Napisao  Srijeda, 07 Siječanj 2015 23:52

RECENZIJA: Lara Croft and the Temple of Osiris

Lara Croft u Temple of Osiris po drugi puta nastupa van popularnog Tomb Raider  serijala. Nasljednik uspješnog Guardin of Light nije previše inovativan, već se temelji na snagama prethodnika uz nekolicinu značajnih gameplay poboljšanja. Mi smo se tokom blagdana zavalili u fotelje te smo se uz drugi dio ove izometrične akcijske avanture suprotstavili raznim zagonetkama u tajanstvenom egipatskom hramu.

Isto kao i prethodan nastavak, Lara Crof and the Temple of Osiris se temelji na stvarnim mitovima te oko njih gradi vlastitu priču. Kako već i samo ime sugerira, ovaj puta se sve vrti oko egipatskog Osiris-mita. Glavna protagonistica je, naravno, Lara Croft, no uz nju možete stupit u ulogu njenog partnera/rivala, Cartera Bella, te jednog od dva boga, Isis i Horus. Ova dinamična četvorka, uz pomoć tajanstvenog Osiris štapa, mora spriječiti zlog boga Seta.

1

Set se zabarikadirao u hramu i od tamo provodi svoj kobni plan. Da biste otvorili put do njega, morate sakupiti dijelove kipa Osirisa. Kako bi stvar bila još malo dramatičnija, Lara i Carter su prokleti te nemaju puno vremena, stoga su prisiljeni surađivati. To je zapravo i sva motivacija koju vam igra nudi. Akcija se, tu i tamo, prekida kratkim in-game ili crtanim animacijama koje bi trebale uvesti malo dramatike te tjerati priču unaprijed, no one su prilično monotone. Ne samo zbog njihove kvalitete, već i zbog samog načina prepričavanja.

Gameplay temelj se nije puno mijenjao od prethodnika. Vi igrate Laru ili jednog od ostalih likova te se solo ili u co-op načinu, iz izometrične perspektive, probijate kroz razne katakombe. Penjati ćete se užetom, postavljati bombe, aktivirati brojne prekidače, zupčanike i tome slično. Ovaj puta imate i spomenuti štap Osirisa koji vam pruža mogućnost da pomičete platforme, aktivirate vremenske bombe ili pokrenete razne mehanizme.

2

Kombinacija štapa i sposobnosti određenih likova kasnije u igri otvara brojne mogućnosti koje su potrebne za rješavanje kompleksnih zagonetka. Neke od njih su stvarno lukave i od vas ne zahtijevaju samo brzinu na gamepadu, već i malo više mozganja nego što ste to navikli iz sličnih video igara.  Ovdje se Temple of Osiris razlikuje od svojeg prethodnika nudeći mnogo veći izazov. Razina preciznosti koji drugi nastavak zahtjeva je također mnogo veća. Nerijetko su platforme na koje morate skočiti uske ili se miču, a ponekad su stvarano podmukle te vam pucaju pod nogama. To često rezultira time da, iako ste shvatili što vam je činiti, ipak zbog nepreciznog skoka ili lošeg tajminga morate ponoviti cijeli segment nivoa.

Zagonetke također zahtijevaju precizno baratanje kontrolama. Početnici koji nisu odigrali prvi nastavak ili ljudi koji ga nisu taknuli duže vrijeme, trebati će dobrih sat vremena da se donekle priviknu. Ok, možda sam vas sad malo preplašio, nije sve toliko komplicirano. Lijevom analognom palicom se mičete, desnom ciljate, a desnom gornjom tipkom pucate. Tu su još i tipke za skakanje i za specijalne predmete kao što je uže ili granate. Najkasnije nakon prvog poglavlja igre baratati ćete likovima bez ikakvih poteškoća, pošto su komande stvarno precizne.

3

Dok je prethodnik nudio akciju za dva igrača, ovaj nastavak je kovan za co-op od četiri avanturista. Velika tajna uspjeha igre je da su sve zagonetke odlično dizajnirane te prilagođene tome koliko igrača u njima sudjeluje. Ukoliko igrate solo, brzo ćete shvatiti da je Lara Croft and the Temple of Osiris mnogo zabavniji u co-op načinu. Sve je moguće riješiti na vlastiti ruku, no osjećaj uspjeha se tek pojavljuje kada surađujete s drugim igračima. Osim toga, ako se odlučite igrati sami, osjećati ćete se vrlo usamljeno i ograničeno, pogotovo u finalnim borbama protiv bosseva.

Međutim, multiplayer zahtjeva mnogo strpljenja i određenu dozu koncentracije, osobito u tri ili četiri igrača. Uloge figura se podijeljene; avanturistica Lara i Carter se mogu penjat pomoću užeta ta njime pomagati drugim članovima. Bogovi Isis i Horus koriste štap Osirisa i njime utječu na okolinu. Ako kao grupa želite doći do cilja, suradnja je vrlo bitna. Često više figura mora utjecati na jedan objekt ili je nužno istovremeno i koordinirano nešto aktivirati. U početku je kaos zajamčen!

Shrvate li se napokon s tim neredom, radost je velika, a zabava zagarantirana. Upravo u tom osjećaju uspjeha leži privlačnost ovog naslova. Čak i sa strancima preko interneta se možete vrlo dobro zabaviti, no mi smo najviše uživali zavaljeni u trosjed na jednoj konzoli urlajući jedni na druge.

5

Osim tipičnih kolekcionarskih predmeta poput kipova, lubanja, dijamanta i raznih power-upova, dodana je i neka vrsta loot sustava. Svaki lik može nositi dva prstena i jedan amulet koji pojačavaju određene sposobnosti. Primjerice, tu su prsteni koji vam pružaju vatrene metke ili vam ili ih raspršuju. Amuleti vam daju bonus na zdravlje ili bržu regeneraciju istog. Te predmete ne dobivate od protivnika i bosseva, već u kutijama na kraju svake grobnice.

Postoji više vrsta 'škrinica' koje možete otvoriti uz izmjenu za kristale. Njih pronalazite posvuda te stoga valjda pročačkati svaki kutak nivoa. Ovisno o vrijednosti kutije i njenog plijena, trebate određenu količinu kristala. Otvaranje najdeblje kutije koštati će vas čak tisuću takvih, zato valja dobro razmisliti želite li otvoriti više manjih ili jednu veliku. Iako ćete se svaki puta veseliti plijenu, činjenica da možete opremiti samo tri predmeta vrlo brzo ruši motivaciju za stjecanjem novog. Pogotovo kada jednom pronađete nešto što odgovara vašem načinu igre.

6

Kroz kojih osam sati, koliko kampanja traje, gotovo da nismo mogli prestati 'španati'. Igrate li solo uskratiti ćete si taj osjećaj te baš i nećete imati veliku potrebu da ponovno odigrate sve iz početka. Međutim, tu su takozvani Community eventi koji se redovito otvaraju te od kompletne Lara Croft and the Temple of Osiris zajednice zahtijevaju određena dostignuća. Kako je vrijeme prolazilo, uspjeli smo sve češće i češće pronaći ljude, online, koji se dobro snalaze i bez posebne komunikacije smo vrlo uspješno riješili mnoge izazove.

Osim toga, kada jednom završite igru, u hramu možete utjecati na okolinu te mijenjati doba dana i vremenske uvjete. Tamo postoji jedna velika mašina pomoću koje je moguće otvoriti nove dijelove nivoa koji pružaju dodatne izazove i mogućnost sakupljanja dodatnih kristala i bonusa. Ta mehanika motivira za ponovno igranje, pogotovo zato jer vam ostaju sve nadogradnje i kompletni inventar kojeg možete koristiti kada se pridružite drugim igračima. Dakle, sve što kroz igru radite nikada nije uzalud.

7

Lara Croft and the Temple of Osiris je posebno zanimljiv za ljubitelje zajedničkog igranja. Za kojih dvjestotinjak kuna dobivate solidnu akcijsku avanturu koja nudi brojne varijacije zagonetka, solidno izgleda te odlično funkcionira. Multiplayer igranje je posebno interesantno zbog podjele uloga unutar grupe. U single playeru Lara baš ne može previše oduševiti. Tu zagonetke gube svoj čar, a i borba postaje naporna. Sustav loota (plijena) je korak u pravom smjeru, ali je ograničen te zbog toga ostavlja prilično površni dojam.

Okvirno, Lara Croft And the Temple of Osiris je solidna akcijska avantura s vrlo promišljenim zagonetkama iza kojih se krije kvalitetan gameplay dizajn. Dakle, ako želite s prijateljima krenuti u zanimljivu puzzle avanturu, ova igra je prava, možda čak i jedina kvalitetna opcija.

8

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 3800+

GPU: NVidia GeForce 500 series / AMD Radeon HD 6000 series