Napisao  Četvrtak, 20 Studeni 2014 22:58

RECENZIJA: Drive Club

Evolution Studios je svim PlayStation korisnicima poznat po trkaćim igrama. Već se s MotorStorm serijalom ugodno istaknuo od žanrovske konkurencije te na arkadni način slavio odličan off-road party. Sada je Evolution, nakon nekoliko mjeseci odgađanja, napokon izletio iz oštrog zavoja svojim novim brandom Drive Club. Zapravo je igra bila planirana kao jedan od startnih naslova za PlayStation 4, no jednostavno nije bila spremna na vrijeme.

Čak i nakon lansiranja je patila od velikih online server problema – što je jedan od razloga zašto i ovu recenziju čitate prilično kasno. U startu smo kroz singleplayer evente prepoznali veliki potencijal igre i smatrali smo da se recenzija mora bazirati na dužem online igranju, pošto se sama igra vrti oko osnivanja klubova te natjecanja s ostalim igračima. Da li su PS4 korisnici dobili željeno racing iskustvo i kakvi su naši dojmovi, saznati ćete u nastavku.

DC1

Drive Club je već na prvi pogled prilično primamljiv. Predivni automobili samo čekaju da ih provozate po slikovito lijepim stazama. Ništa novog u trkačkoj igri pomisliti ćete, ali Drive Club u mnogim pogledima odstupa od konkurencije ala Forza Motorsport ili nadolazećeg The Crew. Usporediti spomenute naslove s ovom PlayStation 4 ekskluzivnom ne bi bilo pošteno. Evolution Studios odstupa od trkačkih staza, a i od otvorenog svijeta. On umjesto toga nudi vrlo detaljne i raznolike ceste koje nas vode kroz predivno dizajnirane lokacije u Škotskoj, Norveškoj, Kanadi, Čileu i Indiji.

Malo se vozite po skandinavskim cestama okruženim snijegom i planinama, dok u drugom trenutku jurite kroz suhe pustinje ili se hrvate sa oštrim zavojima indijske džungle. Na žalost vas igra nikada ne pušta dalje od desetak metara van staze koje su „zagrađene“ nevidljivim zidovima - zato pretrpane s mnogo modernih detalja. Tu su i klasične staze na krugove koje nisu toliko spektakularne kao kod nekih drugih naslova žanra, no prediva grafika i odlični svjetlosni efekti spašavaju ukupan dojam te u svakom trenutku čine Drive Club prilično impresivnim.

DC2

Jedan od važnih faktora za vizualni dojam igre, a i za samo gameplay iskustvo je to što možete po želji utjecati na ciklus dana i noći. Promjena vremenskih uvjeta poput kiše i snijega su još u izradi te ih Evolution planira uskoro izdati putem besplatne zakrpe. Na nekim stazama možete čak odrediti koliko navijača želite vidjeti pored staza.

Naime, koliko god je Drive Club grafički lijep, gameplay djeluje prilično tradicionalno. Pored prilagodljivih utrka očekuje vas i takozvana single player turneja. Ovdje postepeno otključavate nova natjecanja  sudjelovanjem u raznim događajima koji uvijek zahtijevaju da ispunite određene izazove tokom utrke. U početku vam je na raspolaganju samo početni auto kompaktne klase, noprobijanjem kroz turneju osvajate brojne nove, odnosno bolje. Dakle, princip je isti kao i kod svih sličnih igara: prijavite se za event i po mogućnosti pobijedite. Ponekad se oni sastoje od dvije do tri utrke, no to je rijetko.

DC3

Za malo promjene ubačene su drift discipline ili utrke na vrijeme, a da bi se sve malo začinilo dozom izazova tu su razni bonus ciljevi koje valja ostvariti tokom utrke. Ovdje morate ispuniti uvjete na određenim dijelovima staze. Primjerice: održati prosječnu brzinu, ostvariti zadanu maksimalnu brzinu, održati idealnu liniju na zadanom zavoju ili odvoziti krug bez većeg sudara (takozvani Clean Lap). Iako ništa od toga nije revolucionarno za žanr, vrlo pozitivno utječe na dugotrajnost single-player iskustva.

Na žalost se cijela igra izvan utrka čini prilično spartanski, odnosno sirovom. Uvod u igru je kratka animacija koja nema nikakav identitet, a kockasti izbornici su stvarno sve drugo nego privlačni te ne daju dovoljno podataka o tome u kakvom eventu ćete sudjelovati. Ali dobro, ne treba nam neka priča i uvod u utrke koje traju maksimalno desetak minuta. Također nedostaju američki Muscle Cars te japanske sportske pile, što vozni park čini prilično dosadnim, a i uređivanje auta je svedeno samo na vizualno šminkanje.

DC5

Aute ovdje ne kupujete za lovu već ih na kapaljku dobivate postizanjem određenog ranga, odnosno levela. Za to su vam potrebi bodovi slave koje dobivate kod uspješnog završetka utrke, ali i za razne vozačke manevre. Sustav je dobro osmišljen, no vrlo je strog prilikom kontakta s konkurencijom, zidovima ili kod izleta na travu. Kazna za sve je strogo oduzimanje bodova. To posebno frustrira online kada se drugi igrači zabiju u vas. Posljednja zakrpa je taj problem malo smanjila, no još uvijek se često događaju iritantne kazne protiv kojih ne možete apsolutno ništa.

Programeri svom silom žele da se strogo držite idealne linije te čim malo više nagazite na travu počinje odbrojavanje u kojem se morate vratiti na asfalt, nasuprot slijedi kazna koja vas usporava na određeno vrijeme. Dobro zamišljena funkcija koja bi imala smisla da staze nude više prostora za skraćivanje zavoja van asfalta, no pošto su one ovdje prilično "cjevaste", ovaj sustav nema nikakvog smisla. Logika iza svega toga je razumljiva, no izvedba je jednostavno previše stroga, pogotovo zato što fizika igre nije baš najbolja. Drive Club se kreće daleko od prave simulacije, ali također se ne vozi kao neka arkada. Dakle, možete očekivati lako probavljivu trkaću igru koja je namijenjena za mase i casual igrače.

DC4

Kako smo već napomenuli, single player iskustvo je prilično suho koje podsjeća na staro PlayStation 2 - Ridge Racer doba. Međutim tu u igru dolaze klubovi koje možete osnovati te akciju prebaciti online - trenutno u klubu može biti samo 5 igrača i nemamo nikakve podatke da će se to uskoro promijeniti. Također možete pripadati samo jednom. Uz ime kluba birate grb i vizualni prikaz auta koji će svaki član imati na izbor ako želi reprezentirati svoju ekipu.

Zajedno ćete stalno sudjelovati u raznim online događajima koje su stvorili drugi klubovi ili u privremenim eventima koje Evolution konstantno izdaje. Klasične utrke funkcioniraju dobro i zabavne su, no kreirani vlastitih događaja je malo traljavo izvedeno. Prvo morate odrediti sve parametre, a zatim sami odvoziti event kako bi postavili uvjete kojima ćete izazvati druge klubove. Biranje parametara je također prilično ograničeno. Primjerice, zašto nije moguće izabrati TOČNO onaj zavoj na kojem želimo postaviti drift izazov?

DC6

Moramo priznati da smo od online komponente očekivali mnogo više pošto se igra prodavala kao timski-online naslov. Ali ono što smo dobili je sve već servirano, prožvakano i probavljeno već tisuću puta. Sve osim kreiranih događaja se igra potpuno isto kao i single player, samo što se natječete protiv pravih ljudi, a znate i sami kako to često ispadne. Poštenu utrku možete tražiti povećalom, a gore spomenutu sustav kažnjavanja prečesto pogodi upravo nedužnog igrača. Svjetla točka online natjecanja su eventi na vrijeme pošto se tamo ne morate hrvati protiv ostalih igrača. Nemojte nas krivo shvatiti, ne krivimo igru zbog ljudskog ponašanja u multiplayeru. Ali developeri  jednostavno moraju uzeti u obzir sve te faktore i kreirati sustav koji igru čini zabavnom. Ovdje to, na žalost, nije najbolje uspjelo.

Drive Club je tipična vrsta igre koja dolazi na početku nove generacije konzola te pokazuje što je novi hardver u stanju. Drive Club izgleda predivno i uz Forzu Horizon 2 ne postoji niti jedna trkača igra koja se može mjeriti s ovako visokim standardima. Međutim,  gameplay nije ništa više od današnjeg prosjeka. Uzak izbor automobila, nepostojeća opcija tuninga te monotono single player iskustvo nas jednostavno nije zadovoljilo, pogotovo ne dok je još uvijek na policama stari dobar Gran Turismo 6. Čak i glavna značajka koja je Drive Club trebala istaknuti je prilično slaba u prsima. Online multiplayer je zabavan na kratko vrijeme, no vrlo brzo postaje frustrirajući. Strog sustav kažnjavanja na uskim stazama koje su ograničene nevidljivim zidovima nikako ne paše u koncept. Klubovi su u načelu dobra ideja, ali manjak aktivnosti i ograničen broj članova ih čini gotovo suvišnima. Ispod crte, Drive Club je dobar u temelju, ali izvedba ja samo prosječan.

• Datum Izlaska: 08.10.2014
  • Proizvođač: Evolution Studios
  • Žanr: Vožnja, Arkada