Napisao  Nedjelja, 12 Svibanj 2013 01:34

RECENZIJA: Might & Magic Heroes VI - Shades of Darkness

Svi ljubitelji Heroes of Might & Magic naslova odmah na početku mogu zahvaliti kreativcu imena Jon Van Caneghem, čovjeku koji je stvorio ovu odličnu franšizu (meni osobno jedna od najdražih). Prva igra u nizu je davne 1995. godine ugledala svjetlo dana, a radi se o igri koja spada u žanr strategije na poteze (TBS, turn based strategy). Kako se ne bismo previše fokusirali na prethodne naslove reći čemo samo da je igra kroz svoj razvoj zadržala osnovni koncept, no opet unosila dovoljno novosti koje su i nove igrače natjerale da zaigraju starije nastavke te s vremenom postanu vjerni poklonici serijala. I ja osobno spadam u tu grupaciju, a da ova recenzija ne bi postala biografija jednog gamera hajdemo se mi usredotočiti na najsvježije izdanje, samostojeću ekspanziju Might & Magic Heroes VI - Shades of Darkness.

Već samom uvodnom animacijom donekle možemo vidjeti glavne smjernice priče - kraljevska obitelj, izdaja, smrt, tamna magija, nekromanceri, neumrle kreature, kuga.. Kao zagrijavanje sve to lijepo izgleda i jedva čekate da krenete u igru. Glavni izbornik je pregledan i sve je jasno na prvi pogled, a ako za nešto ne znate što radi, kao i uvijek možete pritiskom na desnu tipku miša dobiti kratki opis (to je jedan od spomenutih detalja koje M&M:H ima kroz cijelu franšizu). Klikom na kampanju i odrađivanjem tutorial prologa dobijate prilično jasan uvid u stil igre te je ovo odlična stvar za nove igrače. I tada sam shvatio... Upravo sam "potrošio" par sati igre na tutorial koji nisam trebao igrati jer je on dio originala (M&M:Heroes VI) dok ekspanziju možete pokrenuti onog trena kada ju pribavite.. Ah, ok. Nije mi žao pošto nisam imao prilike ranije zaigrati spomenuto šesto izdanje te sam kroz tutorial vidio novosti i promjene naspram petog s kojim sam trenutno pri kraju.

Might and Magic Heroes VI - Shades of Darkness

Dakle, da prepravim početni superinteligentni zaključak - glavne smjernice priče nisu obiteljska izdaja itd.. To jest, u originalu šestice jesu, ali što se tiče ekspanzije sve je vidljivo u animaciji kada pokrenete Shades of Darkness kampanju. Glavni protagonist je vještac Raelag kojeg znamo još iz petog izdanja igre, a vezan je uz - u šestici novu frakciju vilenjaka - Dark Elves iliti tamne/mračne vilenjake. Isti su sada dio Dungeon grupe koja se pojavljivala u ranijim nastavcima igre, no ovdje je malo redizajnirana.

U priči koja je smještena stotinu godina nakon tragičnih događaja iz šestog nastavka igre, mračni vilenjaci su napustili šume Irollana, načinili pakt sa misterioznim Faceless bićima (Bezlični) i njihovom božicom Malassom te izbjegli istrebljenje tako što su postali izbjeglice u podzemnom svijetu. U dvije originalne kampanje (Dungeon i Necropolis) proživjeti ćemo ključne trenutke mračnog razdoblja koji će odrediti budućnost tog naroda i odlučiti što sa umirućim kultom Kraljice Paukova (Spider Queen).

Srž igre je uvijek ista, ne treba posebno pisati o tome - po mapi u izometričnom pogledu vodite heroje koji kod sebe uvijek imaju barem jednu borbenu jedinicu, a kada do borbe dođe pogled se prebacuje na bojno polje (tipa šahovske ploče). Ako ste ikada zaigrali bilo koji prethodni nastavak ništa Vam neće biti strano. Neke od spomenutih promjena uključuju lakši pregled sposobnosti i aktivnih efekata na jedinicama jer desnim klikom na iste otvaramo prozor koji ostaje aktivan te možemo uredno pogledati sve detalje i prilagoditi taktiku borbe.

Isto se odnosi i na strateško/ekonomski dio igre gdje izgrađujete svoju utvrdu/grad. Naime, broj resursa koji je u petici iznosio sedam, ovdje iznosi samo četiri i tu su redom: drvo, kristali, ruda i zlato. Olakšavajuća okolnost prilikom sakupljanja istih je i činjenica da rudnici ostaju u vlasništvu onoga koji posjeduje regionalnu utvrdu ili dvorac, a u tom slučaju dnevni prihod istog na tuđem teritoriju možete ostvariti samo ako heroja na kraju poteza ostavite na pripadajućem polju.

Mehanika izgradnje tvrđave je također već poznata, samo sa malo drugačijim sučeljem. Umjesto da vidite cijelo stablo građevina te dođete u situaciju da se malo pogubite s redoslijedom izgradnje, ovdje imate prozor u kojem je na vrhu ikona koja predstavlja razinu razvoja grada (Village, Town Hall, City Hall i Capitol) i pomoću koje dižete stupanj razvoja istog. Ispod toga su kroz četiri reda prikazane ostale građevine i dokle ne dignete prvotno spomenuti stupanj grada, ne morate se zamarati sa građevinama u odgovarajućim redovima/stupnjevima razvoja. Malo grubo opisano, ali pogledajte priloženu sliku i biti će Vam jasnije.

Might & Magic Heroes VI - Shades of Darkness

Što se tiče frakcija, do sada smo ih imali pet: Haven, Inferno, Necropolis, Sanctuary i Stronghold; a ovom ekspanzijom im se pridružuje i već spomenuta Dungeon frakcija. S njom dobivamo sedam novih jedinica (plus nadogradnje istih naravno), nove klase heroja, sposobnosti, grad i njemu pripadajuće građevine. Tako ovdje imamo redom: Assassin / Shade, Stalker / Chakram Dancer, Shadow Lurkers / Shadow WatchersManticore / Scorpicore, Faceless / Faceless Puppeteer, Minotaur / Minotaur King te Shadow Dragon / Black Dragon.

Taktika koju mračni vilenjaci donose je meni vrlo interesantna jer se radi o "Assassin" načinu borbe, otrovima koji rade štetu iz kruga u krug (DOT, damage over time), paraliziranja protivnika pa čak i kontroliranja istih (Faceless Puppeteer). Specijalna sposobnost heroja zove se Shroud of Malassa, a korištenjem iste, svoje jedinice možete "sakriti u sjenu" (eng. stealth) i one postaju nevidljive protivnicima te su kao takve idealne za približavanje njihovim dalekomitnim, vitalnim ili najosjetljivijim jedinicama.

Pametnim kombiniranjem sposobnosti je čak moguće iz kruga u krug držati jedinice u stealthu i tada se ne možete oteti dojmu da je ova rasa poprilično jaka. No, pošto mora postojati nekakva ravnoteža, mračni vilenjaci imaju i svoje slabe karike. Jedna od njih je da jedinice koje su Vam dostupne u početku baš i nisu prikladne za primanje udaraca od protivnika te će Vam SoM sposobnost uglavnom i služiti kako biste zaštitili one kritične jedinice dok će druge vjerojatno biti desetkovane. Barem dok ne uspijete razviti Minotaure koji su glavno topovsko meso Dungeon rase.

Nevezano uz ovu frakciju, igra nam donosi nova osobna postignuća (achievements), redizajnirani Legacy sustav naoružanja, preko desetak novih artefakta (tri seta), dvadeset novih neutralnih bića, a sve je to zapakirano u kojih dvadesetak sati igre. Ako pogledamo da "određene neimenovane" kompletne igre pružaju 5-6 sati zabave, onda ovo nije loše za "običnu" ekspanziju.

Grafički nam igra ne donosi ništa revolucionarno, no to je samo zato jer je i prije kvaliteta bila dovoljna da nas ufura u svoj fantasy svijet. Video sekvence su kao i ranije rađene u game engineu i kao takve nisu nešto ekstra, no na dovoljnoj su razini da dočaraju samu radnju, a i kvalitetnije su nego one u petom nastavku igre. Izgled jedinica je odličan, čudovišta izgledaju čudovišno što daje odrasli štih (ork je ork, a ne "orkić" kao recimo u odličnom World of WarCraftu).

Što se tiče zvuka, ne mogu biti sto posto siguran, ali nekih devedeset i šest posto jesam da su tematske pjesme iste kao i prije. Pritom mislim na prethodne nastavke, ne na šesto izdanje. Koliko je to dobro, ne znam. Vjerujem da više šteti nego što pogoduje jer iako se igrači podsvjesno stope u taj svijet s već poznatim zvukom u ušima, to opet odaje nedovoljno originalnosti, ulaganja i ljubavi u razvoj nastavka igre. Možda to ne šteti toliko samoj ekspanziji koliko cijelom šestom izdanju, no ovdje ne recenziramo šesticu pa hajde, nećemo uzeti u obzir pri konačnoj ocjeni.

Iz pogleda starog igrača koji je isprobao većinu nastavaka ove franšize mogu reći da je Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness izrađen na zadovoljavajućoj razini i novosti koje donosi su dovoljne da s guštom odigrate i ove dvije kampanje. Grafički i zvukom ćete biti "in", no težina pojedinih misija će možda biti prevelika za nove igrače. Problemi sa spajanjem na Conflux su nakon izalska igre stvorili negativnu sliku, no sjetite se kako je to kada izađe nova ekspanzija na WoW ili kako je bio slučaj s Diablom.. Tehnologija ne smije biti oličenje kvalitete igre i sada kada je sve u redu svi oni koji su po igri pljuvali iz navedenog razloga vjerojatno će se složiti sa mnom da Shades of Darkness zaslužuje prilično visoku ocjenu. S nestrpljenjem iščekujem sedmi nastavak, a do tada uživajte s Raelagom i njegovim mračnim vilenjacima.

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 5000+

GPU: GeForce 8600 GTS 512MB / Radeon HD 2600 XT

MEMORIJA: 1 GB