Napisao  Srijeda, 30 Travanj 2014 00:00

RECENZIJA: inFAMOUS: Second Son

Mutna večer u Seattelu. Grad je kišovit, a zvučnom kulisom dominiraju sirene DUP patrola. Dalsin se pokušava sabrati nakon teške i dugotrajne borbe gledajući na grad koji se sve više i više pretvara u bojište. U pozadini, sirene su sve glasnije i glasnije. Moramo pobjeći, ali surealno lijepa slika koja se sastoji od nevjerojatno detaljnog asfalta i gotovo živahnih čestica, nas hipnotizira. Kada bi htjeli objasniti ovaj grafički prizor, najlakše bi nam bilo reći da se radi o vratima u neku drugu dimenziju. Vratima u dimenziju konzola nove generacije.

InFAMOUS: Second Son izgleda fantastično u gotovo svim aspektima. Ono što nam ovaj naslov s grafičke strane nudi je pravi šećer za oči. Išli bi čak toliko daleko da kažemo kako je Second Son vizualno najljepši naslov kojeg smo ikada vidjeli. Naravno, očekujemo da će se standard u naredno vrijeme znatno podići i da ćemo takve igre gledati sve češće i češće, ali za sada bi ovu igru mogli uzeti kao grafičko mjerilo. Da li ta značajka, sama, čini dobru igru? Ne. Da li je inFAMOUS: Second Son loša igra? Nije. Novi naslov Sucker Puncha je daleko od toga da bude loša igra - ali bogme nije niti savršena.

1

Idemo rekapitulirati što je definiralo inFAMOUS serijal na PlayStationu 3? Vjerni obožavatelji će tvrditi da je osjećaj slobode bio bitna komponenta, možda čak i glavno obilježje franšize. Kako bismo dobili osjećaj slobode nije dovoljan samo veliki grad koji služi kao igralište. On treba imati svrhu i mora djelovati živo. Najbolji primjer je GTA. Svaki grad je imao identitet, a živo okruženje nije dočarano samo napućenim ulicama, već brojnim mogućnostima za interakciju i raznim kulturnim, političkim i aktualnim referencama.

inFAMOUS serijal  tu ima nešto drugačiji pristup. Grad ovdje služi kao neka vrsta alata, uvijek je koncipiran tako da igraču omogući brzo, efikasno, ponekad čak razigrano, kretanje. Međutim to funkcionira samo ako je druga konstanta serijala dobro implementirana, a to su super moći.

6

U InFAMOS: Second Son je recept ostao isti i spomenutu slobodu ćete ovdje također dobiti, ali će malo potrajati da se ona u potpunosti razvije. Velika razlika u odnosu na prošla dva nastavka je da vas očekuju razne vrste specijalnih moći, no u početku imate samo jednu. Vaša prva sposobnost će biti kontrola dima. Ona vam daje teleport, kratko lebdjenje, a kao oružje koristite dimne projektile. Također je moguće ulaziti u dimnjake i ventilacije zgrada što omogućava brže penjanje na visoke građevine.

Ovu silu, isto kao i sve ostale, je moguće proširiti s pojačanim ili novim efektima sakupljajući energetske krhotine diljem grada. Koliko god je snaga dima moćna u borbi, njen problem je taj što vas ograničava u istraživanju. Želite li se brzo kretati, trčati po zidovima i lebdjeti kao u viđenim trailerima, biti ćete razočarani kroz prvih 3-4 sata igre.

To se drastično mijenja nakon što dobijete pristup neon moći - po nama najefikasniju sposobnost u igri. Ona nije samo spektakularno inscenirana, već pomoću nje u potpunosti možete uživati u žarko željenoj slobodi. Odjednom skačete ostavljajući impresivan neonski trag i vertikalno trčite po zidovima. Protivnike eliminirate neonskim projektilima, a za lakše ciljanje možete čak usporiti i vrijeme. Vrhunac svega je briljantan i moćan specijalni napad koji uz to još genijalno izgleda. Sa stjecanjem neonske sposobnosti, je inFAMOUS : Second Son za nas tek počeo. Koje vas još aduti očekuju, morati ćete saznati sami.

5

Dok se dovoljno ispucate, možete se, napokon, posvetiti radnji igre. Ona svakako služi svojoj svrsi, iako se nije pokazala kao jača strana: Jedan heroj, jedan antipatičan negativac - u ovom slučaju iritantna baba s nadnaravnim sposobnostima - te nekolicina sporednih likova koji su nam s vremenom postali potpuno neinteresantni. Razgovori su uvijek "cool" inscenirani, a spomenuti sporedni likovi su podijeljeni u vrste stereotipova s potpuno klišejskim ponašanjem. Ponekad nas je pozitivno iznenadio glavni lik. Nemojte nas krivo shvatiti, prvi dojam o Delsinu ne vara. Možete očekivati arogantnog, nadobudnog alternativca, koji nema dlake na jeziku i za svaku situaciju ima neku ironičnu lajnu.

Očekivali smo da će nas uloga cool dječaka na duže staze iritirati, međutim, iznenadio nas je. Budimo realni, svaki mladić bi bez ikakve sumnje uživao da je u posjedu ovakvih nadnaravnih moći. Zanimljivo je i to da nas igra stavlja pred upravo takve činjenice. Kada bismo imali moć u svojim rukama: da li bi je iskoristili u svoju korist ili bi se odlučili na put heroja. Delsin je lik koji vidljivo uživa u svojem "daru" i uz mladenačku naivnost ide do granica. Upravo te značajke njegovog karaktera čine karma sustav igre iznimno autentičnim.

3

Želite li na silu spasiti blisku prijateljicu i pri tome riskirati njen život ili kapitulirati kako biste osigurali njenu sigurnost te ju kasnije spasili. Dobre ili loše odluke, obje u potpunosti reflektiraju nagli karakter glavnog lika koji se kasnije mora nositi s posljedicama. To nam se u posebno svidjelo, pogotovo kada uzmemo u obzir da karma sistem u prošla dva nastavka nije toliko dobro harmonirao s karakterom glavnog lika. Međutim, karma na da samo ima utjecaj na relevantne događaje u igri, već se reflektira i na mehaniku igre.

Različit pristup vam donosi bodove koji utječi na razvoj protagonista. Ovisno o tome da li eliminirate protivnike ili ih samo onesposobite, dobivate dobre ili loše karma bodove. S dovoljnom količinom bodova rastete u dobrom ili lošem karma nivou te dobivate pristup novim vještinama. To igri daje raznolikost i morati ćete ju dva puta odigrati kako biste vidjeli sve ogranke priče i isprobali sve sposobnosti.

8

Naime, ukupno okrugli inFAMOUS: Second Son paket je poremećen generičkim protivnicima koji ne inspirirano i prečesto navaljuju na vas. Puno bolje bi bilo da su konflikti malo rjeđi, ali da pruže veći izazov. Ovako ti slučajni susreti samo živciraju i ometaju vašu ekskurziju po predivnom Seattelu. Često smo se uhvatili psujući im rodno mjesto kada su nam smetali kod istraživanja i ispunjavanja nekih sporednih aktivnosti poput crtanja grafita, lova na drone ili eliminiranja sakrivenih kamera. Istina, sve te aktivnosti su same po sebi prilično repetitivne i teško se natjerati da ih sve odradite, a činjenica da vam k tome stalno smetaju iritantni DUP vojnici, nikako ne pomaže. Tko u tom pogledu ima debelu kožu i mnogo strpljenja, biti će potpuno zadovoljan s opsegom igre. Ostalima preporučujemo da se koncentriraju na priču i nju odigraju dva puta. Jednom kao heroj, a drugi puta kao bad guy koji probleme rješava na upitan način.

Osim predivne grafike, u pozitivnom sjećanju ostao nam je promišljeni dizajn zvukova. Svaki zvučni efekt, čak i pozadinsko zujanje dima ili neonskih sposobnosti pruža iznimno zadovoljavajuće iskustvo. Uzmemo li u obzir da programeri ovdje nisu imali predloške po kojima bi se mogli orijentirati, stvarno su odradili odličan posao. Niti u jednoj igri nismo čuli kako zvuči neon, beton koji probija tkivo ili projektili dima, no ovdje smo imali osjećaj kao da sve to točno tako mora zvučati. Ovako kreativni tonovi su vrlo rijetki, odnosno nikada nismo čuli nešto sličnog.

10

inFAMOUS: Second Son je tehnički najimpresivniji naslov kojeg smo dosada vidjeli na konzolama. Ono što nam je ova igra servirala s vizualne strane nas je impresioniralo u više navrata. Osim sporog starta i nepotrebnog mora protivnika, igra mnogo toga radi kako treba. Seattle se pokazao kao iznimno zabavno i raznoliko igralište koje sa svojim specijalnim moćima stavljate na probu. Osim toga, nudi dovoljno aktivnosti  koje ubijaju monotoniju, a ako vam je to previše, možete jednostavno uživati u predivnoj optici i akciji koja se konstantno vrti u solidnih 60 frejmova. Stvari kao dinamična izmjena dana i noći, zanimljiviji sporedni likovi te malo bolja priča bi bile poput trešnje na vrhu torte. Unatoč svemu, inFAMOUS: Second Son je igra koju bi svaki PlayStation 4 vlasnik trebao imati u svojoj kolekciji.

• Datum Izlaska: 21.03.2014
  • Proizvođač: Sucker Punch