Napisao  Četvrtak, 03 Ožujak 2016 00:00

RECENZIJA: Dying Light: The Following

Dying Light kraj je bio samo djelomično zadovoljavajući za mnogo igrače. Kyle Crane je uspio zaustaviti uništavanje Harrana, zombie virus je još uvijek prisutan, a zalihe Antizina su nepromijenjeno rijetke. U cijelom tom kaosu se sada pojavljuje teško ozlijeđeni čovjek koji neprestano mrmlja o nekakvom tajanstvenom kultu ljudi negdje u okolici Harrena. Ništa posebnog, samo još jedan kult? E pa nije! Ova ekipa freakova je u potpunosti imuna na virus i još je k tome u stanju pripitomiti zombije. Čovjek koji nije u životnoj opasnosti bi te izjave proglasio halucinacijama teško ozlijeđenog čovjeka, no s obzirom na situaciju, čak niti ovako mala šansa za preživljavanje se ne propušta. Ne smijemo to ignorirati, moramo ići provjeriti!

Kao što ste mogli zaključiti iz uvoda, Dying Light: The Following je ekspanzija koja se nastavlja na radnju osnovne igre. Međutim, sada nas priča iz metropole Harrens vodi na selo. Svi prepoznatljivi elementi igre su i dalje prisutni, uključujući free-running elemente. No s druge strane developeri predstavljaju nove elemente. Ovu ekspanziju je najlakše opisati kao Dying Light pomiješan s Mad Max i Far Cry elementima.

TheFollowing5

Kao najvažniju novu značajku moram istaknuti Buggya, vozilo kojeg se dočepate odmah od samog početka ekspanzije te njime jurite kroz The Following divljinu. Kako ste već pretpostavili, jurcanje vozilom u Dying Light: The Following je super zabavno. Zombiji se lijepe za prednji branik ko' insekti, a noću vam čak niti zastrašujući Volatili, zahvaljujući vašoj brzini i oklopu, ne predstavljaju nikakvu prijetnju.

Vozilo se u igri tretira kao oružje, znači potrebno ga je popravljati, moguće je mijenjati dijelove te poboljšati pojedine komponente resursima koje sakupljate. Međutim, najbolje komponente za vozilo i ostalo oružje poput bacača plamena i električnog kaveza ćete otključati vrlo kasnom, ako ne čak i nakon završetka priče, pošto se nalaze tek na kraju stabla vještina (skill tree). Time igra poziva na istraživanje sporednih aktivnosti u svrhu dodatnog iskustva i resursa.

Drugi problem proizlazi iz činjenice da se Buggy, iako je u potpunosti neuništiv (ipak ste vi jedini vlasnik funkcionalnog vozila u cijelom Harranu i okolici), kod privremenog uništenja može koristiti samo ako se vratite u sigurnosnu zonu gdje on ponovno čeka. Pošto je područje igre prilično veliko, a igra i dalje nema fast-travel mogućnost, nakon što ostanete bez vozila često ćete hodati pješke. Tek tada se primjećuje da je kompletna mapa dizajnirana za vožnju. Velika je, ali u konačnici ostavlja prilično prazan dojam.

TheFollowing01

Bez obzira na nedostatak sitnih predmeta i detalja na otvorenim površinama, svijet je prilično raznoliko dizajniran. Tu su livade, brdašca, farme, elektrane, pa čak i prilično velik obalni grad koji čeka na vaše istraživanje. Taj dio mape vraća osjećaj iz originalne igre testirajući vašu sposobnost penjanja i preživljavanja u uskim prostorima. Izazovi čekaju u na svakom koraku. Igra doslovno zatrpava s sporednim zadacima, od onih laganih ala „pfff to riješim u 2 minute“, do onih klasičnih „AUK opet sam mrtav!“.

Pomalo me razočarao Bounty sustav kojeg su tijekom promocije  developeri posebno istaknuli kao veliku značajku ekspanzije. Ali friška figa! Umjesto uzbudljivih izazova su nam servirali vježbe za prste u obliku preskakanja 50 zombija ili ubijanja određene količine zadanih protivnika na određeni način ili u određeno vrijeme. Mnogo više zabave sam imao kod lova na posebne protivnike ''Freaks''. To su uglavnom bossevi za koje se potrebno udružiti s drugim igračima te pripremiti određenu taktiku i oružje. Bez toga brzo se pretvarate u zombie grickalicu.

Tu u igru dolaze paralele koje sam već ranije povukao s igrama poput Mad Max i Far Cry. Naime, bez odrađivanja sporednih aktivnosti ćete vrlo teško napredovati kroz glavne misije. Struktura priče se svodi na to da steknete povjerenje lokalnih seljaka, a posebno kulta koji će vam omogućiti da jednom i zauvijek uklonite prijetnju zombija, ili ne? Na žalost se sve to svodi na isto: Kratka animacija uz razgovor koji vas šalje na obavljanje prljavog posla koji nitko nema muda ili ne želi raditi. Ti zadaci s vremenom postaju prilično teški do mjere da ih ne možete ostvariti ukoliko ne odete još malo grindati sporedne misije – tu se krug zatvara.

TheFollowing03

Tko pročita sve dokumente i presluša sve razgovore će saznati malo više detalja o priči, ali upravo tada sam si postavio pitanje: „zašto je Techland angažirao nove pisce za The Following?“. Kvalitativni skok u odnosu na originalnu priču ne postoji. Priča niti je previše inovativna, niti ne nudi nikakve zaplete po kojima bih ju želio istaknuti. Naravno, nije potpuno loša, ali ne radi ništa više nego što služi svrsi. Ipak, Na kraju krajeva je najvažnije da koljaža zombija bude zabavna, a tu gotovo da nemam prigovora.

Zahvaljujući novim legendarnim vještinama u igri sada postoji preko 250 oružja (novih i starih u raznim varijacijama). Legendarne vještine postaju dostupne tek nakon što u potpunosti iscrpite jedno od tri stabla vještina iz osnovne igre. Tako postaje jasno da je The Following usmjeren prema iskusnim Dying Light igračima koji su iscrpili sve iz osnovne igre te žele investirati još više vremena u koljažu zombija. Naravno, novo područje možete posjetiti i s potpuno friškim likom, ali to vam nikako ne bih preporučio. Preporučljivo je da vaš lik bude barem level 16, no čak i onda su zombiji na selu prava noćna mora.

Srećom Techland po povoljnoj cijeni nudi Dying Light: The Following Enhanced Edition koji sadrži osnovnu igru i The Following ekspanziju. Time i novi igrači dobivaju kompletan paket koji im omogućava da iz početka urone u Dying Light svijet koji je itekako zanimljiv te je u stanju pružati sate i sate zabave.

TheFollowing04

ZAKJLUČAK

Moja predviđanja o ovoj ekspanziji su se u većini slučajeva obistinila. Dying Light: The Following sa težištem na vozilo i otvoreni svijet ostavlja dojam kao Far Cry s zombijima. To samo po sebi nije nikakav problem, ipak ga uspoređujem s kraljem FPS open-world naslova. Iako sam osobno pomalo zasićen takvim igrama i polako me lovi Ubisoft groznica. Iz tog razloga sam više uživao u zatvorenom tipu misija gdje je akcija usredotočena na jedno manje područje.

Najveće razočaranje ove ekspanzije je priča. Nešto što se najavljivalo kao mistična priča se vrlo brzo pokazalo kao mjehur od sapunice koji se izvana prelijeva bojama, no pukne čim ga malo duže gledate. Srećom je tu izrazito zarazan i dobro dizajniran gameplay koji se i dalje etablira kao glavni Dying Light adut.

TheFollowing02

• Datum Izlaska: 27.01.2016.
  • Izdavač: Warner Bros. Interactive Entertainment