Napisao  Četvrtak, 18 Lipanj 2015 19:30

RECENZIJA: Farming Simulator 15 za konzole (PS4 / Xbox One)

Prije sedam godine se pojavilo prvo izdanje Farming Simulatora, igre koju su mnogi u početku ismijavali, no to nije spriječilo programere da i dalje uporno rade na igri koja se s vremenom pretvorila u neku vrstu fenomena. Nitko točno ne zna kako i zašto, no sve više i viša igrača je pronašlo zabavu u virtualnom sađenju kukuruza. To je motiviralo druge developere i izdavače što je prouzrokovalo navalu raznih simulatora, na žalost većinom loših poluproizvoda koje nitko ne treba. Giants Software je, međutim, i dalje ulagao mnogo energije u svoj Farming Simulator koji je iz godine u godinu postajao bolji te se etablirao kao jedinog pravi zastupnik žanra. Stoga je bilo samo pitanje vremena kada će igra napraviti korak s PC-a na konzole.

''Što? Farming Simulator 15 na PS4 i Xbox One? Tko to treba!'' Tako sigurno razmišljaju 'normalni' igrači konzola. No prije nego tako reagirate shvatite da su se vremena promijenila, pogotovo s novom generacijom konzola koje su dovoljno snažne i omogućavaju da sve više i više PC naslova dobro funkcioniraju u 'casual' okruženju. Tropico 5 je prvi primjer koji pokazuje da su žanrovi van pucačina, arkada i akcijskih avantura itekako traženi na konzolama.

Farming Simulator 15 1

Kako i samo ime igre govori, u Faming Simulatoru 15 preuzimate ulogu običnog seljaka, no ajde, ljepše rečeno farmera. Cilj vam je iz malog ranča izgraditi uspješnu farmu na koju će biti ljubomorni svi ostali seljani. Dobro znamo da je svaki početak težak, a drugačije nije niti ovdje. U startu su vam dostupna samo manja vozila te mala polja koje valja maksimalno iskoristiti. No bez brige, za vašu žetvu ima dovoljno. Važno je samo da dobro odradite posao. Zaradu tada možete uložiti u jača vozila, veća polja i sve što vam je potrebno da rastete.

Ovogodišnje izdanje nudi najveći izbor raznih vozila ikada. U igri se nalazi preko 140 licenciranih vozila i opreme raznih kategorija. Ali ovdje niste ograničeni samo na obradu zemlje, Farming Simulator 15 nudi mnogo više mogućnosti. Na primjer; možete uzgajati razne domaće životinje kao što su kokoši, ovce i krave. Dakle, vaša zarada sada može dolaziti iz prodaje jaja, vune ili mlijeka.

Znam što sada mislite i odgovor je NE! Klanje životinja i prodavanje mesa nije dozvoljeno, Farming Simulator je miroljubiva igra.

Farming Simulator 15 2

Ukoliko se ne želite zamarati životinjama, onda se lijepo posvetite šumarstvu - rušite drva i kasirajte lijepu svotu. Međutim, većina igre se ipak sastoji od rada na polju. Orati ćete, tanjurati i pripremati zemlju za sjetvu. Ukoliko ste sve dobro odradili te ostvarili dobre uvjete možete se veseliti uspješnoj žetvi. Kada je sve zrelo, sjednite u kombajn i bacite se na posao. Vaš kukuruz, ječam, pšenicu, repicu i ostale proizvode zatim valja dobro pospremiti i prebaciti do kupca koji će vas velikodušno isplatiti. Ostatke poput slame ili bale sijena možete iskoristiti kao hranu za stoku ili također prodati.

Pored svih spomenutih aktivnosti su vrlo opušteno prolazili sati, a ja sam se pitao zašto mi je ovo zabavno? Iskreno, još uvijek ne znam. Ali vjerujte mi, Farming Simulator je zabavniji nego što biste ikada pomislili. Verzija za konzole (u mojem slučaju PS4) izgleda predivno, a atmosfera je jednostavno idilična. Lijepo se uvaliti u fotelju i provesti poljem u svojem novom Ursusu! Ako vam to nije dovoljno, igra nudi solidan multiplayer za šest igrača. Ovdje možete surađivati s drugim igračima i obrađivati jednu farmu, bez uzbuđenja ili krvoprolića. Čudno zar ne?

Farming Simulator 15 3

Next-Gen farmanje

Farming Simuletor 15 se s grafičke strane stvarno nema čega sramiti. Licencirana vozila su  vrlo detaljna i autentična, vanjskim izgledom isto kao i pogledom u kabini. Igra iz oba pogleda, prvog ili trećeg lica, izgleda stvarno lijepo. Okolina je mnogo ljepša nego što smo to navikli od ostalih simulatora. Neke teksture su iz blizine pomalo mutne, no to je prigovaranja na visokom nivou. Vedre boje i lijepo dizajnirana okolina kod samog igranja ostavlja odličan dojam. Vrlo rijetko se dogodi da objekti na daljinu nestanu ili se naglo pojave (takozvani pop-up). K tome dolazi predivna atmosfera koju igra širi. Za malo života na mapi se brinu prolazni automobili i zvukovi koji pružaju osjećaj bogate i žive okoline. Krećete li se pješke čuti ćete cvrkutanje ptica i zujanje vjetra, no sjednete li u traktor prevladava zvuk motora i aparate koje ste prikopčali. Vjerujte mi, virtualno farmanje nikada nije bilo ljepše!

Farming Simulator 15 4

Giants Software je s Farming Simulatorom 15 napravio gotovo sve kako treba. Jasno, igrači kojima stalno treba akcija neće biti oduševljeni, no svi ostali bi mogli vrlo brzo pronaći mnogo zadovoljstva i opuštanja u ovom naslovu. Lijepo je opustiti se uživajući u igri koja ne vrši nikakav pritisak na vas. Radite što želite, idite kuda hoćete, farma je vaša. Na vama je koliko se intenzivno želite brinuti o životinjama ili polju, za ništa ne postoji neka posebna kazna. Naravno, možda ćete dobiti malo manje love, no to vam nikako neće uskratiti zabavu. Ako baš želite neka ograničenja i vremenski pritisak možete se odlučiti ne neke od misija, ali one nisu nužne. O atmosferi sam već dovoljno napisao, sve što ovdje fali su mirisi koji se na žalost (ili sreću) još uvijek ne mogu simulirati.

Da me netko prije godinu dana pitao što mislim o Farming Simulatoru samo bih se nasmijao i rekao ''daj bježi''. Međutim, sada moram priznati da sam bio u krivi što ovom serijalu nisam dao šansu malo ranije. No možda je i dobro tako, možda je ovo bilo pravo vrijeme pošto je ovogodišnji nastavak na konzolama najbolje verzija. Još uvijek ne znam i ne mogu si objasniti zašto je ova igra zabavna, ali jednostavno jeste. Bez srama mogu priznati da tu i tamo igram Farming Simulator i da to mogu preporučiti svakome. Ne radi se o blockbusteru ili igri koja će vas okupirati svojom pričom i atraktivnim gameplayom, ali će vas dobro zabaviti svaki puta kada ju pokrenete na par sati.