Napisao  Srijeda, 02 Srpanj 2014 00:59

RECENZIJA: Murdered: Soul Suspect

Square Enix je ime koje pretežno povezujemo s odličnim igrama. Tomb Raider, Hitman, Deus Ex te veliki Final Fantasy, su samo neki serijali kojima su nas oduševili u posljednjih par godina. S tmurnim Murdered: Soul Suspect će to ponovno pokušati, no ovaj puta na nešto drugačiji način. Fuzijom Stephen Kingovog "Ghosta" i  mistične detektivske fikcije, spakirane u klasičnu modernu avanturu. Rezultat toga bi nas trebao ponijeti svojom pričom koja mnogo obećava, no kako je stvarno lutati kao duh u ovom paranormalnom trileru, otkrivamo vam u našoj recenziji.

Sve se vrti oko Ronana O'Connera, policajca s kriminalnom prošlošću i ubijenom ženom - što ga je zapravo i motiviralo da postane detektiv. On je vrlo blizu da uhvati serijskog ubojicu, takozvanog "Bell Tower Murdera". Sranje je samo to što ovaj ima nadljudsku snagu, pa naš dragi Ronan nakon kratke konfrontacije, leti kroz prozor iz četverokatne kuće. Ovdje počinje igra, a mi se kao duh pokušavamo vratiti u tijelo, naravno bez uspjeha. Kao da to nije bilo dovoljno, ubojica pri odlasku prazni spremnik pištolja izravno u prsa još toplog tijela, što je i konačna smrt za O'Connera. Ovdje više nema povratka, dobro došli u svijet duhova, u dimenziju gdje su zarobljeni svi koji ne mogu pronaći mir. Dok god ne pronađemo svog ubojicu, lutati ćemo tom dimenzijom u bijegu od demona, sve dok na kraju i sami ne postanemo jednim.

Murdered1

Svaki duh mora imati nadnaravne sposobnosti, a one se ovdje temelje na jačinama koje su definirale osobnost žive osobe – u našem slučaju to su: dobra procjena ljudi, snalažljivost i manipuliranje. U potrazi za ubojicom lutamo gradom Salemom – Massachuttets SAD - koji donekle ostavlja dojam kao da je otvoren, no često nas  ne pušta da se slobodno krećemo. Većinom smo ograničeni na jedno područje u kojem se odvija trenutna istraga, čim ga pokušamo napustit igra nas vraća uz neki bedasti komentar O'Connera „Moram završiti posao“, ZNAMO!

Sve se većinom svodi na prikupljanje dokaza i podataka te dokumentaciju istih. To činimo tako da ljuškamo po svakom kutu određenog područja, prisluškujemo misli živih ili ih manipuliramo. To često otvara nove dokaze i bitne podatke koje kasnije treba sastaviti poput puzzla ili jednostavno odabrati pravilan redoslijed događaja. Greške i netočan odabir, na žalost, nemaju nikakav utjecaj na ishod priče. Jedina kazna za nepreciznost je oduzimanje "rank zvijezda". Isto vrijedi i za razgovore. Bez obzira po kojem redoslijedu birate ponuđene opcije, ishod je gotovo uvijek isti. Sve to cijeli gameplay čini pomalo jednoličnim i predvidivim. Moguća je i interakcija s drugim izgubljenim dušama koje ponekad trebaju pomoć. To otvara sporedne zadatke, no oni se većinom rješavaju na sličan način i ne pružaju baš neki izazov. Jedini izazov smo pronašli kod pokušaja da pronađemo sve sakrivene, sporedne, dokaze koji otvaraju zanimljive dokumente o raznim likovima.

Murdered4

Naravno, moguće je prolaziti i kroz zidove, ali ne sve. Neke barikade su postavljene u duhovnom svijetu i kroz njih je nemoguće proći. To nam se ponekad činilo kao očiti pokušaj developera da ograniči igrača te mu nametne neke određene rute. Također je smiješno da O'Conner ne može prolaziti kroz ulazna vrata kuća već mora čekati da ih netko otvori. To je donekle objašnjeno u igri, ali nema nekog velikog smisla. Unutar građevina može hodati kroz sve osim vanjskih zidova, tako da je ponovno potrebno tražiti otvorena vrata ili prozor za izlaz. Unutar stanova možemo manipulirati raznim kućanskim aparatima i tako se malo poigravati sa stanovnicima, a najdraža nam je bilo kontrolirati mačke i igrati malo "Catsassin's Creeda" pentranjem po zidovima.

E da, ranije smo spomenuli neke demone. Oni su ovdje glavne smetalice, govorimo smetalice pošto ne predstavljaju nikakvu prijetnju osim što iritiraju. Ukoliko nas primijete, pokušavaju nas konzumirati ispuštajući jezive zvukove, ali to je i jedino strašno na njima. Moguće im se prišuljati s leđa te ih eliminirati putem kratkog qick-time-eventa ili se sakrivati u tijelima živih te nekoj vrsti silueta koje su raštrkane po svugdje.

Time smo zapravo pokrili i sve gameplay elemente koje Murdered: Souls Suspect pruža. Veliki plus ovog naslova je zanimljiva tematika, pošto nismo često imali prilike igrati u ulozi duha. To je svakako zabavno na jedno vrijeme, no svi koji su u potrazi za nekim većim izazovom ovdje traže na krivom mjestu.  Murdered: Soul Suspect također nije neko grafičko čudovište, ali to nije niti važno. Više nas je oduzela atmosfera koja je popraćena uz prilično solidnu priču. Atmosferična i kvalitetna muzika te dobra glasovna gluma su također zaradili pozitivne bodove.

Murdered3

Što dakle reći za kraj? Ovako: Murdered: Soul Suspect je dvosjekli mač. S jedne strane ljubiteljima misterija, trilera i krimi-romana pruža odličnu atmosferu i uzbudljivu priču koja ima nekoliko zanimljivih preokreta. Ali ljubitelji pravih avantura, koji od takvih očekuju pravi izazov u obliku lukavih zagonetka i dugačkih razgovora na koje mogu utjecati, neće biti potpuno zadovoljni. Igra nije loša, ali je još jedna u nizu naslova koji nisu potpuno iskoristili potencijal osnovne ideje.

Najveći misterij igre je ipak: Tko je distributer tih prokletih cigareta za duhove i da li su štetne za njih?

Murdered6

CPU: Core 2 Duo E7600 3.06GHz / Athlon II X2 265