Napisao  Ponedjeljak, 09 Veljača 2015 18:25

RECENZIJA i gameplay video: Resident Evil HD Remaster

Što se to desilo s Resident Evilom? Koko se serijal uspio pretvoriti u akcijsku koljažu poput Resident Evila 6, s kooperativnim modom u kojem protagonisti nabacuju zombije poput profesionalnih hrvača? Zašto pomak u toliko krivom smjeru? Sve su to pitanja na koja znamo odgovore, no ipak si ih konstantno postavljamo. Činjenica je da se brza akcija danas bolje prodaje, pogotovo kod mlađe generacije gamera koji više nemaju volju za mozganjem i strpljivim opipavanjem igre. Srećom sada možemo ponovno proživjeti uspomene, a spomenuta mlađa generacije dobiva priliku udahnuti gustu atmosferu i dozu naše nostalgije u Resident Evil HD Remaster.

Prvi Resident Evil, odnosno Biohazard, je izvorno objavljen 1996. godine u Japanu i smatra se utemeljiteljem survival horror žanra (da znam, bilo je i drugih naslova, ali smatram da je RE imao najveći utjecaj). Šest godina kasnije, 2002. godine je Capcom objavio revidiranu verziju za Nintendo Game Cube koja se temeljila na izvornom naslovu, ali je pružala daleko bolje iskustvo - iz gameplay perspektive isto kao iz grafičke. Ovogodišnji Resident Evil HD Remaster je obrada upravo te Game Cube verzije te nudi točno onakvo iskustvo kakvo je nudio i u svoje najbolje doba. On ponovno daje priliku da iskusimo igru točno onakvom kakva je bila, uz svu njenu čar, ali i prisutne mane.

Gdje uopće početi? Priča igre je već poznata, većinu likova ste već susreli, a zombija ste u zadnjih par godine vjerojatno već i zasitili. Ali ajde, da malo osvježimo sjećanje. Specijalna postrojba Special Tactics And Rescue Service (S.T.A.R.S.) je podijeljena na dva tima: Alpha i Bravo. Bravo Tim je poslan da istraži slučajeve kanibalističkih ubojstva u predgrađu fiktivnog grada Racoon City. Nakon što se izgubio kontakt s njima, Alpha tim kreće u potragu za svojim kolegama. Sve ostalo je gaming povijest, jedna od najboljih i najintenzivnijih borba za preživljavanje.

Resident Evil je u svojoj originalnoj verziji bio izvrstan i još uvijek može ponuditi uzbudljiv doživljaj ukoliko mu to dopustite. Naravno, igra bi mogla biti bolja i modernizirana, no pitanje je da li to zapravo želimo. Tko očekuje nešto revolucionarnog, ostati će razočaran. Vrhunac nove verzije je HD razlučivost, s oštrim 3D modelima. Slika je prilagođena 16:9 formatu kako bi se bolje prikazala na modernim televizorima ili monitorima (moguće je prebaciti na originalni 4:3 format).  Radi na 30 sličica po sekundi na svim platformama osim PC-a, gdje se može vrtjeti u glatkih 60 FPS-a. PS3 i Xbox 360 verzije podržavaju samo 720p rezoluciju dok se PS4, Xbox One i PC inačice prikazuju u 1080p. Pozadine su u većini slučajeva lijepe, no neke su i dalje pikselaste, kao da su programeri na njih zaboravili. Sve in-game animacije, osim uvoda, su jednostavno rečeno loše, no srećom ih nema puno. Glasovna gluma je također ispod prosjeka, čak bi mi bilo draže da su zadržali originalne glasove i razgovore, koji bi igri dali onaj šarmantan 'trash' faktor. Ionako je sve prepuno klišeja, moglo se ići i do kraja.

RE1

Još jedna značajna novost su prilagođene kontrole. Igra nudi modernizirani sustav za 3D kretanje kakvo smo navikli iz modernih igara. Dakle lik se kreće u onom smjeru kuda pomaknete analognu palicu. Posebno za one koji nisu nikada igrali stare Resident Evil nastavke, to će biti najbolji način upravljanja. Ja osobno preferiram izvornu kontrolu. Ona je staromodna i zahtjeva malo prilagođavanje, no smatram da je još uvijek najbolja opcija za  ovakvu vrstu igre s fiksnom kamerom. Hrvanje s tromim likom znatno doprinosi doživljaju i jedino na taj način se osjećam konstantno ugroženim.

Dakle, Resident Evil je igra stare škole – i to u početku može biti gotovo šokantno za igrače koji su navikli na moderne naslove. Čudne komande, fiksna kamera, neprecizno ciljanje i ograničeni sustav snimanja pozicija… Tko nikada nije igrao sličnu igru, vjerojatno će sve to smatrati smiješnim ili čak odbojnim. Čak će se i veterani morati malo prilagoditi, ali vjerujte mi, isplati se! Oni koji prihvate pravila igre, ponovno će otkriti pravi dragulj. Klasik u svakom pogledu, igra koja nas podsjeća zašto je survival horror žanr bio toliko cijenjen i intenzivan. Tempo igre je i dalje bez premca. Svaki zombi je izazov, svaki predmet i zagonetka su majstorski plasirani, a omjer borbe i mozganja je gotovo savršen. Tu je još i odlično okruženje koje u HD grafici izgleda predivno, iako se radi o 2D pozadinama prekrivenima ušminkanim teksturama. Resident Evil sa svojom napuštenom vilom još uvijek nudi jedno od najatraktivnijih okruženja u žanru.

RE2

Dio šarma leži i u ograničenjima i samim poteškoćama igre, koje ponekad limitiraju igrača. Tko odluči igrati na najvećoj težini (po meni jedini način igranja) će doslovno patiti kroz kompletnu kampanju. Težina igre je često povezana s odabranim likom. Iako je kampanja uglavnom identična bez obzira da li izaberete Jill ili Chrissa, postoje minimalne razlike. Jill je u društvu Barry Burtona, dok Chrisu pomaže mlada Rebecca. Jill počinje igru s pištoljem i može odmah otključati određena vrata, dok Chris u početku ima samo nož. S druge strane, on je izdržljiviji i može kasnije kroz igru nositi teže naoružanje. Zagonetke su također, ovisno o liku,  nešto drugačije plasirane, a prateći likovi (Barry ili Rebecca) na različiti način utječu na određene događaje. Sve navedeno je odlična motivacija da igru odigrate s oba lika, što je zapravo je i jedini način da ju u potpunosti završite.

Još jedan element koji ostavlja prilično staromodni dojam je ograničeni inventar i njegova organizacija. Chris ima samo šest mjesta u inventaru, a Jill osam,  od čega će vam jedno uvijek uzimati oružje. Ukoliko odlučite nositi dodatnu municiju i biljke za liječenje, ostati će vam još samo tri, odnosno pet,  slobodna mjesta. Međutim, mnoge zagonetke od vas zahtijevaju  da određene predmete odnesete na zadano mjesto, a problem je u tome da ih često nećete moći pokupiti pošto vam je inventar pun. U tom slučaju se fino morate odšetati do prostorije sa škrinjom za spremanje opreme (stari dobar backtracking). Nekima će to biti naporno, što je razumljivo, ali to je upravo jedno od onih ograničenja koje morate prihvatiti. Tek nakon što si to dozvolite, shvatiti ćete da i to ima itekakvog smisla. Važno je planirati rutu, a ne samo slijepo kupiti sve što ste pronašli. To je jedna od značajki serijala, i drago mi je što nije promijenjeno. Zapravo se nije promijenilo gotovo ništa osim grafike i pristupačnijih kontrola. Capcom je imao hrabrost izdati reizdanje igre za koju zna da nikako ne paše u današnji koncept gaminga. Iako svjestan toga nije ju mijenjao i upravo to ju čini pomalo posebnom.

RE5

I tako smo ponovno, nakon dugo vremena, istraživali napuštenu kuću, laboratorije, špilje te se borili s klasičnim zombijima koji su ovdje  prijetnja, a ne samo meso koje punimo mecima. Osim toga ježili smo se kod prizora dlakavih pauka te ogromnih zmija. Zagonetke su još uvijek zabavne, a raspolaganje limitiranim prostorom u inventaru nas je tjeralo da malo mozgamo i planiramo rutu. Resident Evil je stara igra, no u svojem HD izdanju ponovno pokazuje zašto nosi štambilj remek djela. Original iz 1996. godine je zadao smjer za sve survival horror igre, a reizdanje iz 2002. je kompletno iskustvo podiglo na višu razinu. Igra je svojevremeno bila predivno atmosferična i to se dan danas nije promijenilo.

Svi koji nikada nisu odigrali prvi Resident Evil obavezno bi to trebali nadoknaditi sada, a nostalgičari poput mene će doći na svoje. Možda je cijena od €19,99 malo nepoštena, ali nekad jednostavno postoje stvari koje želite, a ne trebate. Resident Evil HD Remaster je jedna od takvih.

RE3

CPU: Core 2 Duo E6600 2.4GHz / Athlon II X2 220

GPU: GeForce GTX 260 / Radeon HD 6790