priča nije nešto što već nismo vidjeli, no ipak je malo osvježenje pošto je Strike Suit Zero Director's Cut jedna od rijetkih svemirskih igara u kojima se ne borimo protiv tamo neke vanzemaljske rase.

SSZDC05

Istini za volju, moglo se i bolje, pogotovo što se tiče upravljanja letjelicama, a bilo bi bolje da su misije dinamičnije te da se ne svode samo na beskrajno napucavanje. Jasno nam je da se radi o indie igri, no moglo se malo uštedjeti na zvučnoj kulisi te podići kvaliteta gameplaya.

SSZDC06

CPU: Intel Core 2 Quad

GPU: GeForce GTX 460 / Radeon HD 5770