Napisao  Utorak, 25 Kolovoz 2015 19:37

RECENZIJA: Everybody's Gone to the Rapture

Dear Esther je bila prva igra, do tada nepoznatog, developera The Chinese Room te je istovremeno bio prvi naslov koji je zaslužio titulu ''walking simulator'', dakle simulator hodanja, i to ne baš u pozitivnom smislu. Taj pojam je nastao više iz cinizma, pošto se u igri stvarno nije dešavalo mnogo više od hodanja po prilično lijepoj okolini. To se, naravno, nije svakome svidjelo. Ukoliko ste i vi jedan od takvih, tada vam odmah mogu reći da niti u Everybody's Gone to the Rapture nećete pronaći puno zabave. Ipak, ukoliko niste sigurni i želite saznati više, nastavite čitati.

Rapture2

Kada bismo video igre ocjenjivali po količini interakcije s okolinom ili klikovima po sekundi,  tada bi Everybody's Gone to the Rapture prošao prilično loše. Nema nikakvih zagonetka, nema protivnika, niti ne sakupljate nikakve predmete kako biste se opremili. Sve što ovdje radite se svodi na hodanje naokolo otvarajući tu i tamo koja vrata te slušanje glasovnih poruka na telefonima i radio uređajima. Pored toga, susrećete misteriozne svjetlosne siluete koje vizualiziraju događaje proteklih dana. Na taj način saznajete više o tome što se zapravo dogodilo u napuštenom gradu. Sve u svemu, igra je prava noćna mora za današnju ADHD generaciju gamera.

Ali što se točno dogodilo, zašto igrati nešto što se svom snagom bori da bude sve, samo ne ono što jeste - video igra. Moram priznati da sam u početku bio zbunjen, nisam znao čemu sve to. Što radim, zašto uopće hodam virtualnim gradom bez blage veze što se dešava. Čak i nakon sedam sati igranja, koliko mi je od prilike trebalo da se prošećem kroz igru, sam ostao zbunjen. U prvih sat vremena postaje jasno da se nalazimo u napuštenom engleskom selu ranih 80'-ih. Mi smo, pored mistične žene na radiju, vjerojatno jedina preživjela osoba. Sve se desilo vrlo brzo, ptice su počele padati s neba, a ljudi nestajati. Nova vrsta gripe ili više od toga?

Rapture5

Iako sve izgleda napušteno, ubrzo shvaćamo da ipak nismo sami. Lutajuća svjetla nas prate te nas upućuju na važna mjesta otkrivajući ključne događaje koji se prikazuju poput ispranih svjetlosnih fotografija. Upravo ti trenuci se ističu kao najjači element igre. Putem tih siječanja saznajete više o pojedinim ličnostima grada te se upoznajete njihovim povezanim sudbinama. Vi ste dakle nešto kao nevidljiv gledalac u virtualnom kinu gdje se možete slobodno kretati.

Međutim, priča se ovdje ne odvija na klasičan način. Nema prekida za animacije koje igru tjeraju unaprijed. Na vama je da polako istražujete svaki kutak predivno dizajniranog naselje i njegova okoline. Tek ako si uzmete dovoljno vremena i pokažete malo strpljenja saznati ćete više o stanovnicima i povezanosti nekih od njih. Ako nemate strpljenja te samo projurite kroz igru prateći svjetleće kugle koje vas vode do ključnih događaja, propustiti ćete većinu razgovora, a time i veliki dio priče oko koje se The Chinese Room posebno potrudio. Mnogi će ovakav ležeran način prepričavanja itekako cijeniti dok će drugi, oni koji su navikli na akciju i mnogo interakcije, mahati glavom uvjereni da ne igraju pravu video igru. No što zapravo jeste video igra, postoje li za to neka definicija?

Rapture7

Meni osobno je Everybody's Gone to the Rapture atraktivan upravo zbog toga što je poseban i tajanstven. Osjećao sam se kao detektiv u serijama poput 'Fringe' ili 'Dosje X'. Bez ikakvog predznanja sam krenuo na razotkrivanje misterioznog slučaja u malom engleskom selu. Na putu kroz avanturu sam uživao u predivnim grafičkim motivima pokušavajući složiti dramatičnu slagalicu događaja koji su mi se otkrivali na svakom kutu. U početku zbunjen, vrlo brzo sam ulovio konac između važnih stanovnika čije sudbine se isprepleću u debelo klupko događaja zbog kojih je zavladala pustoš u kojoj se nalazim.

Glasovna gluma koja prati svaki razgovor je toliko dobra da sam se bez ikakvog problema povezao sa svim likovima iako ih niti u jednom trenutku nisam izravno vidio. Sve što mi se pokazivalo su bile svjetlosne siluete, no više od toga u ovoj igri stvarno nije potrebno. Everybody's Gone to the Rapture je kao vizualna novela. Igra vam daje temelj za dobru priču, a na vama je da si ostatak predočite. To se posebno osjeti kod samog kraja koji ne pruža nikakav konkretan odgovor, već igrača tjera da uđe duboko u sebe i dobro razmisli što je The Chinse Room zapravo htio postići. Teorija je mnogo, a na vama je da pronađete svoju vlastitu.

Rapture6

Everybody's Gone to the Rapture je vrlo teško ocijeniti. Svatko će ovakvu vrstu igre procijeniti drugačije. U konačnici sve ovisi o pojedincu i tome da li ovako nešto pali ili ne. Činjenica je da ovdje ne dobivate klasičnu igru, već više nešto kao virtualnu priču koju polako sami krpate u veliku cjelinu. Čar ne leži u akciji, sakupljanju bolje opreme ili rješavanju zagonetka, već u otkrivanju nepoznatog. Na kraju krajeva, nije li to zapravo razlog zašto smo počeli gledati filmove i igrati video igre? Otkriti i doživjeti nešto novog, nešto što ne gledamo svaki dan. Everybody's Gone to the Rapture je upravo to.

Rapture8

• Datum Izlaska: 11.08.2015.
  • Proizvođač: The Chinese Room