Napisao  Petak, 24 Listopad 2014 21:05

RECENZIJA: NBA 2K15

Odmah u startu, NBA 2K15 je i ove godine glavni kandidat za sportsku igru godine – čak kod nas, u državi gdje svjetsko prvenstvo u pikadu ima više gledaoca. Budući da je pokriće na TV-u sve rjeđe, pogotovo što se NBA lige tiče, ovaj atraktivan sport lagano leti ispod radara mlađe generacije. Ukoliko nemate neke posebne sportske pakete, gotovo da nećete imati priliku vidjeti veličanstvenog Lebron Jamesa, James Hardena i Kevin Duranta u izravnoj akciji. Srećom je tu virtualni svijet i vrhunska sportska simulacija, koja i ove godine radi gotovo sve savršeno, ali u nekim elementima pokazuje tragove šlampavosti.

Krajem ovog mjeseca počinje nova NBA sezona i timovi su usred priprema. Nažalost  se Kevin Durant, koji kiti naslovnicu igre, ozlijedio te će zbog operacije na stopalu propustiti početak sezone. Ali ajde, barem će imati više vremena za igranje NBA 2K15, pošto je poznat po tome da je veliki obožavatelj serijala. Tu odmah može fino izabrati svoje "virtualno JA" te aktualizirati status ozlijede. Što je jedna od novih, odnosno, prerađenih značajka u ovogodišnjem izdanju. Svaki igrač može ozlijediti 16 dijelova tijela, koji nakon ozljede postaju osjetljiviji te na taj način raste mogućnost da se ponovno ozlijede. Naravno, podaci svih NBA igrača su ovdje preneseni u igru. Na preglednim grafovima možete prepoznati koji dijelovi  tijela su posebno osjetljivi. Svaka ozljeda drugačije utječe na efikasnost igrača, a oni će često početi nositi razne bandaže i steznike na dotičnim mjestima, što je vrlo fini grafički detalj.

Međutim, osim grafike, NBA 2K15 i na terenu još uvijek ostavlja najbolji dojam. Gameplay je i dalje rafiniran te je dobio značajna, pametna, poboljšanja. Prije svega, umjetna inteligencija vaših suigrača je bolja. Prošle godine su se kod organiziranih napada često zabušavali jedni u druge te si međusobno smetali. To je često rezultiralo grupama od 4-5 igrača na jednom mjestu, što je izgledalo smiješno,  a i nije bilo previše efikasno. Ove godine je stvar puno bolja, zaboravite prošlogodišnji mravinjak. Čak i ako ne zovete organizirane napada, uvijek terenom vlada dinamika i pokret. Na taj način igrač s loptom nije toliko prisiljen na takozvani Izolation (izolaciju), odnosno jedan-na-jedan situacije. Lopta se kreće, dodavanja su preciznija i mnogo efikasnija. Intuitivno ćete početi igrati timsku košarku, što posebno cijenim kod ovogodišnjeg izdanja.

U košarci  bi kruženje lopte i postavljanje organizirani napada trebali dovesti do laganih koševa i manje tjelesnog kontakta, no to ne uspijeva uvijek, pogotovo ne u NBA. Tamo se igra prilično fizička košarka s mnogo prodora prema košu. Tjelesni kontakt je gotovo u svim sportskim igrama vrlo važan, no istodobno je vrlo težak za programiranje. Pogotovo u košarkaškoj igri gdje se mora odsimulirati kontakt u skoku, no ovdje je NBA 2K15 jednostavno impresivan. Od toga najviše profitira igra pod košem  i borba za skok, pošto se napokon moguće dobro pozicionirati. Prodori pod koš su teški, ali kada vam uspije dobar drive, igra vas nagrađuje predivnim i vrlo realnim animacija.

3

NBA 2K15 općenito zahtjeva mnogo tajminga, poznavanje sporta i prije svega, monogo strpljenja - što će u startu preplašiti nove igrače. Komande su zapravo vrlo jednostavne i logične, no nude mnogo opcija koje je teško poloviti početnicima. Na raspolaganju vam je velika količina pokreta, koje prvo treba zapamtiti, a kasnije i primijeniti u utakmici, što nije nimalo lako. Srećom, ovdje igra nudi opširan popis komanda te video tutoriale kroz koje vas vode poznati NBA igrači. Međutim, ako želite biti efikasni pomaže samo jedno; mnogo vježbe. Svaki igrač je vjerodostojno prenesen u igru te, osim uvjerljivog izgleda,  ima vlastiti arsenal poteza. Zato je potrebno dobro upoznati svoj omiljeni klub, njegove igrače i način kako ih najbolje iskoristiti.

Nakon što se malo priviknete u prijateljskim tekmama, vrijeme je da krenete u jedan od detaljnih modova koje igra ove godine nudi. Isto kao i prošle godine, najpopularniji je bez dvojbe, MYCareer mod. Dramatični pristup s mnogim animacijama između utakmica je vrlo dobro primljen od strane NBA 2K zajednice. Za ovu godinu je developer Visual Concepts osmislio sasvim novi scenarij. Priču o mladom igraču koji nije draftiran već se mora krpati kroz desetodnevne ugovore u trudu da zaradi svoje mjesto u rotacije jednog od NBA klubova. Ali, naravno, to je samo početak njegovog, odnosno vašeg, puta u Hall of Fame.

10

Ove godine će vas u svakom klubu "dadiljati" zvijezda momčadi davajući vam savijete prije i poslije utakmica.  Uz to ćete se brinuti za svoj imidž, sklapati sponzorske ugovore, pratiti snimke protivnika u filmskoj sobi te se nositi s jednim novim rivalom. Tako si, malo po malo, zarađujete priznaje izvan terena, ali ništa bez zasluga na njemu. Iako je kompletna priča potpuna banalna i puna klišeja, MyCareer je i ove godine užasno zabavan. Segmenti između utakmica  su sada popraćene glasovnom glumom, a za to je Visual Concept zgrabio prave igrače kako bi svaki reprezentirao samog sebe. Uređivanje vaše zvijezde je također detaljnije nego ikada. Prilagoditi možete apsolutno SVE: od skeniranja lica u igru pa sve do individualnih animacija prije, tokom i nakon utakmice. MyCareer mod bi trebao služiti kao uzor svim sportskim simulacijama.

Naravno, put do Hall of Fame-a nije bez mana. Ove godine ste prisiljeni na praćenje događaja u ligi preko integrirane socijalne mreže, neke vrste in-game twittera. Tamo možete pratiti ostale igrače, motivirati ih ili kritizirati. Međutim, fale važni podaci o događajima u ligi. Primjerice, više nema izbornika koji prati transfere i zainteresiranost drugih igrača za određene klubove.

Drugi nedostatak je umjetna inteligencija vaših suigrača u dotičnom modu. U početku igrate za klubove koji nemaju baš izgleda ući u doigravanje, a kuda li osvojiti naslov. Stoga se naučite nositi s porazima, što je potpuno uredu za početak NBA karijere, ali ne kada gubite zato jer morate izgubiti. Brzo ćete primijetiti šablonu ponašanja vaših suigrača zbog kojih sam si ponekad skoro počupao kosu. Oni se često kreću potpuno blesavo te promašuju zicere koje ne bi promašili u drugim modovima igre, dok protivničke momčadi veselo zabijaju iz neizglednih situacija. Ovdje veliku ulogu igra timska kemija; ocjena koja određuje složnost vaše ekipe te se odnosi na učinak. Ok, jasno mi je da se tako nešto moralo uvesti zbog napretka kroz karijeru, no da Al Harford fula 60% zicera mi nikako ne može sjesti.  To je posebno frustrirajuće u početku kada ste slabiji i ne možete sami preuzeti inicijativu. Čak i trener ponekad donosi upitne odluke. Sve se to mijenja s vremenom i ovisno o vašoj performansi na terenu i izvan njega.

6

Postati ćete bolji samo ako se dobro uklopite u ekipu i svaku utakmicu završite s dobrom ocjenom, pobjeda nije nužna no daje više VA-a (Virtual Currency). Da, i ove godine je VC glavna valuta koju koristite za kupovanje opreme i nadogradnju sposobnosti. Nadogradnja je sada malo pojednostavljena time da su razne vještine podijeljene u kategorije. To možda pruža manje sitničarenja, ali vam daje priliku da na lakši način odredite koji aspekt svoje igre želite unaprijediti. Kategorije su primjerice: Outside Shooter, Inside Shooter, Athlete, Playmaker, Rebounder i Defender.  Svaka od njih se sastoji od više vještina koje paralelno rastu sa svakom nadogradnjom kategorije.

Malo više dubine ovdje pružaju novi bedževi (badges). Za određene zasluge i reakcije na terenu dobivate značke koje trajno povećavaju neke sposobnosti te se na taj način specijalizirate u određenim aspektima igre. Koristite li puno određeni dribling, dobiti ćete bedž koji vas čini još efikasnijim u tome, recimo killer crossover.  Neki bedževi se ne odnose izravno na vaše sposobnosti, već ističu vašu osobnost. Primijerice, motivirate igrače svojim ulaskom s klupe, kada odigrate spektakularnu akciju ili uđete u seriju. Neki od tih bedževe se mogu nadograditi do tri puta (bronca, srebro i zlato). Na taj način ćete si stvoriti reputaciju na terenu, a protivnički timovi će sukladno tome na vas reagirati obranom.

Vratio se i MyPark, koji je također napumpan poboljšanjima. Ovdje ćete s svojim igračem odlučili između jednog od tri parka (kvarta) koje želite reprezentirati. Svaki park je poznat po određenom stilu košarke te vam sukladno tome daje mali bonus. Igranjem na domaćem terenu zarađujete reputaciju s parkom, a svako toliko se održavaju i turniri u kojima e reprezentirate svoj Hood. To može biti na tuđim terenima ili u Jordan Rec Centru, u kojem se više ne igra streetball već klasična košarka s NBA pravilima. Ovaj aspekt MyCareer moda se nakon početnih problema sa serverima, uspostavio kao vrlo zabavna alternativa NBA košarci i kao prilično uspjeli multiplayer-streetbal simulator - Uz pretpostavku da igrate s prijateljima ili igračima koji imaju pojma o košarci, u suprotnom se sve pretvara u veliki kaos.

5

Uozbiljimo se malo i preuzmimo vodstvo

U MyGM modu kontrolirate svojeg lika, istog igrača kojeg ste kreirali za MyCareer, no sada vi držite kormilo. Ovaj način igre je prošle godine zamijenio franchise mod koji se nije baš previše igrao zbog manjka opcija. Prošlogodišnja verzija je bilo sasvim ok, no mnogo stvari je nedostajalo, zato je ovogodišnja vrlo blizu pravoj menadžerskoj igri s RPG elementima. Tako vaš GM također zarađuje bedževe koji se odnose na određena područja poslovanja.  Odgovorni ste za gotovo sve; od kupovanja igrača, osoblja i trenera, pa do organiziranja putovanja i treninga. Za vaš uspjeh zarađujete iskustvo koje pak možete potrošiti na daljnje sposobnosti poslovanja – one su trajne i ostaju čak ako se odlučite pokrenuti novu MyGM karijeru.

Značajno je revidiran sustav stvaranja novih talenta. Draft je vrlo važan aspekt NBA poslovanja i to ove godine igra veliku ulogu u MyGM modu. Kroz cijelu sezonu možete vrlo detaljno pratiti razvoj novih igrača planirajuću vaš idući, veliki, potez. Putem socijalne mreže, slične one u MyCareer modu, dobivate važne informacije i različite Mock Draftove i prognoze. Na taj način se sve čini mnogo "življe", a uz to vam pomaže da se pripremite na veliki dan Drafta. Napokon su pošteno implementirani Drafi Pickovi, uključen porez na luksuz za momčadi koje su iznad Selary Capa te gornja financijska granica, takozvani Hard Cap. Također više ne morate na osnovne zadatke, kao što su promjene postave, trošiti vrijedan VC. Ove godine već od samog starta imate puno veću kontrolu nad momčadi.

4

Još ćemo ukratko dotaknuti dva moda koji također počinju s MY. MYTeam je mod u kojem, slično kao u FIFA serijalu, stvarate svoj tim snova kupnjom pakete s karticama igrača u nadi da dobijete ono što želite. Najznačajnija promjena ovdje je aukcijska kuća u kojoj sada možete prodavati ili kupovati igrače, što uvelike olakšava stvaranje solidne ekipe koje ćete tada voditi kroz razne izazove ili online mečeve. Novi MyLeague mod vam omogućava da pokrenete vlastitu ligu za koju možete promijeniti razne parametre i pravila te NBA klubove zamijeniti s Europskim timovima. Njih je ove godine 25, a uključuju momčadi poput FC Barcelone, Alba Berlina, Real Madrida te ostalih top ekipa.

Osim opširnih modova, NBA 2K serijal je poznat po svojoj fenomenalnoj prezentaciji, a ovdje niti ovogodišnji NBA 2K15 nije nikakva iznimka. Novi Pre Game Show s Earnie Johnsonom i Shaquille O'Nealom je prilično dobro uspio. Istina, dvojac se drži malo kruto i ponekad blijedo bleji u prazno, no teme su im informativne i često vrlo duhovite. Početak virtualnih tekma je sada popraćen različitim prezentacijskim događajima. Ponekad sudjelujemo u pjevanu američke himne ili uživamo u atraktivnom predstavljanju domaće prve petorke. Visual Concept je posebno ponosan plesačicama koje su za ovogodišnju igru snimali u svojem motion capture studiju. One na svakom prekidu jure na centar i impresivno provode svoje koreografije. Ovakva prezentacija je stvarno vrlo blizu televizijskim prijenosima.

7

Ipak, postoji nekoliko točaka koje nisu baš uvjerljive. Nažalost iz nekog razloga fali analiza na poluvremenu, koja je zamijenjena statistikom. Komentatori; Clark Kellogg, Kevin Harlan i Steve Kerr su s godinama postali zaštitni znak serijala. Ali ove godine postoji jedan mali problemčić kojeg će primijetiti samo NBA fanatici. Naime, Steve Kerr je sada trener Golden State Warriorsa te je zbog toga odbacio svoju karijeru iza mikrofona. Međutim, u  igri i dalje slušamo njegovu analizu čak i kada igramo protiv Warriorsa, što je malo neprirodno (jasno mi je da se sve to snimilo prije nego je on potpisao ugovor trenera). Kod slušanja dinamičnih komentara, točne analize, zanimljive anegdota i internih viceva, ovaj propust brzo prolazi u zaborav. Ne postoji niti jedna druga sportska igra koja to radi na usporedivoj razini.

Sve to popraćeno je i predivnom grafikom. Nevjerojatno je kako su igrači detaljno animirani i kako se uvjerljivo kreću po terenu. NBA 2K15 je prava vizualna poslastica za sve sportske fanove. Svaka tetovaža je identična, svaki steznik na svojem mjestu, a i dresovi odlično lepršaju. Igrači se tokom utakmice umaraju i znoje, što se također uvjerljivo prikazuje na koži. Izvrsna rasvjeta uvelike pridonosi doživljaju, a parket dvorane napokon ne izgleda previše plastično. Pop fenomen Pharell Williams je odgovoran za soundtrack i bez obzira na moje osobno mišljenje o njemu, moram priznati da je sklepao prilično solidnu playlistu koja obuhvaća sve od starih Rap klasika, do modernih hitova.

8

Nije veliko iznenađenje da je NBA 2K15 i ove godine postao velika sportska simulacija. Bilo prezentacija, gameplay ili raznoliki modovi: sve nudi iznimnu kvalitetu u kojoj se osjeti ljubav developera prema košarci. Uz svu šminku i površne detalje, akcija na terenu je još uvijek najveći adut igre. Pametan AI se ponaša vjerodostojno, čak i dok niste u posjedu lopte, igrači se efikasno kreču po terenu. Zahvaljujući poboljšanoj tehnologiji fizičkog kontakta, ulaz u reket i hrvanje za skok je još zabavnije. Serveri su u međuvremenu stabilni tako da je čak i online igranje prilično kvalitetno.

Zanima me na koji način će se Visual Concept iduće godine nadmašiti. Ok, morati će zamijeniti Steve Kerra i poboljšati animacije van terena koje se kod intervjua, u svlačionici i u Pre Game Showu još uvijek čine neprirodnima, ali to je sada već sitničarenje. Ipak se radi o simulaciji košarke, a tu je NBA 2K15 još uvijek nenadmašiv. Čak i ako niste ljubitelji košarke, NBA 2K15 će vam svojom kvalitetom  pružiti mnogo zabave. Možda upravo zbog igre zavolite ovaj atraktivan i dinamičan sport.

2

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 4000+

GPU: GeForce 8600 GT 512MB GDDR3 / Radeon HD 3600 Series