Napisao  Nedjelja, 04 Listopad 2015 23:20

RECENZIJA: Mad Max

Sve je uništeno, a posljednji preživjeli polako trunu u pustoši. Mad Max, kao i filmovi istoimenog serijala, prikazuje sumornu distopiju gdje se svijet pretvorio u veliku pustinju, a ljudi sve više i više liče na unakažene mutante. Preživljavanje se svodi na borbu za hranu, vodu i benzin. Onaj tko ima benzin, ima monopol nad pustinjom. Nada za boljim vremenima više ne postoji, no svatko na neki način pronalazi motivaciju za preživljavanjem. Za Maxa je to osveta.

Mad Max gradi na temelju filmova, pogotovo na scenariju posljednjeg nastavka ''Fury Road''. Immortan Joe je još uvijek živ i njegova vojska, takozvani War-Boys, haraju pustinjom. Na ćelu vojske je Immortanov treći sin, Scabrous Scrouts, koji odmah na početku igre napada Maxa. U dramatičnoj borbi, Max ostaje bez opreme i vozila, no uspijeva eliminirati Scabrousa. Time postaje glavna meta u pustinji.

Mad Max3

Potpuno izmoren i u potrazi za vodom, Max susreće čudaka koji se predstavlja kao Chumbucket. Ovaj grbavi, unakaženi freak, ga je pratio već duže vrijeme uvjeren kako je napokon pronašao svojeg sveca, odnosno spasioca. Naime, Chumbucket je, kao i svi ostali u pustinji, pomalo prolupao te osmislio svoju vlastitu vjeru koja se bazira na benzinu, željezu i proizvodnji vozila koja bi trebala utjeloviti neku vrstu anđela. Iako sve to zvuči prilično ludo, Max brzo shvati da je ovaj freak njegova jedina šansa za preživljavanje i osvetu. On i Chumbucket će izgraditi novo, bolje, vozilo koje će dominirati pustinjom, a nazvati će ga Magnum Opus!

Dakle, priča Mad Maxa se uvelike bazira na navedenoj konstrukciji vozila i celebriranju raznih nakaza koje nemaju puno za izgubiti. Radnja u početku stvarno nije nimalo uzbudljiva. Tek u drugoj polovici igre, a posebno u zadnjoj trećini, napetost počinje rasti te se događa tu i tamno koje iznenađenje. Problem je u tome što se često već unaprijed nazire katastrofa koju je kao igrač nemoguće spriječiti. Umjesto toga, prisiljeni smo bespomoćno gledati animacije i pomiriti se sa sudbinom koji su developeri odredili. Znam, tako je većinom u filmovima i igrama, no ovdje sam jednostavno imao osjećaj da se puno toga moglo izbjeći utjecajem glavnog lika koji se kroz cijelu igru prikazuje kao neka vrsta spasitelja i super heroja.

Mad Max2

Igra je od samog početka bogata sadržajem, koji bi nekoga mogao čak i preplaviti u prvih par sati. Moćni, veliki, svijet vrvi od aktivnosti koje vam se postepeno predstavljaju. Osim petnaest glavnih, story-misija, postoje brojne opcionalne te pregršt klasičnih open-world aktivnosti. Morati ćete pomagati stanovnicima pustinje i njihovim vođama kako biste stekli povjerenje i slavu te dobili pristup raznim pojačanjima za vas i vaš Magnum Opus. Na žalost ima i mnogo repetitivnih zadataka poput otkrivanja tornjeva (ovdje baloni), uništavanja neke vrste strašila (tornjeva) te zauzimanja kojekakvih baza.

Sve to s vremenom postaje monotono, no igra vas jednostavno tjera pošto se pristup na glavne misije otvara tek ukoliko otključate određene nadogradnje. Dakle, često se dogodi da ''zapnete'' pošto niste smanjili prijetnju na određenom području te zato nemate pristup potrebnom pojačanju. Nemojte me krivo shvatiti, pustinja je predivna i zabavna za istraživanje, ali se previše radnja jednostavno ponavlja. Čak i osvajanje uljnih platforma, koje su uvijek drugačije, se svodi na isto - jedino što postaje teže i teže, odnosno napornije. K tome dolazi element sakupljanja otpada koji ovdje vrijedi kao valuta. Svaka nadogradnja košta, a materijala je malo. To znači da morate lutati pustinjom istražujući svako označeno područje na mapi, što u načelu nije loša ideja. Međutim, područja koja su označena kao lokacije za lootanje 'scavage points' često lijepo izgledaju, ali sadrže gotovo nebitnu količinu resursa - što ih čini potpuno suvišnim. Lakše je jednostavno rasturiti druga vozila ili tražiti transportere. Kao što vidite, sve to može postati prilično naporno ukoliko želite malo brže napredovati kroz priču. Sama zamisao preživljavanja u pustinji je vrlo dobro provedena, no nagrada za provaljeni put i trud je jednostavno premala.

Mad Max9

Za preživljavanje i regeneraciju energije potrebno je pronaći hranu i vodu, a vaš Magnum Opus treba redoviti gorivo. Nadalje, na raspolaganju vam je vrlo ograničena količina municije za sačmaricu te jedan nož. Poredtoga, imate korisne predmete poput dalekozora, svjetiljke, pajsera te svjetlosne baklje pomoću koje prizivate Chumbucketa i vozilo gdje god se nalazite. Pomoću dalekozora špijunirate protivničke baze otkrivajući ključne obrambene mehanizme. To je u startu fora i potrebno, no kasnije postaje suvišno pošto je sve vrlo slično. Kada jednom shvatite shemu kako provaliti u većinu utvrda, planiranje gotovo da nije potrebno - pogotovo nakon što dobijete pristup snajperu.

Kao i u svakoj modernoj igri, niti u Mad Maxu ne smije faliti sustav nadogradnje, ovdje legend sustav. Max na svojem putovanju susreće mističnog putnika imena Griffa. On može zaviriti duboko u njegovu dušu te mu pojačati sposobnosti – uz malu cijenu, naravno. Za to su vam potrebni takozvani Griffa tokeni koje dobivate kao nagradu za uspješne aktivnosti kroz igru. Tako s vremenom možete nositi više municije, primiti više štete, nositi više vode, brže regenerirati zdravlje i tome slično. Pored legend sustava tu je i klasična nadogradnja borilačkih vještina, opreme i Magnum Opusa. No za sve to vam nisu potrebni Griffa tokeni već klasičan otpad.

Mad Max11

Vrlo zanimljivi su razni gadgeti koje malo po malo otključavate za Magnum Opus. Prvo i najvažnije je harpun: njime je moguće rušiti vrata utvrda ili povlačiti druge automobile, odnosno čupati im pojedine dijelove. S dovoljno velikom nadogradnjom harpuna moguće će čupati vrata, kotače, oklop, pa čak i same vozače usred vožnje. Općenito moram pohvaliti borbu s autima, koja je jedna od jačih i zabavnijih elementa igre. Zahvaljujući dobro dizajniranom sustavu i slow-motion funkciji vrlo je lagano naciljati određene dijelove protivničkih vozila te izvesti točno ono što želite. To često rezultira super atraktivnim i zabavnim jurnjavama uz mnogo eksplozija  u kojime se osjećate kao u pravom Mad Max filmu.

Ipak, ponekad morate izaći iz svojeg svetišta i poći pješice. Za razliku od vožnje, ovdje se odmah primjećuju neka neugodna ograničenja kod kretanja. Nedostaje pošteno skakanje, a najviše od svega fali neka vrsta slobodnog penjanja. Čak manja prepreka, kamen ili ogradica Maxu predstavljaju problem. Moguće se penjati samo po označenim, i za to predviđenim, platformama. Prilično staromodno za jednu igru iz 2015. godine. Kada susretnete protivnike, Mad Max se osvrće na klasičan borbeni sustav poznat iz Batman: Arkham serijala. Međutim, i ovdje postoje brojna ograničenja. Princip je isti, no mnogo je tromiji te ne nudi toliko mogućnosti. Ipak, ne mogu reći da je loš, pogotovo nakon nadogradnje lika i otključavanja svih sposobnosti.

Mad Max8

Jedna od najjačih strana Mad Maxa je atmosfera i odlično dizajnirani svijet koji pruža veličanstveni pogled na post apokaliptičnu Ameriku. Netko bi možda tvrdio da je previše jednostrani, no s obzirom na to da se radi o jednoj velikoj pustoši, Avalanche Studios je uspio čak i tu stvoriti dovoljno dinamike. Svjetlosni efekti su vrhunski, magla i prašina izgledaju odlično, a pustinjske oluje koje se tu i tamo podignu su jednostavno fenomenalne. Osim što odlično izgledaj, imaju utjecaj i na sam gameplay. Vozila primaju štetu od letećeg otpada, vidljivost je gotovo na nuli, a munje lupaju u pod. Ukoliko imate dovoljno jak oklop na vozilu, valja se usudit izaći u oluju pošto je moguće naići na korisne predmete poput letećih kutija punih resursa.

Na žalost i ovdje moram malo prigovarati. Koliko god sve to lijepo izgleda, toliko često padaju i frejmovi. Na PS4 verziji koju smo testirali se FPS većinom nalazu u zelenom području, no kod veće gužve ili po noći zna pasti na kojih 15-ak. Srećom to se ne događa često te ne utječe negativno na sam gameplay. PC verzija na dobroj konfiguraciji ne bi trebala imati takve probleme.

Mad Max7

Nisam siguran koliko je dobar znak kada se osjećaj kod igranja svakih pola sata mijenja iz super u dosadno. U jednom trenutku rješavam zanimljivu misiju te saznajem više o priči i onome što me očekuje. No u drugom trenutku moram srušiti, sada već, 50 toranj na potpuno isti način. Mad Max je lijepa igra s odličnom atmosferom i mnogo potencijala, ali istovremeni ima puno situacija gdje vas tjera na radnje koje su zabavne samo u prvih par sati igranja. Priča je solidna, svijet je ogroman i nudi tonu sadržaja, no na žalost taj sadržaj brzo dosadi pošto se previše toga ponavlja.

Mad Max je igra koju mogu preporučiti svima onima kojima osnovni open-world princip ala Assassin's Creed, Far Cry ili Middle earth: Shadow Of Mordor još uvijek nije dosadio. Ja osobno polako, ali sigurno tražim malo više.

Mad Max6

CPU: Core i5-650 3.2GHz / Phenom II X4 965

GPU: GeForce GTX 660 Ti / Radeon HD 7870