Napisao  Ponedjeljak, 06 Listopad 2014 22:56

RECENZIJA: Destiny

Destiny se, za inače uspješnog developera Bungie, iskazao kao veliki hit. Zaradilo se brdo love u prvim danima prodaje, ali kako vrijeme prolazi rejting igre sve više i više tone. Korisnici su polako razočarani. Naravno da još uvijek ima mnogo igrača koji se dobro zabavljaju ovim FPS hitom - ali prognoze mnogih kritičara se, na žalost, ostvaruju: Takvih je sve manje i manje. No krenimo redom.

Kada je Putnik (u igri Trevller) stigao na zemlju, donio je napredak. Čovječanstvo se počelo drastično širiti i uz njegovu pomoć nastanilo planete našeg sunčevog sustava. Pod njegovom zaštitom smo bili na samom vrhu evolucije, ali nismo znali da u mraku svemira vreba drevni neprijatelj. Ubrzo je počeo veliki rat u kojem se naš čuvar žrtvovao i sada lebdi iznad jedinog preostalog grada na zemlji. Kako bi čovječanstvo opstalo, on treba vašu pomoć, a vi trebate oružje, MNOGO oružja.

Jedan od najuzbudljivijih trenutka u ovakvim igrama je kreiranje lika, odnosno persone koja će vas reprezentirati kroz avanturu. Izbor je ovdje prilično uzak. Na raspolaganju su vam klasični ljudi, neka vrsta robota imena EXO, te mistična rasa blijede kože poznata kao Awoken (probuđeni). Varijacije lica, frizura i boja kože su također minimalne, no to nije niti toliko bitno pošto ćete većinom nositi kacige te ćete se samo po oklopu razlikovati od ostalih igrača. Pogotovo zato što su sve spomenute rase sliče ljudima i isto se kreću.

20

Još samo odluka oko klase koju ćete igrati i spremni ste za svoj put da postanete legenda. Titan, Hunter ili Warlock? Bez obzira koju od spomenutih klasa se odlučite predstavljati, ograničenja oružjem i oklopom nema. Jedina sitna razlika su gadgeti i posebna sposobnost koja predstavlja svaku klasu. Warlock, recimo, baca moćnu energetsku kuglu koja detonira, Hunter stvara zlatni pištolj s tri punjenja koja probijaju sve vrste oklopa, a Titan svojom težinom uzrokuje mali potres koji čisti sve protivnike u određenom radijusu. Nakon što se odlučite, spremni ste za (ne tako) beskrajni svemir.

Avantura u Destiny počinje epski i kroz prvih pola sata mnogo obećava, ali na žalost puno toga se kasnije gubi u moru repetitivnih misija gdje vam se objasni samo ono najnužnije. Čak i to što vam se servira nema previše smisla i nikada nećete točno saznati što se zapravo zbiva. Na kraju kampanje, za koju nam je trebalo oko 16 sati uključujući i PVP te rješavanje nekih sporednih misija, smo pobijedili zadnjeg bossa i još uvijek ostali zbunjeni. Ok, otključavati ćete kartice koje otkrivaju malo više o Destiny svijetu, ali da biste ih pogledali morate se prijaviti na Bungie.net i tamo pročitati njihov sadržaj - Budimo iskreni, tko to ikada radi?

E da, jesmo li napomenuli da je čuveni Treveller ogromna bijela kugla koja lebdi iznad zemlje?

19

Srećom je glazba i glasovna gluma na vrhunskoj razini zahvaljujući prominentnim glumcima poput Petera Dinklagea (Game of Thrones). Visoke produkcijske troškove ne možete samo čuti već ih se može vidjeti na svakom koraku kroz igru. Zemlja, Mjesec, Mars i Venera imaju svoj vlastiti stil i odlično reprezentiraju značajke tih planeta. Međutim, neke građevine na Veneri bi isto tako mogle biti i na Zemlji, a pustinja Marsa se čini poput moderne verzije Sahare. Na žalost i ovdje sve ljepše izgleda nego što zapravo jeste. Očekivali smo ogromne otvorene mape koje nude mnogo prostora za istraživanje, ali  nismo dobili ono obećano.

Ne, ne možete ići na bilo koju planinu koju vidite u daljini. Nepremostive provalije, nevidljivi zidovi ili jednostavna "go back" odbrojavanja vas znatno ograničavaju u istraživanju. Pogotovo kod napretka kroz kampanju smo prilično ograničeni pošto su mape dizajnirane za igrače svih razina. Tako smo kod odstupanja s predodređene rute često naletjeli na preteške protivnike koji su nam naprašili dupe. Na taj način nam je igra točno odredila kuda se kretati i brzo smo naučili da pratimo svoju vjernu kockicu. Ta mala naprava, o kojoj također ne saznajemo mnogo detalja, nas je u početku probudila iz mrtvih te nas od tada prati dajući nam sve potrebne podatke. Tu dolazimo do još jedne upitne odluke kod dizajna misija. Velika većina njih se svodi na to da dosegnute određenu točku mape, i dok ga vi branite,  vaš "ghost" mora nešto analizirati, popraviti ili otključati.

9

Sve te misije morati ćete često ponavljati i nakon što završite kampanju i dosegnete level 20, koji je ovdje maksimum. Sada slijedi klasično grindanje end-game opreme u nadi za predmetima s čim većim light atributom. Light od levela 20 do 30 funkcionira kao neka vrsta iskustva i sada vaša oprema određuje koliko ste moćni i u kojim događajima možete sudjelovati. Raidovi od 6 igrača, gdje između ostalog možete sakupiti i najbolju opremu, zahtijevaju da budete barem lvl 24. Ovaj sistem se može usporediti s item-levelom u World of Warcraftu i osigurava da nikada ne upadnete u grupu s loše opremljenim igračima.

Osim ponavljanja misija iz kampanje, tu su patrol misije u kojima vam igra napokon daje slobode kretanja po mapama. Ovdje ćete pronalaziti razne odašiljače koji vam daju mini zadatke sa sitnim nagradama. Njih ćete često ispunjavati u sklopu tjeralica koje možete prihvatiti u glavnom gradu, a one vam pak daju reputaciju s određenim frakcijama.

21

Naravno postoje i alternative. Na primjer, takozvane strike liste koje u end-game fazi igre obećaju bolji plijen – za koje se Destiny pokazao prilično škrtim. Ovdje ćete sudjelovati u strike misijama (dungeonima) koje ste već imali prilike vidjeti tokom svoje avanture do maksimalnog levela. One se i ovdje ne mijenjaju osim što su natrpane s malo više protivnika. Uglavnom je cilj ubiti debelog bossa i more neprijatelja koji vam to dodatno otežavaju. Strike misije, za razliku od ostalih misija kampanje, ne biste trebali pokušati sami. Igra vam ovdje nudi matchmekaing sustav koji vas nasumično spaja s druga dva igrača u strike tim od trojice guardiana (za tu uslugu je potrebno imati PlayStation Plus ili Xbox Live Gold korisnički račun). One su također prilično dobro izbalansirane i nude dobar izazov.

U takvim borbenim scenarijima Destiny sjaji i vidi se da Bungie točno zna kako mora funkcionirati FPS na konzolama. Komande su super precizne, a protivnici su dovoljno pametni da vam pružaju ugodnu težinu igre. Ponekad, naravno, kiksaju i trče ravno pred vas ili ne reagiraju ako ih skidate snajperom iz daljine. Na svakom planetu dominira jedna od četiri rasa koje imaju posebne jedinice s određenim ponašanjem. The Fallen su prilično agresivni i često će na vas navaliti svojim mačevima ili će pozvati wizarde koji su prilično moćni. Vex su roboti s velikom glavom i prva reakcija je, naravno, da ih gađate baš tamo. Ali upravo to ne biste trebali, pošto će oni postati još agresivniji bez bulje. Tu su još i masivni Cobali koji imaju teški oklop i nose ogromne štitove iza kojih se sakrivaju. Protiv njih vam pomaže samo dobar tajming i precizni hitci u glavu.

1

Sve bi nam to bilo još draže da nas igra pošteno nagrađuje za trud. Destiny se pokazao kao vrlo škrta igra kada je u pitanju oprema, a mučenje kroz teške strike liste je često popraćeno frustracijom. Bez obzira da li ste bili najbolji igrač tima ili najlošiji većinom nećete dobiti ništa korisnog kod uspješnog završetka. I kada dobijete nešto, to je većinom puno slabije od onoga što možete kupiti kod prodavača raznih frakcija. Nedavno je stigla zakrpa koja je to trebala popraviti, no niti nakon nje nismo primijetili znatne promjene.

Kao najefikasniji i najbrži način sakupljanja light opreme se iskazao PVP, koji je srećom super zabavan. Vrlo je blizu svemu što smo vidjeli u sličnim igrama, ali ipak mu fali "ono nešto" da postane jedan CoD ili Titanfall. U Clash modu se natječu timovi od 6 igrača u klasičnom Team Deathmatch stilu, a postoji i manja verzija za timove od 3 igrača. Control mod je klasičan domination u kojem se timovi bore za kontrolne točke i tako sakupljaju bodove. Rumble je mod za 6 igrača u kojem se svaki bori za sebe i sakuplja fragove. Kao posljednji način igre je Salvage mod gdje je glavni cilj čuvati relikvije dok ne stigne brod koji ih preuzima. Iako ima malo klasa i razlike nisu velike, klasa kao Titan se pokazala dominantnom zbog vrlo moćnog specijalnog napada. Isto tako su se počele otkrivati pljuce koje dominiraju u PVP aspektu igre.

13

Za kraj valja spomenuti da Destiny nije toliko velik i opsežan koliko se to obećavalo. Ali da je Bungie već sada najavio dodatan sadržaj koji će konstantno širiti igru. Nadamo se da će se to dogoditi vrlo uskoro pošto nas je grindanje istih strike misija i patrola već sada polako iscrpilo, pogotovo zbog činjenice da su nagrade za svu tu muku prilično beskorisne.

Ovaj zaključak će biti iz moje vlastite perspektive, ali vjerujem da mnogi igrači dijele to mišljenje. Nakon svih mana pa čak i razočaranja mi nije jasno zašto još uvijek svakodnevno palim svoj PS4 kako bi odigrao koji strike ili PVP rundu. Iako me repetitivne misije u načelu živciraju, Bungie je ipak uspio stvoriti neku vrstu ovisnosti. Vjerojatno zato što igra kao FPS vrlo dobro funkcionira i ima sve kvalitete koje cijenim kod takve. Uz to, prihvatio sam je takvu kakva jeste - Borderlands, HALO i World of Warcraft na stranu, Destiny je igra za sebe i kao takvu je treba tretirati. Istina je da nije ispunila očekivanja, no daleko je od loše igre i lošeg glasa koji se počeo kao Ebola širiti Internetom. Koliko dugo će ta zabava još trajati, pokazati će vrijeme.

18

• Datum Izlaska: 09.09.2014
  • Platforma: Nintendo 3DS, Playstation 4, XboxOne