Napisao  Petak, 16 Listopad 2015 15:16

RECENZIJA: NBA 2K16

Košarka, na žalost, u Hrvatskoj već duže vrijeme ne igra neku veliku ulogu. Vjerojatno više nikada niti neće doći do one razine popularnosti koju je uživala u devedesetim godinama. No odlaskom Maria Hezonje (Super Maria) u NBA, stvari bi se mogle barem malo promijeniti. Pogotovo ako Orlando Magic postane uspješan kao što je bio za vrijeme Shaqa i Pannya, potencijala svakako ima. Ipak, obožavatelji košarke se moraju pomiriti time da kod nas dominiraju drugi sportovi poput nogometa. Stoga je i dominantnost sportskih simulacijama u rukama PES-a ili Fife, rijetko tko igra NHL, Madden NFL ili NBA 2K serijala, što je veliki propust. Gotovo svaki od tih naslova su odlične igre koje svojom prezentacijom i gameplayom mogu itekako konkurirati nogometnim divovima. Posebno NBA 2K16, kojem ću se ovdje detaljnije posvetiti.

Skoro kao u stvarnosti

NBA2k16 05

Visual Concepts je ove godine podesio mnogo malih šarafića kako bi igra ponudila još veću vjerodostojnost od prošlogodišnjeg izdanja. Prije od svega, poradilo se na kretanju igrača pomoću nove tehnologije koja simulira kontakt stopala s podlogom te na temelju toga izračunava smjer kretanja animirajući cijelo tijelo u određenom smjeru. Tako se izbjegava klizanje igrača kod vođenja lopte ili kontakta. Jednostavno rečeno; igrači sada stoje čvrsto na nogama! Fizički kontakt između napadača i obrambenih igrača je grublji, akcija pod košem intenzivnija, a igrači su još okretniji – što se posebno osjeti ako odmah nakon igranja prošlog nastavka pređete na novo izdanje. Netko tko nije proveo puno vremena s prošlogodišnjim izdanjem vjerojatno neće primijetiti preveliku razliku, no ona je definitivno tu, te igra veliku ulogu kod ozbiljnijeg haklanja. Greške na gamepadu će se na većim težinama i 'simulation' postavkama kažnjavati do frustrirajuće razine.

Najviše se promijenila igra pod košem. Prvo, zato što igranje posta (igranje leđima) centrom ili krilnim igračima ide lakše od ruke, a kao drugo, zato što se AI igrači mnogo bolje ponašaju kod odbijenih lopta i skokova. Jedino što bi centri češće trebali dodati na otvorene šuteve - dok njima upravlja AI. Osim toga, klubovi igraju priličio taktički prilagođavajući se vašoj igri. Moglo bi se reći da uče tijekom utakmice, što s druge strane tjera vas da češće zovete time-out i promijeni taktiku. Općenito, igranje obrane 'na lopti' je mnogo efikasnije i nagrađuje vaš trud. Prošle godine je bilo puno efikasnije pustiti kompjutora da brani igrača s loptom. Ukoliko se dovoljno trudite, pratite loptu i pokušate predvidjeti kretanje napadača, moguće je ostvariti vrlo atraktivne krađe ili blokade. Što vodi do brzog kontranapada i atraktivnog zakucavanja. No pazite, iza leđa bi vam mogla biti mrcina poput LeBrona Jamesa koji će vam nemilosrdno zalijepiti blokadu. Kod takvih prizora jednostavno procvate srce svakog obožavatelja košarke!

NBA2k16 03

Veterani serijala će se u startu morati prilagoditi pošto su kontrole malo promijenjene. Pick-and-roll je sada smješten na gornju lijevu tipku (R2 / RT), umjesto na kružić, odnosno B. Tim tipkama sada radite određena dodavanja, od poda ili lob, a duplim klikom na jednu od njih izvodite atraktivna (flashy) ili allay-oop dodavanja. Pored toga, sada postoji i takozvana 2K SmartPlay tipka pomoću koje možete pozvati napad po izboru trenera. Kao što vidite, neke tipke su dobile novu funkciju, no sve u svemu, vrlo se lako prilagoditi na te ugodne promjene. Samo male sitnice ometaju gotovo savršeno košarkaško iskustvo. Naime, igrači se ponekad malo gube po terenu, pogotovo kada promiješate obranu preuzimanjem krivog igrača. Pored toga, bugova gotovo da nema – tu i tamo koja grafička greška (preklapanje udova) te malo pretjerano prikazan znoj kod punih četvrtina od 12 minuta.

Frequency TKO…?

U posljednjih nekoliko godina je MYCareer mod srce NBA 2K serijala. Kreiranje vlastitog igrača kojeg pratimo kroz NBA karijeru je često bio malo cheesy, no nudio je vrlo zabavno iskustvo na i izvan terena. Na parketu smo morali dominirati loptom, a izvan njega raditi na svojem imidžu. Ove godine je Visual Concept to iskustvo htio dovesti na potpuno novu razinu uz pomoć filmskog producenta i velikog obožavatelja košarke Spikea Leea. Između ostaloga poznat po košarkaškoj drami 'He Got Game'. Međutim, ta odluka je istovremeno blagoslov i proklestvo.

NBA2k16 04

Njegov utjecaj se osijedi na svakom koraku kroz prve dvije sezone. Iako u startu kreirate svog vlastitog lika, s prilično dobrim rezultatom skeniranja lica, njime nećete osjećati veliku povezanost. Na primjer, ne možete birati vlastit nadimak već ste osuđeni na blesavo ime Frequency ''Freq'' Vibrations. Freq je velika nada košarke iz Harlema i sin blizanac jedne Afroameričke obitelji. To je predodređeno, ne može se promijeniti. Ta činjenica rezultira vrlo smiješnim i zbunjujućim scenama ako se odlučite za neku drugu boju kože. Bijelac u crnačkoj obitelji? Ajde ok, možda je posvojen… No nije, Freq je rođen u toj obitelji, pa čak ima i sestru blizanku….

Filmska inscenacija je u načelu dobra ideja, čak odlično funkcionira, no neke situacije jednostavno izgledaju smiješno zbog spomenute kontroverzije. Vaša karijera počinje u srednjoj školi gdje igrate samo nekoliko ključnih utakmica pomoću kojih Spike Lee tjera priču unaprijed. Ovdje potpuno dominirate, bez obzira na poziciju ili rating vašeg igrača. Pobjede vam nisu garantirane, no Freq je prava životinja na terenu. Pogotovo dok vaš playmaker od 185 cm, 100 kg i ogromnom bradurinom zakuca preko klinca iz srednjaka. Ipak, feeling srednjoškolske košarke je odličan; dvorane su malene, publika sjedi po podu, a navijačice prate akciju pjevanjem i navijanjem. Čak se išlo toliko daleko da direktor preko razglasa poziva školarce ili informira o školskim aktivnostima.

NBA2k16 02

Tijekom srednjoškolske sezone dobivate ponude od raznih fakulteta. Posjećuju vas zastupnici (agenti) koji vas nagovaraju na svoju ustanovu. Upad na bilo koji fakultet vam je zagarantiran, samo morate odlučiti kuda želite ići. Sve to je popraćeno animacijama i malo obiteljske drame. Sezona na fakultetu je malo teža, ali traje samo osam ključnih utakmica između kojih su također ubačene animacije. Ovisno o statistici vam raste pozicija na draftu, no nisam siguran da li možete upasti kao prvi izbor u prvom krugu - ja sam bio sedmi, četiri mjesta nakon Maria Hezonje.

Na žalost ne možete odlučiti želite li igrati više sezona na fakultetu ili ići među profesionalce odmah nakon prve. Mada priča to sugerira. Prva NBA sezona je također podijeljena na poglavlja između kojih igrate utakmice, no one nemaju nikakav utjecaj na napredak. Tek poslije prve godine u NBA, kada završi ovaj interaktivni 'Livin da Dream' filmić, dobivate slobodnu ruku i MYCareer mode dobiva zamaha. Sada ste Free Agent (slobodan igrač) i možete odlučiti između tri zainteresirana kluba. Priča je bila zabavna, pa čak i dramatična, no jedva sam čekao da me pusti s lanca. Tek od druge sezone možete odlučivati oko aktivnosti tijekom slobodnih dana, pratiti statistiku, unapređivati igrača, uređivati vlastitu dvoranu, pa čak i promijeniti šugavi nadimak. Kao što znamo, svaki popularni NBA igrač je ujedno i veliki brend. Za uspjeh na terenu je potrebno trenirati, no ako želite postati prava superzvijezda trebaju vam dobri kontakti i sponzori. Od sada je karijera u vašim rukama, i vjerujte mi, zabavnije je nego ikada.

NBA2k16 09

Osim u MYCareer modu, svojeg igrača možete ponovno izvesti u klasičan Park mod gdje se igra ulična košarka (1v1, 2v2 ili 3v3). Kao i prošle godine dobivate rangove koji dosežu sve do legende. Svaki tjedan se održavaju turniri u kojima se određuje pobjednički park, a svi članovi tog parka dobivaju bonuse. Jordan Rec Centar je zamijenjen Pro-AM modom u kojem zajedno s prijateljima možete kreirati klub i natjecati se protiv drugih igrača u pet na pet košarici.

Ako vam se ne sviđa ovogodišnji pristup karijeri ili više volite voditi cijeli klub, NBA 2K16 i u tom slučaju nudi nekoliko vrlo zanimljivih alternativa. Iznad svega je ovogodišnji MYgm mod koji vas ponovno stavlja u ulogu menadžera. Taj način igre je postao prilično dubok, netko bi ga čak prodavao kao zasebnu igru. Možete se brinuti za apsolutno sve, od klasičnih transfera i regrutiranja mladih talenta, preko kreiranja dresova i dvorana, sve do baratanja financijama. Čak je moguće preseliti klub u drugi grad. Tako primjerice možete preseliti Phoenix Sunse u Seattle i nazvati ih Supersonics. Ukoliko se ostatak lige složi vašim prijedlogom selidbe, odobreno vam je odabrati grad i mjesto gdje ćete smjestiti dvoranu. Sada samo morate izabrati, već postojeći, Sonics logo, kreirati dresove i dvoranu kako biste ponovno vratili jedan od legendarnih NBA klubova. Moguće je čak kreirati vlastite slike na PC-u te ih ubaciti u igru. Kreativne duše će definitivno doći na svoje.

NBA2k16 06

Uz sve to dolazi vrlo dobro razrađen transfer igrača koji sada omogućava transfere između tri klubova, ljetna liga, proširene mogućnosti kod simuliranja utakmica, više mogućnosti kod zapošljavanja osoblja te pregledniji izbornici. MYgm mod je najbolji primjer kako treba izgledati menadžer mod u sportskim igrama. Ostali predstavnici žanra bi se trebali ugledati u NBA 2K16 i napokon se malo više potruditi.

No tu još nije kraj. MyLeague mod vam dopušta kreiranje košarkaške lige prema vašem ukusu i potrebama. Možete plasirati sve klubove u igri, između kojih su legendarni i europski, odrediti gotovo sva pravila ili pokrenuti draft tako da svaki klub iz nule birao igrače. Isto kao i u MYgm modu, ovdje također možete preseliti klubove, ali vam ne treba nikakva dozvola. Moguće je zaigrati i vlastitim klubom za kojeg ste kreirali dresove i dvoranu. Opcija je pregršt, ali netko će jednostavno željeti zaigrati klasičnu NBA sezonu, što je također moguće.

MyTeam mod nije previše promijenjen, no ove godine nudi mogućnost igranja ulične košarke u modu tri na tri. Kako ne biste koristili samo najbolje igrače, možete odabrati samo jednog, a kompjutor vam dodjeljuje ostala dva. Ovisno o količino pobjeda dobivate nove karte koje možete ubaciti u svoj MyTeam. Govoreći o kartama: one su sada malo preglednije te vam na temelju boje daju do znanja koje su kvalitete.

NBA2k16 10

Kome je sve to previše, uvijek može pokrenuti Play-Now protiv kompjutora ili Play-Now-Online. Brzi online mod pomalo podsjeća na FIFA-Pendant. Postoji nekoliko liga koje određuju vaš rang (matchmaknig). U veću ligu idete samo ako ostvarite određen broj bodova, s time da ih dobivate više ako igrate sa slabijim klubovima. Klubovi su, naime, podijeljeni u neku vrstu klasične Tier-liste. Primjerice Golden State Warriors i Clevland Cavaliers, su u veći Tier od Los Angeles Lakersa.

Grafički je NBA 2K16 ponovno klasa za sebe. Bili to igrači, publika, dvorane, parket ili cjelokupna prezentacija; Visual Concepts je s ovogodišnjim izdanjem još jednom isporučio gotovo nenadmašivu sportsku simulaciju.Ako nije najbolja sportska igra, onda je definitivno najbolja košarkaška simulacija ikada napravljena. S prezentacijske strane se išlo toliko daleko da između četvrtina možemo pogledat kratak intervju s jednim od igrača. Komentatori su vrhunski, osim što dinamično prate akciju, često pričaju neke anegdote koje su povezane uz događaje, klubove i igrače na terenu. Sitnice poput takvih, a ima ih mnogo, je stvarno teško nadmašiti.

NBA2k16 11

U početku sam bio malo zabrinut da se Visual Concepts ove godine previše usredotočio na MYCareer mod i priču Spikea Leea. Brinulo me da će ostali način i igranja i sama akcija na terenu zbog toga pasti u drugi plan, no stvarnost je daleko od toga. NBA 2k16 je poboljšan u apsolutno svakom pogledu. Čak i izbornici su ovaj puta savršeno pregledni. Dakle, briga je bila nepotrebna, dobili smo najbolju košarkašku simulaciju ikada napravljenu. 2K nije previše obećao u brojnim trailerima i skupoj marketinškoj kampanji. Hype je definitivno opravdan, a ja si ponovno postavljam isto pitanje kao i prošle godine; kako sve to nadmašiti iduće godina?

Do tada ću uživati u najboljoj sportskoj simulaciji današnjicu (barem po mojem skromnom mišljenju), a i vama preporučujem da isprobate koju tekmu. Možda ćete se na temelju ove odlične igre nanovo, ili ponovno, zaljubiti u košarku.

NBA2k16 01

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 4000+

GPU: GeForce GT 340 / Radeon HD 3600 Series