Napisao  Nedjelja, 07 Travanj 2013 13:43

RECENZIJA: Gears of War: Judgment

S obzirom da je People Can Fly razvojni studio u potpunosti preuzeo uzde kreiranja četvrtog nastavka Gears of War serijala, postavilo se pitanje koliko će njihov posljednji uradak (Bulletstorm) utjecati na završnu varijantu navedenog naslova te da li će se izgubiti srž samh GoW naslova. Možete odahnuti jer - ovisno o segmentu koji preferirate - rezultat je vrlo dobar do odličan.

Četvrti nastavak ove odlične franšize je zapravo prequel za cijelu trilogiju, a single player i multiplayer aspekti igre su odbacili ono okušano/funkcionalno te nam donose nove ideje koje su pravo osvježenje i ono što svaka franšiza koja drži do sebe treba imati (*hint* sportske simulacije *hint*).

Gears of War: Judgment nas, kako smo naveli, vraća u rane dane konflikta gdje se "neposlušnom" timu sudi za izdaju. Priča single player kampanje nam je prezentirana kroz flashbackove (sjećanja iz prošlosti) koje proživljavamo iz pogleda svakog od pojedinaca kojemu se sudi. Tako ovdje imamo redom: Damon Baird i Augustus Cole koji su nam već poznati kao sporedni likovi iz prijašnjih nastavaka,  Sofia Hendrick - gušter elitne tajne postrojbe Onyx Guard - te Garron Paduk, bivši antagonist regrutiran od strane COG nakon što mu domovina biva uništena. Tu već dolazimo do prve novine naspram GoW3 - priča je prezentirana na "rascjepkani" način i pitanje je koliko je istu lako pratiti kada se prepričava iz četiri lica. Nekome odgovara, nekome ne. Meni osobno takvo što ne smeta, barem se ne zasitim previše jednoličnih aspekata igre gledanih iz jednog te istog pogleda.

130407-gears-of-war-judgment-02

Da ne bi sve bilo rečeno u jednom stupcu, u igri postoji i druga kampanja imenom Aftermath, no nju ne možete zaigrati prije nego djelomično pređete Judgment kampanju. U Aftermath pak pratimo Bairda i Colea u njihovoj priči vezanoj uz Gears of War 3 oko trenutka kada se razdvoje od Marcusa i Doma kako bi pronašli pojačanja. Ako kažem išta više - reći ćete da spoilam i zato krenimo na ...

O gameplayu smo djelomice već rekli - igramo kroz sjećanja svakog od pojedinaca kroz misije koje traju najviše petnaestak minuta. Novost vezana uz sam gameplay je sustav nazvan DECLASSIFY. Isti nam omogućava da odigramo svaku od misija na način kako Kilo Squad pojedinci tvrde da su se desile. Točnije, prije određenih susreta sa neprijateljem, nudi Vam se da postavite određene uvjete koji će Vam otežati igru na ovaj ili onaj način - npr. morate koristiti samo određeno oružje, imate ograničenu vidljivost, više protivnika ili nešto slično. Kao nagradu za takvu igru dobijate više zvjezdica (multipliciraju se te ih brže sakupljate) kojima otključavate nove likove, skinove za oružja i drugo.

130407-gears-of-war-judgment-03

Ako mislite da će navedeno biti lagani zadatak, razmislite ponovo. Naime, protivnički AI je odličan, nije potpuno skriptiran već se spawn lokacije i tipovi protivnika generiraju nasumice, svijet reagira na Vaše poteze i svako pokretanje misije predstavlja drugačije igrače iskustvo. "Camping" iza zaklona Vas neće dovesti daleko - kako biste napredovali gameplay Vam mora biti poprilično dinamičan što je malo drugačije od onoga na što ste navikli u prijašnjim nastavcima. Također, sada možete nositi samo dva oružja i sticky granate. Uz sve navedeno, računajte da će Vam fokusiranje na postizanje što boljeg rezultata i navedeno skupljanje zvjezdica malo poremetiti fluidnost igranja, no ako ste score freak - samo naprijed. Što god Vas čini sretnima :)

Kada se nauživate u single player načinu igre (osam sati je dovoljno da normalnim načinom prođete kampanje) vjerojatno ćete poželiti zaigrati multiplayer, a novosti o kojima smo pričali naravno ima i ovdje. Krenimo sa činjenicom da je isti dostupan svakome bez ikakvih dodatnih plaćanja. Da se razumijemo, postoji godišnja karta s kojom imate VIP pristup, no s njom dobivate samo extra XP (što nije toliko bitno pošto se nove stvarčice otključavaju sa zvjezdicama, a ne sa nivoima) te raniji pristup novim mapama. Dakle, nikakva prednost u vidu boljih oružja ili bilo čega drugoga naspram onih korisnika koji u igru ne ulažu ekstra love. Bravo za GoW menadžeriju. Također, nagrade koje osvajate su više za hvalisanje / dizanje ega jer dolaze u obliku medalja odnosno titula vidljivih drugim igračima.

130407-gears-of-war-judgment-04

Što se tiče samih načina PvP borbe, ovdje imamo klasičan Team Deathmatch, Free for All, Domination te Survival i OverRun modove. Dok su FFA i Dom novi za GoW serijal, dva potonja su paralela na Horde i Beast načine igre iz GoW3 sa malim razlikama. U Survival načinu se Vi i još četvorica (ne)sretnika morate oduprijeti valovima neprijatelja (deset valova Locusta), a cilj Vam je obraniti tri ključne točke. Pritom možete birati između četiri klase boraca: Engineer (inžinjer), Medic (bolničar), Scout (izvidnik) i Soldier (vojnik, borac). Pretpostavljam da su svi soldiers ali eto, ovaj je valjda "baš baš" vojnik. Naravno, svaki dolazi sa svojim sposobnostima pa tako inžinjeri popravljaju prepreke i mogu postavljati automatske strojnice, bolničari liječe, izvidnici izviđaju (šalu na stranu - mogu pristupiti višim područjima i osvjetljavati protivnike kako bi ih tim lakše vidio) dok vojnici opskrbljuju streljivom.

OverRun je, kako smo rekli, varijana na Beast način igre - pet protiv pet igrača, no sa ljudskim protivnicima, a ne protiv botova. Dakle jedan tim su ljudi, drugi tim su Locust i igrate napad pa obranu - znači isprobati ćete obje rase. Kako to već biva, svaka strana ima svoje prednosti i mane i balans mi se čini ok, a kao nagradu za kvalitetnu igru otključavate jače jedinice te na kraju borba izgleda stvarno epski.

130407-gears-of-war-judgment-05

Što se tiče prezentacije, nema se što puno za reći. Radi se o modificiranom Unreal 3 Engineu koji - meni osobno - u ovom naslovu izgleda "sanjivo" (koliko sanjivo ratom opustošeni svijet može biti). To bi bila pozitivna stvar u mom riječniku jer je grafički igra prezentirana tako da Vas potpuno uvuće u svoj svijet. Animacjie su fluidne, razni efekti kojima ne znam tehničke nazive su prekrasni i kako to inače biva, X360 je grafički pružio koliko može.

Gears of War: Judgment je s pravom zvani nastavak odlične franšize koji je zadržao većinu pozitivnih aspekata prethodnika, a opet donio neke novine koje su osvježile ukupan dojam. Kako smo naveli, grafički prikaz je "za pet", AI protivnika je na visokoj razini te će iz Vas izvući taman onoliko truda koliko je potrebno da gaming bude zabavan a ne naporan. Priča koja bi se možda nekome činila jednostavnom i plitkom, zbog načina prezentiranja je dovoljno dobra da Vas zadrži da igrate "još samo malo" i saznate što i kako se zapravo sve odigralo. Nova oružja i likovi, dinamična borba, nasumično generirani protivnici, odličan AI te novi i redizajnirani multiplayer modovi su osigurali ovom naslovu vrlo visoku ocjenu.

• Datum Izlaska: 19.03.2013.
  • Platforma: XBox 360
  • Izdavač: Microsoft Studios