Napisao  Petak, 29 Kolovoz 2014 10:54

RECENZIJA: Diablo III: Ultimate Evil Edition

Diablo III baš i nije neka nova igra te iza sebe ima već prilično šarenu povijest. Sjetimo se samo traljavog početka na PC-u i propalog koncepta aukcijske kuće. Ali Blizzard ne bi bio ono što jeste da nije u stanju i iz nečega što je skoro pa propalo, napraviti nešto posebnog. Brojne zakrpe su igru izvukle iz crne rupe, a lansiranjem za konzole je predstavljena još široj publici.  Reaper of Souls ekspanzija pobrinula za to da se mnogi PC korisnici vrate i kupe više od 20 milijuna primjeraka. Diablo III: Ultimate Evil Edition, godinu dana kasnije, napokon i konzolašima pruža mogućnost da uživaju u novom poglavlju te svim novitetima koje ekspanzija donosi, a sve to bez da kupuju i osnovnu igru koja je ovdje priložena.

Ne moramo i ne želimo ponovno namatati sve detalje oko Diablo III: Reaper of Souls ekspanzije, to možete pročitati u našoj recenziji. Više ćemo se posvetiti svojstvima koja su specifična za verziju na konzolama. Za sve koji su već zaboravili o čemu se radi: Kreature pakla se ponovno bude, a s neba pada komet, koji zapravo i nije baš klasičan komet. Maghda, Belial i Azmodan, sakupljaju vojsku pakla kako bi ponovno oživjeli Diabla – kojemu ćete naprašiti dupe. Odmah nakon toga krećete u peti akt gdje vas očekuje Malthael i sadržaj Reaper of Souls ekspanzije.

ROESEVIL3

Tako se kroz pet poglavlja kampanje borite u ulozi jednog od heroja, odnosno klasa. Tu su Barbarian, Mage, Witch Doctor, Deamon Hunter, Monk te novi Crusader. Glavna razlika ovdje je, naravno, način na koji se borite. Upravljanje gamepadom je u početku malo čudno ako ste navikli na klikanje mišem, no prilično je precizno te se vrlo lako priviknuti na izravno upravljanje likom putem analognih palica. Svi koji su igrali Diablo III na PS3 ili Xbox 360 neće primijetiti gotovo nikakvu razliku. I ovdje postoji izbjegavanje napada rollingom što je jedna od prepoznatljivih značajka verzije na konzolama i jedna od onih koje nisu prisutne u PC inačici. Sučelje je odlično prilagođeni za gamepad te je još organiziranije nego što je bilo. Vrlo je jednostavno odazvati sve potrebne izbornike iako oni nisu baš pregledni kao u PC verziji. Kooperativno igranje na jednom ekranu također odlično funkcionira (osim ako imate frenda koji svake dvije minute analizira svoju opremu).

Inače je prisutno sve što pruža Reaper of Souls ekspanzija na računalima. To su: novi paragon sustav, torment težine, adventure mod, nephilim riftovi te nove, odnosno poboljšanje profesije. Nekoliko novih značajki ipak valja spomenuti. Najvažnije: povezivanjem svojeg PSN ili Xbox Live računa sa svojim Battle.net profilom možete preuzeti postojeće pozicije s PS3 ili Xbox 360 verzije i to bez obzira na proizvođača konzola. Na primjer, moguće je preuzeti Xbox 360 podatke na PlayStation 4. Lijepo za sve one koji su uložili puno vremena u svoje likove prije ekspanzije. Interesantan je i mail sustav pomoću kojeg možete slati predmete prijateljima.

ROESEVIL1

Ali na nas je najbolji dojam ostavio takozvani Nemesis sustav. Svaki puta kada umrete postoji mogućnost da se vašim drugim likovima ili prijateljima na tom istom mjestu pojavi demon koji vas je dokrajčio. On je tada elitnog ranka i teže ga je ubiti, no ako to uspijete, postoji šansa za da vas igra nagradi legendarnom opremom. Ukoliko ga ne uspijete poraziti, on postaje jači i dalje hara po vašoj listi prijatelja. Bez brige, ovaj sustav ne radi u Hardcore načinu igre.

Osim toga postoji vrlo malo razlike između originalnog Diabla III na konzolama i Ultimate Evil Editiona. PlayStation 4 i Xbox 360 verzije obje podržavaju 1080p rezoluciju i vrte se prilično glatko u 60 sličica po sekundi. DualShock 4 gamepad omogućava neke sitne varijacije u komandama zbog svojeg touchpada, no to su samo sitnice kao pozivanje inventara ili svojstva lika. Grafička kvaliteta nije na razini next-gena pošto se igra bazira na grafičkom pokretaču PC verzije, pa stoga izgleda gotovo identično. Ipak, moramo pohvaliti Blizzard koji je napravio konverziju koja ostavlja dojam kao da je od uvijek bila namijenjena za konzole. To se rijetko viđa, pogotovo kada se radi o konverzijama s konzola na PC.

ROESEVIL4

Ako nešto možemo predbaciti next-gen Diablo III: Reaper of Souls verziji, onda je to cijena. Slično kao i kod lansiranja ekspanzije na PC-u prije skoro pola godine, igra je jednostavno preskupa. Ali s druge strane moramo priznati da je napredovala u tolikim mjerama da je od prve verzije ostao samo osnovan koncept i priča. Ukoliko već posjedujete igru na PC-u i u njoj uživate, znate o čemu pričamo, te ne postoji nikakav razlog da posegnete za istom na konzolama. Također vam ne možemo pomoći oko odluke prijeći li s PS3 / Xbox 360 na next-gen verziju, pošto su one gotovo identične. Ako se ipak odlučite na prelazak, Diablo III: Ultimate Evil Edition za 500 kn sadrži kompletan paket uključujući originalan Diablo III i Reaper of Souls ekspanziju. Uz to vam daje mogućnost da preuzmete svoje likove.

ROESEVIL5

Bez obzira na vašu odluku i na kojoj platformi se odlučite igrati, Diablo III je zabavniji nego ikada i svakako vam ga preporučujemo.

• Datum Izlaska: 15.08.2014