Napisao  Utorak, 23 Lipanj 2015 01:03

RECENZIJA: Final Fantasy X / X2 HD Remaster (PlayStation 4)

Iako je prije otprilike godinu dana objavljena HD inačica Final Fantasy X / X-2 za PlayStation 3 i PS Vitu, Square Enix je hrabro izdao još jedno izdanje RPG klasika u HD-Remaster verziji za PlayStation 4. Pitanje je sada: da li se u ovom kratkom vremenu išta promijenilo ili se ponovno isporučila prošlogodišnja verzija u novom pakovanju?

Bez Brige, Square Enix nije jednostavno uzeo prvo HD izdanje i spakirao ga u PlayStation 4 kutiju, već je dodatno poradio na prezentaciji igre. Barem vizualno i akustično, no o tome kasnije. Pošto sigurno ima mnogih PS4 korisnika koji nisu upoznati s originalnom igrom, prvo ću objasnit o čemu se zapravo radi. Dakle, Final Fantasy X je davne 2001. godine po prvi puta izašao za PlayStation 2 u Japanu, a godinu dana kasnije u Europi. PS2 verzija je diljem svijeta prodana u preko osam milijuna primjeraka čime je postala jedna od najprodavanijih igara za tu platformu. Osim toga, mnogi fanovi serijala smatraju da je FFX, pored Final Fantasy III i Final Fantasy VII, jedan od najboljih u povijesti serijala. Možda upravo to opravdava dva HD reizdanja.

U klasičnom Final Fantasy stilu je Square Enix tada izdao klasičan RPG na poteze na kakav su navikli svi fanovi. Tek kasnije je serijal krenuo s akcijski orijentiranim borbenim sustavom kakvog sada poznajemo, no to ne znači da sustav na poteze i danas dobro ne funkcionira.

FFXHD4

U Final Fantasy X stupate u ulogu Tidusa, igrača izmišljenog sporta BlitzBall. Tidus je porijeklom iz Zanarkanda, najvećeg grada na planetu Spira, gdje je uspjeh u spomenutom sportu vrlo važan statusni simbol. No tijekom jednog velikog turnira se munjevito mijenja cijeli život našeg heroja. Odjednom se, niotkud,  pojavljuje stvorenje poznato kao ''Sin'' i po kratkom postupku ravna grad s zemljom. Tidus srećom preživljava napad, no nakon što se probudi iz nesvijesti ništa nije kako je nekada bilo. Oko sebe vidi samo ruševine, pustoš  i nepoznata čudovišta.

Na njegovu sreću preživjelo je i nekoliko ljudi Al-Bheds plemena koji ga uspijevaju spasiti prije nego postane plijen jednog od čudovišta. Uskoro nakon toga, iako vrlo malo razumije njihov jezik, Tidus saznaje da njegovrodni grad ne postoji već tisuću godina! Što se zapravo desilo? Nije li ovo samo noćna mora? Kako je prošlo toliko vremena, a da Tidus nije ostario? E draga gospodo, to prepuštam da saznate sami ukoliko niste već davno odigrali ovaj RPG klasik. Ukoliko jeste, nastavite čitati i saznajte da li mu se ponovno isplati posvetiti.

Dakle, ovo je samo početak dugog putovanja u kojem Tidus upoznaje nove prijatelje i suputnike s kojima će se suprotstaviti brojnim opasnostima. Što i tko je taj ''Sin'', kako je došlo do ovako velikog vremenskog skoka? Ta i još mnogo više pitanja će vas držati uz konzolu na više od 50 sati. Ukoliko vam sve to nije dovoljno, ovo HD izdanje nudi i službeni nastavak – Final Fantasy X-2, koji pruže otprilike isto toliko sadržaja.

FFXHD3

Osim obje igre, na disku se nalazi i dodatan sadržaj (isti koji je bio prisutan i na PS3 / PS Vita verziji). Sveukupno ćete tako doći na otprilike stotinjak sati čiste J-RPG zabave. U to vrijeme ćete nadograđivati svoje heroje putem takozvanog 'Sphere Grid' sustava koji je po prvi puta predstavljen u FFX / X-2.   Radi se o sustavu kojeg je teže objasniti nego shvatiti: umjesto klasičnih atributa dobivate takozvane Sphere bodove te njima otključavate polja koja se granaju u određene kategorije sposobnosti. Ovisno o tome koliko se želite posvetiti svojim herojima izabrati ćete između klasične ili ekspertne 'Sphare Grid' table – očito je da ova druga zahtjeva malo više pažnje i strpljenja, ali nudi veće varijacije kod formiranja likova.

Tako polako mozgate van i unutar mnogih borba na poteze, ali ponekad igra od vas zahtijevati i dobre reflekse, osobito ako aktivirate posebnu sposobnost likova. Tada morate u pravo vrijeme  pritisnuti određenu tipku (mhm… qick-time events) ili brzo unijeti predodređenu kombinaciju tipka. Osim klasičnih magija i specijalnih poteze moguće je prizvati posebne beštije koje u gotovo svakom slučaju okreću bitku na vašu stranu. U Final Fantasy X beštije (ovdje Aeons) ne dolaze samo na jedan potez već ostaju sve dok ne pobijediti borbu ili dok ne poginu - naravno prizivanje je ograničeno.

Ukoliko padnete u bitki, uvijek je moguće ponovno učitati poziciju. Iako FFX ne koristi klasičan 'quck save' na svakom koraku, nikada nećete izgubiti puno vremena zbog ponavljanja. Točke za snimanje (savepoints) su prilično velikodušno raspoređene, drugačije rečeno: ima ih na svakom ćošku. Lijepo je i ti da igra podržava cross-save funkciju pomoću koje možete importirati snimljene pozicije s PS3 / PS vite na PS4 ili obrnuto.

FFXHD2

Pošto je igra već u prvom HD-Remasteru na PS3 i PS Viti izgledala prilično dobro, nemojte očekivati velika poboljšanja u PS4 inačici. Može se vidjeti kako se na ovoj verziji dodatno poradilo, posebno su upečatljivi glatki rubovi i ljepša lica likova koji izgledaju  mnogo bolje nego na PS3. Međutim, to na žalost vrijedi samo za glavne protagoniste. Popratni likovi , primjerice oni koji lutaju gradom, su u tom pogledu zanemareni. Slična stvar je i s pozadinama i teksturama - neke izgledaju oštro dok su druge pomalo mutne. Najveći plus s grafičke strane su efekti koji bacanje magije čine pravim zadovoljstvom. PS4 verzija se također može pohvaliti poboljšanim soundtrackom, kojeg možete, i ne morate, koristiti kroz igru. Moguće je u bilo kojem trenutku iz izbornika promijeniti iz moderne u klasičnu mjuzu.

Kao što vidite, ne postoji neke značajna razlika između prošlogodišnjeg i novog HD reizdanja. Ukoliko ste se počastili PS3 verzijom ne postoji pravi razlog za kupnju PS4 verzije. Priča igre se ne mijenja, gameplay ostaje isti. Sve što dobivate je minimalno ljepše Final Fantasy X / X2 izdanje.

FFXHD1

Iako je Final Fantasy X / X2 HD-Remaster za PS3 / PS Vitu staro tek godinu dana, ponovni izlet na planet Spira je ponovno zabavan i na PS4. To je pretežno zbog kvalitete same igre koje s vremenom ne postaje loša. Vizualno se nije promijenilo mnogo: oštrije su boje i anti-aliasing likova je dodatno optimiziran. Likovi poput Wakke-a iz godine u godine izgledaju mršavije, što im sa sigurnošću ne smeta. Veliki plus PS4 verzije je također mogućnost prenašanja snimljenih pozicija . Borba na poteze je danas zabavna u istoj mjeri kao i prije 13 godina, čak i ako ponekad živciraju slučajne bitke (random encaunters). Međutim to je osnovni dio FF serijala i ne bi trebao smetati nikome tko ga voli i cijeni.

Ukoliko ne posjedujete PS3 verziju i k tome nikada niste igrali PS2 original, ovo je prava i jedina verzija za vas.

• Datum Izlaska: 12.05.2015
  • Izdavač: Square Enix Virtuos