Napisao  Petak, 07 Listopad 2016 00:27

RECENZIJA - NBA 2K17

Vjerojatno najbolji sportski serijal s NBA 2K17 dobiva svoj novi nastavak. Sada se naravno, kao i svake godine, postavlja pitanje; Da li će i ovogodišnje izdanje održati vrlo visoke standarde postavljene kroz protekle godine? U NBA 2K16 se nisu baš svi slagali s načinom na koji je odrađen najpopularniji način igranja, takozvani MY Career mode. Bio je vrlo linearni, no igrači su očekivali malo veću slobodu kod kreiranja svoje vlastite priče, a ne predefinirani filmić koji se odvija između utakmica. Osim toga, bilo je problema s umjetnom inteligencijom u obrani te balansiranju online modova, ali ove godine bi sve trebalo biti bolje.

Zajednica NBA 2K fanova iz godine u godinu raste. Čak i ljudi koji nikada nisu bili veliki obožavatelji košarke počeli su prepoznavati kvalitetu serijala, a PlayStation Plus akcija u kojoj je prošlogodišnje izdanje, NBA 2K16, bio besplatan je novom izdanju zasigurno osigurala dodatne kupce koji očekuju još kvalitetniji proizvod. Stoga smatram da će ovu recenziju čitati ljudi kojima NBA 2K17 nije prvi kontakt sa serijalom te da se podrazumijeva da su upoznati s osnovama igre.

NBA17 1

Dakle, i ove godine vas u My Team, My GM, My League, My Career, My Park te Pro AM očekuje pregršt sadržaja uz nove gameplay značajke. Krenimo s onim najpopularnijim, a to je MY Career. NBA 2K17 odmah kod prvog pokretanja od vas traži da kreirate svog igrača koji kroz sve spomenute modove služi kao vaš avatar. Najznačajnija promjena u ovom segmentu igre je implementacija arhetipova koji vas tjeraju na odluku između četiri vrste igrača po poziciji. Ovisno o arhetipu vaš će igrač biti ograničen u svojim sposobnostima na terenu. Play s sharpshooter arhetipom će terorizirati protivnike s distance, dok će slasher vući pod koš i finiširati s brutalnim zakucavanjima. Shoot creator je dobar kod kreiranja situacija za šut te šutu iz driblinga, a klasičan Playmaker je odličan vodič tima i ima najbolje dribling sposobnosti u igri. To su bili primjeri isključivo za Playmakera, slične stvari vrijede i za ostale četiri pozicije.

Osim toga, vaša visina, dužina ruka, težina i sve ostalo ovisi o tome kako ćete se moći razviti. 2K je htio kreirati košarkaški RPG, što mu je djelomično uspjelo, ali sa sobom donijelo i hrpu problema. Pogotovo u Online segmentima igre My Park i Pro AM. Kao i kod svake online igre etablirali su se najdominantniji, pa čak i pretjerano jaki arhetipovi koje 2K još sada pokušava popraviti (o tome malo kasnije). E da, moguće je skenirati lice pomoću mobilne aplikacije, no za su potrebni ČELIČNI ŽIVCI! Međutim, ukoliko vam nakon milijun pokušaja uspije dobar sken, moći ćete do kraja svoje karijere uživati u vrlo autentičnom izgledu svoje virtualne NBA superzvijezde.

NBA17 2

Kao i većina NBA legenda, tako i vi svoju karijeru započinjete na fakultetu. Na izbor imate jedan od deset američkih fakulteta kojeg ćete, po mogućnosti, dovesti do naslova te se time izboriti za što višu poziciju na NBA draftu. Ovaj dio karijere je podijeljen na segmente od četiri utakmice u kojima se morate pokazati te saznajete malo više o životnom putu vašeg avatara: Teška mladost, rani gubitak oca i sve ostale drame koje su potrebne za priču o usponu mladog sportaša punu američkih klišeja. Zvuči i igra se slično kao i prošle godine, no stvari se mijenjaju nakon ulaska u NBA ligu.

Od samog početka NBA karijere imate mnogo više mogućnosti te više prostora za vlastite odluke nego lani. Osim toga, ovogodišnji My Career po prvi puta predstavlja funkciju dinamičnog dua koji se polako predstavlja kroz stvaranje odnosa s jednim od glavnih sporednih likova Justicom Youngom (glumi Michael B. Jordamn). Kako se vaše prijateljstvo razvija, tako vam se na terenu otvaraju nove mogućnosti sve dok ne stvorite vezu koju vaš avatar i Justice zovu „Orange Juice“, šašavo ime, no predstavlja vrlo efikasna povezanost na terenu. Vaše međusobne akcije su mnogo efikasnije, a ukoliko zajedno uđete u zonu aktivira se taj famozni „Orange Juice“ koji vam omogućava upravljanje s oba igrača – vrlo zanimljiva gameplay mehanike koje je ponekad čak i previše efikasna. Van terena vas očekuju teške odluke između treninga ili marketinga. Želite li se dobro prodati ili provesti više vremena u dvorani za trening je u potpunosti na vama. Oba načina igranja vas nagrađuju, no na malo drugačiji način. Mnogo ekskluzivnih stvari je moguće otključati isključivo kroz marketinške promocije i ugovore, dok ćete svoje sposobnosti na terenu najefikasnije pojačati ukoliko provodite puno vremena na treninzima. Poznanstva s ostalim NBA zvijezdama također donose nove fanove te vam otvaraju ekskluzivne animacije, odjeću ili predmete za vlastiti teren. Kao što vidite, My Career mod je dosta napredovao i stvarno pomalo sliči na neki košarkaški RPG.

nba17 4

Sve to izgleda lijepo i bajno, dok ne krenete u MY Park ili Pro AM. Prošlogodišnji problem se nastavlja pa je postao čak i gori. Ljudi koji od samog starta nisu investirali pravu lovu u VC (koji je bezobrazno skup) gotovo da nemaju šanse. Već prvi dan su terenima harali likovi s 95 overall ratingom i najskupljom oblekom u igri - što je vrlo frustrirajuće ukoliko ne želite investirati lovu već polako napredovati kroz karijeru. Drugog velikog problema sam se već malo ranije uhvatio, a to su arhetipovi. U samom početku su dominirali sharpshooteri koje je bilo gotovo pa nemoguće čuvati. Postotak šuta im je bio astronomski, a mogli su pogađati trice gotovo s pola terena. Gotovo svaki sharpshooter je bio Stephen Curry u najboljem izdanju.

Drugi veliki problem su bedževi koji igračima daju razne situacijske bonuse. Limitless Range, je jedan od najboljih primjera. Aktivacija ovog bedža vas čini snajperistom, gotovo da je nemoguće promašiti koš. Ok, činjenica da je teško doći do najboljih bedževa stoji, no upravo to tjera ljude da igraju na najlakšoj težini zabijajući po 100 koševa i radeći razne gluparije kako bi najlakše došli do njih, a sve to samo kako bi bili kompetitivni online.

Napominjem da je 2K u međuvremenu implementirao zakrpu koja ispravlja neke probleme, no time je postigao to da ljudi moraju kompletno mijenjati način igre ili čak kreirati novog igrača, što nje baš najslađe ukoliko se u prvog investirala tona VC-a, odnosno prave love. Moj zaključak je da su arhetipovi i bedževi dobra zamisao, no samo na papiru ili kod igranja offline. Online će se uvijek pojaviti stvari koje su pretjerano jake ili van balansa te će definirati kako MORATE igrati, što nije baš najbolje iskustvo.

NBA17 3

Znam, možda sam malo skrenuo s teme i previše se posvetio problemima koji ne zanimaju prosječnog NBA 2K17 korisnika, ali smatram da je upravo u jednoj recenziji vrlo važno izdvojiti takve mane. Puno lakše bi mi palo pohvaliti igru i sva gameplay poboljšanja, dati joj visoku ocjenu i nastaviti igrati offline - što najčešće i radim pošto NBA 2K17 u tom segmentu bilijara.

Akcija na terenu je još fluidnija i malo brža, a driblinzi su doživjeli malu revoluciju. Igrači ove godine još manje ulaze u neke čudne animacije. Moguće je, po volji, kreirati vlastite kombinacije driblinga koje se izvode sasvim intuitivno. Desna analogna palica je doslovno ekstenzija igrača na terenu prenesena na gamepad. Slična stvar je i kod polaganja koja je sada još lakše uputiti u određeni smjer. Šutiranje pomoću stika odlično funkcionira i daje osjećaj da vas igrač „sluša“. Jedini problem sam pronašao u obrani kod igranja famoznog pick and rolla. Umjetna inteligencija često zakaže te potpuno blesavo rotira obranu ostavljajući slobodne šutere bez ikakvog razloga. Srećom to se ne događa prečesto. Igra također donosi upitne odluke kod udvajanja igrača koji je vruć, odnosno izuzetno efikasan. Ponekad kreću u udvajanje čim kročite na protivničku polovicu terena, što nema baš previše smisla. Ostatak akcije na terenu je čista milina za igrati, gledati i slušati.

nba17 5

Ostali modovi poput My League, My GM i My Team nisu dobili previše poboljšanja. I dalje su bogati sadržajem, no stvarno nema ničega što bi na ovom mjestu trebalo izdvojiti. My GM i My League su sada još sličniji, s razlikom da My League nudi više mogućnosti za postavke bez ograničenja timskog vlasnika i ostvarenja određenih ciljeva. MY Team se i dalje bazira na sakupljanje kartica gdje ponovno dominiraju ljudi koji su spremni uložiti malo pinke u VC.

Prezentacija na terenu i prije utakmica se kreće na uobičajeno visokom nivou te svojom kvalitetom još jednom posramljuje sve ostale sportske simulacije. Gotovo sve NBA zvijezda su prepoznatljive na prvi pogled, a prije utakmica i u pauzama vas čeka vrlo detaljan i pregledan prikaz statistika, intervjua, repriza i šaljivih odnosno informativnih komentara - iako komentatori na daljinu izgledaju malo ukočeno. Soundtrack je bogat i nudi nešto za svakoga. Playliste su i dalje prisutne tako se možete odlučiti za svoju omiljenu ili odabrati preferirane pjesme iz cijelog asortimana koje će se ponavljati kroz vaše surfanje po izbornicima – koji su sada napokon jednostavni i pregledni!

nba17 6

Visual Concepts je i ove godine sklepao odličnu košarkašku simulaciju, koja će vjerojatno ponovno pokupiti nagradu za najbolju sportsku simulaciju. Prije svega zbog gameplaya koji je stvarno gotovo pa savršen. Kontrola nad igračima nikada nije bila bolja i intuitivnija, a izgled igrača nadmašuje sve do sada viđeno. Pokreti su toliko identični da je igru na prvi pogled vrlo lagano zamijeniti s pravom NBA utakmicom – pogotovo kod pogleda s broadcast kamerom. Ukupan dojam pomalo kvari umjetna inteligencija kod preuzimanja igrača u obrani i spomenuto udvajanje, no ne u tolikim mjerama da igra postaje neigriva (niti blizu tome).

Najviše igri zamjeram na spomenutim problemima u online okruženju i velikom utjecaju VC-a (virtual currency) na napredak u modovima poput My Career, My park i My team. Nitko ne voli pay-to-win filozofiju, a pogotovo ne u igri za koju je platio 60 eura. Ukoliko ste fokusirani na online igranje razmislite da li vam takve stvari smetaju, no ako volite igrati sportske igre solo ili na kauču s frendovima, NBA 2K17 ne biste trebali propustiti. Bez obzira volite li košarku ili ne, radi se o vrhunskoj sportskoj igri.

• Datum Izlaska: 16.09.2016
  • Proizvođač: Visual Concepts