Napisao  Subota, 12 Listopad 2013 16:46

RECENZIJA: Grand Theft Auto V

Pet dugih godina je prošlo od kada je Nico Bellic stigao u Liberty City i tamo se, iz izbjeglice, pretvorio u pravog gangstera. Grand Theft Auto IV je bila vrlo kvalitetna igra i sa svoja dva dodatka -The Lost and The Damned i The Ballad of Gay Tony – je zaslužna za dugu zabavu kod mnogih. No, oni okorjeli obožavatelji GTA serijala osjećali su neku prazninu, nešto je falilo. Nakon GTA: San Andreasa očekivalo se još više slobode, više open-world elementa, veća mapa, ma jednostavno sve još veće i bolje. Ipak je to bio prvi GTA za nove konzole.

Upravo sve to obećava GTA V i povratak u Los Santos. Grad bogatih i lijepih. Grad čija fasada sakriva sve ono prljavo i odvratno, grad gdje vam je najveća prepreka vaš vlastiti moral.

Rockstar Games je poznat po tome da zna stvoriti genijalne karaktere - simpatične, manje simpatične i psihopatične. Ovaj puta je nadmašio samog sebe sa čak tri odlična i potpuno različita lika.

Nadobudni Franklin

Nakon uvodne misije gdje upoznajemo Travora i Michaela te saznajemo kako su se razdvojili poslije neuspjele pljačke, Franklin je prvi lik s kojim zapravo stupamo u Los Santos. On je običan crnjo koji preživljava u gangsterskoj četvrti na najbolji način koji zna. Dila drogu, šora se po kvartu i brani čast sebe i svoje bande. Obožava nabrijane pile i felge od kroma, stoga nije čudno da mu je glavni izvor primanja krađa auta.

Izražava se baš kako i izgleda, riječi kao fuck i nigger su mu glavne poštapalice, no prvi dojam vara. Franklin je i te kako inteligentan te sa nekim odlukama kroz igru to pokazuje. Koliko god sranja je prošao i napravio, svjestan je da mora nešto poduzeti. Ne mora to nužno biti nešto legalno, ali zna da se mora maknuti iz četvrti i napustiti život koje je do sada vodio.

Sa Franklinom ćete pušiti travu, pomagati frendovima iz kvarta koji su se zbog droge opet uvalili u govna i šetati njegovog psa imena Chop. Odličan je vozač s toga ima sposobnost da u vožnji uspori vrijeme te tako izbjegne sudare i brzo prolazi kroz oštre zavoje. On je i jedini lik koji može sudjelovati u ilegalnim utrkama diljem grada.

Franklin

Veteran Michael

Michael je potpuna suprotnost. On je klasičan gangster, old school Grand Theft Auto lik. Bio je mlad, radio je sranja te bio vrlo dobar u tome. Bio je pravi igrač. No kako završe takvi igrači ako ne popiju metak? U penziji? Pa ajde, moglo bi se tako reći.

Bio je prisiljen izdati svoje partnere te prihvatiti ponudu jednog agenta tajne službe koji mu je za uzvrat ponudio novi identitet. Sada živi u ogromnoj vili sa kaotičnom familijom koja se polako raspada. Sa ženom nije godinama proveo romantičan dan, a djeca su mu sve drugo nego zahvalna za sve što je učinio za njih. Ako nije baš kod svojeg psihologa, dane provodi gledajući klasične filmove i izležavajući se na terasi sa debelom cigarom u ustima.

Njegov životni stil se odražava i u nekim aktivnostima te misijama koje su mu na raspolaganju. Može igrati tenis, trenirati yogu, posjećivati psihologa, a želi ostati i poznati filmski producent. Njegovo dugogodišnje iskustvo čini ga vrlo dobrim u planiranju kriminala te je majstor je u baratanju oružjem, što mu daje sposobnost da uspori vrijeme i tako lakše cilja (slično bullet timeu kod Max Paynea).

Michael

Psihopat Travor

Travor je lik kakvog sam rijetko vidjeo u filmovima, a kamo li u video igrama. On je psihopat na drogama koji je svoj moral zakopao duboku u rupi ispod podruma. On nije tipičan kriminalac koji krši zakon zbog love. Krši ga zato jer to želi i uživa u tome, njemu je bitno da „se radi“. Bez obzira koliko love imao, on će i dalje živjeti u svojoj kamp kućici daleko od Los Santosa.

U pustinji Blane Coiuntrya, Travor stvara svoj imperij droge i švercanja oružja, a pri tome ne uzima taoce. On posluje bez obzira na ljudski život, za koji nema nikakvog poštovanja, pa će s toga isprazniti spremnik metaka u bilo koga tko ga samo krivo pogleda. Travor je personifikacija svega što se u igračima GTA serijala događa kada jednostavno bace mozak na pašu te se prepuste kaosu. Točno to se i događa kada krenete igrati sa njim, KAOS.

Švercati ćete oružje, loviti ljude, klati bande u raznim Rempage misijama te se pri tome zamjeriti svakome tko stupi u kontakt s njim. Osim što je sadista, Travor voli bol i na neki način je ovisan o njoj. S toga ima sposobnost da privremeno postane imun na bilo koju vrstu bola što ga čini gotovo besmrtnim na određeno vrijeme.

Travor

Priča - The Big One

Iako ne baš najkvalitetnije, Rockstar je ipak uspio povezati sva tri lika u jednu priču. Franklin, spletom okolnosti, stupi u kontakt sa Michaelom i u njemu pronalazi neku vrstu mentora. Ovaj je pak oduševljen njegovim potencijalom kakvog je oduvijek očekivao od svog sina. U sve to upada Travor koji donosi nered, uništenje i smrt u njihove živote. Ubrzo njihov cilj postaje isti, okrenuti veliku lovu te uči u povijest sa najvećom pljačkom ikada.

Radnja se ponekad čini stvarno banalnom, ili pretjerano nerealnom, pa ćete često okrenuti očima misleći „ma daj me nemoj…“, no sve to odmah zaboravite kada postanete svjedok odličnih razgovora koji čak i ovako plitku priču fenomenalno prodaju. Kroz duže igranje shvatiti ćete da je grad Los Santos velika zvijezda igre, grad koji priča svoju vlastitu priču kroz plakate, radio stanice, ljude na cesti i Internet. Tu su još misije i slobodne aktivnosti koje su toliko raznolike da vam nikada neće postati dosadno.

Lets work the big one

Gameplay – Novi vjetar

Ja sam osobno od uvijek volio GTA zbog njegovih raznolikih misija koje većinom prate neku totalno opskurnu priču te baš one Rockstaru daju mogućnosti da se kreativno ispuca. S druge strane obožavam istraživanje u open world okruženju kao što je Los Santos, a on bogme pruža brdo mogućnosti i stvari koje se mogu vidjeti, odnosno raditi. Baš zbog toga vam preporučujem da se prepustite igri, jer ako se ograničite samo na glavne misije koje prate priču, tek čete malo ogrebati površinu ove genijalne igre.

U misijama ćete pucati, voziti sve vrste vozila, skakati padobranom, šuljati se, špijunirati, roniti, ma ne znam što sve ne. Kako bi cijeli paket valjao i pružio zadovoljstvo igraču bitno je da sve funkcionira, a ovdje je sve na svojem mjestu. U svakoj situaciji komande su direktne i sve što radite da se dobro izvesti. Čini se da je Rockstar ovdje svakom elementu igre posvetio dovoljno pažnje te se pri izradi poslužio iskustva iz svojih prijašnjih igara - Max Payne3 , Midnight Club, Red Dead Redemption.

Travor u akciji

Kao prvo valja spomenuti da se u GTA V vratio sustav poboljšanja sposobnosti vaših likova. Svaki od njih ima iste - Stamina, Shooting, Strength, Stealth, Flying, Driving te Lung Capacity -  no u početku su im na raznim razinama. Franklin bolje vozi od Michaela, a Travor je dobar pilot. O tim sposobnostima ovisi koliko je svaki od njih efikasan u određenim situacijama, a način na koji ih poboljšavate je jednostavan. Radite ono što treba poboljšati. Trčanjem raste izdržljivost (stamina), Brzom vožnjom te vožnjom bez sudara raste sposobnost vožnje (driving), a treniranjem pucanja na streljanama ili u samim misijama postajete precizniji te brže punite oružje (shooting). Neću sada ići u detalje za svaki od njih, mislim da ste shvatili poantu.

Mnogo vremena ćete provoditi u vozilima, s toga je bitno da ovaj aspekt igre bude zabavan, a ne frustrirajući. U startu sam imao osjećaj da se auti ponašaju malo čudno i da previše plešu, sve dok se nisam malo priviknuo te shvatio da to možda leži u gore spomenutoj driving sposobnosti lika. Nakon što je ona porasla, a ja sam se malo prilagodio, zabava je počela. Nije mi niti palo na pamet da pozovem taksi kako bi brže stigao do svog cilja, baš nasuprot. Poslužio sam se pilom koja mi se najbolje svidjela u tom trenutku i krenuo na rundu kroz Los Santos pa sve do Blaine Countrya. Sa smiješkom na licu sam satima kružio kroz gradske ceste i Highway, do neke zabiti do kojih sam se morao dotačkati preko pustinjskih putova. I vjerujte mi, još sada mi nije dosadilo.

Wroooom

Kada i stignete do svog cilja i započnete misiju, često će se zakuhati neko sranje iz kojeg se morate izvući uz pomoć arsenala oružja kojeg nosite sa sobom. U početku je to samo mala pljuca, no ne traje dugo da postanete hodajuća vojarna. Kod pucanja i sustava sakrivanja se definitivno osjeti utjecaj Max Payna 3. Za razliku od GTA IV ovo je druga dimenzija. Sad oružje mijenjate pritiskom na L1 tipku što otvara kružni izbornik kroz koji desnom analognom palicom izaberete željeno oružje. Pri tome se vrijeme malo uspori kako vas ne bi baš odmah smaknuli – pošto se za to vrijeme ne možete micati. Igra podržava auto aim, koji pritiskom na tipku za ciljanje odmah nišan stavi na najbližeg protivnika, ali to ne garantira da ćete odmah pogoditi. Precizniji ste ako ciljate manualno, iako je to malo teže. Spomenuti auto aim se, naravno, može ugasiti u opcijama.

Sustav sakrivanja je također malo poboljšan, no ovdje se mogao napraviti bolji posao. Pritiskom na R1 vaš lik automatski trči do najbližeg zida ili predmeta iza kojeg se može sakriti. Nakon što se doslovno „zakelji“ sve postaje malo tromo. Problem je u tome da se ponekad zakelji baš tamo ili s one strane gdje baš niste htjeli, a i napuštanje zaklona je malo tromo. Sve u svemu sustav radi dobro i ne ubija gušt u napucavanju, no vidio sam puno bolje.

Fuck the Police

Sami likovi se ponašaju slično kao i u GTA IV sa malo glađim animacijama. Preko nižih prepreka će samo poskočiti dok se kod većih glatko i bez zapinjanja popenju. Trčanje se i dalje izvodi držanjem prsta na tipki X (A), dok sprintate tipkanjem iste. Lijepo je vidjeti kada padnete sa neke prihvatljive visine kako se lik dočeka u kolut naprijed te nastavi trčati, što ostavlja malo čudni dojam kod četrdeset godišnjeg, salastog, Michaela. To bi se moglo uzeti kao mala mana, svaki lik se ponaša potpuno isto ima li sposobnosti na istoj razini kao i drugi.

Eh slobodo moja, gdje ti je kraj

Teško je u jednom tekstu opisati sve što GTA V nudi igraču, no ja ću pokušati izdvojiti neke od elementa i zabavnih aktivnosti na koje možete potratiti sate i sate svog kratkog i slatkog života. Ali vjerujte mi, izgubiti nekoliko sati na sve to se definitivno isplati.

Prvo od svega ovdje je uređivanje likova kojeg možete tetovirati, šišati te oblačiti po izboru. Za to postoji četiri vrste trgovina koje prodaju raznu vrstu odjeće, od sportske do luksuznih odijela. Sređivanje auta se također vratilo. Gotovo svaki, normalan, auto (znači ne kamion, autobus, bager i tome slično) je moguće nadograditi sa kozmetičkim dodacima, ali i sa  korisnim nadogradnjama kao što su turbo, bolje kočnice, ležajevi, jača karoserija i gume otporne na metke, što vam olakšava bijeg od murije. Oružje je također moguće poboljšati sa većim spremnicima, optikom, svjetiljkom ili im jednostavno promijeniti boju kućišta. Ovo zadnje nema efekt na samo oružje već je samo estetski detalj.

Upravo sam zašorao modnog maćka

Mapa igre se sastoji od grada Los Santosa te pustinje i brda Blaine Countrya. U gradu možete raditi sve ono što je tipično za jedan velegrad. Posjećivanje strip klubova (gdje se stvarno ima što vidjeti), cuganje po bircevima ili pušenje legalne - medicinske - marihuane su samo neke od slobodnih aktivnosti koje nemaju nikakav utjecaj na samu igru. Ako vam postane dosadno rješavati misije, uvijek možete otići u kino i pogledati film - da kratke filmove od kojih 15ak minuta - ili jednostavno kod kuće upaliti TV te pogledati novu epizodu „Fame or Shame“, talent showa koji se na profinjeni način sprda od svega sličnog.

U igri postoji i Internet kojeg možete posjetiti svojim mobitelom ili bilo kojim kompjutorom na koji naiđete. Možda vam sada to zvuči banalno i mislite, „kakav Internet u igri, to je garant samo nekoliko sličica sa malo besmislenog teksta“, ako je tako, grdo se varate. Internet u GTA V nije samo glupi dodatak već je stvarno ogroman i na njemu možete pronaći mnoštvo odličnih web stranica koje su korisne u igri, a i taj medij se koristi kao baza ogromne satire na cijelu današnju kulturu. Svaka trgovina, banka, tvrtka, tv emisija, radio show ima svoju web stranicu ispunjenu odličnim tekstovima koje se ispati pročitati. Želite kupiti auto, jahtu, avion ili čak tenk? Možete dogovoriti ševu, napraviti test osobnosti, pronaći novu religiju ili vam jednostavno treba lokacija neke od vila u Vinewoodu, sve je moguće uz pravu cijenu. No najviše me oduševio dionički sustav koji prati cijelu ekonomiju grada te sa malo manipulacije točno možete znati kada i u koga uložiti za masni profit.

Ko investira, Profitira. Vidi jahte!

Ok, dosta smo čitali i gledali u ekrane, ajmo se malo razgibati. Svako od glavna tri lika ima aktivnosti koje može raditi samo on. Michael može igrati tenis - koji je čak solidan i igra se kao neka malo jednostavnija sportska tenis igra - ili može trenirati yogu. Franklin ima pristup ilegalnim noćnim utrkama pomoću kojih se da okrenuti koji dolar, a Travor…. on šverca oružje u Meksiko ili se zakači sa nepoznatim ljudima te kreće u rempage mod gdje mora, u određeno vrijeme, poklati određen broj jadnika.

Ostale slobodne aktivnosti su otvorene za sve likove. Skakanje padobranom, škola letenja, pikado, golf (preko 9 rupa), utrke brodovima, triatlon, utrke avionima, a da ne pričam o sakrivenim predmetima koji su od uvijek bili zaštitni znak GTA serijala. Sve one, na neki način, imaju utjecaj na sposobnosti ili novčanik likova.

Shake it baby!

Novčanik, ah da, pored sve te zabave sam gotovo zaboravio da se ovdje radi o igri koja se vrti oko kriminala i u kojoj glavnu ulogu imaju tri tipa čiji je glavni cilj obogatiti se te si priuštiti lagan život (ok osim Travora). To će im uspjeti samo ako jednom u životu izvedu „The Big One“, posao koji će njima donijeti milijune, a u povijest ući kao najveća pljačka Amerike. Put do tamo je dugačak i zahtjeva mnogo planiranja. Kroz igru ćete izvesti nekoliko većih pljačka takozvane „heists“. U njima sudjeluju sva tri glavna lika i zahtijevaju detaljno planiranje i pripremu.

Prvo morate izvidjeti situaciju, poslikati mjesto radnje, saznati sve detalje o ustanovi koju ćete pljačkati te se dobro odlučiti za pristup na koji želite upasti. Većinom postaji jedan suptilan pristup te onaj izravan – glavom kroz zid. Nakon što odlučite kako želite pristupiti pljački valja izabrati dobro osoblje. Bolji vozači, hakeri, ili strijelci žele veći postotak, no oni pružaju kvalitetniju uslugu te manji rizik da izgubite dio plijena. Na primjer, loš vozač može kod bijega motorom pogriješiti, razbiti se i izgubiti torbu sa dvije milje. Dobar haker, recimo, će na duže vrijeme onesposobiti alarm i time ekipi dati više vremena da popali robu.

Franklin čeka dolje sa autom a ti Travor helikopterom, i ne, nesmiješ pucati raketama.

Ok, sada smo isplanirali pljačku i odredili ekipu, ali nam fali oprema. Na mapi se pojavljuju posebne misije kroz koje morate nabaviti sve što je potrebno za pljačku. Ovisno o pristupu na koji ste se odlučili. Tu će biti vozila za bijeg, oružje, odredište sastanka nakon pljačke te ostali alat i pribor koji vam treba. Kada ste napokon spremni, vrijeme je za akciju! Heist misije su srce igre i stvarno su napravljene sa mnogo ljubavi prema detalju. Svaka od njih je različita i donosi nešto novo, a pogotovo zato jer daje mogućnost igranja sva tri lika i mogućnost dinamičnog mijenjanja između njih. U svakom trenutku možete prebaciti na preferiranog protagonistu te s njime, na određeni način, utjecati na akciju dok druga dvojca nastave tamo gdje ste ih ostavili. Vrlo dobro je to što ne rade greške i besmisleno ne  pogibaju dok njima ne kontrolirate, već se kvalitetno sakrivaju i rade svoj posao kako treba.

Na žalost tih misija nema baš koliko sam očekivao, a nisu baš niti profitabilne pošto ih uvijek izvodite iz krivih razloga. Ili ste nekome dužni ili vas tajna služba koristi da izvršite njihov prljav posao. Tako da ćete sve do kraja igre čekati na veliku pinku. Ali čekanje se itekako isplati, zadnja misija je gotovo pa savršena i ja bih najradije premotao vrijeme unazad da ju ponovno, po prvi puta, odigram.

Trio Fantastico

Ako baš niste u velikim pljačkama gdje protagonisti surađuju, tada se bavite njihovim osobnim problemima. Svaki od njih ima vlastite misije kroz koje ih bolje upoznajete. Franklin je uvijek taj kojik se brine sa svojeg prijatelja Lamara i ostalu ekipu iz kvarta. Travor često zakuha neki nered koji ova druga dvojca moraju ispravljati, dok se Michael bori za opstanak svoje obitelji te radi na karijeri filmskog redatelja. Između njih možete mijenjati bilo kada i na vrlo jednostavan način. Pritiskom na tipku za mijenjanje otvara se mali izbornik na kojem izaberete lika, nakon toge se kamera udaljava iznad grada te zumira na lika kojeg ste izabrali, a sve to prilično tečno, bez ekrana za učitavanje.

Često ćete lika na kojeg ste promijenili pronaći u nekoj od situacija njegove svakodnevnice. Franklina ćete uloviti tik prije šore sa drugom bandom ili kako izlazi iz strip kluba. Michael će biti kod kuće, na plaži ili trenirati yogu, a Travora možete uloviti kako se negdje svađa ili budi mrtav pijan na najčudnijim mjestima, i to samo u gaćama. Ovdje sam spomenuo samo neke od situacija koje nastupaju, ima ih još mnogo, a to prepuštam da sami vidite. Zanimljiv detalj je i to da se oni sami presvlače dok ih vi ne kontrolirate, a pri tome  i imaju smisao za oblačenje. Nikada nisam vidio da su na trenirku obukli cipele ili sako, dok pri izboru odječe koriste sve što ste kupili. To bi moglo smetati onima koji žele da njihov lik uvijek izgleda kako su ga ostavili, no meni se to svidjelo jer je ostavljalo dojam da oni stvarno vode vlastiti život i nakon što ih prepustimo samima sebi. Na kraju krajeva, uvijek možete otići u sklonište i nazad se presvući.

Los Santos noću

Prezentacija – ljubav prema detalju na svakom ćošku

Postoje igre koje na prvi pogled ostavljaju puno bolji, vizualni, dojam od GTA V. Grafika je minimalno bolja od one u GTA IV. Najveći napredak se vidi u teksturama likova koji izgledaju solidno, pogotovo u licu. Nisam još uvijek siguran što misliti o grafici, ponekad mi se ona čini čak ispod prosječna, a u drugom trenu se ulovim kako vozim uživajući u predivnom zalasku sunca iznad oceana. Ovdje igraju ulogu vrhunski svjetlosni efekti i filteri koji, ovom već sada starijem grafičkom pokretaču, dopuštaju da se mjeri sa današnjim standardima.

Nemojte me krivo shvatiti, igra izgleda odlično, pogotovo kada uzmemo u obzir veličinu mape i svega što se na njoj dešava - detalji kao što su plakati, grafiti i sami ljudi kojih je konstantno puna ulica. Pogotovo u području Sandy Shoresa i Blaine Countrya, igra je pravi pašnjak za oči. Zamislite prirodu Red Dead Redemptiona u još boljem izdanju. Drveće se miče, vjetar ostavlja tragove na pijesku, a divljač vodi svoj miran život van krcatog Los Santosa. Nevjerojatno kako se atmosfera iz jednog kraja mape na drugi može promijeniti, čak u tolikoj mjeri da ostavlja dojam kao da ste u drugoj igri ili barem nekom dodatku.

Plantaže Blaine Countrya

Tu je još i ocean koji iz daljine izgleda fantastično, a približite li mu se primjećujete da to nije samo kulisa. Valovi lupaju u stijene (iako se ponekad teksture malo preklapaju) i pjene se, dok se čamci na vodi njišu. Valovi su jedan od razloga zašto je vrlo zabavno voziti jet ski  ili čamac, oni daju osjećaj da vozilo stvarno pluta te utječu na ponašanje istog. Po prvi puta u serijalu moguće je i roniti, a ispod mora se ne kriju samo mrtve teksture čija je uloga dočarati dno. Ne, ovdje plivaju ribe, a na dnu se može pronaći koje kakvi zanimljivi detalji – potonuli brodovi, komadi aviona, spilje, pa čak i poneko sakriveno blago. Kada sam to shvatio pomislio sam WOW još jedna razina za istraživanje, još jedan svijet ispod glavne igre.

Cijela igra je puna detalja koji ostavljaju dojam da svijet stvarno ide svojim tokom bez obzira na vas, no reagira ako nešto drastično promijenite. Napravite li neki veći prekršaj ili ubijete neku važnu ličnost, vijesti na radiju i internetu odmah reagiraju i izvješćuju o događaju. Čak i ljudi na društvenim mrežama, kojih ima dvije - Bleeter (sprdnja na tweeter) te Lifeinvader (Facebook) odmah pišu o tome. Tamo se mogu pronaći i neke random gluparije.

Magija ispod vode se nastavlja

Kada sam već gore spomenuo radio, ajmo malo i o njemu. Poznato je da Rockstar u GTA serijalu veliku važnost polaže na radio u igri koji mora biti pun humora, dobrih skečeva, a ponajviše kvalitete glazbe. Ovdje nemam što prigovoriti, svatko će pronaći nešto za sebe, od old school repa, preko rocka, do moderne pop glazbe današnjice. NWA, 2 Pac, Johnny Cash, Yellowman, Aphex Twin, Phil Collins, The Cult, Queen, Rihanna, su samo komadić umjetnika koji gostuju na 15 radio stanica.

Bez obzira koliko je potrošeno za dobar soundtrack, moralo je ostati i za dobar voice acting, zbog kojeg Rockstar igre i jesu specifične, a ovdje je nadmašio samog sebe. Svi likovi, čak i oni sporedni, su odlično odglumljeni. Užitak je slušati glasove koji savršeno pašu uz karakter i izgled svakog protagonista. Franklin i njegova ekipa govore kao tipični hustleri iz neke crnačke četvrti, sa tipičnim naglaskom, poštapalicama i pripadajućim psovkama. Travor zvuči baš onoliko ludo koliko i jeste, a Michael je uvijek skuliran i ima dozu ironije u glasu, bez obzira koliko bio uzrujan. Sve to vrijedi i za ostale likove, ništa ovdje ne zvuči nametnuto, a glasovi savršeno prate usne i govor tijela likova. Ne usudim se pomisliti koliko linija teksta su morali snimiti samo za prolaznike na cestama te protivnike na raznim misijama. Normalno je da se sve to kroz dulje igranje ponavlja (ipak je to samo video igra), ali nije toliko često da znatno smeta.

Plaža i cijeli grad živi

Zaključak – San Andreas, prljav si al' te volim

Da li je grijeh voljeti igru koja slavi kriminal, kritizira cijelo naše društvo - među kojem smo i mi igrači - te nas u nekim situacijama tjera da radimo čak i upitne stvari? Još nikada jedno open world okruženje nije bilo toliko detaljno i lijepo. Sve od Vinewood Hillsa, Sandy Shoresa do Downtowna je napravljeno sa ljubavlju. Los Santos je Los Angeles u drugoj dimenziji, u dimenziji gdje smo slobodni, slobodni od svih moralnih te društvenih i fizičkih ograničenja. Ovdje možemo raditi sve što u stvarnosti ne bi nikada probali i htjeli. Sve za što nemamo hrabrosti ili si ne možemo priuštiti.

GTA V je veliko jezero zabave u kojem se malo okupamo, pozabavimo te natrag isplivamo u stvarnost. On radi sve što neki vole, a drugi mrze u ovom serijalu. Ima sirov i bez kompromisan humor, socijalno je kritičan i aktualan. Stvorio je likove čiji postupci su kontraverzni i upitni, u pozitivnom, ali i u negativnom smislu. Igra je toliko velika da čak nakon 60 odigranih sati imam osjećaj da sam nešto propustio i da se moram vratiti kako bih otkrio nešto novo. Naravno i ova igra ima mana, čudnih bugova koji se tu i tamo pojave, ali na kraju je ipak ostao samo pozitivan dojam da je moje putovanje sa GTA V tek počelo.

<-  Set 1/5  ->

• Datum Izlaska: 17.09.2013
  • Platforma: XBox 360, Playstation 3