Napisao  Petak, 02 Svibanj 2014 17:12

RECENZIJA: Knack

Posjedovati jednu od konzola nove generacije je već postao standard u većini domova diljem svijeta dok se kod nas još uvijek stavlja kuna po kuna u kasicu prasicu kako bi je kupili. Nakon što skupite pare i ubodete PlayStation 4 vrlo vjerojatno želite vidjeti što ovo čudo tehnologije može te uživati u next gen grafici.

Upravo to bi nam trebao pružiti jedan naslov koji je izašao gotovo kad i sama konzola, a njegovo ime je Knack. Napokon je došlo vrijeme da recenziramo spomenuti naslov i saznamo je li on upravo ono što se obećavalo.

1

Krenimo redom i objasnimo što i tko je točno Knack. Dakle, on je neobično biće sagrađeno od drevnih relikvija koje posjeduju čudnovatu moć te mu omogućuju da iz malog kepca naraste do ogromnog diva. On je djelo ruku doktora Vargasa koji je godinama proučavao relikvije drevnih nestalih civilizacija te je uspio pronaći način kako ih spojiti i dati im svijest. Upravo tako je i nastao Knack, a kako to obično biva, to se nije dogodilo bez potrebe. Naime, mi ljudi smo očito magnet za probleme, a u Knacku to su Goblini koje predvodi Gundahar. Način da se riješimo ovih napasti je naš mali ljubimac. Ubrzo saznajemo da nam Goblini ipak nisu najveća prijetnja već smo to mi sami. Što se točno dogodilo, morat ćete saznati prolaskom kroz igru.

Sve to zvuči super za jedan beat'em up platformer, no ipak je glavno pitanje je li Knack vrijedan vaše pažnje. Kako on spada u gore spomenuti žanr, od njega se u startu očekiva mnogo više nego što je u stvarnosti jeste. Gotovo svi platformeri prepuni su raznih zagonetaka te nam daju slobodu da istražujemo okolinu. Knack ovdje podosta kašljuca pogotovo u ovom drugom segmentu. Iako smo kroz desetak sati, koliko nam je trebalo da prođemo glavnu priču, naišli na poneku zagonetku, one se sve gotovo sve svode na isto, dok je istraživanje uglavnom limitirano na pronalaženje tajnih prostorija. U njima, kao i svugdje drugdje u svijetu, nalaze se relikvije kojima mali Knack postaje sve veći i veći te razni kristali za super moći. Ovo je ujedno i najbolji aspekt igre, na žalost on je dosta limitiran.

4

Izgleda da nam dizajneri baš nisu htjeli omogućiti da puno utječemo na razvoj događaja. Činjenica da nam je na početku svakog nivoa predodređeno koliko mali, odnosno veliki, možemo biti dodatno umanjuje želju za pronalazak svih tajnih prostorija i relikvija. Na nekim nivoima to se u startu možda ne primjećuje jer uvijek sakupljate razne, primjerice, komadići ogledala, ledeni šiljci, vatreno kamenje i slično. No kada saznate da je ono tamo zato jer će nam u idućoj prostoriji biti potrebno da nastavimo dalje, jednostavno shvaćamo da su nas ponovno ograničili. Iako u početku to sve izgleda simpatično, prolaskom kroz igru shvaćate da stalno radite jedno te isto, gotovo bez ikakve slobode. Čak niti ne postoje alternative rute kojima bi mogli izbjeći nepotrebnu frku, već postoji samo jedan put do cilja. To se možda ne bi toliko primijetilo da vaši AI sljedbenici ne pronađu neki drugi put te vas čekaju sa druge strane 'vrata' dok vi ne riješite kojekakve spodobe. Prilikom takvih situacija smo se pitali zašto se Knack ne smanji te prođe kuda i naša AI ekipa. No dobro, sve se u ovakvim igrama svodi na zabavnu borbu i izvođenje raznih komboja dok šamaramo protivnike. Na žalost niti tu stvari ne sjaje.

Jačina Knackovih napada, energije i dosega svodi se na njegovu veličinu. Dok ste se u početku mučili sa manjim protivnicima, kasnije ćete ih doslovno pregaziti. Na svu (ne)sreću tu je nešto veća ekipa koja će vam ovaj puta zadavati muke. Bez obzira što je Knack ogroman, često se dogodilo da nas je ekipa sredila gotovo jednim udarcem. To je bio slučaj pogotovo kada smo u isto vrijeme naišli na protivnike koji nas lupaju iz daljine, dok njihovi kolege pomahnitalo skaču i razbijaju sve oko sebe jakim napadima. Treća vrsta neprijatelja je ujedno i najiritantnija pošto su okruženi energetskim štitom. Sve to ne bi bio problem da, kao u Batman serijalu, na raspolaganju imamo razne vrste napada, no oni se ovdje svode na tipičan buttom mashing sa jednim tri hit kombojem te na skakanje i napad iz zraka. Osim osnovnih napada tu su i razni gadgeti čije dijelove moramo sakupiti tokom našeg putovanja ne bi li otključali razna poboljšanja kao što je to primjerice Combo Meter zbog kojeg napadi Knacka postaju sve jači ovisno o visini komoja. Sve skupa u igri postoji osam gadgeta od kojih svaki nudi prednostima. Oni, kao i činjenica da su protivnici toliko predvidivi olakšavaju stvari te smo gamad ubrzo rješavali bez problema. Bez obzira što smo većinom stiskali jedan gumb, uživali smo razbijajući im bulje.

5

Bossovi su pak druga priča, iako su i oni podosta predvidivi, njihove napade nekada jednostavno nismo mogli izbjeći pošto je Knack prilično trom. Da je tome slučaj samo kada je on ogroman, razumjeli bi, no to je tako i kada je on sićušan. Kada nas je gazda i uspio sasjeći, u većini slučaja smo odmah umrli bez obzira na našu veličinu. Niti to ne bi bio toliki problem da jedan od glavnih aduta igre ovdje prilično ne dolazi negativno do izražaja. Naime, svaki puta kada Knack primi udarac, on se smanji pošto izgubi dio relikvija od kojih je građen te samim time njegovi napadi postaju slabiji kao i količina energije. Sve to su razlozi zašto Knack zna biti prilično frustrirajuć i jedini način na koji bi smirili napetost su bile super moći. Iako je njihovo korištenje gušt, pošto sa njima pometete sve što je na ekranu, one također odaju dojam kao da smo upisali šifru za besmrtnost. Naravno njihovo korištenje je ograničeno posebnim barom kojeg punimo razbijajući kristale smještene po nivoima, no činjenica da njih ima podosta te da su nam super moći bile dostupne gotovo stalno, umanjuju njihov dojam.

Bez obzira na sve rečeno, Knack je zabavan, ali kao što smo ranije rekli, dizajneri nam nisu dali puno slobode što je slučaj čak i u najbanalnijim situacijama. Naime, igra je prepuna kratkih in-game animacija što iako zvuči odlično, nije baš tako. Gotovo sve se svode na to da Knack silazi sa litica i slične situacije što u početku izgleda fora. Ubrzo smo shvatili kako su one u potpunosti bespotrebne jer što će nam animacija za ono što radimo kroz cijelu igru. Samim time prekida se takozvani flow i umjesto da nas igra uvuče u svoj svijet, zbog spomenutih in-game animacija jednostavno nas je izbacila iz takta upravo kada smo se počeli ufuravati. Besmislenost spomenutih animacija prelazi svaku granicu nakon što Knack riješi bossa gotovo bez vaše interakcije čime nam dizajneri uskraćuju nagradu nakon muke koju smo imali prolaskom kroz nivo.

6

Grafički igra nije baš što smo očekivali za jedan od prvih PS4 naslova, no za ovakvu vrstu igre i više je nego dovoljna. Kroz cijelu igru prati nas prigodna muzika koja odlično paše uz okruženje u kojem se trenutno nalazimo.

Zbog svega što smo spomenuli vjerojatno ste došli do zaključka da Knack nije vrijedan vašeg vremena. Na žalost, većinom ste u pravu pošto igra nije pretjerano zahtjevna za iskusnog gamera. U njemu će najviše uživati mlađa generacija kojima su jednostavne kontrole i gotovo konstantan pristup super moćima sve što traže. Knack je odličan naslov ukoliko nemate što za igrati, no cijena od nekih €39.99 je ipak malo previsoka za jednu 'odigrat ću je kad nemam ništa drugo' igru.

• Datum Izlaska: 29. studeni 2014
  • Proizvođač: SCE Japan Studio
  • Žanr: Platformska