Napisao  Srijeda, 02 Travanj 2014 17:27

RECENZIJA: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Kontroverzan, briljantan, tvrdoglav, pa možda i malo opičen. Hideo Kojima je sigurno jedna od najšarenijih, ali i najvažnijih figura u gaming industriji. Metal Gear Solid serijal nije samo video igra već predavanje povijesti, Holywood blockbuster te studija ljudske psihe u jednom. Njegove igre celebriraju filmsku i gaming industriju, ali su ujedno i njihova dekonstrukcija. Sa Metal Gear Solid V: Ground Zeroes  počinje predigra za veliki – MGSV: The Phantom Pain - oko kojeg se već sada vode žestoke rasprave među igračima i medijima.

Kratak izlet na Kubu

Misija počinje sa odličnim, skoro deset minutnim videom, u kojem saznajete da se Chico, klinac i vojnik Big Bossove postrojbe te tajna agentica Paz, koja ih je špijunirala, nalaze u sakrivenoj bazi na obali Kube. Ako ste unaprijed preslušali sve snimke u glavnom izborniku saznati ćete i neke pozadinske detalje te razlog zašto se sve tako dogodilo. Uvod također pokazuje tajanstvenog lika - Skull Face i njegovu postrojbu XOF (FOX obrnuto), koji će vjerojatno igrati veliku ulogu u The Phantom Pain. Spomenuti intro se već mjesecima vrti internetom, pa ste ga vjerojatno već i vidjeli. Ako jeste, slobodno se odmah bacite u akciju, nećete ništa propustiti.

Stari Snake, no nešto je drugačije

Napokon, ste ponovno u ulozi super vojnika, ali nešto ne štima! Prvo što ćete primijetiti, ako ste igrali ranije nastavke, je novi glas Big Bossa. Nakon dugo godina mu glas više ne daje poznati David Hayter već glumac Kiefer "Jack Bauer" Sutherland. Moram priznati da sam bio jako razočaran kada sam saznao da dolazi do promijene, pošto Haytera od svoje mladosti povezujem sa figurom Snakea, ali mogu vam mirne duše reći da nema razloga za paniku. Sutherland je odradio odličan posao i nakon što mi je njegov glas sjeo u uho, usudio bih se reći da zvuči čak i bolje od Haytera (Ovim putem molim da mi poštedite život zbog izjave).

Gameplay se na prvi pogled nije puno promijenio od onoga u četvorki. Big Boss se šulja izbjegavajući protivničke vojnike, reflektore i vozila. U početku na raspolaganju ima pištolj za uspavljivanje te šake sa kojima u CQC-u (Close Quarter Combat) eliminira stražu. Njihovo ponašanje je nepredvidivo gore od mene nakon deset piva, ponekad reagiraju na najmanji pokret, a ponekad im se možete šetati doslovno pred nosom bez da trepnu. Kroz gotovo cijelu igru se možete prošuljati bez da ikoga taknete. Ako se odlučite na takav pristup, preporučujem vam da dobro slušate razgovore koji ponekad otkrivaju lokaciju oružja, daju informacije o pozadinskoj priči ili su jednostavno banalni. Do informacija možete doći i tako da se došuljate do protivnika te mu prijetite pištoljem ili nožem, no nakon toga morate odlučiti da li ga želite ošamutiti ili ubiti. Ako ga ošamutite on će se nakon nekog vremena probuditi i možda podići paniku.

MGSVGZ 1

Ukoliko nijedna gore navedena metoda ne funkcionira, uvijek postoji "RAMBO" metoda, ali nju vam ne bih preporučio iz dva razloga – na normal težini ćete proći igru u vrlo kratko vrijeme, a i propustiti ćete cijeli smisao igre. Ground Zeroes je namijenjen da se igra kao stealth igra i kao takva nudi vrlo dobar temelj za nadolazeći The Phantom Pain. Sada je moguće označiti protivnike, slično kao u Far Cry 3, te na taj način pratiti i predvidjeti njihove kretnje. Označeni protivnici su vidljivi kroz zidove te do kraja tako i ostaju.  Ova ideja je dobro izvedena i mogla bi se pokazati vrlo efikasnom u glavnoj igri koje će biti puno veća od Ground Zeroesa, no meni jednostavno fali klasičan MGS radar. Jedini pristup na mapu imate preko takozvanog iDroid uređaja (ehh Kojima…) i ona je vrlo detaljna.

MGSVGZ 4

A gdje su te kutije?

Osim toga, izgleda da je Kojima odlučio baciti neke od standarda serijala u more. Više nema kartonskih kutija za sakrivanje, a i nevjerojatno dugu codac razgovori su prošlost. Sada se sve informacije koje dobivate prenose preko slušalice u stvarnom vremenu i svedene su na minimum. Općenito izgleda da Ground Zeroes   započinje jednu novu, ozbiljniju, Metal Gear Solid eru. Koliko je to dobro za serijal ovisi o publici na koju Kojima cilja. Meni osobno najviše fale spomenuti codac razgovori i interne fore u njima.

Vrlo je vjerojatno da ćete mnogo stvari porpustiti kod prvog igranja pošto je igra stvarno kratka, trebalo mi je tri sata uključujući slušanje svih audio kazeta i čitanje apsolutno SVEGA. Na internetu već postoji video u kojem je igra završena u manje od deset minuta. Cijela misija se svodi na: "pronađi A i donesi na B, nakon toga pronađi C i donesi ponovno na B". Srećom područje igre nudi dovoljno alternativnih ruta te time motivira da odigrate cijelu kampanju više puta. Nakon završetka otvara se nekoliko novih misija smještene na istoj lokaciji sa drugim ciljevima. One nemaju neku posebnu priču već vam samo zadaju određeni cilj koji morate ostvariti. Moguće ih je ponavljati na raznim težinama u cilju da postignete bolji rezultat kojeg tada možete usporediti sa drugim igračima.

MGSVGZ 5

Kao i uvijek, odlična prezentacija

Vizualno i zvučno me Ground Zeroes oduševio u svakom pogledu. Sve od glavnog izbornika, preko uvodne animacije, do in-game grafike je maksimalno ispolirano. Odlični svjetlosni efekti i efekti kiše stvaraju vrhunsku atmosferu dok su teksture prilično glatke - čak i u PS3 verziji igre. Naravno, preporučujemo PS4 verziju koja jedina podržava 1080p i 60 sličica po sekundi (FPS).

Pozadinski zvukovi su čisti i uvjerljivi, a glasovna gluma kao i uvijek vrhunska. Ne samo Kiefer Sutherland, već kompletna postava je odradila odličan posao. Zbog toga je čak i slušanje audio zapisa pravo zadovoljstvo. Veliku ulogu u svemu igra i odabir muzike, tko se nakon spektakularnog završetka kampanje ne naježi slušajući "Here's to You" američke pjevačice Joan Beaz, taj stvarno nema srce u grudima.

Ocjenjivanje igre kao što je Metal Gear SOlid V: Ground Zeroes je vrlo nezahvalan zadatak. Iako sam znao da je ona samo uvod u nadolazeći The Phantom Pain, ipak nisam očekivao da će biti tako kratka. Sve što ćete dobiti u Ground Zeroes  samo demonstrira da Kojima i dalje razumije svoj posao i da je temelj na kojem se gradi Phantom Pain više nego solidan. Sve kvalitete serijala su i dalje prisutne, uz nekolicinu poboljšanja. Za cijenu od 30 eura, odnosno 20 za digitalnu verziju, nećete dobiti lošu igru, ali ćete dobiti vrlo kratku igru koja stvara apetit za još. Na vama je da odlučite da li želite investirati u tako nešto ili ipak ne.

MGSVGZ 3

Ovim putem se zahvaljujemo tvrtki Videotop koja nam je ustupila igru te omogućila ovu recenziju.

• Datum Izlaska: 20.03.214