Napisao  Ponedjeljak, 09 Svibanj 2016 16:56

RECENZIJA: Ratchet & Clank

Skoro 14 godina nakon debija na starom dobrom PlayStationu 2, Ratchet & Clank se vraćaju u revidiranoj verziji za aktualnu PlayStation 4 platformu. Igra, osim što vraća nostalgiju starijim gamerima, služi kao zagrijavanje za istoimeni animirani film koji ovih dana stiže u kina. Sada se, naravno, postavlja pitanje; radi li se o brzo sklepanom reizdanju pomoću kojeg Sony želi zgrabiti još malo dodatne love dok su klinci pod utjecajem filma? Odgovor na to slijedi u našoj recenziji.

Dakle, ovih dana u kina stiže Sonyev dinamični duo Ratcht & Clank u filmu prema PlayStation 2 klasiku iz 2002. godine. Što znači da s ovim reizdanjem Igramo igru rađenu po filmu koji je pak rađen prema istoimenoj igri… Sve jasno?

RatchetClank 1

Sada nakon što sam raščistio sve nejasnoće, ili ih stvorio, vrijeme je da pređem na stvar. Iako se nova Ratchet & Clank igra bazira na starom PS2 klasiku, ne bih rekao da se radi o stopostotnom reizdanju. Priča, likovi pa čak i gameplay su gotovo nepromijenjeni, no ipak donose nekoliko noviteta koji ovu igru čine dovoljno drugačijom, odnosno samostalnom – i to ne samo u tehničkom smislu.  Ali o tome malo kasnije.

Još uvijek se sve vrti oko dugouhog junaka Lombaxa Ratcheta koji sa svojim robotskim kompanjonom Clankom kreće u avanturu spašavanja svemira. Kod priče ima malih odstupanja od originala. Naime, ovaj puta sve slušamo iz perspektive kapetana Qwarka koji prepričava svoju verziju avanture. To često dovodi do duhovitih situacija pošto se on nerijetko sjeti malo iskriviti događaje, odnosno voli malo pretjerati. Gotovo sve misije su popraćene njegovim komentarima koji igraču konstantno nabijaju na nos da igra video igru ili ga podsjeća da se njome promovira crtani film. Meni osobno ovakav pristup ne smeta, no nekima bi mogao ići na živce pošto ne dopušta da se potpuno užive u avanturu. Igra se vrlo često ismijava na račun promocije filma i činjenice da se radi o reizdanju stare igre. Komentari poput ''vidimo se u sljedećem rebootu'' nisu rijetki.

RatchetClank 3

Mnogo važniji od toga je ipak gameplay, a tu je Insomniac Games ponovno ispalio vatromet ideja. U principu ja Ratchet & Clank klasična akcijska avantura koja vuče inspiraciju od platformskih jump'n'run naslova u kombinaciji s manjim zagonetkama. Jednostavno zamislite igru poput Super Mario World iz trećeg lica s dobrom dozom maštovitog oružja. Ratchet putuje kroz galaksiju rješavajući misije na raznolikim planetima, a usput sakuplja naoružanje i gadgete koji mu olakšavaju posao. Oružje varira od jednostavnog plazma pištolja, preko bacača plamena, sve do takozvanog Pixelizera koji protivnike vraća u vrijeme niske rezolucije što ih dodatno usporava.

Govoreći o oružju: nadogradnja svakog pojedinog oružja je u PS4 inačici potpuno revidirana i nudi još više mogućnosti za pojačavanje. Nova svojstva oružju dodajete sakupljanjem kristala koje zatim investirate u poboljšanja poput više municije, jačih metaka, proširenog područja djelovanja i tome slično. Osim toga, svako oružje ima razinu (levele) koja automatski raste korištenjem. Zanimljiva je i zbirka holografskih kartica koje daju određene bonuse ukoliko sakupite cijeli set. To dodatno motivira na istraživanje te uvelike podiže vrijednost ponovnog igranja.

RatchetClank 5

Ratchet & Clank stvarno nije teška igra. Čak i početnici neće imati nikakvih problema kod prvog prelaženja. Ono što me najviše fasciniralo je raznolikost u planetima i samim gameplay mehanikama koje igra nudi. Primjerice: na jednom planetu sam u potpuno zatvorenom prostoru pucao po moru neprijatelja, dok me na drugom dočekalo otvoreno područje po kojem sam letio pomoću novog jetpacka. Nakon toga sam dobio magnetske čizme koje mi omogućavaju da hodam po određenim zidovima što je otvorilo nove mogućnosti na već posjećenim planetima. Na vodenom planetu sam pak dobio masku za ronjenje što mi je omogućilo da u miru istražujem podvodan svijet. Čak postoji i zanimljiva serija utrka na hoverboardu (lebdećoj dasci za surfanje) koje valja pobijediti za poseban set holo-kartica, a da ne pričam o misijama u kojima upravljate letjelicom. Igra ne pruža šansu dosadi, upravo takva bi trebala biti svaka akcijska avantura!

Isto vrijedi i za grafiku. Ona ne da je samo poboljšana naspram PS2 originala, već može posramiti mnoge druge PS4 naslove. Glavni razlog je ogromna ljubav prema detalju: objekti u blizinu su glatki i obloženi vrlo lijepim HD teksturama tako da igra često izgleda kao prilično kvalitativan crtani film. Čak i kada letite iznad gradova ili gledate u daljinu, teško je primijetiti iscrtavanje objekta i neoštre rubove. Likovi su odlično animirani, a prijelaz između animacija u gameplay je gotovo neprimjetan. Ratchet nikada nije izgledao tako lijepo dlakavo i mucasto, a Clank osvaja svojim vjernim pogledom i poliranim tijelom. Štoviše, isto kao naša dva heroja, FPS gotovo pa nikada ne klekne pred velikom količinom protivnika. Igra cijelo vrijeme radi glatko bez iritirajućeg trzanja. Glasovna gluma i glazba je također vrhunska. Oko prezentacije se stvarno nema što prigovoriti.

RatchetClank 7

Točno tako, i nikako drugačije, mora izgledati reizdanje jednog klasika. To što su dečki iz Insomniac Games-a postigli uz pomoć PS4 tehnologije je sjajno. Preuzeti osnovnu ideju prvog izdanja, obogatit ju elementima kasnijih nastavka te sve to strpati u moderni okvir se pokazalo kao pravi potez. Rezultat je vrlo zabavna, raznolika i lijepa akcijska avantura koja je zapanjujući blizu animiranom filmu glede atmosfere i prezentacije.

Naravno, nije sve savršeno. Većina zagonetka i sporednih zadataka je prilično jednostavno, dok je priča ništa više nego prosječna. Ali to nije važno pošto je ukupan paket super zabavan. Tko želi veći izazov može se baciti na ponovno igranje u challange modu, gdje zadržavate sva oružja i nadogradnje, no morate savladati više i teže protivnike. Ja nisam imao potrebu za time pošto sam u potpunosti uživao u jednostavnisti i bezbrižnosti koju igra pruža na srednjoj težini. Za mene je Ratchet & Clank bio točno ono što trebam. Stoga svima koji posjeduju PlayStation 4 konzolu preporučujem ovo odlično reizdanje, nećete požaliti.

• Datum Izlaska: 20.04.2016
  • Proizvođač: Insomniac Games