Napisao  Subota, 29 Ožujak 2014 20:09

RECENZIJA: Diablo III: Reaper of Souls

Rijetko koja Blizzardova igra je bila toliko očekivana kao Diablo III, ali i rijetko koja je dobila tolike kritike od strane hardcore fanova odmah nakon izlaska. Ne zbog svojeg gameplaya, koji je od početka savršen, čak niti zbog grafike koja stvarno nije nešto posebno. Integrirana aukcijska kuća, manjak end-game sadržaja, prilično loš loot sistem te sama itemizacija su bili zaslužni za to da mnogi igrači dignu ruke od igre. Nakon dva mjeseca igranje Diabla III je podsjećalo na ekonomsku simulaciju u kojoj blejite u brojeve aukcijske kuće. Verzija za konzole je bila znatno bolja te je igračima, i samom Blizzardu, pokazala da je apetit za igrom još uvijek tu, ali se mora promijeniti recept.

Prve naznake te promijene su se pokazale već kod najave Diablo III: Reaper of Souls ekspanzije i hype mašinerija se ponovno pokrenula. Mnoga poboljšanja su se postepeno uvodila putem zakrpa već prije same ekspanzije i radoznali igrači su se počeli vraćati, a mnogi su i ostali. Bilzzard je postepeno odbacivao sve nepotrebne stvari kao što je aukcijska kuća ili suvišno prelaženje cijele kampanje na raznim težinama. Sada se već od početka moglo zaigrati na svim težinama, pa čak i na najvećoj - Torment, koja je podijeljena na sedam razina. Veća Torment razina nagrađuje igrača sa više zlata, iskustva i većom šansom na legendarni plijen. Paragon sistem je također potpuno prerađen. On sada omogućava da sa svakim paragon levelom rasporedite jedan bod na neki od korisnih atributa kao što su: brzina kretanja, regeneracija zdravlja, maksimalno zdravlje i tome slično.

Diablo III 2014-03-27 06-06-39-44

Idemo u Westmarch

Ok, što onda ostaje za ekspanziju? Vjerujte mi, dosta toga. Za početak tu je novo poglavlje, nova Cruseder klasa te advenutre mode koji će se pobrinuti za dugotrajnost igre. No, krenimo redom.

Glavna radnja je strpana u peti akt, nakon smrti Diabla. Anđeo smrti, Malthael se dočepao crnog kamena "Black Soulstone" u kojem je zarobljena Diablova duša te pomoću njega želi jednom i zauvijek završiti rat između dobra i zla. Njegovi motivi su plemeniti, no način na koji ih želi ostvariti baš i nisu. On rješenje problema vidi u smrti, smrti svih! Ovdje ponovno u igru ulazi naš heroj (znači vi) koji će se probijati kroz more zanimljivih, novih, demona te odlično dizajniranih bosseva. Za kraj ga očekuje veliko finale uz vrlo lijepu i zahtjevna borbu protiv samog Malthaela.

Peti akt nije previše opširan i može se završiti u tri do pet sati, ovisno o težini, opremi i grupi sa kojom igrate, ali zato nudi lijepo dizajnirane i raznolike mape. Boriti ćete se po ulicama grada, močvari, tamnicama te na još nekim epskim mjestima koje ne bih htio odati. Cijela atmosfera je prikladna ekspanziji, znači mnogo je tmurnija od one u originalu, a i sama muzika je odlična. Tako će vam vrijeme do kraja kampanje preletjeti, ali na žalost je cijeli rasplet priče, sve drugo nego spektakularan. Naime,  svi dobro znamo da je to tek zagrijavanje, budimo iskreni, u Diablu se sve vrti oko beskonačnog grindanja za savršenom opremom i vjerujte mi, ovaj puta nećete moći prestati.

Kraj monotoniji!

Najznačajnija promjena u Reper of Souls je takozvani adventure mode, kojega ne mogu dovoljno pohvaliti. Upravo tako nešto je trebala igra u kojoj se sve svodi oko ponavljanja i klanja mora demona. U originalu je scenarij bio sljedeći: Završi igru na svim težinama, znači svaki akt nekoliko puta, a kasnije sve to ponavljaj u nedogled dok ti se ne povraća od farmanja istog bossa ili iste lokacije. Naravno, to je i dalje moguće, ali vam to nikako ne bih preporučio. Svakome bih preporučio da se odmah nakon završetka kampanje baci na spomenuti adventure mod. Ovdje su sve regije igre odmah dostupne i putem karte je putovanje kroz njih vrlo jednostavno. Sve što morate učiniti je kliknuti na lokaciju koju želite posjetiti. Na mnogima od njih vas očekuju nasumično generirani zadaci "Bountys" , u kojima morate poklati određeni broj protivnika, pobijediti neke bosseve ili jednostavno počistiti cijelu regiju od svega što se miče. Pri tome se sve klasične mape mijenjaju tako da, primjerice, možete dobiti pustinju iz drugog akta u noćnoj atmosferi. Protivnici se također nasumice stvaraju, tako da je recimo u drugom aktu vrlo lako naići na demone iz petog. Sve to ubija monotoniju kod dnevnog farmanja.

Diablo III 2014-03-27 22-18-23-89

Ultimativni test u Nephilim Riftovima.

Završavanje pet "bountya" vas nagrađuje sa kutijom koja sadrži vrijedne predmete, lovom te iskustvom. Na taj način je stvarno zabavno i motivirajuće sakupljati iskustvo za novi paragon level, kao posebni izazov, tu su takozvani nephilim riftovi. Njih možete otvoriti nakon što sakupite pet keystona – koje također dobivate u spomenutom adventure modu. Nephilim riftovi su ništa drugo nego nasumično generirane tamnice krcate demonima i minibossevima. Ovdje se koljažom demona puni crveni bar od 0%-100%, nakon čega se pojavljuje čuvar portala koji rado voli baciti vrlo dobar plijen. Naravno, i tih čuvara ima mnogo, tako da ne ubijate stalno istu beštiju sa istim sposobnostima. U kratko, svaki nephilim rift je kao kinder jaje, nikada ne znate što ćete dobiti.

Možda vam sve to sada izgleda jednostavno i ne možete si predočiti zašto je farmanje adventure moda i nephilim rifta toliko drugačije, ali vjerujte mi, jednostavno jeste. Jedan od glavnih razloga tome je Loot sistem 2.0, kako ga Blizzard zove. Sada ne pada toliko smeća i većina predmeta koje dobijete su donekle korisni te prilagođeni klasi kojom igrate, a one koji nisu, možete prodati ili rastaviti kod kovača. To je vrlo bitno pošto vam materijali često trebaju kod kreiranja novih predmeta ili modificiranja postojećih. Da, napokon možete modificirati svoj gear. Svaki komad opreme može imati do četiri glavna atributa i dva sporedna, ali oni često nisu savršeni za vas.

Diablo III 2014-03-28 19-02-11-00

Tu u igru dolazi moja najomiljenija kolegica u igri. Teta Myriam je po zanimanju vračar i može začarati predmete  te vam omogućava da zamijenite jedan atribut za neki drugi, ali ne možete jednostavno birati koji, već se morate nadati da vam igra ponudi ono što želite. To zna biti frustrirajuće, ali ujedno i motivira da konstantno sakupljate zlato, materijale te pokušate ponovno. Ona također nudi takozvanu uslugu, Transmogrify (još uvijek ne znam kak' se to izgovara) pomoću koje možete prilagođavati izgled opreme prema svojem ukusu. Pronalaženje novih predmete otvara nove mogućnosti - još jedna motivacija za grindanje. Uz tetu Myriam, tu su i dalje striček Shen (draguljar) te kolega Headrig (kovač). Njih sada možete nadograditi do 12. razine što je i potrebno ako želite naučiti izrađivati sve nove predmete predstavljene u Reaper of Souls.

For the Crusade!

Preostalo mi je da odvojim još koju riječ o novoj crusader klasi. On se na prvi pogled čini kao klasičan paladin iz Diabla II, no igra se potpuno drugačije. Kao teški ratnik opremljen sa buzdovanom i svojim specifičnim štitom on voli biti u gužvi i često ga grupe koriste kao klasičnog tanka. Na raspolaganju ima i nekolicinu napada na daljinu, ali nisu toliko efikasni. Kako sam već rekao, ako igrate crusadera većinom ćete biti u gužvi i pomagati grupi sa raznim "buffovima" te ih štititi od horda demona. Glavna resursa mu je wrath (bijes - gnjev) koji mu se puni putem primarnih napada, isto kao i kod svih drugih klasa.

Sve u svemu on je sasvim solidna klasa, no na žalost je nekako previše stereotipni, jednostavno  ne donosi nešto inovativnog. Bolje bi bilo da smo vidjeli neku klasu kao što je druid ili necromancer. No ipak, moram priznati da je na većim nivoima zabavan i da dobro paše u cijeli koncept ekspanzije.

Sa svojom cijenom od ponosnih 40 eura, Diablo III: Reaper of Souls, nije baš najjeftinija ekspanzija. Međutim, moramo pohvaliti Blizzarda koji je uzeo u obzir sve kritike te je gotovo potpuno redizajnirao igru prema potrebama i zahtjevima svojih korisnika. Novi akt je sasvim uredan, iako malo kratak, a i nova klasa je dobro dizajnirana, no to nisu glavni aduti igre. Ono što ovu ekspanziju čini vrijednom je adventure mode te ostale sitnice koje osiguravaju znatno manju monotoniju kod sakupljanja nove opreme te donose motivaciju i raznolikost kroz nasumično generirane varijacije poznatih područja. Tko se sada požali da je Diablo II još uvijek bolji, jednostavno nije realan već samo nostalgičan. Za mene je Diablo III tek sada postao onakva igra kakvu sam želio. Šteta što je za to trebalo pune dvije godine…

Diablo III 2014-03-27 21-56-49-34

MINIMALNI HARDVERSKI ZAHTJEVI

CPU: Pentium D 820 2.8GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 4400+