Napisao  Ponedjeljak, 01 Veljača 2016 00:00

RECENZIJA: Resident Evil Zero Remastered

Trend remastered, odnosno remake izdanja, starih naslova je očigledno novi trend kod mnogih developera. Capcom ovdje nije nikakva iznimka te nakon Resident Evil HD Remaster, sada isporučuje još jedan prerađeni nastavak popularne horror franšize - Resident Evil Zero Remastered. Kako bi ovaj, sada već klasik, što bolje izgledao na modernim konzolama, Capcom si je dao posebno truda. Pozadine nisu samo prerađene u HD, već ih je velika većina izrađeno iz nule te su animirane. To bi trebalo dodatno začiniti atmosferu, no da li je ušminkana grafika dovoljna da ovaj, pomalo traljavi, naslov učini ponovno interesantnim?

Mogli bi se danima raspravljati o tome koliko su remastered verzije starih igara smislene ili besmislene. Da li su nam uopće potrebne? Tko ih želi igrati? No to ovdje neće biti tema već ću pokušati igru recenzirati bez ikakvih predrasuda prema reizdanjima. Osim toga, želio bih da kod čitanja uvijek imate na umu kako se radi o staroj igri te da ju zato ne mogu, niti ne želim, stavljati u istu ladicu s modernim naslovima. Promijeniti igru kako bi se zadovoljila mlađa publika koja je navikla na bolje nikako ne bi trebalo uzeti u obzir. Capcom je već ranije pokazao da se i starim receptom može nahraniti mase, a sada je vrijeme da to ponovno dokaže s Resident Evil Zero Remastered. Jednu stvar vam mogu otkriti odmah – samo djelomično sam pozitivno iznenađen, ostatak emocija se vrti oko razočaranja pa čak i mržnje.

rezero01

Vožnja vlakom iz noćnih mora

Ne, ne pričam o vožnji Koprivnica-Zagreb krntijom HŽ-a. Više se osvrćem na uvodnih sat vremena i uvod u priču Resident Evil serijala. Da, ukoliko niste znali, sve je počelo u vlaku smrti za mladu Rebeccu Chambers, ali i cijeli serijal. Resident Evil Zero je takozvani prequel, a glavnu ulogu igra mlada Rebecca, član STARS Bravo postrojbe (tima kojeg u prvom Resident Evilu spašava poznati STARS Alpha Team). Nakon što se prisilno odcijepila od svoje postrojbe, Rebecca upoznaje progonjenog ''kriminalca'' Billya te je prisiljene s njime surađivati ukoliko želi preživjeti.

Kao što se može naslutiti; za razliku od ostalih Resident Evil nastavaka, Resident Evil Zero je bio prva igra serijala koja je postavila fokus na kooperativnu gameplay mehaniku. Što se najkasnije nakon petog nastavka etabliralo za cijeli serijal. Međutim, iako ovdje ulogu imaju dva lika, njima upravlja samo jedan igrač – što je zapravo prokletstvo ove igre. Prije svega, prisustvom dvaju protagonista atmosfera znatno pati. Nema one tjeskobe kao kada ste usamljeni. Svaki lik ima svoje prednosti i mane. Billy je sporiji, no može pretrpjeti više ugriza zločestih zombija te može pomicati teže predmete ala ormare. Rebecca je okretnija i sitnija te se zato često može provući kroz razne ventilacije i tome slično. Koliko god to na papiru zvuči dobro, cijena je ta da vas, bilo borba ili zagonetke, konstantno prati blesavi AI koji prečesto smeta. Ok, moguće je pomoću lijeve analogne palice micati ga, ali to zna biti prilično naporno ukoliko su prolazi uski, a kut kamere nepregledan.

Kooperativne zagonetke su za današnje standarde prilično jednostavne i većinom se svode na to da oba lika, ili samo jednog,  sparkate pored prekidača te ga pritisnete ili pridržite dok s drugim nešto obavljate. Sve to ostavlja dojam kao da se pajserom prisililo tamo gdje ne paše. Slična stvar je i kod borbe koja je u dvoje često kaotična, a municije ima premalo da bi se dopustilo AI partneru trošiti ju. Jedino pozitivno u cijeloj toj priči je to što imate dva lika koji mogu tegliti predmete, YEY! Inventar je ovdje, isto kao i u svim RE naslovima, prilično ograničen. Osim toga, nedostaju one magične kutije za pospremanje suvišnih predmeta.

rezero02

Baratanje predmetima je riješeno tako da u svakom trenutku, i na bilo kojem mjestu, možete odložiti ono što vam trenutno ne treba - također zvuči dobro samo na papiru. Ukoliko odložite nešto na pod, to tamo ostaje, što se vrlo lako pretvori u mali kaos s puno nepotrebnog šetanja. Srećom na mapi uvijek možete pogledati gdje ste što odložili, ali najbolja taktika je odrediti jednu sobu te ju koristiti kao špajzu! Eh, a dok je špajza jednom pretrpana, nastaju problemi. Predmeti su vidljivi na podu, no ukoliko ih je više na hrpi, pokupiti ono što trebate se pretvara u test za živce. Likovi kao da uvijek uzimaju ono što ne treba. To si možete zamisliti ovako: ne metke, hoću sačmaricu, ok drugi pokušaj - ne biljku, daj mi fuckin' sačmu…. Na kraju uzimam metke i biljku, mičem ih dva ekrana dalje da bih napokon zgrabio sačmaricu! Upravo to su one gameplay nelogičnosti koje sam spomenuo u početku. Međutim, ako ih se prihvati, moguće je itekako uživati u igri.

Pogotovo zbog odličnog redizajna i super atmosfere. Capcom je u tom pogledu odradio odličan posao. Scenografija, koja je već u originalu bila impresivna, sada je još mnogo ljepša. Isto vrijedi za 3D modele likova te svjetlosne efekte. Kutovi kamera su u većini slučajeva preneseni iz originala, što nije baš najbolje rješenje za borbu, ali radi veliku uslugu atmosferi. Kamera je uvijek tako postavljena da do igrača prije dopiru zvukovi, a tek micanjem u drugu perspektivi otkriva prijetnju. Bez obzira na to koliko ova igra bila stara, a zombiji isfurani, stari Resident Evil recept i dalje funkcionira.

rezero05

Još samo da se Capcom potrudio i revidirao animacije. Na žalost su one 1:1 prenesene iz originala, što znači da likovi izgledaju smiješno, sve je mutno i puno grafičkih artefakta a zvuk ponekad zapinje. O glasovnoj glumi bolje da ne pričam, čisti trash. Međutim, to mi nije toliko smetalo, ima neki svoj šarm i drugačije si Resident Evil niti ne mogu zamisliti.

Ovu igru mogu najbolje opisati kao glupu ljepoticu s dobrim namjerama. Ne možeš ju mrziti, ali ne želiš s njom u ozbiljnu vezu. Jednostavno ju prihvatiš takvom kakva jeste i ponekad se živciraš njenim ispadima. Ali na kraju krajeve ti je drago što postoji.

rezero03

CPU: Core 2 Duo E6600 2.4GHz / Athlon II X2 220

GPU: GeForce GTX 260 / Radeon HD 6790