Napisao  Ponedjeljak, 05 Svibanj 2014 00:41

RECENZIJA: LEGO The Hobbit

Isti dan kada je DVD/Blu-ray verzija The Hobbit: The Desolation of Smaug stigla u prodaju, lansirana je i LEGO The Hobbit video igra, za sve popularne platforme. Umjesto da čeka do kraja kino trilogije, Traveller's Tales se odlučio uraniti sa igrom koja prati događaje iz prva dva filma. Završni dio bi trebao stići u obliku besplatnog DLC paketa, paralelno sa premijerom trećeg filma.

Time kroz igru pratite avanturu Bilboa i njegovih prijatelja poznatu iz "The Hobbit: An Unexpected Journey" i "The Hobbit: The Desolation of Smaug". Kako je to tipično za sve LEGO naslove, Traveller's Tales i ovdje koristi ključne scene iz filmova kao bazu za glavne misije. Sve što vas očekuje je već poznato, no spakirano je u klasično - simpatičnom LEGO stilu. Dakle, ono što od misija možete očekivati je, primjerice, sastanak patuljaka u Bilbovoj kući, susret sa trollovima, veliko oslobađanje patuljaka iz zatvora vilenjaka u Mirkwoodu, te na posljetku, izravnu konfrontaciju sa Smaugom koji nije previše oduševljen posjetom.

LEGOTheHobbit 4

Na osnovnom principu LEGO-igara se nije gotovo ništa promijenilo. Solo ili u dvoje stupate u ulogu jednog od čak 100 likova, koje postepeno otključavate. Svaki od njih ima posebne sposobnosti koje su potrebne kod savladavanja određenih prepreka i rješavanja zagonetka. Naravno da ih na ekranu nemate odmah sve, već ih igra predodredi ovisno o misiji. Na žalost i ovaj puta nema multiplayera, pa je sve to moguće igrati samo preko podijeljenog ekrana. Iako je sve to izvedeno bolje nego u većini sličnih igara, još uvijek zna biti prilično konfuzno i iritirajuće (mada smo igrali na ogromnom ekranu).

U svrhu boljeg co-op igranja je Traveller's Tales pokušao uvesti novi element pod nazivom "Buddy-Up". Pri tome možete – ili ponekad morate, spojiti dva lika koji tada izvađaju zajednički napad. To je potrebno kod probijanja težih zidova ili sukoba sa većim neprijateljima. Na žalost ta opcija prilično loše funkcionira kada se udruže dvije figurice kojima upravljaju igrači. Ukoliko oba igrača pritisnu tipku u isto vrijeme, figurice se neće spojiti, a i kod samog napadanja je bolje da kontrolu preuzme samo jedan. Često nam se kod pokušaja nekih zajedničkih egzibicija događalo da smo riknuli urlajući "ma daj me pusti!".

LEGOTheHobbit 2

Drugi veliki novitet je građenje posebnih predmeta. Za to morate sakupiti određene materijale, pa čak i pronaći planove ako želite izgraditi specijalne. To činite tako da jednostavno razbijate sve živo što vam se nađe na putu. Neke predmete, kao što je ruda, možete sakupljati samo sa određenim likom koji ima alat za to, dok se drugi kriju u svakom grmu, drvu, kutiji, lampi, bačvi… ma jednostavno svemu. Time se lutanje svijetom pretvara u: razbi sve što vidiš! Sa potrebnim materijalom (kockicama), na određenim mjestima, aktivirate mini igru koja vas stavlja u "build mode". Ovdje se pokreće automatsko građenje koje se zaustavlja na određenim mjestima te od vas zahtjeva da što brže prepoznate i, iz ponuđenog izbornika,  izaberete komad koji je potreban. Što brže reagirate to vam je veći bonus. Na žalost i ovaj element igre puno bolje funkcionira solo, pošto dva igrača jednostavno smetaju jedan drugome kod odabira kocka. No bez brige, ako niste zadovoljni svojom brzinom, mini igru možete ponoviti ukoliko ju na vrijeme prekinete.

Za razliku od ostalih LEGO naslova je The Hobbit prilično kratak, primijeti se da fali jedna cijela  trećina  igre.  Priča je gotova za kojih šest do osam sati, ako se usredotočite samo na glavne misije. To vam i preporučujemo pošto ćete tek krajem igre otključati sve likove koji su vam potrebni za rješavanje sporednih misija i ostvarivanje sto postotnog učinka na većini glavnih. Da, ponavljanje misija je ovdje obavezno ako želite pronaći sve sakrivene predmete. Osim što je moguće istraživati Middle Earth u nekom ograničenom open-world okruženju, postoji i takozvani "Free Play" za sve glavne misije. Ovdje više niste ograničeni na određene likove već u bilo kojem trenutku možete izabrati svakog kojeg ste kupili, odnosno otključali. Time je moguće dospjeti na mjesta koje ranije, kod prvog prelaženje, niste mogli dosegnuti.

LEGOTheHobbit 3

To se može gledati pozitivno kao i negativno. S jedne strane pruža veći opseg igre, ali s druge je prilično frustrirajuće vidjeti bonus predmete znajući da ih ne možete dosegnuti kod prvog prolaska misije (živio backtracking). Slična situacija je i kod open-world lutanja kroz mapu. Često ćete naići na zagonetke i sporedne zadatke koje je moguće riješiti tek nakon završetka glavne priče. Spomenuti zadaci su ponekad prilično loše objašnjeni, pa ne znate gdje početi tražiti, a ponekad zahtijevaju da se vratite na određenu misiju što nepotrebno krade vrijeme. Tako se igra, koja u početku izgleda kratkom, pretvara u dugotrajno sakupljanje i istraživanje jednih te istih mjesta. Nemojte me krivo shvatiti, slobodno lutanje mapom je zabavno, ali višestruko ponavljanje misija nije.

Optički je LEGO The Hobbit sasvim u redu. Ne izgleda ništa bolje od ostalih LEGO igara, što nije niti potrebno. Likovi su simpatično animirani isto kao i sama okolina koja odlično dočarava Middle Earth u LEGO stilu. Ali ovdje moram napomenuti drastičan pad frejmova koji se događa u nekim situacijama, pogotovo u co-opu. Za pohvalu su, naravno, muzika te glasovna gluma koji su preuzeti iz filmova. Cijela igra je puna humora i odličnih smiješnih scena koje su ponekad predvidive, no ipak uspiju očarati. U svakom trenutku se vidi da je igra namijenjena mlađoj publici, ali ujedno i onima koji vole obiteljske filmove i takvu vrstu bezbrižne zabave. Borba je nebitna u cijeloj priči, a time i smrt nije nikakva prijetnja. Najgore što se može dogoditi je da se vaša figurica rastavi.

LEGOTheHobbit 1

LEGO The Hobbit nije loša igra, ali malo je ispod LEGO standarda te ostavlja dojam kao da je prerano izdana. S jedne strane su sitni bugovi kod interakcije likova te spomenut pad performansa na određenim mjestima. S druge strane je priča u kojoj fali treći nastavak. Na žalost tu ne pomaže niti kvalitetna muzika, dobar humor i priča koja je prezentirana na vrlo šarmantan način. Prečesto se budi dojam kao da igra nije završena, možda je Traveller's Tales trebao pričekati do trećeg filma i u međuvremenu poraditi na prisutnim manama. Ovako je Lego The Hobbit ispala igra koju možemo preporučiti samo fanovima, no i oni mogu pronaći bolje LEGO naslove.

Ovim putem se zahvaljujemo tvrtki Videotop koja nam je ustupila igru te omogućila ovu recenziju.

• Datum Izlaska: 11.04.2014
  • Platforma: XBox 360, Playstation 3, Playstation Vita, Nintendo 3DS, Nintendo Wii, Playstation 4, XboxOne