Napisao  Ponedjeljak, 19 Svibanj 2014 23:53

RECENZIJA: Nether

Instinkt za preživljavanje jedna je od najvažnijih osobina svakog živog bića. Naše se većinom svodi na plaćanje računa i namirivanje osnovnih ljudskih potreba. Bez obzira na to, uvijek postoji mogućnost da ćemo se nekada naći u nekoj nezavidnoj situaciji kada će naš instinkt doći do izražaja te ćemo izvući živu glavu. Najbolji primjer za to je jedan od mogućih scenarija apokalipse koja je tema mnogih filmova, serija, igara i slično. Upravo o njoj je riječ u naslovu Nether Productions studija, imena Nether.

Kako smo se mi uspjeli snaći u njegovom post-apokaliptičnom scenariju, možete saznati u recenziji koja slijedi.

Radnja igre smještena je deset godina nakon što se dogodilo nešto imena 'The Call' kada je poginula veličina svjetskog stanovništva. Preživjeli su pretvoreni u mutante dok je smo nekolicina uspjela ostati normalna sa ponekom ogrebotinom. Nitko ne zna što se ustvari dogodilo, no svijetu je došao kraj. Mjesto radnje je nekada urbani grad nalik Chicagu koji je nastalom situacijom primijenjen do neprepoznatljivosti. Mi se nalazimo u ulozi jednog od preživjelih stanovnika, a kako će se naš pohod za preživljavanje završiti ovisi o nama samima.

Nether01

Nether je isključivo multiplayer igra, a najbolje kako bi ju mogli opisati je kao simulacija preživljavanja u post-apokaliptičnom svijetu. Žanr u koji ona spada je survival open world pucačina sa RPG elementima, no uvelike se razlikuje od sličnih naslova. Samim time, Nether bi mogao postaviti novi standard survival žanra. Najveći razlog tome je način na koji se on igra. Iako uvelike podsjeća na FPS, nakon samo par minuta gameplaya da se zaključiti da on to nije.

Nakon što smo odabrali server na kojem ćemo igrati te napravili svoga heroja, krenuli smo u akciju. Ono što nas je odmah u startu ugodno iznenadilo je to što smo u svijet bačeni bez da išta znamo o njemu, a nedostatak početnog tutorijala i nekih savjeta uvelike pridonosi realnosti sa kojom bi se morali suočiti u stvarnosti. U ruke nam je dat samo poveći nož i upravo tu počinje naša pustolovina.

Prvo što smo napravili je bacili pogleda na mapu i upravo tada smo shvatili koliko je Nether velik. Ovdje ne mislimo samo na površinu grada koja je podijeljena na 77 kvartova, već i na količinu građevina u koje možete ući. Svaki centimetar nepoznatog grada prepun je opasnosti, no kako bi uspjeli preživjeti, morat ćete ga dobro pročešljat. Samim time, susret ćete se sa ranije spomenutim mutantima koji su preživjeloj populaciji poznatiji kao The Nether. Oni su kompjuterski upravljani protivnici, no ukoliko ih podcijenite, platit ćete životom. Uz njih, tu su i ostali igrači, kojih na jednom serveru maksimalno može biti 64. Oni, kao i vi, pokušavaju preživjeti što duže, a nerijetko ćete se sa njima zakačiti ne bi li jedan drugome preoteli uvijek potrebne resurse.

Nether02

Ovdje dolazimo upravo do onoga zbog čega Nether sjaji, a to je sam gameplay. Ukoliko vas netko od igrača ili mutanata uspije skratiti za glavu, vašoj priči je kraj. Nema respawna ili nečeg sličnog, a jedina stvar koja vam preostaje je napraviti novog lika i pokušati ponovno. Dodatni izazov je činjenica što su sve stvari koje ste sakupili sada u rukama vašeg krvnika i teško da ćete ih ikada više povratiti. Uz sve to, napredak lika je također izgubljen u nepovrat. Na našu sreću, po gradu su raspoređene sigurnosne zone u kojima korištenje bilo kakvog oružja nije dozvoljeno. U tim zonama također možemo kupovati pljuce, municiju, prvu pomoć, hranu i slično. Na žalost često ćete bili na knap sa parama pa nećete baš uvijek kupiti sve što ste poželjeli. Stvari se malo mijenjaju nakon što počnete obavljati razne misije u kojima dostavljate neke pakete iz jedne u drugu sigurnosnu zonu. Osim virtualnih dolara, rješavanjem zadataka također sakupljate iskustvo te će vaš lik sa levelima postati sve jači. Sa svakim dobivate jedan skill point kojega možete rasporediti na jedno od šest poboljšanja (stamina, melee, strength, survival, guns, stealth). Kao što smo rekli, sve se to gubi ukoliko umrete. Kako vam se to ne bi dogodilo, u sigurnosnim zonama se možete priključiti nekom od ponuđenih klanova sa čijim članovima možete sigurnije šetati gradom. Ipak ima jedna caka. Bez obzira što ste dio nekog klana, ne znači da ste imuni na metke svojih kolega pa im stoga nikada nemojte okretati leđa jer bi vam se moglo dogoditi da vas skrate za glavu.

Osim klana, u preživljavanju će vam uvelike pomoći dobro oružje, no do njega je u startu prilično teško doći. Zato je tu vrlo jednostavan sustav za njihovo sklapanje pomoću kojeg ćete iz sakupljenih dijelova, moći sklepati svoju ubojitu pljucu.

Nether03

Možete vi biti naoružani do zuba, no ako sa sobom ne ponesete klopu, uzalud vam trud svirači. Naime, kako švrljate svijetom tako se vaš lik, osim sa mutantima i ostalim igračima, mora boriti sa glađu. Ukoliko sa sobom ne ponesete dovoljno hrane, umrijet ćete od gladi. Iako se njom ne možete izliječiti, ukoliko ste siti energija koju ste izgubili polagano će vam se regenerirati.

Sve su to samo neke od stvari o kojima morate voditi brigu ne bi li preživjeli u okrutnom post-apokaliptičnom okruženju. Stvari postaju još intenzivnije u nekim posebnim situacijama. Kao što smo rekli, Nether je isključivo multiplayer naslov, no bez obzira na to možemo ga podijeliti na dvije cjeline, a to su PvE i PvP koje su usko vezane jedne uz drugu. Što se tiče PvEa on se svodi na ranije spomenute dostavljačke misije te na obranu sigurnosnih zona od mutantske gamadi. Sve spomenute zone imaju uređaje koji tjeraju ovu napast, no ponekad im uspije onesposobiti ih. Ovdje, sami ili sa ostatkom vašeg klana, pokušavate popraviti spomenute uređaje ne bi li ponovno uspostavili kontrolu. U većini slučajeva ovo vam se ne isplati raditi solo, jer ćete vrlo često stvarati nove likove. PvE se u načelu sastoji od neprestanog istraživanja i traganja za ono malo resursa što je ostalo. Uz to, ponekad se na određenim zonama pojave razni događaji u kojima primjerice morate pobiti sve Nethere. Sve to dodatno pozitivno komplicira drugi dio igre koji se odnosi na PvP.

Moramo priznati da nam se on činio nešto zanimljiviji od PvEa. Kao što smo rekli, grad se sastoji od 77 područja, a svako od njih može biti u vlasništvu jednog od klanova. Sve što morate napraviti da bi vaš klan preuzeo vlasništvo je jedno vrijeme stajati na određenoj točci i čekati dok indikator za vlasništvo ne pređe 50% u vašu korist. Ovo ne bi bilo toliko zanimljivo da članovi klana kojem preuzimate teritorij ne budu o tome obaviješteni te će vas sigurno doći istamburati. Kako bi si povećali šanse, sakupite ekipu iz klana i pokažite im tko je gazda u gradu. Kao i u ostalim igrama, brzina punjenja indikatora vlasništva ovisi o broju igrača istog klana na jednom mjestu. Ukoliko uspijete osvojiti teritorij, slijedi nagrada u obliku novca, oružja, municije i naravno iskustva.

Nether04

Što se tehničke strane tiče, niti ovdje Nether ne podbacuje. Grafički on izgleda odlično. Post-apokaliptična atmosfera odlično je dočarana, a količina detalja svuda naokolo je zavidna. Grad nije jednoličan pa čete gledajući u okolinu točno znati gdje se nalazite bez pretjeranog zurenja u mapu. Ono što je najbolje, je što igra radi odlično i na nešto slabijim mašinama. Bez obzira na to, uspjeli smo pronaći koju zamjerku. Jedna od njih je ta što su kretnje ostalih igrača pomalo čudne te djeluje kao da oni klize, a ne da trče kroz grad. Druga je kompletan nedostatak bilo kakvih animacija i među sekvenca.

Zvučni dio igre također moramo pohvaliti. Činjenica da ste zbog trajne smrti uvijek napeti, postajete oprezniji te više pažnje polažete na obližnje zvukove. U svakom trenutku točno ćete znati sa koje strane vam dolazi opasnost te koji tip protivnika vam je iza ćoška. Na žalost sve se svodi na zvučne efekte, glasovne glume nema, likovi kao da su nijemi što je slučaj i sa raznim NPCima u sigurnosnim zonama.

Ono što vas zasigurno zanima je, isplati li se nabaviti Early Access verzija Nethera na Steamu. Na žalost ne možemo vam dati potpuni odgovor. Nekima će činjenica da prilikom smrti krećete skroz iz početka negativno utjecati na odluku, dok će ga drugi zbog toga obožavati. Bez obzira na to, Nether donosi odlično survival iskustvo, a mogao bi vas i ponešto naučiti o preživljavanju. Najpozitivnija stvar u svemu je ta da ćete morati naučiti surađivati sa ostalim igračima jer u post-apokaliptičnom svijetu sami nećete dugo opstati.

Nether05

CPU: Core i5-750s Quad 2.4GHz / Athlon II X4 641

GPU: GeForce GTX 460  / GeForce GTX 480