Napisao  Nedjelja, 05 Listopad 2014 19:34

RECENZIJA: Minimum

Nakon što je Timegate Studios morao obustaviti rad na razvoju igre zbog stečaja, Human Head Studios i izdavač ATARI su preuzeli kormilo i uspješno završili projekt third-person pucačine s MOBA elementima. Radi se o naslovu sa skromnim imenom Minimum, koji je prije dva tjedna iz uspješne early-acces faze napokon pronašao svoj put na Steam. Što se točno krije iza ove čudne online pucačine, objasniti ćemo vam u nastavku.

Jednu činjenicu možemo izdvojiti već sada: Minimum jeste minimalistički na prvi pogled, no ispod površine se krije iznimno zanimljiva igra.

Odmah u startu nas pozdravlja jednostavan i pregledni izbornik u kojem prevladava bijela boja. Nekoliko klikova kasnije i već se nalazimo u tutorialu koji nam objašnjava osnovni koncept igre i glavni mod kakvog do sada nismo vidjeli u sličnim igrama – o tome kasnije. Prvo što upada u oko je jedinstveni grafički stil u kojem je sve izgrađeno od kockastih poligona. Tekstura nećete pronaći mnogo. Čak i vaš „vojnik“ se sastoji od bijelih kocka koje reprezentiraju dijelove tijela. Ova minimalistička inscenacija se u početku čini čudno, ali brzo smo prihvatili ovaj specifični stil te se ugodno iznenadili s kakvom lakoćom i fluidnošću se krećemo. Intuitivna kontrola lika odmah ide mekano od ruke, tako da smo bez velikog privikavanja trčkarali i skakutali po ekranu.

minimum image igXfW

Prateća kamera, dakle pogled iz trećeg lica, je ugodno udaljena od lika tako da konstantno imamo dobru preglednost na akciju ispred i iza sebe. Jedinstveni grafički stil također omogućuje da se sve važne značajke u meču istaknu bojama tako da i na daljinu možemo vidjeti protivničke igrače koji su uvijek crveni, potpuni kontrast od okoline i vašeg karaktera koji je u startu bijeli. Kasnije će se njegov izgled mijenjati ovisno o tome koje nadogradnje oklopa i oružja izaberemo. Nadogradnja opreme se vrši tokom meča sakupljanjem resursa koje dobivamo od  poraženih  protivnika.

Sakupimo li dovoljno resursa, jednostavnim pritiskom na dodijeljenu tipku otvara se izbornik nadogradnje i "on the fly" odlučujemo što želimo nadograditi. Na raspolaganju imamo kacige,oklope za prsa i oklope za noge, a svaki ima od njih dolazi u mnogo varijanta s raznim bonusima. Na taj način naš lik tokom meča postaje sve moćniji i moćniji, ali ista stvar je i s protivnikom ukoliko vas dominira. naoružanje se također nadograđuje tokom meča, ali to se događa automatski čim pokupimo oružje mrtvog protivnika. Time naš arsenal može postati užasno moćan, ali isto tako brzo ga možemo izgubiti ukoliko poginemo. Nadogradnje na oklopima ostaju kroz cijeli meč, dok se one na oružju vraćaju na početan status kod svake smrti. Cijeli taj sustav pruža veliku raznolikost i nanovo motivira u svakom meču.

2014-10-05 00003

Na kraju svake tekme možemo se veseliti nagradama u obliku iskustva i resursa koje su potrebni da otkrijemo nove nadogradnje te planove za oružje i gadgete - ljubitelji raznolikog oružja će ovdje doći na svoje. Tu ima svega; od sačmarica i automatskih puška, preko snajpera, pa sve do laserskih pljuca. Za blisku borbu imamo katanu koje je vrlo efikasne te omogućava brže trčanje i preciznije skakanje. Osim toga, na raspolaganju su nam i razne granate te stacionarni topovi koje možemo postaviti bilo gdje u areni. Oni automatski pucaju po protivnicima koji su im u dometu, ali nisu baš pretjerano otporni tako da ih ovaj može vrlo brzo neutralizirati.

Da bismo otključali najbolje oružje i opremu potrebno je mnogo mečeva i iskustva, a to postižemo sudjelovanjem  u raznim modovima. Minimum ima tri načina igre: Team Deathmatch, Horde Mode i Titan. Team Deathmatch ne moramo previše objašnjavati – dva tima od pet igrača se napucavaju i sakupljaju fragove, ekipa s najviše fragova pobjeđuje.  Ovdje su arene dobro dizajnirane i nude dovoljno prostora za sve vrste igrača, one koji žele klati svojom katanom, isto kao i one koji se više vole sakrivati na visini skidajući glave snajperom.

2014-10-05 00011

COOP vs AI (Horde Mode) bi također trebao biti poznat. Ekipa od četiri poligonskih ratnika se mora obraniti od valova neprijatelja koji navaljuju na njih. Svaki val je sve teži i teži, a sastoji se od raznolikih protivnika kao što su nindže, dinosauri ili ludi astronauti. Sve to odvija se na prilično raznolikim mapama koje obuhvaćaju sve, od japansko nadahnutog vrta, pa sve do svemirskih stanica. Ovaj način se možda čini zabavnim, no vjerojatno je najslabija točka igre. Protivnici su toliko glupi da to nema nikakve veze s pojmom umjetne INTELIGENCIJE. Većinom trče ravno u vaše metke, zapinju u zidove ili vas jednostavno ignoriraju. Ako i nekim čudom uspijete riknuti na težim valovima, kamera se prebacuje na jednog od vaših suboraca i pokušava ga grčevito pratiti naglim pokretima od kojih boli glava. Ovaj mod vam nikako ne preporučujemo i ne biste ga trebali uzeti kao mjerilo za kvalitetu igre.

Dok su Team Deathmatch i Horde mod standardna zbivanja jedne pucačine, Titan mod je zapravo osnovica Minimuma. Ovaj način igre bi se mogao opisati kao neki crossover MOBA, tower defence i shooter žanra. Svaki tim posjeduje velikog robot-titana koji samostalno hoda prema protivničkoj bazi razbijajući zidove obrne sve dok ne naiđe na suparničkog titana. Tada se ta dvojca počinju šamarati, a na vama je da ih podržite eliminirajući članove protivničke momčadi. Svaki igrač može također nanositi štetu protivničkom titanu oružjem ili postavljanjem raznih tureta - kada jedan od titana padne, pobjednički nastavlja svoj put prema bazi gdje ga očekuju obrambeni tornjevi koje igrači mogu isključiti. Ukoliko oba titana padnu, slijedi međufaza u kojoj se spawnaju mali roboti. Ubijajući te "Creepove", sakupljate njihove ostatke i na taj način pojačavate svog titana za idući nastup. Ne moramo spominjati da onaj tim koji svojeg titana više napumpa, ima veliku prednost kada se mrcine ponovno susretnu.

600x338

Dinamične arene i raznolik dizajn nivoa čine svaku rundu Titan moda zabavnim i uzbudljivim iskustvom. Dok snajperisti kampiraju u daljini, agresivni igrači jure sa svojim nabrijanim katanama u gužvu, a taktičari plasiraju topove. Takav pristup igrača budi osjećaj timskog rada i bez da se išta dogovarate. Svatko većinom zna gdje mu je mjesto pošto sam način igre na to tjera. Tako nešto smo rijeko vidjeli u ovakvoj vrsti igre.

Moramo priznati da je Minimum dizajn u početku malo čudan i da smo upravo zbog njega počeli igrati s predrasudama, ali stvarno smo se brzo navikli i shvatili da se radi o vrlo zanimljivoj igri. Gameplay je fluidan, komande su precizne, a sofisticirani crafting sistem svemu daje još malo više dubine. Ista stvar je i s Titan modom, koji u ovaj polako dosadan žanr donosi malo friškog vjetra. Naravno, pored svega što Minimum radi dobro, postoji i mnogo prostora za poboljšanje. To su većinom neke manje tehničke greške koje su vjerojatno rezultat niskog budžeta, no one se srećom odnose samo na izbornike i stvari koje se odvijaju prije ili poslije samih mečeva.

Također ne bi škodilo još nekoliko dodatnih načina igre, tako da ne morate stalno visjeti u Ttan ili Team Deathmatch modovima. Ali ipak, ako se odlučite dati priliku ovoj nešto drugačijoj pucačini, sigurno ćete dobiti mnoge sate zabave za samo 6,99 eura.

2014-10-05 00009

CPU: 2.0GHz

GPU: DX10 Kompatibilna grafička kartica