Napisao  Četvrtak, 11 Prosinac 2014 06:14

RECENZIJA: Pro Evolution Soccer 2015

Pro Evolution Soccer serijal je svake godine prisutan, no zbog velikog konkurenta iz Electronic Artsove radione je u proteklih nekoliko sezona polako izgubio ugled top modela nogometnih simulacija. Naravno, on još uvijek ima svoju bazu okorjelih obožavatelja, no budimo realni, FIFA se jednostavno razvila u bolju nogometnu igru. Dok je spomenuta FIFA dominirala, Konami se polako zagrijavao te prošlu godinu iskoristio kao veliki trening za novi Fox Engine pokretač pomoću kojeg bi se PES trebao ponovno vratiti na tron.

Za mnoge dječake, odnosno muškarce nema boljeg osjećaja od napucavanje kožne lopte u mrežu gola. To će vjerojatno razumjeti samo oni koji redovito igraju nogomet u klubu ili na lokalnom igralištu. Čak i ako sami ne igramo, često se znojimo pred ekranima gledajući tekme svojih omiljenih klubova ili Hrvatske repke. Prenijeti slične osjećaje i emocije u virtualno okruženje je gotovo pa nemoguće, no možemo vam mirne duše reći da je Pro Evolution Soccer 2015 vrlo blizu tome. Udarci na gol su ove godine slađi nego ikada. Bez obzira da li balon završi u mreži ili ne, rokanje po golu iz daljine je u nama doslovno oslobađalo endorfine.

8

To je zapravo najveća i najvažnija prednost ovogodišnje nogometne simulacije iz kuće KONAMI - osjećaj kod igranja je jednostavno dobar. Vođenje lopte je precizno, udaranje visokih dodavanja je odlično, a prihvaćanje tih dodavanja i građenje lopte tijelom je točno onako kako treba biti. PES 2015 je za razliku od FIFE 15 mnogo smireniji, čak bismo rekli da je prizemniji. Temeljne stvari su ovdje u prvom planu, na primjer dodavanja i struktura polagane izrade napada. To također otvara mogućnost bolje i preciznije obrane. Za razliku od EA Sports konkurenta, ovdje više morate paziti kod svakog prodora. Napad se ne odvija samo unaprijed, već često morate igrati u iza ili mijenjati stranu terena kako biste bacili obranu iz balansa. Nerijetko je najbolje vratiti loptu skroz do golmana te ponovno krenuti. Možda se sve to sada čini naporno, no vjerujte nam, vrlo je zabavno te više motivira nego li frustrira.

Takav način igre u Pro Evolution Socceru 2015 ostavlja dojam kao da je putovanje važnije od cilja. Organizirati napad da biste uopće došli do prilike je zabavno, a pogodak je samo još jedna nagrada za trud. Kada lopta dotakne mrežu, znate da ste to zaradili pa je veselje stoga još veće. Programeri ovdje prate filozofiju pravog nogometa u kojem je vrlo teško doći do prilike za gol. Naravno, radi se o video igri i zato nikada nećete igrati punih 90 minuta, tu opciju vam PES niti ne nudi, no unatoč svemu ćete i u poluvremenima od 15 minuta imati osjećaj da ste odigrali (pogledali) nogometnu utakmicu na stvaran i pravilan način.

1

Zašto je to zapravo tako? Postoji nekoliko čimbenika. Fantastično ponašanje lopte značajno doprinosi uspješnom receptu, isto kao ponašanje igrača. Čak i neprijateljski AI ne pokušava srljati unaprijed već je voljan ići okolo i razigravati loptu kako bi došao do šanse. Obrambeni igraći agresivno izlaze ukoliko je to potrebno, oni ne čekaju da naletite na njih kako bi vam silom oduzeli loptu. Oni prenose osjećaj sigurnosti u kaznenom prostoru. Sudac je kod lanisranja igre malo prečesto izvukao žuti karton, no KONAMI je brzo reagirao i "našpotao" ih zakrpom koja ih je dovela u red. Sad sude mnogo realnije, no i dalje ne smijete bezumno uklizavati. Čak su vrlo precizni kod suđenja prednosti i ne prekidaju tok igre potpuno nepotrebno, već čekaju pravu priliku za kažnjavanje prekršaja.

Međutim, niti u PESu 2015 nije sve savršeno. Prije svega, dodavanja često završe kod pogrešnog igrača pošto je usmjeravanje s analognim palicama vrlo osjetljivo. Morate biti stvarno pedantni i precizni  ukoliko želite da lopta završi tamo gdje ju želite imati. Slična stvar je i s zadavanjem jačine dodavanja. Često je vrlo teško "napuniti" dodavanje, a da ono ponekad nije prebrzo te rezultira time da vaš suigrač preskoči loptu koja tada završava u protivničkim nogama. Spomenuti scenarij se ne može izbjeći čak i ako se poigrate s brojnim opcijama za kontrole koje PES nudi.

6

Drugi problem su ponekad lijeni suigrači. Lijeni u tom smislu da ih većinom morate preuzeti odmah nakon što ste se riješili lopte, malo više samostalnosti ne bi škodilo. Sve je super dok se oslobađaju i kreću, no ukoliko zatraže loptu morate odmah reagirati te izravno nakon dodavanja preuzeti kontrolu nad njima pritiskom na lijevu gornju tipku te ga usmjeriti prema lopti. K tome su slabiji igrači prilično nespretni u takvim situacijama. Još gora je činjenica da ponekad na kratko zastanu, što je dovoljno da lopta prozuji ili da ju obrana uspije zaštopati. Tako nešto se ne događa uvijek, no dovoljno često da se spomene kao jedan od propusta .

Koliko god zabave PES 2015 nudi na terenu, toliko su svi načini igre prilično sterilni. Lige, trenerska i igrača karijera su prilično identične s nekim suptilnim razlikama. Osim par drugačijih opcija, na i izvan terena, svi modevi se gube u monotonim izbornicima. Stvarno nije potrebo spominjati ništa posebnog o onome što gledamo svaku godinu nanovo. Jedino novi MY Club nudi malo dugoročniju motivaciju jer ovdje gradite klub iz nule. Raspolažete financijama, šaljete agente kako biste se dočepali novih igrača te, naravno, igrate tekme protiv kompjutera ili protiv drugih igrača online. Bodove, odnosno valutu koju MY Club koristi, možete zaraditi kroz spomenute tekme, no moći ih se dočepati i putem mikro transakcija. U principu, My Club je ništa drugo nego Online Master liga pomiješana s Ultimate Team modom iz FIFE, samo što ovdje ne kupujete pakete kartica već šaljete agente u potragu za igračima.

5

Daleko od monotone karijere možete imati mnogo zabave igrajući zajedno s frendovima. Postoji mnogo vrsta turnira, a dobro znamo da je od uvijek velika čar PESa bilo zajedničko igranje u co-opu. Osim što možete igrati kontrolirajući zasebne igrače u svim načinima igre, moguć je i potpuno novi pristup. Odlična ideja je raspodjela uloga na terenu unutar ekipe od 3-4 igrača na jednoj konzoli - Svaki korisnik tada preuzima dio tima. Tako se, na primjer, jedan brine za napad, drugi za sredinu, a treći je odgovoran za obranu. Budući da ovakav način igranja možete također aktivirati u bilo kojem modu igre, zabavi s frendovima nema kraja.

Što se Online komponente tiče, možemo mirne duše potvrditi da sve funkcionira prilično dobro. U većini slučajeva je moguće odigrati dobru online partiju PESa, sitna zatrzavanja ponekad malo živciraju, no akcija na terenu nikada ne postaje neigriva. Čak i osrednja Internet veza vas neće spriječiti da se dobro zabavite na virtualnom-online travnjaku.

Pošto je Pro Evolution Soccer 2015 prvi naslov serijala na novim konzolama, valja izdvojiti koji redak i na grafičku prezentaciju. Ovdje igra stvarno ima što za pokazati. Licencirani igrači su pravi blagdan za oči, a i trava na terenu je predivna. Vjerojatno nikada niste vidjeli tako lijepu nogometnu igru. Ipak, atmosfera je na žalost samo prosječna. Publika na tribinama izgleda kao da je propustila skok u next-gen i zapela negdje u 2012. Emocionalnost i oduševljenje kod gledanja nogometnih utakmica je puno bolje preneseno u ovogodišnjoj FIFI 15.

2

Komentatori samo u prvih par minuta djeluju dinamično i živo, no s vremenom se počinju ponavljati te iz utakmice u utakmicu postaju sve dosadniji i smješniji svojim ponavljanjima. Njihov strastveni pristup se konstanto ubija prekidima rečenica u koje su ubačeni imena klubova ili igrača. Na taj način se užasno kvari fluidnost njihovih rečenica. Osim toga, naglasak kod izgovaranja mnogih igrača im je pogrešan. Uz sve kvalitete igre, ovakve sitnice su nas konstanto podsjećale da igramo stari dobar PES u novom izdanju. Još valja napomenuti da se Xbox One inačica vrti samo u 720p, dok se PS4 izdanje prikazuje u 1080p. Što znači da vas na Sonyevoj konzoli očekuje još malo oštrije nogometno iskustvo.

Dobrodošao nazad Pro Evolution Soccer! Iako nikada nije stvarno nestao sa scene, tek ove godine se ponovno vraća na svoju bivšu razinu. Ovogodišnje izdanje je vrlo zabavno. Za razliku od FIFE 15, PES 2015 je smireniji, sporiji te stoga možda i malo bliži pravom nogometu. Unatoč tome ne fali uzbudljivih trenutaka, što se posebno može zahvaliti odličnim animacijama igrača i vrlo "pametnoj" lopti. Ovdje čak i taktička, neriješena, tekma može biti zabavna u istoj mjeri kao i pobjeda. Najveći nedostatak ovog serijala je i dalje manjak licenciranih klubova te liga poput velike Bundeslige. Druga stvar na kojoj se OBAVEZNO mora poraditi za iduću godinu je prezentacija. Još uvijek nam nije jasno zašto se KONAMi drži svojih monotonih izbornika te pomalo iritantnih zvukova kod listanja kroz njih. Grafički PES 2015 ne baca s nogu, no često zna oduševiti, pogotovo kada se kamera približi događajima na terenu.

Pokazalo se da je KONAMI stvorio nogometnu simulaciju koja je dovoljno dobra da ponovno preuzme i ljude koji nisu baš najveći obožavatelji nogometa. Novi My Club način igre nudi dovoljno zanimljivih elementa pomoću kojih na duži period može vezati uz ekran, a mogućnost zajedničkog igranja na jednoj konzoli u istom klubu je također više nego dobrodošla. Jedna stvar je sigurna, ovogodišnja borba za krunu najbolje nogometne simulacije je ponovno zanimljiva pošto smo napokon dobili dva vrlo kvalitetna kandidata. Na vama je da izaberete svojeg favorita.

4

CPU: Core 2 Duo E4300 1.8GHz / Athlon II X2 240

GPU: GeForce 7800 GT / Radeon X1300 XT