Napisao  Utorak, 11 Studeni 2014 23:58

RECENZIJA: Jagged Alliance: Flashback

Jagged Alliance 2 je nakon petnaest godina još uvijek uzor svih akcijsko-strateških igara na poteze. Još i danas postoji mnogo ekipe koja svako toliko pokrene ovaj stari PC klasik kako bi ponovno spasila otok Arulco od zle diktatorice Deidranne Reitman. Jedan od razloga je što nakon dvojke više niti jedan nastavak nije uspio dotaknuti njenu kvalitetu, a drugi je taj da danas postoji vrlo malo sličnih igara. Sada bi, preko Kickstartera financirani, Jagged Alliance : Flashback trebao reanimirati serijal te ga vratiti staroj slavi. Vrlo ambiciozna ideja koji si je mali danski studio Full Controll ovdje zadao, možda čak i preambiciozna.

Osnovna ideja u Jagged Alliance je svim obožavateljima serijala dobro poznata. Opaki negativac kontrolira otok i stanovnike drži u stalnom strahu. Vi i vaša organizacija jurite u misiju spašavanja pri čemu regrutirate sposobne plaćenike s kojima ćete se boriti rame uz rame. Malo po malo osvajate područje San Hermanosa, osiguravate važne strateške točke, obučavate vojsku te tako oslobađate narod od zle vlade. Kako ćete to izvesti je na vama, no ako želite biti pravi heroj, pomagati ćete stanovnicima obavljajući civilne misije.

JAF4

Prije svega ćete obaviti ono što ne smije faliti u nijednoj Jagged Alliance igri. Naime, kreirati elitnog borca koji će vas reprezentirati kroz igru. Na temelju odgovora na duhovita i ponekad apsurdna pitanja, vaš vojnik dobiva svoje vještine. Zatim raspoređujete bodove na razne atribute te birate obleku. Igra ne pruža osobito mnogo mogućnosti, ali to što nudi je dovoljno da specijalizirate vojnika za određene zadatke. Možete postati klasičan Rambo, snajperista, liječnik, tehničar ili specijalista za eksplozive. Ništa pretjerano inovativnog, no funkcionira.

Pošto se uvijek ljepše i sigurnije boriti u grupi, unajmljivati ćete plaćenike – pod uvjetom da su dostupni, a ne već na nekoj drugoj misiji. Izbor je prilično velik što je vrlo zadovoljavajuće. Tu je mnogo generičkih vojnika, no posebno zadovoljstvo je unajmiti neke poznate likove iz ranijih nastavaka. To budi osjećaj nostalgije, koji bi bio još bolji da su se koristili originalni glasovi. Ipak, drago nam je bilo ponovno vidjeti poznatu Jagged Alliance ekipu.

JAF2

San Hermanos vam je otvoren za slobodno istraživanje gotovo od početka igre. Međutim, cijelo područje je vrlo malo, mnogo manje od onoga iz Jagged Alliance 2. U početku smo mislili da će se nešto naknadno otvoriti, no na žalost ništa od toga. Malo su nas utješila raznolika bojišta koja su zahtijevala različit taktički pristup borbi. Međutim to se bolje čita nego što zapravo jeste. Na prvi pogled se borba čini uzbudljivom i nudi mnogo mogućnosti, ali često samo u teoriji. Umjetna inteligencija protivnika je prilično loša, a i sreća često igra veću ulogu od planiranja. Ponekad savršeno isplanirate kako potrošiti akcijske bodove, ali čini se da se igra ne slaže s vašim planovima.

Da li ćete pogoditi je prikazano na temelju postotka. Veća vrijednost reprezentira bolju šansu, sasvim logično – barem za zdrav razum. No, čak kod šanse od 98%, metak prečesto završi svugdje samo ne tamo gdje treba, što je prilično frustrirajuće. Na postotak utječe i udaljenost te vidno polje, a za to se morate micati, gdje dolazimo do drugog problema. Također nam nije jasno zašto sačmarice i noževi toliko često promašuju protivnike koji se nazale samo jedno polje pokraj našeg vojnika. U Jagged Alliance 2 su predmeti bili raštrkani posvuda i često smo nalazili novu opremu. Ovdje je sve svedeno na minimum. Smiješno je i činjenica da kutije i ormare možemo otvarati na magičan način, preko zidova!

JAF1

Jagged Alliance: Flashback je skoro mjesec dana dostupan u finalnoj verziji zbog čega smo očekivali da će igra funkcionirati puno bolje, no čini se da je Full Controll još daleko od cilja. Za finalnu verziju igre i moderni Jagged Alliance naslov iz 2014. godine jednostavno fali temeljnih gameplay mehanika. Raspon pokreta je ograničen, ne možete prolaziti kroz prozore ili preko ograda, već sve prepreke morate zaobići – što košta mnogo dragocjenih akcijskih bodova. To se također može koristiti u vlastitu korist tjerajući protivničke vojnike da zaobilaze prepreke i troše svoje bodove. Trenutno fale i dodaci za oružje kao što su prigušivači ili razne vrste streljiva. To navodno stiže u bliskoj budućnosti putem zakrpe. Kad su već kod krpanja igre mogli bi poraditi na tome da možemo zatvarati i otvarati vrata.

Ali tu još nije kraj problemima. Kameru je moguće okretati samo u četiri fiksna kuta, a ne po volji. To često rezultira nepreglednošću i jedino što tada pomaže je udaljena ptičja perspektiva. Povremeni prekid zvuka u obliku nedostatka govora potvrđuju nedovršeno Jagged Alliance: Flashback stanje. Koliko god smo pokušavali zavoljeti igru s simpatičnim izgledom i njen faktor nostalgije, greška je jednostavno previše.

JAF3

Jagged Alliance 2 je još uvijek jedna od mojih najomiljenijih klasika na PC-u. Upravo zato sam posebno razočaran što još uvijek nitko nije u stanju napraviti dostojan nastavak. Flashback jednostavno nije ispunio velika očekivanja, niti je dosegao kvalitetu originala starog 15 godina. Osnovni koncept funkcionira i naznake za dobru igru su prisutne, ali jednostavno fali mnogo željene i nužne gameplay mehanike. Jagged Alliance: Flashback je izašao prerano i ostavlja nezavršen dojam. Iz tog razloga ne preporučujemo kupnju ukoliko niste stvarno tolerantna osoba žedna za ratnim igrama na poteze.

JaggedAlliance1

CPU: Core i3-530 2.9GHz / Phenom 9500 Quad-Core

GPU: GeForce 8800 GTS / Radeon HD 5670 1GB DDR3