Napisao  Utorak, 05 Svibanj 2015 22:06

RECENZIJA: Mortal Kombat X

Mortal Kombat X, deseti nastavak popularnog beat'em-up serijala, na više načina predstavlja promjenu generacija. Kao prvo i očito, tu je promjena generacija konzola, koja je Netherrealmu omogućila mnoge tehničke finese i nove mogućnosti. No i sama igra je prepuna noviteta: od gameplay mehanike, sve do priče u kojoj stari veterani kao što su Johnny Cage, Sonya Blade, Jax ili Kenshi, moraju predati štafetu mlađoj generaciji. I vjerujte mi, to je zaista vrlo zabavno, a novi likovi se genijalno uklapaju u cijeli Mortal Kombat X paket.

Tup, glava dolje!

Mortal Kombat je od uvijek poznat po svojem izrazito brutalnom i gadljivom sadržaju. Ali ipak, posljednja dva nastavka ne bismo trebali svesti samo na brutalno odstranjivanje udova. Široke mase će možda kupiti igru baš zbog toga, ali oni koji stvarno cijene borilačke igre dobro znaju da se iza svega toga krije vrlo kompleksan borbeni sustav, koji ovdje uz tri varijacije likova postaje još složeniji.

MKX5

U početku sam bio malo zabrinut, mislio sam da je to suvišno i da će se na kraju ipak samo jedan stil etablirati kao 'najbolji', no tome nije tako. Jasno, kod nekih boraca postoje takav, ali sve ovisi o protivniku. Ponekad je nevjerojatno koliko se cijela slika borbe mijenja ukoliko promijenite samo varijaciju svojeg omiljenog borca. Osnovan princip lika se ne mijenja, ali varijacije mu daju mogućnost da se prilagodi. Što je izrazito važno kod ozbiljnijeg, natjecateljskog, igranja. Koliko puta ste se našli u situaciji da vas netko napucava 'zona' do besvijesti, a vi ste bespomoćno gledali. U MKX su takve situacije svedene na minimum – ukoliko znate što radite.

Još jedna važna mehanika je izdržljivost. Veterani borilačkih igara će se dobro sjećati sprintanja iz Ultimate Mortal Kombata 3, nešto sličnog postoji i ovdje. Svaki borac ima dva 'stamina bara' koji prikazuju njegovu trenutnu izdržljivost. Ona se prazni kod spomenutog sprintanja, brzog pokreta (dasha) unazad te kod vrlo važnog 'kombo breakera', a regenerira se ukoliko ne radite ništa od navedenog. U mnogo scenarija borbe, stamina igra vrlo veliku ulogu te ju stoga morate stalno imati na umu (i oku).

MKX4

Tu su još i klasična tri 'special bara', koje poznajemo još iz prošlog nastavka. Jedan special bar se troši ukoliko želite pojačati specijalne poteze (enhanced special) te im dati dodatnu funkciju. Dva bara su potrebna za 'breaker', a sa tri možete aktivirati uništavajući i izrazito brutalan X-Ray. To su ujedno i najjači potezi u igri koji pokazuju što se sve može slomiti u ljudskom tijelu - samo ako dovoljno jako lupite! Međutim, vrlo brzo ćete shvatiti da se ne valja razbacivati sa X-ray potezima. Iako su atraktivni u nanose mnogo štete, uvijek je bolje potrošiti jedan bar na pojačani special i provesti dobar kombo, nego potrošiti sva tri bara te ostati bez resursa za dragocjeni breaker. Naravno, kada jednom potrošite special bar, to ne znači da ste ostali bez resursa za ostatak meča. Provođenje specijalnih poteza, ali i primljeni udarci vam polako pune special bar.

Kao što vidite, Mortal Kombat X je više od demonstracije sirovog nasilja i apsurdnih likova. Natjecateljska misao je u ovoj igri na prvom mjestu. Moglo bi se reći da je serijal napokon odrastao. Borbeni sustav je napokon prava radost, tako da će većina ambicioznih turnir-igrača doći na svoje. Trening mod je još jedan pokazatelj da je Netherrealm slušao i da želi igru dovesti na razinu jednog Street Fightera. Moguće je podesiti gotovo sve što je važno kod usavršavanja svojeg omiljenog borca. Išlo se čak toliko daleko da je moguće snimiti određenu sekvencu koju će kompjutorski trening partner po želji ponavljati. Neko vas je prebio online? Pokrenite trening mod i vježbajte kako se obraniti, napokon je sve moguće!

MKX10

Ali odmah nakon natjecateljskog duha, slijedi požuda za nasiljem. I ovdje se Mortal Kombat X popeo na neizmjernu razinu. Nekima svi ti odvojeni udovi i iznutrice neće predstavljati apsolutno ništa, no drugima bi se mogao okretati želudac zbog dosada neviđenih detalja. Unreal Engine 3 ovdje još uvijek dobro služi. Nisu detaljne samo lokacije na kojima se borimo, već je i detalj organa na neviđenoj razini. Nasilje je stvarno pretjerano, ali tko poznaje Netherrealm Studios i oca serijala Eda Boona, dobro zna da je sve to spakiranu uz dobru dozu ironije i humora.

Već u prvom traileru smo vidjeli da će Mortal kombat X imati interaktivne arene, što je preuzeto iz Injustice: Gods Among Us. Primjerice: pritiskom na dodijeljenu tipku možete zgrabiti obližnju granu i njome okinuti protivnika po bulji. No to nema toliko veliki utjecaj na samu borbu koliko to imaju interaktivni predmeti u kutovima arena. Pomoću njih se možete lansirati u sredinu te izbjeći pritisak koji protivnik vrši na vas. Meni se osobno ta mehanika nikako ne sviđa pošto ponekad hendikepira likove koji se baziraju na pritisku u kutu (Sub Zero, Jax, Erron Black). Ali srećom, interaktivne arene se mogu isključiti.

MKX6

Spomenuo sam već varijacije likova, što odabir sada čini još težim, pogotovo u igri koja predstavlja brojne nove borce. Igrači borilačkih igara su prilično konzervativni i često su godinama vezani za svoje omiljene borce. Ono što su Street Fighter igrači doživjeli u trećem nastavku, sada je pred obožavateljima Mortal Kombata. Prvi pogled na izbornik boraca i postavlja se pitanje: gdje je Nightwolf, Noob Saibot, Cyrex, Sektor, Shang Tsung, Striker ili Kabal?? Odgovor slijedi ukoliko se bacite u opširan story-mode.

Da budem iskren, priča u beat'em-up igrama ne zanima gotovo nikoga. Većina ekipe želi jednostavno odabrati svojeg omiljenog lika i po mogućnosti prašiti dupe drugim igračima. No Netherrealm Studios je već višestruko pokazao da uz dobru ideju te kvalitetnu prezentaciju i sporedna stvar može biti vrlo zabavna.

Budući da kroz story-mode u svakom poglavlju igramo drugog lika, dobivamo vrlo dobar uvid u njihove osobnosti. Posebno istaknuti su brucoši Cassie Cage, Takeda, Jacqui Briggs i Kung Jin, koji su na svojoj prvoj velikoj misiji van Earthrealma (Zemlje). Tipičan Mortal Kombat trash šarm je i ovdje prisutan. Netherrealm ne propušta priliku ubaciti klišejske razgovore, jeftine 'one-linere' te se sprdati na tuđi, ali i svoj račun. Ipak, pored svega spomenutog, priča je solidna i story-mode niti u jednom trenutku nije naporan. Ok, možda je zadnji boss pomalo iritantan i nepošten, no na to smo dobro navikli od Mortal Kombata. Animacije su ponekad isprekidane klasičnim quick time eventima kojih je taman toliko da ne postaju naporni. Van toga, sve se odvija u klasičnim borbama jedan-na-jedan. Ne postoje nikakve hendikep borbe u kojima se borite protiv više protivnika ili protivnika koji imaju neke nepoštene bonuse.

MKX1

Zapravo, gdje su ostale Tag-Team borbe? Nekima će upravo taj element faliti, no bez brige, u Mortal Kombatu X postoji više nego dovoljno toga za raditi. Singleplayer je pretrpan raznim vrstama tornjeva (towers) koji se redovito obnavljaju i pružaju nove izazove. Klasičan toranj budi nostalgiju na stare MK naslove na automatima, a tu su još i Test Your Might, Test Your Luck, Survival i Endless tornjevi. Prva dva prikladna za večernje provode iz par frendova i pivicu. Čak i oni koji nikada nisu držali gamepad u ruci će se ovdje dobro zabaviti. Survival i Endless pružaju malo više izazova za sve iskusne igrače koji žele pokazati svoj skill.

Novouvedena komponenta – Frakcija - proširuje Mortal Kombat X iskustvo. Kod prvog pokretanja igre morati ćete se odlučiti za jednu od pet skupina koje želite reprezentirati. Nakon toga, sve što radite pridonosi ukupnim bodovima vaše frakcije. Na kraju svakog tjedna završava faza rata i proglašava se tjedni pobjednik – frakcija s najviše bodova. Igrači pripadajuće frakcije dobivaju nagrade i bonuse za narednih sedam dana. Unutar frakcija također dobivate iskustvo i levele, što otvara nove Fatality poteze, odnosno 'Fraction Killove'.

MKX7

Osim toga, za sve aktivnosti u igri dobivate i novčiće (ovdje Koins). Oni služe za otključavanje dodatnih kostima, konceptnih slika, te Fatalitya i Brutalitya. Ali i ovdje je Mortal Kombat X malo drugačiji. Umjesto izbornika u kojem samo klikate na stvari koje želite otključati, igra vas baca u kriptu koju istražujete iz prvog lica. Sve to pomalo podsjeća na stare 'dungeon crawler' igre u kojime se polako probijate kroz tamnice. Naravno, nije te nešto kompleksnog, ali tu i tamo se nađe koja zagonetka i predmeti koji su potrebni za napredak. Ukoliko želite pronaći sve tajne u kripti i otključati sve bonuse, pripremite se na dobrih mjesec dana sakupljanja novčića i otkrivanja.

Za one nestrpljive, Netherrealm nudi mogućnost otključavanje svih sakrivenih predmeta za pravi novac -  čisto bacanje love i uskraćivanje zabave, tko voli nek' izvoli.

Svi spomenuti tornjevi i vrste mečeva mogu se, naravno, igrati i online. Igra nudi pregršt aktivnosti uz koje ćete provesti sate i sate. Tu su traning borbe, tornjevi s raznim modifikacijama, borbe u kojima se plasirate na rang liste, frakcijske i timske bitke te popularni 'King of the Hill' mod. Ovdje se borite protiv grupe drugih igrača u cilju da ostvarite čim duži niz pobjeda i sakupite respekt suboraca. Dok vi nastupate, ostali igraču mogu promatrati i ocijeniti borbu, vrlo zanimljivo i zarazno.

MKX3

Na PlayStationu 4 (verziji koju smo mi testirali) je Netcode u startu bio prilično loš, no Netherrealm je hitro intervenirao zakrpom nakon koje je sve postalo mnogo stabilnije. Slično je bilo i s PC verzijom koja je patila od još malo više grešaka nevezanih uz online, ali i tu sada sve dobro funkcionira. LAG je u svim verzijama igre gotovo neprimjetan, ali online iskustvo u borilačkim igrama nikada neće biti isto kao u offline modu. Zato pozovite frendove, zainteresirajte ih za igru i uživajte u najboljem beat'em-up naslovu koji trenutno možete zaigrati.

Mortal Kombat X je opako dobra tabačina. Naravno, brutalnost nije za svakoga, ali iza nje se krije vrlo sofisticirani borbeni sustav koji zahtjeva malo više vremena i strpljenja. Srećom je također prepun sadržaja koji ima potencijala da dugoročno okupira i one koji ne žele igrati na e-sport razini. Zabavan story-mode je trešnja na vrhu. On svim likovima daje osobnost te budi dojam da se ipak ne šoramo bez veze, već iz nekog višeg cilja. Na žalost fale neki klasični likovi, al to više zbog nostalgije nego zbog toga što su novi borci loši. Baš nasuprot, pridošlice se odlično uklapaju u igru i stvarno su dizajnirani s mnogo strasti i ljubavi prema detalju – ne samo vizualno, već i funkcionalno.

Netherrealm se u desetom Mortal Kombat nastavku napokon posvetio natjecateljskoj sceni i stvorio igru koja se može mjeriti sa velikim kraljem žanra, Street Fighterom IV. Ipak, uz sve finese, Mortal Kombat X je prije svega brutalno zabavna igra u kojoj može svatko uživati.

MKX13

CPU: Intel Core i5-750, 2.67 GHz / AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz

GPU: NVIDIA GeForce GTX 460 / AMD Radeon HD 5850