Napisao  Utorak, 16 Veljača 2016 00:00

RECENZIJA: LEGO: Marvel's Avangers

Niti četiri mjeseca od kada smo zaigrali LEGO Dimensions, stiže nam nova video igra iz Toys-to-life ogranka u kojoj ekipa iz TT Gamesa okuplja gotovo sve relevantne Marvel super heroje. LEGO Marvel's Avangers vas tematski vodi kroz prva dva ''Avangers'' Filma, ali povremeno skrene i u zasebne svjetove pojedinih heroja. Osim toga, igra pruži ogroman grad koji možete istraživati u potrazi za specijalnim LEGO blokovima i sakrivenim predmetima.

Iron Man, Captain America i Hulk – su samo tri heroja na popisu S.H.I.E.L.D Avangers tima. Isto kao u prva dva filma, prvo ćete regrutirati pojedine heroje kako bi se oni pridružili specijalnoj postrojbi koja štiti zemlju od kojekakvih zlih sila. Naracija se kroz igru vuče kao crveni konac kroz prva dva filma i pri tome ne propušta niti jedan relevantan događaj. Kratke animacije, sada već na Disney Pixar razini, su kao i obično začinjene dobrom dozom klasičnog LEGO humora.

LEGOAVANGERS

Na vas čekaju 15 zatvorenih misija prije nego igra u potpunosti pokaže svoj potencijal i otvori vrata za istraživanje lijepo dizajniranog svijeta. Za kompletiranje svih 15 story-misija je potrebno kojih 6-7 sati. Nakon toga ih, u takozvanom free-modu, možete ponovno odigrati kako biste pronašli sve sakrivene predmete i odradili dodatne izazove. Kao i obično, kod prvog prolaženja kroz misiju na raspolaganju imate samo određene likove koji često nemaju sve potrebne sposobnosti za otkrivanje tajnih puteva. Tek kada dobijete pristup svim herojima u igri, možete u potpunosti istražiti svijet i pojedine misije. Što igri daje dugotrajnost i vrijednost ponovnog igranja.

Sveukupno možete regrutirati preko 200 različitih likova. Ako vam i to nije dovoljno, igra nudi editor u kojem možete stvoriti vlastitog heroja te mu vlastoručno dodijeliti željene super moći. Međutim, sve što vidite nije potpuno inovativno. Na primjer, grad New York je gotovo pa reciklaža onoga iz LEGO Marvel Super Heroes. Neki elementi igre su sada malo detaljniji, dodani su novi predmeti za građenje te je prerađen sustav mini zadataka, ali ipak se ne može sakriti činjenica da je ovdje uredno reciklirano iz prijašnjih naslova.

Isto vrijedi i za likove, mnoge Marvelove heroje ste već u potpuno identičnom izdanju doživjeli u gore spomenutom naslovu. No to ne bi trebala biti točka za kritiku. Ipak, Captain Amerika će uvijek biti onaj heroj sa štitom, a Hulk uvijek ostaje Hulk. Važno je da je svaki od njih 200 prepoznatljiv.

LEGOAVANGERS2

Kada ih jednom sve otključate i krenete u otvoreni svijet, igra će vas zatrpati stvarima koje valja sakupljati, odnosno obavljati. Mapa je u početku zbunjujuća, a radar se pretvara u nakupinu raznobojnih točka i ikona. Kuda prvo, što da sakupim, s kojim herojem!? Možda bi bilo bolje da se neke stvari postepeno otvaraju ili da se sve ikone, barem na radaru, prikazuju samo u određenom radijusu. Sve je nekako pretrpano, ali ne u dobrom smislu.

Kada se jednom snađete u tom neredu ikonica i heroja, igra počinje oslobađati svoj potencijal. Sjaji dobro dizajniranim i raznolikom zagonetkama i mini zadacima. Mnoge super moći raznih heroja dolaze do izražaja, a na vama je da otkrijete koja kombinacija najbolje funkcionira. Pored New Yorka, koji ovdje ostavlja pomalo surealan i futurističan dojam, možete istražiti i neke druge lokacije. Prije svega, tu je S.H.I.E.L.D-Carrier, letjelica koja služi kao komandni centar. S druge strane, igra vam dopušta da zavirite u svjetove, primjerice, Iron Mana i Captain Americe.

Svatko tko je igrao LEGO Dimensions će jasno prepoznati neka mjesta. Međutim, tamo ćete se zadržati vrlo kratko vrijeme (kojih pola sata) i nećete otkriti puno novoga. Vrlo je jasno da je free mode ovaj puta glavni fokus igre. Iako misije prilično dobro prate tijek prva dva filma, često su prebrzo gotove. Akcija se prečesto prekida kratkim animacijama koje, na žalost, ometaju tok igre. Nakon animacije uletite u misiju, hodate dva koraka samo da bi vas prekinuo novi, kratki, video. Malo manje bi ovdje bilo itekako više.

LEGOAVANGERS3

Vizualno, igra nudi poznati LEGO-standard. Svijet igre je detaljan i pruža brdo predmeta za uništavanje iz kojih pršte korisni materijali – blokovi. Ti blokovi su ponovno valuta s kojom kupujete nove likove ili gradite njihova vozila (ukoliko ste ih otključali). Vjerojatno najpozitivnija značajka kod prezentacije je glasovna gluma.  Očekuju vas originalni glasovi glumaca iz filmova, što doživljaj kod animacija znatno podiže. Na žalost ne mogu reći isto i za glazbenu podlogu. Ona je prilično minimalistička te ne nudi niti jednu poznatu temu iz filmova.

Za kraj moram napomenuti vrlo uznemiravajuće bugove koji ponekad čak tjeraju na ponovno pokretanje misija. Igra kao da zaboravi što joj je uloga. Tako sam misiju ''Avangers Assamble'' morao čak tri puta ponovno pokrenuti jer na određenom mjestu igra nije prepoznavala tipku koju pritišćem iako je to od mene tražila. Siguran sam da nisam ništa krivo radio pošto je sve dobro prošlo nakon trećeg pokušaja. Takve, ili slične, greške se pojavljuju i na drugim mjestima. Ponekad se ne aktivira događaj koji vodi misiju, a na drugom pak mjestu više nije moguće odbrati nekog od likova. Magija ili bugovi?

LEGOAVANGERS4

LEGO Marvel's Avangers mi je stvarno otežao davanje konačne ocjene. Priča iz filmova je prilično dobro prenesena u LEGO svijet. Bogata je klasičnim LEGO humorom i visoko kvalitativnim animiranim sekvencama (pogotovo na novim konzolama). Slobodna igra (free game) nudi mnogo raznolikosti i prostora za istraživanje. Sakupljanje velike količine bonus objekta potrebnih za otključavanje novih heroja može na dugo vrijeme zaposliti te pružiti sate i sate zabava – ukoliko volite takvu vrstu igara.

Za razliko od toga, story mode nudi samo 15 misija koje je moguće odigrati za manje od 7 sati. Osim toga previše često su pretrpane kako bi se kompenziralo vrijeme trajanja. K tome dolaze i spomenute animacije (predivne, ali često u krivo vrijeme) te brojni bugovi koje se može zaobići samo ponovnim pokretanjem misije. Dakle, dok je za story misije potrebno kojih 7 sati, otvoreni svijet vas može zabaviti još dodatnih 40-50 sati.

Dakle, Lego Marvel's Avangers nikako nije loša video igra. Sa sobom donosi etabliranu LEGO gameplay mehaniku i dobru dozu duhovitosti i šarma. Dizajn misija mi se osobno previše ne sviđa – u tom pogledu drugi LEGO naslovi imaju više za ponuditi. Tko sve spomenute mane može tolerirati dobiti će solidnu igri, na žalost ne više od toga.

• Datum Izlaska: 29.01.2016.
  • Platforma: PC, XBox 360, Playstation 3, Playstation Vita, Nintendo 3DS, Nintendo Wii U, Playstation 4, XboxOne